Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Teele Sepp
26. jaanuar 2007 5:55
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg

Sepp ja Rimmel võistlevad rallidel tänavu Opeliga

Tõnu Sepp. Foto: ErakoguVeel läinud aastal võistlesid Tõnu Sepp ja Martin Rimmel autorallidel Lada Samaral, tänavu kihutavad mehed Soomest soetatud Opel Astral. Auto vahetuse tingis nende sõnul vene tehnika vilets vastupidavus.

"Kuna oli kindel plaan ikkagi edasi sõita esiveolise E-rühma autoga ning kaugemaks eesmärgiks on ka meistrivõistluste esimese kolme hulgas olla," põhjendas Tõnu Sepp vastupidavama võistlusauto hankimist. "Sellisel puhul tuli lihtsalt mõelda, kuidas aja- ja raharessursse kõige mõttekam jagada. Põhiline, mida uuelt autolt ootame, on vastupidavus. Kui leiame juurde ka natukene kiirust, siis oleme oma eesmärgi täitnud."

Eelmise hooaja algus oli rallipaaril paljulubav - kolmas koht talverallilt ja Tallinna rallil oli enne katkestamist käeulatuses teine koht. Siis katkestamiste jada jätkus. "Paraku oli kõigil katkestamistel põhjuseks tehniline viga. Mis teha, on paremaid ja halvemaid hooaegasid, sest tegemist on ikkagi tehnikaspordiga. Loodame, et uus aasta tuleb meie jaoks parem."

Miks liisk lõpuks just Opeli kasuks langes? "Eelarve uue auto ostuks oli üpriski tagasihoidlik, seega valikuvõimalusi väga palju ei jäänud," ütles Sepp. "Korraliku esiveolise Toyota eest küsiti meie jaoks liiga palju raha, Fordil miskit mõistlikku ei ole ning nii otsustasimegi, et Opel peab olema meie jaoks kõige parem valik - vajalikke spetsiaalosi on lihtne saada ning auto on juba originaalis küllalt hea mootoriga."

Tegemist on 1993. aasta Opel Astraga, mil kaheliitrine mootor. "See on endine N-rühma auto. Midagi väga erilist see endas ei peida. Valiku tegemisel said otsustavateks korralik vedrustus, käigukast ning turvavarustus. Mootor on praktiliselt originaal," lausus Tõnu Sepp.

Miks auto soetati Soomest, ka selle kohta oli rallipaaril selgitus valmis: "Meie lähikonnas ei ole mitte ühtegi teist nii pika ralliajalooga maad ning väga vähesed sõidavad nii kiiresti kui soomlased. Samuti sai otsustavaks hea kontakt nendega ning nende kogemus antud automargi kasutamisel ja ehitamisel."

"Opel, mis ostetud sai, on küllalt huvitava ajalooga auto. Ralliautoks on see ehitatud Soomes. Esimesed paar hooaega sõitis sellega Mikko Hirvonen Soome meistrivõistlustel ning oli esimesel aastal klassi seitsmes ning teisel hooajal teine. Pärast seda läks meie teada auto Jari-Matti Latvala kasutusse ning läbi veel ühe omaniku sattus see noore sõitja Jarkko Savolaineni kätte, kellelt auto endale saime. Autoga on sõidetud palju, saadud palju auhinnalisi kohti ning võidetud absoluudis isegi Soome rahvuslikke rallisid."

Sepp avaldas arvamust, et tõenäoliselt tuleb sõidustiili uue autoga veidi muuta: "Tegelikult on seda keeruline öelda, sest ei ole saanud sellega veel korralikult sõita. Kindlasti tuleb oma peas midagi muuta, sest auto on võrreldes Samaraga raskem ning teistmoodi ülekannetega. Samuti on oluliselt erinev mootori karakteristika, eks esimestel katsekilomeetritel ole näha. Legendi esialgu oluliselt küll ei muuda, eks töö käigus selgu, mis on valesti. Hetkel on koostöö Martiniga suurepärane."

Paremate saavutuste nimel kirjutavad Tõnu Sepp ja Martin Rimmel rajalegendi sama marki autoga. "Kui sõidad võistlusraja läbi samasuguse autoga, siis näed rada samamoodi," põhjendas piloot. "Kindlasti on kasu ka sellest, et sarnase autoga lihtsalt ringi sõita ning paremat nö persetunnetust saada. Saatuse tahtel on jah meil ka nüüd võimalus kasutada samasugust autot."

Võistlejate soovid algava hooaja eel seotud eelkõige värskelt soetatud ralliauto vastupidavusega. "Nagu juba ennist öeldud sai, siis soovime seda, et auto kestaks. Kui vaadata eelmise aasta rallisid, siis just see oli asjaolu, mis tihti määravaks sai, sest teed lähevad küllalt hulluks ning on autole tõsine katsumus. Loomulikult on eesmärgiks saada juurde ka kiirust ning pakkuda konkurentsi. Parimal juhul ehk avaneb ka võimalus väljaspool Eestit paar sõitu teha, eks näis, kuidas võimalusi on."

"Algatuseks võiks korralik lumi maha tulla, küll siis muu juba lihtsamalt sujub," pakkus Sepp. "Kindlasti loodame ka ruudulist finišilippu näha, kuid prioriteet number üks on võimalikult kiiresti kiiruskatseid läbida."

Oma senisest võistlusauto meestel enda kinnitusel kerge loobuda ei olnud: "Tegelikult müüsime Lada raske südamega, sest ta oli algusest-lõpuni meie enda ehitatud ning lisaks rahale kulus sinna ka hindamatu hulk aega. Hetkel on asjalood sellised, et me loodame seda veel ka ralliradadel näha."

"Kõige meeldejäävam sõit Ladal on meile esimene Saaremaa ralli kolm aastat tagasi. Meelde jääb ka meie esimene poodiumikoht 2006. aasta talverallilt. Loomulikult oli ka palju "ärevaid" hetki ning neid mõne sõnaga edasi anda on küllalt keeruline."
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia