Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

11. mai 2007 16:32
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

Laitse rallikross

19.-20. mail 2007. a Harju maakonnas, Laitse krossirajal.

Eesti meistrivõistluste I etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERK, divisjon 1, ERK standard ja noored.

Registreeritud EAL-s nr

Laitse rallikross viiakse läbi vastavuses Eesti Autospordi Liidu (EAL) võistlusmäärustega, Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) ja EAL-i poolt kinnitatud 2007. aasta Eesti rallikrossi meistrivõistluste üldjuhendiga ja käesoleva võistlusjuhendiga.

1. Võistluse koht, aeg, ajakava

1.1. Võistlus toimub 19.-20. mail 2007. a Laitse krossirajal.
EAL rajalitsents nr:
Võistlusraja pikkus: 1140 m
Rajakate: asfalt, kruus
Võistlusraja ääred on tähistatud.
Treening- ja võistlussõidud peetakse vastupäeva.

1.2. Võistluse ajakava

Reede, 11. mai 2007. a
Avaldatakse võistlusjuhend

Neljapäev, 17. mai 2007. a
12.00 – lõpeb osalejate eelregistreerimine alandatud osalustasuga

Laupäev, 19. mai 2007. a
13.00-16.30 – registreerimine, tehniline kontroll
15.00-16.45 – vabatreening (3 ringi korraga )
16.45-17.00 – esimese eelsõidu stardijärjekorra loosimine
17.00-17.15 – võistlejate koosolek
17.30-19.00 – esimene eelsõit

Pühapäev, 20. mai 2007. a.
08.30-08.45 - võistlejate koosolek
09.00-09.45 - vabatreening
10.30-11.00 - võistluste avamine
11.30-14.00 - teine ja kolmas eelsõit
15.00-16.30 - orienteeruv finaalide algus ja lõpp
17.30-18.00 - orienteeruv autasustamise aeg

Registreerimisel esitab võistleja kehtiva sõitjalitsentsi, registreerijalitsentsi, võistlusauto tehnilise kaardi ja täidetud osavõtuavalduse (eelregistreerunud võistlejad saavad mandaadist eeltäidetud osavõtuavaldused).

Võistluste täpne ajakava, eelsõitude koosseisud ja info võistluste teadetetahvlil kohtunike bussi juures. Ajakava muutusi võib sisse viia ainult võistluste juhi kirjaliku otsusega ja enne võistlejate koosolekut.

2. Korraldaja, ametnikud

2.1. Korraldaja:
LaitseRallyPark

2.2. Võistluse ametnikud
Võistluse juht: Allan Arias
Võistluste direktor: Martin Toom
Ohutusülem: Siimo Suvemaa
Peaajamõõtja: Toomas Sepp
Tehniline kontroll: Vambo Vainu (esimees), Viljar Luhthein
Peasekretär: Liis Maarand

2.3. Võistluste info
Martin Toom, tel. 59 055 927
www.rally.ee
www.autosport.ee

3. Määrang

3.1. Laitse rallikross:
3.1.1. Eesti Meistrivõistluste I etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERK, division 1, ERK standard, noored

4. Arvestusklassid, osavõtjad

4.1. Võistlusklassid
4.1.1. Noored - kuni 17-aastased (kaasa arvatud) noored
4.1.2. ERK Standard - limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod
4.1.3. ERK - 2WD autod vastavalt ERK rallikrossi autode tehn. tingimustele
4.1.4. Division 1 - A-rühma ja ST autod vastavalt FIA VM Lisa J
4.1.5. Üle 16-aastased noored võivad osaleda NEZ karikavõistluste arvestuses (klassis FAST 1600), kuid peavad sel juhul sellest registreerimisel teada andma.
Võistlusklass Noored (4.1.1) autod peavad vastama kehtivatele Rallikross Standard tehnilistele tingimustele (koos täiendavate piirangutega).
Võistlusklass ERK Standard (4.1.2) autod peavad vastama kehtivatele Rallikross Standard tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass ERK 2WD (4.1.3) autod peavad vastama kehtivatele RALLIKROSSI AUTOD (ERK) tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass Division 1 (4.1.4) autod peavad vastama FIA võistlusmääruse lisa J tehnilistele tingimustele.

NB! Sel etapil peavad vastama kõik autod NEZ meistrivõistluste vastava klassi tehnilistes tingimustes määratud kaalule. Ka need autod, mis ei stardi NEZ arvestuses.
NEZ KAALUD 2007. a

Engine (cm3) D 1
FIA & NEZ Fast 1600 Open Super 2000 Super 2000
4WD Front WD Rear WD Front WD Rear WD
< 1000 670 670 670 670 720
< 1400 760 760 760 760 810
< 1600 850 850 850 850 900
< 1800 890 890 940
< 2000 930 930 930 980
< 2500 1030 1030
< 3000 1110 1110
< 3500 1200 1200
< 4000 1280
< 4500 1370
< 5000 1470
< 5500 1560
> 5500 1650

4.2. Osavõtjad
4.2.1. Meistrivõistluste etapil võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL või oma riigi kehtivat rahvuslikku sõitja- ja registreerijalitsentsi. Eesti meistrivõistluste arvestuses osalemiseks tuleb võõrkodakondsetel võistlejatel teha alakomiteele ühekordne taotlus ja tasuda MTÜ Eesti Rallikrossi Komitee a/a 221018758725 Hansapangas 1000 krooni või maksta see võistlushommikul korraldaja kätte (kuulub edastamisele ERK-le).

4.3. ERK Standard, ERK ja Division 1 klassidesse registreerimisel loetakse võistleja automaatselt registreerunuks ka samas toimuvale NEZ karikavõistluste etapile. Kõik võistlejad, kes ei soovi osaleda NEZ finaalides, peavad oma otsusest teatama 19. mail registreerimisel.

5. Piirangud

5.1 Rehvid vastavalt kehtivatele tehnilistele tingimustele. Võistlejad, kes osalevad NEZ finaalides, võivad NEZ finaalstartides kasutada rehve vastavalt NEZ tehnilistele tingimustele.

6. Võistluse käik

6.1. Korraldaja tagab igale võistlusklassile kokku vähemalt 20 minutilise treeningu.

6.2. Toimub 3 eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõiduvoorus sõidetakse 5 ringi, finaalsõitudes 6 ringi. Ühes sõidus stardib 5 autot. Eelsõiduvoorud on NEZ ja EMV osalejatel koos. Finaalid sõidetakse eraldi. Kui noorte klassis osaleja stardib lisaks EMV arvestusele ka NEZ arvestuses (võimalik vaid üle 16-aastaste noorte korral), siis stardib ta eelsõiduvoorudes NEZ arvestusega koos.

6.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse vastavas klassis 2 eelsõiduvooru.

6.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse.Teadetetahvlil avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal kiiruslikus järjestuses. Esmalt need, kes ei saanud tulemust ja seejärel teises ja kolmandas sõiduvoorus aeglasemast kiireimani. Kiireim valib stardikoha esimesena. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.

6.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma oma stardile eelneva stardi komplekteerimise ajaks eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande peale. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet. Õigeaegse mitteilmumise korral võidakse võistleja stardist eemaldada. Tehniliste probleemide korral on võistlejal probleemi kõrvaldamiseks õigus paluda Võistluste juhilt stardi edasilükkamist 5 min. võrra. Kui võistleja ei ole selle aja möödudes valmis startima, antakse start temata. Võistleja stardikoht jääb tühjaks.

6.6. Stardikorraldus: eelsõitudes 5 autot ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 3-2-3 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.

6.7. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk.

6.8. Valestardi korral eelsõiduvoorus hoiatus ja teistkordse valestardi korral lisatakse vastava võistleja ajale l0 sekundit; finaalides teistkordse valestardi korral stardist eemaldamine ja klassifitseerumine vastava finaalsõidu viimaseks. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.

6.9. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Sõidust eemaldatud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundilise täpsusega.

6.10. Finaalsõitudesse pääsevad ja MV punkte saavad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade paremusjärjestuses.

6.11. Finaalsõitude koosseisude määramine.
Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes (ühises arvestuses kõik klassid koos) kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat. Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.

6.12. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.

6.13. MV etappidel võistlusmääruse (VM) rikkujaid karistatakse ERK poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest). Ohtliku sõidu eest kahe järjestikuse hoiatuse saamisel, peatatakse võistlejalitsents ülejärgmise etapini.

7. Kinnine parkla, protestid

7.1. Kinnine parkla 30 minutit arvates esialgsete tulemuste avaldamisest teadetetahvlil ja avamine Võistluste juhi loal.

7.2. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist teadetetahvlil. Protesti kautsjon on 1000 kr, auto lahtivõtmisel 3000 kr.

8. Osavõtumaksud

8.1. Osavõtumaksud kohapeal kuni 19.05.2007 kell 12.00 ja eelregistreerimisega (kuni 17.05.2007. a kell 15.00).
8.1.1. ERK 2500: 150 EUR / 100 EUR
8.1.2. ERK Standard: 150 EUR / 100 EUR
8.1.3. Noored: 700 kr / 500 kr (osalustasu kehtib eeldusel, et starditakse vaid noorteklassis ja ei taheta NEZ karikasarja punkte). Noortel vanuses 17-18 on võimalus osaleda NEZ arvestuses, kuid siis on osalustasu 150 EUR / 100 EUR
8.1.4. Division 1: 150 EUR / 100 EUR

8.2. Eelregistreerimise korral tuleb täita NEZ entry form, mille leiab www.autosport.ee leheküljelt. Osalustasu maksmine toimub võistluspaigas.

8.3. Korraldaja vastutab stardimaksu tagastamise eest juhul, kui võistlust ei toimu. Võistleja mittestartimisel stardimaksu ei tagastata.

8.4 Eelregistreerimisega seotud probleemide korral pöörduda Liis Maarandi poole, tel 51 54 453.

9. Reklaam

9.1. Korraldaja reserveerib võistlusautodel kolm reklaampinda.

9.2. Reklaamid peavad olema võistlusautole kinnitatud ülevaatuseks tehnilises komisjonis.

9.3. Reklaamist keeldumise korral rahaline trahv 100 EUR.

10. Autasustamine

10.1. Arvestusklassi kolme parimat autasustatakse karikatega.

10.2 Korraldajate ja sponsorite eriauhinnad.

11. Vastutus

11.1. Võistluste korraldaja, ametnikud ega Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia