Kliki siia Kliki siia
Milline on teie haridustase?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
03. august 2006 22:21
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Andrus Raissar käib rallimeistrist onu jälgedes

Urmo Tootsi ja Andrus Raissar. Foto: Rando AavLõuna-Eestis ralli tegi nelja nulliga ohutusauto roolis kaasa Andrus Raissar. Esmakordselt sportlikul autorallil osalenud 31-aastane tallinlane kinnitas, et kogetu innustab alaga tõsisemalt tegelema.

Seni vaid neljal rahvarallil, paaril rahvasprindil ning jäärajal tavalise Moskvitši rooli keeranud Andrus Raissar sai hiljuti "käe valgeks" sportlikul autorallil, läbides Võru ralli trassi punasel Citroenil enne võistlejaid.

"Tegelikult tahtsime juba Viru rallile minna, aga tehnika ei olnud valmis. Lükkasime enda sõidu edasi Lõuna-Eesti ralliks. Sõitsime "nulli", kuna auto on uus ja vajab katsetamiseks mõningaid testikilomeetreid," rääkis Andrus Raissar.

"Pakkusime kaardilugejaga firmale välja, et rallil saaks vajalikud kilomeetrid ja samas näeks rahvas esimest Citroeni siin rallirajal," selgitas Veho Eestis meistri ametit pidav 31-aastane piloot, kellest kuus aastat noorem kaardilugeja Urmo Tootsi peab samas firmas Citroeni tehnilise eksperdi ametit. Kummalegi mehele oli sõit esmakordseks kogemuseks sportrallilt.

2005. aastal toodetud 1,6 liitrise mootori töömahuga Citroen C2, millega Veho Eesti rallipaar Lõuna-Eestis esimesed tuleristsed sai, suudeti võistluskonditsiooni viia vaid päev enne rallietapi algust. Nii tunnistas Andrus Raissar, et sel põhjusel tuli sõita legendita ehk nägemise järgi. "Katsed olid ilma legenditagi head. Auto oli super! Ilusti lõpetasime," märkis ta.

"Kolmanda katse järel saime aru, et auto vedrustus tahtis sättimist ja pärast väikest seadistamist saime ka pikkadel sirgetel vähe kiiremat sõitu lubada. Nimelt oli tagumine ots natuke kõrge ja auto hakkas 150 km/h juures vibama. Saime selle joonde ja sõit muutus kohe kindlamaks," rääkis 160-hobujõulise ralliauto rooli keeranud Andrus Raissar.

"Kogu auto on küll Eestis kokku pandud, aga selle vidinad on Citroen Spordist siia saadetud - nii et peaaegu tehase auto," rõõmustas Raissar end kruusateedel heast küljest näidanud võistlusmasina vastupidavuse üle. Nii pidigi olema, muigas ta: "Auto on ju täiesti uus - kui välja jätta mõningad mootoriosad."

"Tegelikkuses tahaks üks-kaks päeva proovida ja testida, vot siis võiks rajale minna ja legendiga sõita," jätkas Andrus Raissar. "Kuna see sõit väga meeldis, siis teen veel mõttes plaane. Auto on suht kallis ja selleks, et sõita, tuleks leida suur toetaja. Aga ma nii kaugele ei mõtle. Võtame päeva korraga."

Andrus Raissari kaugem eesmärk on A5 klassi võistlusmasinaga rallidel konkurentsi pakkuma hakata. Tähtis, et pealehakkamist on - nagu seda oli tema onul Ilmar Raissaril, kes jõudis viieteistkümne aasta jooksul mitmel korral meistritiitlini ning pälvis ka suurmeistri tiitli.



Andrus Raissar - Urmo Tootsi Lõuna-Eesti ralli avakatsel. Foto: Rando Aav
Kliki siia
Artikli juurde
13.12.2018
Toyota Gazoo Racingu rallimehed valmistuvad uueks hooajaks (0), 277
Artikli juurde
13.12.2018
Sebastien Loeb võistleb tuleval aastal MM-sarjas Hyundaiga (0), 256
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
29.11.2018
Elke ja OT Racingu lepingu allkirjastamine (0)
17.11.2018
Austraalia ralli 2018 (0)
27.10.2018
RallyRACC Catalunya - Rally de España 2018 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.11.2018 00:01
Best of 2018 (0)
13.11.2018 23:01
Rallijututuba Discord'is (2)
11.11.2018 21:57
Hiiumaa Rahvaralli 2018 (0)
02.11.2018 08:24
Auto ettevalmistus esimeseks sõiduks (2)
21.10.2018 11:46
Saaremaa ralli, 12.-13.10.2018 (7)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia