Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
13. august 2007 13:37
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Mättik ja Hermanson nautisid Lahti ralli kiiruskatseid

 Foto: Einar AlliksaarLahti historic-rallil osalesid eestlastest teist aastat järjest Villu Mättik - Mait Mättik ning esmakordselt tegid endise Jyväskylän Suurajot ralliteedel võistluse kaasa Alar Hermanson - Heiti Laast.

Nädalavahetusel peetud Euroopa meistrisarja arvestusse kuulunud Lahti historic-rallil saavutasid Villu Mättik - Mait Mättik (VAZ 2101) omas arvestusklassis neljanda koha. Euroopa meistrivõistluste arvestuses noppisid eestlased maksimumpunktid.

"Punktiarvestus on päris keeruline," tunnistas Mättik. "Lõplikud punktid selguvad, kui FIA need sel nädalal avaldab."

Villu Mättik lausus, et on põhjust Lahti ralliga rahule jääda. "Väga rahule jäin. Ei ole tükk aega nii kiiresti sõitnud, kui nüüd. Otepää trennist oli kasu. Kogu ralli jooksul oli kaks katset, millega rahule ei jäänud, ülejäänu oli väga hea!"

Päris probleemivabalt meestel võistlus ei kulgenud, kuid piloodi kinnitusel midagi tõsist neil autoga ei juhtunud. "Alguses korra oli probleem, kui üks värskelt paigaldatud jagaja-alune hammasratas ära kulus. Jõudsime auto siiski servisesse lükata. Pärast ei olnud probleeme ja mootor töötas väga hästi."

Tänavu suvel 60-aastaseks saanud rallimees märkis, et Soomes osales historic-sarja autodel palju noori. "Minuvanuseid on mõned, osad soomlased on ka üle 70," lausus ta. "Vanus ei mängi seal palju rolli."

Nooremad eestlased Alar Hermanson ja Heiti Laast said omas arvestusklassis samuti neljanda koha, kuigi avapäeva kuuendal kiiruskatsel sai nende Opel Rallye Kadett sõiduvea tõttu üpris tõsiselt kannatada. Rallipaar jätkas võistlust teisel päeval nn superally-süsteemis.

"Esimesel päeval tuli aeglasemas kurvis katus. Riivasime auto tagumise otsaga kaljunurka, see viskas nina peale püsti," rääkis Hermanson. "Tuttav Opeli-mees aitas meid lõhutud osadega hädast välja. Jätkata saime tänu Villu meeskonnale - nad aitasid meid tublisti. Poole öö jooksul tegime imelise töö ja hommikul hoolduspargist välja sõites teenisime sellega ära kaasvõistlejate aplausi."

"Soome rajad on keerulised kuid head. Kõik, kes arvavad, et oskavad seal sõita, peavad korra veel mõtlema," jätkas kolmandat korda Opelil võistelnud Hermanson. "Nii täpselt oli. Sõita tuli ülinõudlikel Jyväskylän Suurajot radadel, mis on suht-koht keerulised. Ülivahvad teed võrreldes Eestiga. Seal säilivad need perfektsena peaaegu ralli lõpuni."

"Vanad Jyväskylä katsed jah," kinnitas Villu Mättik. "Mina sain neid eelmisel aastal enamust sõita. Siis oli osa neist küll teistpidi."

Järgmise võistluse plaanivad eestlased kaasa teha Itaalias. "Sinna tahaks minna küll. Praeguste arvestuste järgi peaksime olema FIA tabelis neljandal kohal," ütles Mättik. Kus ja millal Hermanson taas võistlustulle astub, seda ta veel öelda ei osanud: "Ma ei julge lubada. Villu meelitab Itaaliasse sõitma, aga Opel ei ole kõige õigem asfaldiauto."
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia