Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Teele Sepp
18. september 2006 14:59
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Viljandi rallisõitjad ootavad kodurallilt klassivõitu

 Loe lisaks
«Eesti kohta võrdlemisi tempokas võidusõit»

Martin Rauam kindlustas Viljandi rallil meistritiitli

Pohl saavutas esimese ralli- ja Remmak klassivõidu

Viljandi ralli avapäeva lõpetas liidrikohal Renee Pohl

Täna antakse start esimesele SEB - Mulgi autorallile

Mulgimaal peetaval rallil võivad selguda meistrid

Pealtvaataja programm alates neljapäevast müügil

Saarlane Henry Ots teeb debüüdi sportlikul rallil

Tõnu Sepp ja Maerin Rimmel. Foto: Rando Aav
22.-23. septembrini elab Mulgimaa pealinn Viljandi rallirütmis - toimub rahvusvaheline autoralli "SEB - Mulgi ralli 2006". Viljandi rahvas saab pöialt hoida neljale oma kandi meestest koosnevale ekipaažile.

"SEB - Mulgi ralli 2006" saab stardi reedel kesklinnast ning lõpeb laupäeva õhtul samas paigas. Mida arvavad kodustel teedel võistlustulle astuvad rallisõitjad tulevast võistlusest?

Klassis N3 koos piloot Andres Kasega startiv "Mulgi juurtega" kaardilugeja Hanno Lõpp usub, et seekordse võistluse asukoht ei muuda rallit eriliseks. Eesmärgid jäävad ikka samaks: "Tuleb hästi ja kiiresti sõita ning oma klassis esiviisikusse jõuda."

Hanno Lõpp arvab, et koduralliga kaasnev sõprade hulk raja ääres väga olulist rolli ei mängi. Ralli ajal ei jää ju niikuinii aega tuttavate otsimiseks ning perekond on igal võistlusel kaasas. Maakonnas kulgevad rajad eeliseks ei ole: "Pole ju teadagi, kus need täpselt asuvad ning tutvumine on kõikidele võrdne." "SEB - Mulgi rallilt" ootab viljandlane head korraldust, huvitavat rada ning head tulemust.

Honda Civic Type-R-l võistlevad Viljandi noormehed Tiit Rattasep ja Risto Härm seavad endile kõrgema eesmärgi, milleks on klassivõit ning parima absoluudikoha parandamine.

Rattasepa arvates kodukandis kulgev ralli erilisi eeliseid ei anna. Ka sõprade ja tuttavate tavapärasest suurem rohkus rajaveeres sõitu ei mõjuta. Nagu Hanno, väidab ka Tiit, et ralli ajal ei jõua sellele lihtsalt tähelepanu pöörata.

Linnakatsel sõitmise eeliseks loeb Rattasep seda, et riskantsemad kohad on rohkem teada. Kuigi ei osata arvata, kuidas rada täpselt linna vahel kulgeb, on Viljandi siiski piisavalt väike, et selliseid kohti tunda.

Kõige osavõtjaterohkemas klassis E7 võistlev Tõnu Sepp koos kaardilugeja Martin Rimmeliga läheb klassivõitu püüdma. Piloot sõnab: "Kaotamise mõttega ei tasu ühelegi rallile sõitma minna."

Temagi arvates ei anna koduteed hästi sõitmiseks eelist, sest legendi saavad kõik osavõtjad samal ajal ning linnas kihutada on hoopis teine asi, kui tavaliikluses osaleda. Ainsaks eeliseks arvab Tõnu olevat kodupubliku - lisab see tahtmist paremini ja kiiremini sõita. "Toetus on alati väga oluline!"

Kuivõrd Viljandi rallit sõidavad kõik esimest korda, muudab see võistluse märksa pingelisemaks. Sellisel juhul hakkab Tõnu Sepa sõnul kõige olulisemat rolli mängima rooli ja pedaalide vaheline lüli ning meeskonnatöö.

Kõige põnevamat võistlust on oodata klassis E11 ehk veomasinate arvestuses. Kodupublikule pakub rõõmu omakandi mees Jaanus Ligur, kes moodustab koos Aivar Kenderiga nö mulgi-setu duo.

Eesti meistrivõistluste arvestuses on Janus Liguril võrdselt 30 punkti Marco Leega. Elviimase etapi eel sõnab Ligur, et võita tuleb igal juhul. "See ralli oleks nagu uus algus kogu sarjale, kuna viimased kaks võistlust on otsustavad."

Jaanus Ligur märgib, et tuttavad teed on pigem nuhtluseks: "Peab rohkem pingutama, et keskenduda sellele, mida Aivar kõrvalt loeb ning püüda mitte sõita mälu järgi." Samuti on kodupublikuga - toetajad on need, kelle ees alati ainult kõige paremini esineda tahaks ning sellistel puhkudel võib lõppude lõpuks hoopis üle pingutada.

Kõigile võõrad katsed on kindlasti eeliseks, leiab Ligur. "Sel juhul mängib rolli ainult sõit, tehnika enam nii oluline ei ole. Loomulikult peab tehnika hea olema ning ralli lõpuni vastu pidama."

Küsimusele, miks peaks SEB - Mulgi rallit sõitma, vastavad nii Hanno Lõpp, Tiit Rattasep, Tõnu Sepp kui ka Jaanus Ligur ühtmoodi: "Kodurallil peab alati võistlema!"
Artikli juurde
14.09.2017
Oliver Solberg unistab tiitlivõidust autoralli MM-sarjas (0), 650
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
11.09.2017
Kulbilohu rallikross 9.09.17 (0)
09.09.2017
Tapa autokross 09.09.2017 (0)
31.08.2017
Smiltene autokross 27.08.17 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
11.09.2017 19:50
Tapa autokross Sügis 2017 (0)
10.09.2017 09:20
Auto tagaosa madaldamine (BMW) (1)
09.09.2017 20:40
Varbola Rahvaralli 2017 (0)
08.09.2017 10:03
VIDEO: Tapa rahvaralli Uno Aava karikale 2017 (1)
01.09.2017 22:54
Plokikaane portimine (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia