Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
08. detsember 2005 4:57
Loe kommentaare (21)
Trüki lehekülg

Jaan Mölder ihaldab kohta Renault' rallimeeskonnas

 Loe lisaks
Jaan Mölder osaleb tuleval aastal juunior WRC-sarjas

Jaan Mölder tutvus Prantsusmaal Renault Clio Super 1600 võistlusautoga. Foto: Erakogu
Tuleval hooajal juunior WRC-sarjas osaleval Jaan Mölderil on kaks valikut - kas võistelda Renault' tehasetiimis või istuda Fordi rooli. Eelistatuimaks peab 18-aastane piloot esimest varianti.

"Võimaluse korral valiksin kindlasti Renault' - sellega oli väga mugav sõita," sõnas Jaan Mölder, kes on saanud proovida nii juunioride sarja Ford Fiestat kui ka Renault Cliot.

Fiestaga sai Mölder sõita Suurbritannias Cumbrias Fordi tehasemeeskonnale MM-sarja ralliautosid ettevalmistava M-Spordi peakorteri lähedal kahel korral. Esimene test viidi läbi asfaldil, teisel korral sõideti ka asfaldil.

"Kuna teeolud olid väga libedad, siis oli veidi keeruline seda autot testida. Mingi ettekujutuse Fiestast siiski sain," ütles jäistel teedel sõitnud Mölder kokkuvõtteks.

Novembri lõpul koges eestlane sõidutunnetust juba Super 1600 klassi Renault Clioga, kui tal õnnestus Lõuna-Prantsusmaal Saint Tropezis autot asfaldil proovida. Sõita sai noor rallimees ligikaudu 15 kilomeetrit.

"Sain vähem sõita kui Fordiga. Peab ütlema, et suht raske katse oli - ei saanud nagu hästi testida. Üldise ettekujutuse autost siiski sain ja tundus üsna hea. Jäin kogetuga rahule," rääkis Jaan Mölder.

Nüüd on eestlasel kaks pakkumist, neist ahvatlevam tundub prantslaste oma. Tehasetiimis sõitmisel on mitmed eelised: "Meie asi oleks osta vaid lennukipiletid, sõita võistluspaika ja rentida trenniauto." Ka usub Mölder, et Renault on konkurentsivõimelisem: "Järgmisel aastal saab olema uue spetsifikatsiooniga auto. Arvatavasti on see üks konkureerivaimaid masinaid."

Fordiga sõitmine tähendaks seevastu suuremaid väljaminekuid, ent auto oleks pidevalt oma käsutuses. Sõiduk tuleks välja osta ning MM-sarjas osaletaks eratiimina. Ford tagaks MM-rallidel varuosad ning inseneri, ent varuosade eest tuleb tasuda.

"Kiiret meil otsuse tegemisega ei ole, kuna avaldus sarjas osalemiseks on tehtud. Peame lihtsalt emma-kumma variandi vahel otsustama," jätkas Jaan Mölder. "Renault' tundub muidugi atraktiivsem ja mulle oleks parem, kui seal sõidaksin - saaksin osaleda kruusarallidel," lisas vähese asfaldi-kogemusega noor piloot.

SLÕhtulehe andmeil osaleb Renault tuleval hooajal JWRC-sarjas kahe meeskonnaga, neist üks baseerub Itaalias, teine Rootsis. Mölderi päralt oleks koht just Rootsis asuvas tiimis, mis keskendub peamiselt kruusarallidele.

"Lõplik selgus oleneb siiski Renault'st. Kindlat aega, millal otsus langetatud, täna veel öelda ei oska," lisas Mölder, kes peab 15. detsembriks teatama, millistel rallidel ta osaleda kavatseb - auto margi võib öelda ka hiljem.

Juunior WRC-sarjas võistlema hakkav 18-aastane Jaan Mölder alustab koostööd ka uue kaardilugejaga, kelleks on Katrin Becker. 24-aastane sakslanna tuleb noormehe kinnitusel oma ülesannetega hästi toime. "Katrinist oli kohe näha, et ta tahab rallit sõita ja ennast selles vallas arendada. Pealegi on ta meeldiv ja sõbralik," kiitis Mölder.

Koostööd harjutasid Mölder ja Becker Lõuna-Eestis, sõites tavaliikluseks suletud teelõigul mulluse Võru ralli katsel. Testirajaga tutvumisel jagas värskele rallipaarile näpunäiteid Tommi Mäkineni kaardilugeja Kaj Lindström, inglise keelse legendi järgi kihutasid nad aga juba omapäi punasel Mitsubishi Lanceril.

"Kuigi räägime Katriniga mõlemad inglise keelt päris korralikult, vajab võõras keeles legendi koostamine harjumist," tõdes Mölder. "Siiski on see samm edasi professionaalsuse poole. Liitudes tugeva tiimiga ja omades head kaardilugejat, saab keskenduda sõidule. Esimesel hooajal on meie eesmärk rallisid lõpetada ja samm-sammu haaval areneda."
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia