Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
18. aprill 2006 11:46
Loe kommentaare (48)
Trüki lehekülg

Rapla rahvasprindil purustati vana rajarekord ja Moskvitš

 Loe lisaks
Pühapäeval peetakse Rapla kardirajal sprindivõistlus

Margus Mairel Moskvitšil. Foto: Rando Aav
16. aprillil Rapla kardirajal Hepa - Karmani auhindadele peetud rahvasprindil tegi kiireimat sõitu Mitsubishil võistelnud Helmet Palm, kes pidas edu aluseks talvistelt jääradadelt saadud sõidukogemust.

"Olnuks asfalt veel soojem, oleks parem olnud. Rada oli jahe, kuid tulemusega olen päris rahul," rääkis 4WD klassis võidutsenud ning võistluse esimeses ja kolmandas sõiduvoorus senised rajarekordid purustanud Helmet Palm. "Esimest korda sain aja alla ühe minuti ja 40 sekundi," rõõmustas mees.

"Küllap ta on autole mingeid uusi jubinaid külge keeranud," kostsid hääled rohkearvulise publiku seast. Kuue konkurendiga rajal rinda pistnud Raplamaa mees kummutas aga eksiarvamuse: "Auto on täpselt nii nagu see on - midagi muutnud ma ei ole. Talvega olen väga hea kooli saanud ja kogemus jäärajalt on tublisti kasuks tulnud."

Rapla kardiraja kuival asfaldil, kus sõideti traditsiooniliselt kaks ringi ning peeti kolm sõiduvooru, osales kõigis arvestusklassides kokku 82 osavõtjat.

4WD klassis saavutas ainsana Mitsubishil võistelnud Helmet Palmi järel teise koha Aare Pukk Subaru Imprezal. Kolmanda tulemuse sai kirja samuti Subarul kihutanud Siim Viisut. Napilt jäi poodiumikohast ilma Tarmo Silt.

Klassis 2WD sport, kus tohtis mõõtu võtta ralliks ja rallikrossiks kohandatud võistlusautodel, jõudis võiduni Marko Kasepõld, kel samuti tubli sõidukogemus talvistelt võidusõitudelt. Lada Samaral jäärajavõistlustelt esikohti noppinud noormees võitis Rapla kardiraja asfaldil seekord kaks vooru ja kindlustas sellega ülekaalukalt klassivõidu.

Teise tulemuse sai kirja Ago Onton (Ford Escort), tõugates kolmandaks teises sõidus 2WD sport klassis parimat aega näidanud Peter Looritsa (Nissan Sunny GTi).

Esimeses voorus jäi rajaveerde Kaino Traumann, kelle VW Golfil purunes käigukangi kinnitus. Päev varem Tabasalu kardirajal harjutanud saarlane näitas teises ja kolmandas sõidus küll head kiirust, kuid lõppkokkuvõttes kuulus talle Taivo Jaansoo järel viies koht. Tehniliste probleemide küüsist ei pääsenud 2WD sport klassis ka ainsana rallikrossiautol sõitnud Henri Franke. "Kohe stardis lagunes pooltelg," sõnas Suzuki Balenol sõitnud tallinlane.

Kui sportklassi võistlejaid käis rajal kokku 11, siis Moskvitšide klassis oli osavõtjaid 13. Algselt jahtis "mossede" arvestuses head tulemust ka Vladimir Sõptšenko, kuid tema AZLK 2140 tunnistati võimsamasse arvestusklassi kuuluvaks.

Võistluse juht Tiit Soa sõnas, et Moskvitši klassi sõitjatega oli mõningaid probleeme. "Meestel oli jälle omavahelist hõõrumist," nentis ta. Rohkem, kui võistlejate omavaheline kiskumine jäi võistluse juhi sõnul heatasemelist võidusõitu tumestama siiski üks Moskvich Liiga arvestuses tehtud "katus". "Olnuks parem, kui seda ei oleks juhtunud - kuigi nüüd saab öelda, et oli ka publikule midagi," lausus Tiit Soa.

Moskvitši keeras katusele Margus Mairel (fotol). Kuigi noormees võinuks teise ringi lõppedes üle finišijoone sõita, otsustas ta minna kolmandale ringile, kus auto üle katuse paiskus.

Vigadevabalt läbis raja Moskvich Liiga arvestuses aga Tauno Aarma (IZ 412 IE), kes näitas parimat aega kõigis kolmes sõidus. Kokkuvõttes kuulus talle ML klassis esikoht Janar Nageli (AZLK 2140) ja Ahto Moori (AZLK 2140 SL) ees.

Noori oli Rapla rahvasprindil stardis 14. Avavoorus näitas parimat aega Ronald Reisin (VW Corrado), edestades 5,8 sekundiga Allan Popovi (Mitsubishi Colt). Kolmas oli Rait Vakrõõm (Opel Tigra), kes teises sõidus suutis Popovist 0,01 sekundiga jagu saada. Kolmandas sõidus oli Vakrõõm taas Reisini järel teine, Popov viies. Kolme hulka pääses seekord ka Meelis Lillemets (Ford Escort), kes kokkuvõttes napsaski Allan Popovilt poodiumikoha, ent pidi tunnistama rahvasprindil J18 klassis võitnud Reisini ja teise koha saavutanud Vakrõõmu paremust.

Klassis 2WDa, kus võisteldi kuni 1600 cm³ mootori töömahuga kaherattaveolistel autodel, saavutas 17 sõitja hulgas esikoha Ivo Kruusi (Peugeot 206). Teiseks tuli Raivo Reineberk (Honda Civic) ja kolmandaks Kaido Loik (Opel Corsa).

2WDb arvestuses jõudis võiduni Urmet Jänes (Mazda MX-5). 20 sõitja seas saavutas teise koha Jaan Kollo (Honda Civic Type-R) ning kolmandana lõpetas võistluse Enn Kasari (Peugeot 206 RC).

Kuigi naistele eraldi võistlusklassi sel korral kavas ei olnud, autasustati kaherattaveoliste autode arvestuses kiireimat sõitu teinud naist. Võidu saavutas sel korral musta värvi Nissan Micral võistelnud Sirje Potisepp. "See on minu treeningauto," märkis võidu üle rõõmustanud Potisepp.

"Rahvast oli kõvasti ja osavõtjaid parasjagu," jäi võistluse korraldusele Hepa poolt õla alla pannud Helmet Palm sprindiga rahule. Kordaläinuks pidas ilusal ilmal toimunud võidusõitu samuti võistluse juht Tiit Soa. Usutavasti jäid positiivsed muljed ka sõitjaile, kellest parimaid autasustati unikaalsete karikatega, milledeks olid sepistatud metalsed tankur-kellad.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia