Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
27. august 2006 23:42
Loe kommentaare (7)
Trüki lehekülg

Esimesed kuus kohta kuulusid Paides N-rühma sõitjaile

 Loe lisaks
«Ralli oli hea, nagu Paides tavaliselt. Mulle meeldis»

Remmak kaotas kümnendal katsel N-rühma liidrikoha

Slava Popov alustas teist rallipäeva katsevõiduga

Popov lõpetas Paide ralli avapäeva liidrikohal

Paide ralli avakatsel näitas parimat aega Priit Saluri

Täna õhtul antakse start järjekordsele Paide rallile

Rahvusvahelise Paide autoralliralli spikker publikule

«Ehk sünnitab see võidusõit uue rallivõitja Eestimaale»

Priit Saluri - Indrek Lepp saavutasid Paide autorallil absoluutvõidu. Foto: Kaido Saul
Paide rallil saavutasid üldvõidu Priit Saluri - Indrek Lepp. Teise kohaga lõpetasid võistluse Martin Rauam - Kristo Kraag ning kolmanda tulemuse said kirja Margus Remmak - Urmas Roosimaa.

25.-26. augustil jätkusid Eesti autoralli meistrivõistlused viienda etapiga Järvamaal. Võistlusraja kogupikkus oli Paide rallil ligi 300 kilomeetrit, sellest kiiruskatsetel läbiti 112,6 kilomeetrit.

Esimesel rallipäeval oli kavas neli kiiruskatset pikkusega 15,34 kilomeetrit. Avakatsel saavutasid võidu Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9). Teisel ja kolmandal katsel näitasid parimat aega Slava Popov - Talis Perosti (Mitsubishi Lancer Evo 6). Neljandal, taas Paide linnas sõidetud katsel suutsid tallinlaste tempole vastata Rainer Aus - Toomas Kasak (Subaru Impreza STI Spec C), saades liidriteks tõusnud meestega kirja võrdse aja. Aus rõõmustas: "See tuli üsna perfektselt välja!"

Slava Popov - Talis Perosti lõpetasid avapäeva esikohal, edestades teist kohta hoidnud Priit Salurit ja Indrek Leppa 4,1 sekundiga. Neist omakorda 0,3 sekundi kaugusele jäid linnakatse esimesel läbimisel teist aega näidanud Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6). "Meie proovisime tempot hoida," märkis Remmak.

N-rühma kolmandad olid avapäeva järel Marko Virkoja - Jaan Põldsepp (Mitsubishi Lancer Evo 8). "Kahtlemata see rõõmustas meid! Olime ise natuke üllatunud. Ei arvanud, et nii hästi toime tuleme. Tuju oli hea," kommenteeris kaardilugeja.

Kuigi esimese päeva kiiruskatsetel suurt võita ei olnud, küll aga kaotada, jagus avapäeval rõõmustamiseks põhjust vähestel. Hoopis tõsine ebaõnn seiras aga kahte rallipaari. Tehnilised probleemid kimbutasid N3 klassi sõitjate Aleksander Käo ja Riho Luige Subaru Imprezat - nii ei saanud mehed aega kirja isegi avakatselt. A5 klassis Nissan Almeraga võidulootuses rajale läinud rallipaari Arvo Ojaperv - Mart Ojaperv sõit lõppes aga esimese katse finišis - põhjuseks probleemid mootoriga. "Ei lähe käima enam. Elame-näeme, kas saame jätkata," sõnas piloot pettunult.

Teist rallipäeva alustasid taas heas tempos Popov - Perosti, võites viienda katse 1,2 sekundilise eduga Saluri ja Lepa ees. Kuuendal katsel kerkisid taas N-rühma liidrikohale Remmak - Roosimaa, edestades tartlasi 1,8 sekundiga.

Kümnenda kiiruskatseni õnnestus Harju KEK-i rallipaaril N-rühma liidrikohta hoida. Katse 3,5 kilomeetril paiskus nende Mitsubishi aga külili ning lisandus ligi 30 sekundit kaotust. "Meid lükati ratastele - mootor töötas, sõitsime kohe edasi," kommenteeris Margus Remmak. Üldarvestuses langeti kuuendale kohale, jäädes liiderpaarile alla 37,4 sekundiga.

Kuigi Remmak - Roosimaa ei olnud kaugeltki mitte ainsad, kes auto kummuli keerasid, mängis nende sõiduviga end kaudselt kätte järel startinud rallipaarile Virkoja - Põldsepp. "Remmak käis üle katuse, sõitsime tema tolmus. Üritasime peal hoida, kuid nähtavus polnud kiita. Lõikasime üht kurvi seetõttu kehvasti ja katselt maha tulles kuulsime imelikku häält. Arvasime, et pooltelg. See sai pärast kümnendat katset olnud hoolduses vahetatud, kuid ikka sama hääl kostis," rääkis Jaan Põldsepp. "Kartsime, et tagasilla reduktor on laiali. Kuigi olime A-st välja tulles sõitnud paar kilomeetrit, pöörasime otsa ringi ja läksime tagasi," selgitas ta. Järvamaa meestele oli ralli selleks korraks läbi.

Ebaõnn ei lasknud silmist ka liiderpaari, kes üheteistkümnenda katse järel oli konkurentidel eest libisenud enam kui kümne sekundiga. Kui veel 12 kiiruskatse eel võis tunduda, et ralli võit on vormistamise küsimus, purunes katse 4,4 kilomeetril Popovi - Perosti võistlusautol kardaan.

"Eelmine kord sama katset läbides tegime sõiduvea. Siis kaotasime kümme sekundit Salurile. Seekord murdus kardaan vahekasti tagant ära," nentis Perosti. Millised emotsioonid võisid sel hetkel autos valitseda? "Tuska tegi! Aga selle peale ei oska enam vihastada ka," lisas ta. Ekipaažile Popov - Perosti oli see kuues katkestamine järjest.

Ebaõnne kogesid teisedki. Kui "Sõpruse augus" keerasid autod kummuli Denis Grodetski - Aleksandr Kornilov, Ain Heiskonen - Mait Laidvee ning Harri Rodendau - Avo Kivinukk, siis 12 kiiruskatsel sõitsid teelt välja Koit Repnau - Oliver Peebo. Katse peatati ja rahvuslikus klassis E7 Lada Samaral võistelnud meeste tervist saadeti kontrollima kiirabi. Võistlejad alates numbrist 56 said seejärel katselt kirja arvestusliku aja.

Eelviimase kiiruskatse võitsid aga Saluri - Lepp 1,4 sekundilise eduga Remmaku ja Roosimaa ees. Otsustas viimane kiiruskatse, sest "uute" üld- ja N-rühma liidrite vahe teiseks tõusnud Martin Rauami ja Kristo Kraagi ees oli vaid 10,3 sekundit. Saluri kiiruses tagasi ei andnud: "Ma ei teadnud, kas edu on 10 või 16 sekundit, sõitsin nagu suutsin!"

Viimasel kiirukatsel näitas parimat aega taas Saluri, võites ralli Martin Rauami ees 16,6 sekundiga. Kahe aasta eest samuti Paides võiduni jõudnud rallisõitja arvates tuli esikoht seekord kergemini kätte, kui 2004. aastal. Toona tuli tal viimasele katsele minna jälitajana, kuid tänavusel rallil oli viimasele katsele minnes ülesandeks kaitsta liidrikohta. 2003. aastal samuti Paides esimese rallivõidu saanud Rauam pingutas võistluse lõpuni, kuid Salurist siiski jagu ei saanud.

"Väike vahe jäi! Ega ma seda nii ei jäta," sõnas Subaru - E.O.S. rallitiimi piloot Martin Rauam pärast võidusõidu lõppu, viidates revanšivõimalusele juba järgmisel rallil. Tema meeskonnakaaslane Rainer Aus kiitis: "Martin on tõesti päris hea kiiruse üles saanud. Eks see kogemustega tuleb."

Et viimane kiiruskatse kergete killast ei olnud, seda kinnitas enamus võistlejaist. Ka sai ralli pikim ja keerulisim katse tõsiseks "komistuskiviks" mitmele rallipaarile. Kolmeteistkümnenda katse lõpetasid lõhutud autoga Andres Kask - Hanno Lõpp, kes veel 12 katse järel olid üldarvestuse üheksandal kohal. "Jäin keeramisega hiljaks. Auto läks aeglase hooga üle. Maandusime ratastele," kommenteeris pärast "katust" kokkuvõttes 34 kohale platseerunud Kask.

Uperpalli tegid samal katsel ka soomlased Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen (Mitsubishi Lancer Evo 7), kes lõpetasid võistluse sellele vaatamata üldarvestuse viiendal kohal. Kaotust neljandaks tulnud rallipaarile Rainer Aus - Toomas Kasak, kogunes neil 16,2 sekundit.

Kolmandat korda Paide rallil võistelnud Aus sõnas, et enda tulemusega ta päris rahul ei ole: "Väga õnnelik ma oma tulemuse üle ei ole, tegin sõiduvigu. Kõige hullem oli olukord Sõpruse augu teisel läbimisel. Kaotasin palju sekundeid üsna lihtsates kohtades. Õppida on mul veel küll."

Kui Margus Remmak ja Urmas Roosimaa suutsid ralli ebaõnnele vaatamata lõpetada kolmandal kohal, siis rõõmustamiseks oli põhjust ka Ago Ahul ja Kalle Ahul. Kuigi liidritele kaotati minutiga, täitsid Subarul sõitnud mehed enne rallit seatud eesmärgi. "Järgmiseks sõiduks on Paide ralli, kus üritame vältida kõiki eelnevaid vigu, ning eesmärgiks on olla kuue parema hulgas," kinnitasid N3 klassis sõitvad vennad enne võistlust.

"Läbi äparduste on absoluutarvestuse kümnes koht suurepärane," rõõmustas aga E9 klassis võiduni jõudnud Einar Laipaik ralli lõppedes. BMW-l koos Siimo Suvemaaga võistelnud mehel oli õigupoolest tükk tegu, et ralli üldse lõpetada - viimastel katsetel tuli neil tegeleda mootorist lahkuma kippuva õli kustutamisega. "Sai kuue liitri jagu õli ära põletatud."

Kümnenda katse lõpus süttis põlema ka Egon Kauri ja Avo Kristovi võistlusauto rattas olnud hein, mis kogunes velje vahele põllule sõidust. Põllulilled ei pidanud pidurite kuumusele vastu ja võtsid tuld. "Me olime rohkem mootoriga tegutsemas, et see põld ei olnudki midagi väga meeldejäävat. Heinapõleng oli väike asi, hiljem läks kapoti alt korralikult põlema," märkis Egon Kaur, kes pidas duelli N2 klassi teisele kohale Priit Ollino vastu. "Kuuel katsel olid mootoriga probleemid, kuni need leidsid lõpplahenduse," selgitas viimasel katsel paar kurvi enne lõppu võistluse katkestanud pärnakas.

Duell teisele kohale lõppes Priit Ollino ja Gabriel Müürsepa võiduga. Üldarvestuse 14 koht ja N2 klassi võit kuulus rallipaarile Aigar Pärs - Mairo Romandi (Honda Civic Type-R). "Kõige raskem oli viimane katse, võtsime vaikselt. Amordi-probleem oli," sõnas üle pika aja võidurõõmu maitsnud Aigar Pärs ralli finišis.

Kolmeteistkümnendat kiiruskatset pidas keeruliseks ka A5 klassi võitjapaar Janek Minkovski - Martin Ansi (Ford Focus). "Viimane katse oli päris hull! Nagu traktoriga sõitmine," kommenteeris Minkovski.

Klassis E8 saavutasid võidu saarlased Lembit Soe - Ahto Pihlas (Toyota Starlet), kes viimase katseni pidasid tõsist lahingut Ott Tänaku ja Tõnu Kurvetiga. Klassis E7 võitsid Paide ralli Kristo Puusepp - Külvar Mand (Toyota Starlet).

Klassis E10 lõpetas ralli ainsana Toyota Celical sõitnud Väino Laatsarus, kes viimati võistles autorallil piloodina 16 aastat tagasi. Toona Žigulil võistelnud, nüüd esmakordselt neljarattaveolisel autol rallit sõitnud mehele luges kaarti Gunnar Roop. "Koostöö sujus iga katsega paremini. Vahemaade hindamine ning legendi kirjutamine vajasid tõsisemat tööd. Korduvkatsete läbimisel parandasime aegu märgatavalt," ütles Roop.

Veoautode arvestuses saavutasid võidu Jaanus Ligur - Aivar Kender (GAZ 51A).

Teise liiga sõitjaist osutusid parimateks noortearvestuses võistelnud Kristen Kelement - Timo Kasesalu (Lada VFTS), "vanadest" olid kiireimad Jan Õunaste - Jarno Talve (Nissan Sunny GTI).

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad 22.-23. septembril Viljandis.



Paide ralli 2006 tulemused


1. Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9) 52:29,0
2. Martin Rauam - Kristo Kraag (Subaru Impreza STI Spec C) +16,6
3. Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6) +36,0
4. Rainer Aus - Toomas Kasak (Subaru Impreza STI Spec C) +40,4
5. Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen (Mitsubishi Lancer Evo 7) +56,6
6. Ago Ahu - Kalle Ahu (Subaru Impreza STI Spec C) +1:01,2
7. Priit Kasak - Georg Gross (Subaru Impreza) +1:14,8
8. Jaanus Murakas - Jaago Kuriks (Mitsubishi Lancer Evo 7) +1:30,6
9. Andrus Laur - Priit Kinnunen (Mitsubishi Lancer Evo 8) +1:58,7
10. Einar Laipaik - Siimo Suvemaa (BMW M3) +2:04,8
Artikli juurde
19.11.2017
Austraalias teisena finišeerinud Tänak lõpetas hooaja kolmanda kohaga (0), 512
Artikli juurde
19.11.2017
Autospordihooaja parimaid autasustatakse 7. detsembril (0), 317
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
19.11.2017
Austraalia ralli 2017 (0)
29.10.2017
Vasalemma rahvasprint 28.10.17 (0)
29.10.2017
Saaremaa ralli 13-14.10.17 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
23.11.2017 20:56
LadaSamara NukkVõll 270 OSTAN (0)
09.11.2017 20:52
Best of 2017 (1)
30.10.2017 16:21
Saaremaa ralli 2017 (18)
13.10.2017 14:42
Läänemaa Rahvaralli 2017 (1)
10.10.2017 01:41
Rally Liepāja 2017' (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia