Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
19. august 2007 10:49
Loe kommentaare (7)
Trüki lehekülg

Vahur Err saavutas sportrallil esimese klassivõidu

 Loe lisaks
Koitla kerkis Paide ralli järel meistrisarja liidriks

Margus Murakas lõpetas Paide ralli viienda kohaga

A-rühma võidu saavutas Paide rallil Slava Popov

Novikov kindlustas Paide ralli võiduga liidrikohta

Jevgeni Novikov võitis Paide ralli Rainer Ausi ees

Rahvuslikus rühmas liidrikohal Laipaik ja Suvemaa

Paide ralli avapäeva lõpetas liidrikohal Rainer Aus

Rainer Aus rahuldub Paide rallil vaid esikohaga

Vahur Err. Foto: Rando Aav
Paide autorallil jõudsid klassivõiduni Vahur Err ja Meelis Goldberg. Rahvusliku masinaklassi E8 Nissan Sunnyl võistelnud piloot tunnistas, et tänavune hooaeg on kujunenud oodatust edukamaks.

"Tulemus on super! Suurel rallil oli see esimene etapivõit," rõõmustas Vahur Err (fotol). "Elu esimene võistlus sportlikul rallil oli Tallinnas. Järgmistel rallidel õnnestus juba poodiumile pääseda ja nüüd tuli võit. See oli ülim, mida tahta oskasin!"

"Tallinna rallil mõtlesin, et sõidan vanade rehvidega ning et see hooaeg läheb õppimiseks ja kogemuste saamiseks. Siis arvasin, et kõiki etappe kaasa ei sõida. Tänu Viru ja Otepää poodiumikohtadele läks punktiseis heaks ja paranes Paide ralli järel märgatavalt. Nüüd tuleb ka Viljandi ja Saaremaa rallid sõita ja neid väga tõsiselt võtta, et aasta kokkuvõttes head kohta saada."

Paide rallit hindas Err igati kordaläinuks, kuna võistlusauto pidas lõpuni vastu. Paraku vedas tehnika alt paljusid konkurente.

Juba avapäeval pidid ralli uue võistlusmasina tehniliste probleemide tõttu katkestama E8 klassi favoriidid Lembit Soe - Ahto Pihlas. Samuti jäi sõit pooleli saarlaste vanal autol kihutanud võistluspaaril Einar Soe - Tarmo Kaseorg, kel oli kogu ralli vältel probleeme käigukastiga. Piloot tõdes, et auto oli harjumatu ja probleemid käigukastiga ei lubanud sõitu nautida. Käigukasti purunemise tõttu katkestasid nad ralli pärast üheteistkümnendat katset.

"Ennast Lembit Soe seisu pannes - mina ei oleks uue autoga rajale tulnud. See, et uus auto vastu ei pidanud, oli tema õnnetus, aga meie õnn," rääkis Vahur Err. "Ega temast jagu saanud ei oleks, kui auto kestnud oleks. Tema kiirus on hoopis teisest klassist. Ülejäänud konkurentidega suudan võidu sõita. Esimesel päeval pärast Soe katkestamist mõtlesin, et oleks võimalik võita, kuigi ees ootas veel ligi 100 km katseid. Natuke mõtlesin võimaliku klassivõidu peale, aga mitte iga katse stardis. Üritasin keerulistel katsetel autot säästa ja omas tempos sõita - oli paar katset, kus võimalus auto ära lõhkuda."

Lembit Soe märkis, et autovahetus oli paratamatu: "Meil oli selge, et E-rühmas meistritiitlit püüda senise autoga ei saa. Mõnikord tahaks ka eespool olla. Muidu on nii, et Einar Laipaik on alati esimene. Võita teda vana autoga poleks suutnud." Saarlane lisas, et katkestamise ja probleemidega tuli arvestada. "Üks võistlus on parem, kui 10 trenni. Reedel saime viimased asjad auto juures korda. Eks vähe teadsime ette, et nii võib minna," lausus Soe.

Ralli katkestasid ka head tempot arendanud Madis Mägi - Jaan Halliste, kelle BMW-l ütles üles mootor. E8 klassis seitse katsevõitu noppinud Rudolf Rohusaar - Mihkel Sagar jäid võistlusest kõrvale viimasel kiiruskatsel, kui nende VW Golfil purunes kütusepump.

Vahur Err jätkas: "Ootasin väga kõva lahingut Madis Mägiga. Seni olen pidanud talle alla vanduma, aga lootus Madisest jagu saada puhta sõiduga lootuseks jäigi - tema autol läks mootor laiali. Mind üllatas Rohusaare väga hea kiirus. Avapäeva lõpuks oli vahe olematu ja teisel päeval alustasime nii-öelda uuesti. See tegi elu põnevaks. Ka Tõnu Sepp avaldas natuke vastupanu - temaga oli ka päris põnev võidu sõita."

Rallipaari Tõnu Sepp - Martin Rimmel Opel Astral kadus ralli viimasel katsel kolmas käik. Lisaks suri pärast suurest veelombist läbi sõitmist auto mootor välja ega käivitunud poole minuti vältel.

Vahur Err märkis, et vihm ja vesi tegi sõidu ka neil keeruliseks: "Meie saime kõvasti vihma seitsmenda katse starti oodates. Katsel isegi sõita ei näinud, kojamehed ei suutnud klaasilt vett minema pühkida ega puhur niiskust eemale peletada. Oli allveelaeva tunne. Ei saanud rajal otse sõidetud, oli kole palju vett."

"Ühel katsel väga aeglases tagasipöördes vajusime välja ja ei saanud sealt kohe tulema. Kui välja pääsesime, oli edasi puhas sõit. Tuli vaadata, mida konkurendid teevad, et üleliigseid riske mitte võtta."

E8 klassi esikolmikusse mahtusid Paide rallil Vahur Err - Meelis Goldberg, Tõnu Sepp - Martin Rimmel ja Arjans Gutmanis - Edgars Avotins.



Err - Goldberg Paide ralli kiiruskatsel. Foto: Kaido Saul
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
11.09.2017
Kulbilohu rallikross 9.09.17 (0)
09.09.2017
Tapa autokross 09.09.2017 (0)
31.08.2017
Smiltene autokross 27.08.17 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
21.09.2017 10:52
Rahvaspordi komitee koosolek (0)
11.09.2017 19:50
Tapa autokross Sügis 2017 (0)
10.09.2017 09:20
Auto tagaosa madaldamine (BMW) (1)
09.09.2017 20:40
Varbola Rahvaralli 2017 (0)
08.09.2017 10:03
VIDEO: Tapa rahvaralli Uno Aava karikale 2017 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia