Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
29. märts 2007 18:47
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Kasutusele võetakse ohutusvarustuse deklaratsioon

 Foto: Rando AavEesti Autospordi Liidu (EAL) tehnikakomitee teatel hakatakse valitud võistlustel kasutama lisa- ja ohutusvarustuse deklaratsiooni. Dokument on mõeldud tehnilise eelkontrolli hõlbustamiseks.

Tänavusest hooajast hakatakse tehnilise eelkontrolli hõlbustamiseks osadel võistlustel kasutama lisa- ja ohutusvarustuse deklaratsiooni, mis võetakse EAL tehnikakomitee esindaja Raul Koovi sõnul kasutusele sõitjate teadlikkuse ja vastutuse tõstmiseks seoses lisa- ja ohutusvarustuse kasutamisega.

Deklaratsioon avaldatakse internetis võistluste juhendi lisana ning selle täidetud ja allkirjastatud vorm on eelduseks tehnilise kontrolli alustamisel.

"Ohutusvarustuse deklaratsiooni kasutatakse tõepoolest osadel võistlustel - kui võistluse tehniline komisjon ja võistluste juht peavad seda vajalikuks," selgitas Koov. "Võistlustel, kus seda kasutatakse, lisatakse antud võistluse juhendile ka vastava pealdisega vorm."

Raul Koovi kinnitusel võidakse nimetatud dokument kasutusele võtta nii autorallidel, rallisprintidel kui ka krossi- ja ringraja võistlustel. "See võib olla kasutuses kõikidel aladel," märkis tehnikakomitee esindaja.

"Võistlejad võiksid antud versiooni põhjal oma varustuse ja auto üle
vaadata ning teha kasvõi mustandi. Võib selguda, et nii mõnelgi tuleb hakata uut varustust ostma, et võistlustel ebameeldivusi vältida," rääkis Koov.

"Kehtivuse ning markeeringute vastavus pole olulised mitte ainult oma
ettenähtud omaduste pärast, vaid ka õnnetusjuhtumi kindlustuskatte tõttu. Sportlased saavad koos litsentsi ostmisega EAL-i sõlmitud lepingu alusel ka elukindlustuse. Samalaadselt tänavaliiklusega, kus tehniliselt mittekorras autoga tehtud avarii kahjusid ei hüvitata, on ka autospordis õnnetuste puhul kindlustushüvitise saamise aluseks tehnika ja varustuse kehtestatud normidele vastavus. Selle kohta annab võistleja allkirja litsentsi saamisel ning võistlustele registreerimisel. Samuti annab oma allkirja tehniline kontroll. Seega igasugused lastepärased vabandused "ma unustasin" või "järgmiseks korraks on kõik korras", võib tähendada õnnetuse puhul lisaks füüsilisele valule hulga ebameeldivusi ka teistele peale võidusõitja või muu
õnnetuses osaleja," rääkis Koov. "Tavaliselt ei viitsi võistlejad sellele mõelda ning peavad oluliseks vaid oma mugavust ja võistlemise eelarvet."

Ühtlasi edastas tehnikakomitee teabe, et FIA poolt on lisatud uus norm kiivritele (Snell Foundation SA 2005) ning et Eestis toimuvatel autospordivõistlustel on lubatud kasutada sõidukindaid vastavalt FIA 1986. aasta normile kuni käesoleva aasta 31. detsembrini.

Vaata lisaks: Ohutusvarustuse deklaratsiooni vorm (XLS)
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia