Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
01. september 2006 23:29
Loe kommentaare (16)
Trüki lehekülg

Kaks meistrit teada, kolmandal lindid puudu

 Loe lisaks
Varstus võib selguda kaks veokakrossi meistrit

Varstu veoautokrossil võis teoreetiliselt selguda kaks tänavust Eesti meistrit ja nii juhtuski. Ahti Paavelil (veobagid GAZ 51) ja Sigmar Tammemägil (veokad GAZ 53) ei pruugi pärast Varstut viimasel etapil Tääksis enam starti tullagi, sest meistri kuldmedal on juba välja teenitud. Indrek Järvpõld (veokad GAZ 51) peab Tääksis käima lintide järel, meistripärg ise on juba praktiliselt käes.

Enne veokakrossi meistrivõistluste 7. etappi sadanud paduvihm ja vahetult finaalsõitude ajal taasavanenud taevaluugid muutsid Varstu autokrossi ajavõtuga kontrollsõidud ning finaalile eelnenud poolfinaalid mõttetuiks. See, et kontrollsõitude parima aja sõitis välja "väikse veobagi" mees Ahti Paavel, et "krokodillidel" jäi lätlane Janis Kozlovskis alla kaasmaalasele Arnis Ramatsile, ja et rajale naasenud mullune meister Kuido Klooren võitis GAZ 51/52 veokal mõlemad poolfinaalid, ei omanud finaalis enam mingit tähtsust. Finaalides jäid ellu vaid tugevad ja neid oli umbes kolmandik kõigist võistlejaist.

Võistluste avamisel, enne poliitik Ivari Padari sõnavõttu ja lipuheiskamist, langetasid veokamehed pea 13. augustil traagilises liiklusõnnetuses hukkunud superkrossi-sõitja Tauri Jürioja mälestuseks. "Veokameestel polnud küll Tauriga otsest kokkupuudet, kuid ta oli üks meist, autosportlastest," lausus võistluse korraldaja Silver Tammemägi.

Poolfinaalidest, nagu öeldud, pole mõtet pikalt heietada, sest finaalides keerati kõik pea peale. Kui ehk, siis tuleb kiita uustulnukast "kroku-meest" (veobagid GAZ 53) Tanel Kihulast, kes kohe oma debüütsõidul tõestas, et tegu pole papist poisiga.

Janis Kozlovskis (krokodillid) sai finaalis oma esimesest ehmatusest üle ja näitas Arnis Ramatsile kiiresti kätte, kes on Eestis (ja Lätis) selle klassi tegelik peremees. Üllatuseks punus, võrdväärsena selle klassi suveräänidele, järele aga esimest sõitu teinud võruke Tanel Kihulane. Nooruke Varstu valla elanik, ja seega formaalselt ka rajaperemees, püsis finaalis kahe lätlase tuules 3-4 ringi. Siis tuli kahjuks väsimus peale ja lõpuks võttis Andrus Tiideberg uustulnukalt ka kolmanda koha karika. "Oleks rada kuiv olnud," ohkasid Kihulase pöidlahoidjad…

GAZ 53 finaali lõppedes võis välja kuulutada tänavuse veokakrossi esimese meistri – Sigmar Tammemägi. Sõit kulges temale viperusteta, nagu ka teiseks jõudnud, kuid vigase mootori toel longanud, Mait Mäesaarele.

Ülejäänud 6 meest jäid aga paduvihmas toimunud finaalis mülgastele ning porile alla. Silver Tammemägi ning Argo Allik heitlesid teise koha nimel, kuni viimane esimesena nimetatust mööda pääses ning kohe järgmistel meetritel sõiduvea teinud ning piirdevalli kündnud Mikk Mäesaarele külje pealt sisse põrutas. Samasse jäi ka sõidu lõpuni seisma vana-Tammemägi.

"Veokavanaisa", 64-aastane Kalju Parker, jäi mudamülkasse kinni juba esimesel ringil, kuid visa võitlejana puksis ta end sealt uuesti välja. Kuna Rünno Niitsalu ei suutnud finaali kvalifitseeruda ja uustulnuk Vaiko Samm katkestas finaali esimesel ringil, kulges Kalju end lõpuks kolmandaks.

Väikeste veobagide finaaliks võttis peakohtunik Jaan Villak vastu otsuse, et edaspidi piisab paremusjärjestuse selgitamiseks 12 ringi asemel 8-st. Ilmaolud olid tõesti ekstreemsed (vett tuli ülevalt järjest juurde) ja rada hullem kui rahvaliitlase kartulipõld.

GAZ 51 bagide stardi-kampaanias läks juhtima Vahur Lillmann. Ilmselt solidaarsusest – Igor Kelk, Rain Langus ja lätlane Maigurs Kasparans seisid mudasse uppununa kõik ühes kurvis – põrutas ta aga paar ringi hiljem samas kohas rajalt välja. Kes see nüüd enam mäletab millal, aga mingil hetkel tõusis liidriks Marek "Zorro" Leegiste, kes jäi sellele kohale lõpuni ("lõpp" kestis muide kauem, kui ette nähtud, sest kohtunikud ei suutnud enam poriste bagide numbreid eristada). Teisena kanti protokolli viimasel ringil mutta uppunud, kuid kokkuvõttes riigi meistriks osutunud Ahti Paavel ("Selle etapi punktid peaks küll mõne teise sarja arvestusse panema- see pole enam autokross") ning kolmandana lätlane Maigurs Kasparans, kes ise ei teadnud oma positsioonist ei ööd, ega mütsi, sest oli päris pikalt mülkas aega veetnud.

Tegelikult olid selle klassi sõidud põnevad, sest 9 bagimeest ühes klassis pole juba kaua aega üheskoos stardijoonel seisnud.

Veokate GAZ 51/52 finaalisõidu liidrite üle arve pidamiseks läheb vaja päris mitut näppu. Stardisirgel juhatas väge poolfinaalide valitseja Kuido Klooren, kuid õige pea pääses lätlane, terve päeva tublit sõitu teinud Bruno Leimanis, temast mööda (Klooren: "Kolmanda käiguga sõites kadus masinast ühtäkki jõud"). Ei olnud pikka pidu Leimaniselgi – mülgas pluss streikiv generaator nõudsid oma. Vahepeal uuesti liidriks tõusnud Klooren põrutas seisvale Leimanisele tagant sisse ja lõhkus oma autol radika. (Pärast poolfinaali kurtis Klooren, et väänas roolist kinni hoides kätt. Valutav käsi tingis ilmselt ka sõiduvea ja Leimanisele tagant sisse sõidu. Hiljem selgus, et mehe käeluu on puruks ja Tääksis ta ei stardi. Pidi ikka mehel jõud olema - hoida roolist nii kaua kinni, kuni füüsikaseadused käeluu puruks murdsid - A.O.)

Hullumeelset sõitu tegi aga tagareast startinud Taavi Pindis (tagareast sellepärast, et poolfinaalides kippusid emotsioonid sõidoskustest üle olema – Taavi sõiduvead väärivad eraldi käsikirja teemal "nii ei tohi teha"). Mingil hetkel oli Pindis juba liider, olles sirge seljaga mööda sõitnud ka "igavesest teisest" Indrek Järvpõllust.

Viimane pesi siiski endalt hüüdnime maha, pistis väsinud Pindise paar ringi enne lõppu kotti, ja võttis viimaks ometi etapivõidu. Samal ajal toimunud Paide ralli tõttu puudunud konkurendi Aivar Kenderi eemaloeku tõttu tähistas see suurt sammu meistritiitli suunas.

11-st selle klassi finaalis startinud võistlejast jõudis omal jalal finišisse vaid 5 meest. Ülejäänud istusid mudas kinni. Margus Viermann näiteks nii põhjalikult, et isegi traktor nihestas naba, kui teda inimesega võrrelda.

Meistrisarja 7. etapp Varstus lõppes ilutulestiku ja simmaniga, mis mõistetavatel põhjusel läks sujuvalt üle rajaperemees Sigmar Tammemägi meistripeoks. Samas leppisid veokamehed kokku, et kahel korral Tapal toimunud spordipäev saagu tänavugi teoks ning asukohaks olgu seelkord Varstu.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia