Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
Urmo Aava: Kreeka rallil on vaja õnne
 |
Loe lisaks |
|
 |
Suzuki tehasemeeskonna piloot Urmo Aava läbis möödunud nädalal Ignis Super 1600 testisõidud Prantsusmaal. Samuti kihutas neljakordne Eesti meister rahvusvahelisel Tallinna rallil nullautol. Kuu aja pärast stardib Aava Kreekas Akropoli rallil.
Kui treeningute hiljuti tarvis soetatud A-rühma Peugeot'ga plaanib Urmo Aava edaspidi kodustel rallidel osaleda, siis järgmine tõsisem võidusõit tuleb autoralli MM-il. Raskete teeoludega Kreeka etapil on JWRC sarjas võistlev Aava taas Suzuki Ignise roolis.
Möödunud nädalal läbisid Monster Sport Europe Suzuki Ignise neli pilooti testisõidud, valmistumaks järgmisel kuul asetleidvaks Akropoli ralliks. Testisõit toimus Prantsusmaa lõunaosas, teedel, mida peetakse Euroopa kruusakattega teedest raskemaiks.
Urmo Aava ja rootslane Daniel Carlsson proovisid autot esmaspäeval ja teisipäeval, piloodid Salvador Canellas ja Ville-Pertti Teuronen kolmapäeval ja neljapäeval. Kasutati kahte uusimat kruusateedele mõeldud Suzuki Ignis Super 1600 autot. Mõlemad autod jäid testisõidul terveks ning piloodid olid tulemustega rahul.
"Prantsusmaal on autode jaoks väga rasked olud, need teed on viinamarjakasvanduses loodudki selleks, et autosid testida. Autod lagunevad juba 5-10 kilomeetriga, ei pea läbima sadat kilomeetrit," ütles Urmo Aava.
Daniel Carlssoni arvates on Ignis on suurepärane: "See auto annab mulle palju enesekindlust. Ma ei jõua Akropoli ralli starti ära oodata!"
Pärast sellist testimist on Akropoli rallil oodata head sõitu. Meeskond loodab Kreeka rallilt edukat esinemist, eriti pärast luhtunud eelmist aastat. Meeskonna manadzer Risto Laine sõnul on eelmise aastaga võrreldes Akropolise rallil täiesti erinev auto.
"Prantsusmaal sõidetud test oli väga kasulik, saime informatsiooni auto tugevuse ja ka mõningate nõrkade külgede kohta. Parandasime vedrustust, täiustasime autot. Kuna Daniel oli esimesel kahe sõidetud etapil võidule väga lähedal, siis seekord peab see võit tulema," ütles Laine.
Hetkel on meeskond keskendunud nelja ralliauto ehitamisele ja täiustamisele Suurbritannias. Piloodid saavad viimase võimaluse auto testimiseks rallile eelneva päeva õhtul, neljapäeval, 5. juunil.
Akropoli rallil on sellel aastal ka mõned muudatused, service-pargi uus asukoht on Limases, lisandunud on mõned uued kiiruskatsed ning esimest korda ka paarisrada Parnassoses.
Urmo Aava usub, et sõiduoskused ja -kogemused ei ole sellel rallil primaarsed, määravaks saab stardikoht. "Minnes kohe WRC-de järel rajale, on väga raske," ütles Aava, kelle kaheksas koht lubab siiski paremat stardipositsiooni.
"Kreeka on teeoludelt väga raske, suured ja ootamatud kivid võivad olla ohtlikud," ütles Aava. Urmo ise usub, et Akropoli rallil läheb hästi, kuna nii endal kui autol on vajalikud "oskused" olemas. "Midagi kindlat ei saa kunagi lubada. Vaja on vaid õnne."
Akropoli ralli on autoralli MM üldjärjestuses kuues, ning juunioride arvestuses kolmas ralli, mis toimub 6.-8. juunil Kreekas.
|
|
|
|