Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
04. aprill 2006 5:37
Loe kommentaare (118)
Trüki lehekülg

Ott Tänaku ja Syruse meeskonna teed läksid lahku

 Loe lisaks
Tšiilis võitnud Ott Tänak: see oli meile perfektne ralli

Ott Tänak seljatas Tšiilis mitmekordsed maailmameistrid

Tänak kasvatas edu viimase päeva eel poolele minutile

Tänak asus enam kui paarikümne sekundilise eduga liidriks

Tänaku hinnangul saab edu võtmeks olema enesekindlus

Ott Tänaku filmi on kinos vaatamas käinud 70 tuhat inimest

Kaheksanda koha saanud Tänak: oli frustreeriv nädalavahetus

Ott Tänak katkestas, Thierry Neuville jätkab liidrikohal

Ott Tänak. Foto: Karmen Vesselov
Möödunud kevadel Syruse tiimiga liitunud Ott Tänak sel hooajal enam meeskonnas ei võistle. Klubi direktor Denis Levjatov selgitas, et koostöö lõpetati temaga tekkinud probleemide tõttu.

Denis Levjatov põhjendas Ott Tänaku ja Syruse rallitiimi vahelise koostöö lõpetamist probleemide tõttu, milleks olid nii piloodi puudulik vene keele oskus, kui ka soovimatus teha asjalikku koostööd.

"Ott äratas meis tähelepanu juba poolteist aastat tagasi, kui ta 17-aastasena vanal Golfil edestas Eestis palju vanemaid ja kogenenumaid sõitjaid. Oli silmaga näha, et edaspidiseks arenguks vajas tagasihoidlik võidusõitja normaalset tehnikat, rehve ja kõike, mida võib nimetada elementaarseks baasiks," rääkis Levjatov. "Jälgides teda pool aastat ja samal ajal abistades kütuse, rehvide, teenindusega, võttis klubi juhtkond vastu kaugeltki mitte lihtsa otsuse - lülitada Ott Tänak täieõiguslikuna meeskonda. Otsus ei olnud lihtne seetõttu, et klubi eelarve suurenes tugevalt valmistamaks nullist ette professionaalset ekipaaži."

Meeskonda kuuludes hangiti Tänakule senise E-rühma Volkswageni asemele N-rühma Renault ning muretseti eraldi tutvumisauto. "Ekipaaž sai uued kiivrid, kombinesoonid, samuti sai täiskomplekti klubi suve- ja talveriideid ning jalatseid," märkis Levjatov. "Kõik tegi klubi heast tahtest, et toetada noort talenti tippujõudmise raske tee alguses. Kuna meie Igor Sokoloviga teame täpselt, miks ja milleks tegeleme selle protsessiga, siis Ott pidi ennast selleks ette valmistama, et temast saab meeskonna liider, kellelt mingi aja pärast ootame kõrgeid tulemusi."

Venekeelsesse meeskonda sulamisel pidi saarlane kiires korras selgeks õppima vene keele. Algul pidid teda aitama teised tiimiliikmed, kes räägivad nii eesti, kui ka vene keelt. "Tänaseks päevaks koosneb Oti vene keele sõnavara 10-15 sõnast," nentis Levjatov.

"Testidel istusin Oti kõrval, et tema sõiduvõtetega lähemalt tutvuda ning juhtida tähelepanu vigadele, mida noortel sportlastel ikka esineb. Kõige peale, mida ma rääkisin, noogutas ta peaga, nagu oleks aru saanud. Kui ma autost väljusin, otsustas ta kõike ikka oma moodi teha. Sellest probleemist sai räägitud ka Oti isa Ivar Tänakuga, kes samuti testidel viibis."

"Kõige enam tegi meid valvsaks mitte tema juhtimistehnika, vaid juhtimismaneer! Väga palju tööd rooliga ja järsk ning rapsiv ümberkäimine käigukangiga, samuti ebakorrektne siduripedaali kasutamine. Just nendele asjadele pöörati tähelepanu ja tehti märkused," loetles Levjatov noore sõitja miinuseid.

"Oti ralliautosse oli paigaldatud videokaamera, jälgimaks sõitu kiiruskatsetel. Millegipärast esimestel sõitudel lülitas kaamera ennast pidevalt välja, kuid insenerid tegid vajalikud ümberehitused ja Norra rallil töötas kaamera algusest lõpuni - kuni katkestamiseni. Pärast Norrat ja käigukasti remonti kordus sama situatsioon ka Soomes Vaakuna rallil - ekipaaž küll finišeeris, kuid jälle ilma viienda käiguta. Seoses sellega kaotas Ott oma klassi liidrile 3,5 minutit, mis arvestades tehnilist ettevalmistust, oli liiga palju."

Denis Levjatov sõnas, et meeskonnale hakkas palju probleeme valmistama ka Ott Tänaku käitumine. "Meil olid korduvad vestlused tema vanematega, kes muuseas räägivad vabalt vene keelt. Kuna piloodi lülitamisega proffessionaalsesse meeskonda tuleb piltlikult öeldes ümberkorraldamisele kogu tema elu, siis selliseid asju ilma vanemateta ei otsustata. Samas pole Syrus Rally Team kasvatusasutus - kasvatuslik pool on vanemate õlgadel."

"Näha oli, et "tähetolm", mis tema silmadesse tekkis, segas teda," jätkas Levjatov. "Tulid telefonikõned koolist, kus ta tundidest puudus, selgitades oma eemalolekut klubisse kuulumisega. Samal ajal külastas Ott klubi, arvestamata sõite Norrasse ja Soome, üks-kaks korda. Auto juurde tuli ta ainult enne võidusõitu - ei olnud ühtegi korda, kus ta ise oleks mehhaanikuid abistanud. Järelikult puudus huvi."

Syruse rallimeeskonna direktori sõnul kujunes noore võistlejaga suhtlemine väga keeruliseks: "Midagi selgitada oli väga raske, kuna segas keelebarjäär - kolm kuud mille jooksul Ott pidi kasutusele võtma vene keele, on ammu möödunud."

"Tiimi kannatus ei kesta igavesti. Syruse rallitiimi ja Ott Tänaku teed läksid lahku," märkis Levjatov ja lisas, et saarlase kasutuses olnud Renault Clio müüakse maha.

Vaata lisaks:
www.syrus-rally.com

Kliki siia
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
19.05.2019
Raplamaa rahvaralli 18.05.19 (0)
13.05.2019
Kulbilohu rallikross (0)
09.05.2019
Tšiili ralli 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
22.05.2019 19:19
FIA ERC Rally Liepaja 2019 (0)
21.05.2019 22:19
Rallijututuba Discord'is (9)
20.05.2019 10:13
Laitse superkross, 19.05.2019 (0)
06.05.2019 09:57
Video: Vesiroos Kohila Rahvasprint 04.05.2019 (0)
01.05.2019 20:03
Aasta parima rajajulgestaja konkurss (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia