Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
30. aprill 2007 16:41
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Vennad Ago ja Kalle Ahu kümme aastat rallispordis

Ago Ahu. Foto: Rando Aav4.-5. mail toimuv rahvusvaheline Tallinna ralli on Ago Ahule ja Kalle Ahule omamoodi suursündmus, sest täpselt kümme aastat tagasi tegid nad debüüdi sportlikul autorallil Tallinnas.

Hobikorras võidusõiduga on Ago Ahu ja Kalle Ahu tegelenud küll palju kauem, aga 1997. aasta Tallin EK rallil tegid nad debüüdi sportrallis.

"Võtsime siis tol ajal kokku kõik oma säästud ja valmistasime ette E7 klassi ralliauto VAZ 2105. Põhimõtteliselt oli see täiesti standardauto, millele oli paigaldatud turvapuur. Alla panime jooksu vanu "vene" rallirehve ja asusimegi starti, ilma igasuguse ettekujutuseta kiiruslegendist või aja arvestamisest," räägib rallidel vennale karti lugev Kalle Ahu.

Endalegi üllatuseks saavutasid Ahud avavõistlusel klassis viienda koha. Sama autoga sõitsid nad kogu hooaja ja olid aasta kokkuvõttes E7 klassis kolmandad.

"1998. aastaks ehitasime juba tõelise Lada VFTS-i, kuid vähese kogemuse tõttu auto ehitamisel ja piiratud finantside tõttu lagunes meie tehnika peaaegu igal võistlusel. Kokkuvõttes siis tuli ridamisi katkestamisi, aga kiiruse poolest pidid juba konkurendid meiega arvestama hakkama!"

1999. aastal täiustasid mehed oma võistlustehnikat päris palju ja algas võitlus maksimumtulemuse nimel. Oli nii õnne kui ka ebaõnne, ent aasta kokkuvõttes jõuti Eesti meistritiitlini. Aastail 2000-2002 kordasid nad sama tulemust klassides E7 ja E8.

"Maksimumkiirus oli saavutatud ja peas liikus juba ammu mõte kiiremast autost. Niisiis soetasimegi 2002. aastal nelikveolise auto Mitsubishi Lancer Evo 3, millega nägime nii halvemaid kui ka paremaid päevi."

Ago Ahu ja Kalle Ahu pakkusid Mitsubishiga konkurentsi esialgu klassis N3, hiljem rahvuslikus klassis E10. Samuti sekkusid nad tihti absoluutarvestuse konkurentsi. "Kahjuks on senine parim tulemus absoluudi teine koht, kuid seda WRC-auto järgi võiks isegi pidada võiduks!"

"Kuna kiirused aina kasvasid ja konkurendid tugevnesid, hakkas vana Evo 3 ajast maha jääma, kuid tahe kiire olla ja võita mitte! Niisiis õnnestuski toetajate abiga 2006. aastal soetada uus Subaru Impreza, millest ehitasime N3 klassi võistlusmasina. Esialgu õppisime seda autot tasapisi tundma, kuid nüüdseks peab hakkama gaasi juurde vajutama ja eesmärgiks saab olla ainult üks ja kõige kõrgem - Eesti meistritiitel," kinnitasid vennad.

Kokkuvõttes on meestel seljataga ligi sada ralli starti pluss
samal hulgal muid autospordivõistlusi. "Karikaid on kogunenud koju nii suurel hulgal, et ei taha enam kuskile ära mahtuda. Võib vist juba öelda, et üsna suur kogemustepagas selles valdkonnas," avaldas Kalle Ahu rahulolu.

Tallinna rallil lähevad Ago Ahu - Kalle Ahu rajale kümnenda stardinumbri all.

Vaata lisaks:
www.ahurallyteam.ee

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia