Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Erki Berends
25. aprill 2003 16:30
Loe kommentaare (12)
Trüki lehekülg

DIO-Tallinn ralli tuleb esinduslik

 Loe lisaks
Mölder junioril peatati õigused nullautot sõita

Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 3. etappi

Tallinna ralli võitsid Margus Murakas - Toomas Kitsing

Vaimõisa ja Kivitammi katsed on raskeimad

Jari Viita asus Tallinna ralli liidriks

Tallinna rallil läheb rajale 74 autot

Tallinna ralli spikker pealtvaatajale

Tallinna ralli sündmusi kajastab Kuku raadio

Tallinn ralli 2002 võitjad Margus Murakas - Toomas Kitsing A-rühma Toyota Corolla WRC-l Foto: Ilmar Aavik
Nädala pärast, reedel 2. mail algavale DIO Tallinn rallile registreerus ühtekokku 81 ralliekipaaži Eestist, Soomest, Venemaalt, Lätist ja Leedust. Oma mullust võitu asuvad kaitsma Margus Murakas - Toomas Kitsing, Ford Focus WRC-l.

Konkurentsi pärast Murakal muret pole, sest lisaks nende WRC-le on üles antud veel kolm WRC-autot: Jouni Ampuja - Mika Ovaskainen (Toyota Corolla), Jari Viita - Teppo Leino (Ford Focus) ning lõpuks ka Läti rallipaar Matiss Mežaks - Arnis Ronis, kelle kasutuses on omal ajal Dmitri Mälsonit teeninud Ford Escort WRC.

Väga kiired on kindlasti ka N-rühmas sellel rallil osalevad Ivar Raidam - Robert Lepikson, Hannu Hotanen - Sami Räsanen (Soome MV N-rühma hetkeliidrid) ja Sergei Uspenski - Safoni Lotko (mitmekordsed Venemaa meistrid).

N-rühmas tahavad oma sõna kindlasti sekka öelda Renee Pohl - Silver Kütt, Ago Ahu - Kalle Ahu, Mait Meriloo - Einar Vettus ning loomulikult teisedki.

A-rühma autodest tasuks kindlasti tähele panna soomlast Jari Latvalat, kelle poeg Jari-Matti Tartu talirallil, noorusest hoolimata, mehetegusid tegi ja nüüd maailma rallikarusselli on sisenemas. Latvala-seeniori jaoks on Eesti ralliteed tuttavad - mees osales näiteks Eestis juba 1986. aastal toimunud esimesel Lada rallil.

Esimese korraliku täismeeste rallikarastuse peaks sellel rallil kätte saama ka Kert Uus, kelle jaoks on Soomest renditud N-rühma Mitsubishi Lancer EVO VI. Esimese täisralli sõidavad oma Honda Integral Riivo Pappel - Janek Kokla.

Andrus Lauri - Aleksandr Kornilovi sõiduvahendiks on Citroen Saxo Super. Soomes lihvi saanud masina kere oli omal ajal ümbritsemas Sebastian Loebi kiireid sõite.

Kõrvale jäävad Eesti tuntumatest rallimeestest seekord lisaks MM-tsüklis osaleva Markko Märtini vaid Aleksander Käo ja Mihkel Niinemäe. MM-i karastust koguv Urmo Aava sõidab seekord ohutus- ehk 0-auto roolis.

Võistluste juht Toomas Diener: "Seekordne ralli tuleb väga intrigeeriv, koosseis on tugev ja tase väga ühtlane, kindlat võitjat prognoosida on praktiliselt võimatu."

Ralli start on kell 18.00 Tallinna olümpiapurjspordikeskuse juures. Kogu võisrtluse 10 kiiruskatsest esimesed kaks sõidetakse lauluväljakul, traditsiooniliselt karussell süsteemis. Et midagi ka mittetraditsioonilist oleks, muudeti võitlusrada, selle pikkust ja liikumissuunda ning ka stardijärjekorda. Autod lähevad rajale laululava eest laialt asfaltplatsilt, mäepoolsest servast ja finišeerivad pärast 1,83 kilomeetri läbimist platsi lavapoolses servas. Stardijärjekord lubab seekord enne rajale väiksema numbriga autod ja rallipäeva lõpetavad 10 veoautot.

Lauluväljaku katsed on tasulised, pilet täiskasvanule maksab 75 krooni,
lastele ja pensionäridele 25 krooni, alla 7-aastased saavad (dokumendi
ettenäitamisel) sisse tasuta.

2.päeva avakatse sõidetakse Pirita kitsastel jalakäijate teedel
Kloostri-Pirita silla-Regati maja ja Oopiumi klubi marsruudil. Seejärel
siirduvad võistlejad Harjumaa kruusateedele, kus publikumagnetiks tõotab tulla Vasalemma karjääris toimuvad kiiruskatsed. Sealgi on võrreldes mullusega pisut muudetud rada ja pööratud on ka sõidusuund. Vasalemmaski tuleb pealtvaatajatel lunastada pilet, mille hind on 25 krooni.

Rajameister Aivar Partsi sõnul on mõningaid muudatusi toimunud teistegi katsete osas. Täpsemalt saab nii trassi, võistlejate ajakava kui ka raja julgestuse kohta lugeda ralli brožüürist, mis tuleb müügile bensiinijaamadesse ja R-kioskitesse alates esmaspäevast. Brožüüri hind on 25 krooni.

Ilma rahata saab aga kogu info rallist kätte Ralliraadiost, mis KUKU
sagedustel 100,7 ja 100,9 MHz jälgib operatiivselt rallil toimuvat nii
reedel kui laupäeval ja tutvustab võistlust ka rallile eelnevatel päevadel.
Kindlasti tasub kuulata KUKU saadet "Piloot", mis neljapäeviti kõneleb
autospordiga seonduvast ja teeb seda loomulikult ka päev enne rallit.
Saatejuht on Margus Kiiver.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia