Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
01. november 2007 19:03
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Eestlased osalesid Riia lähedal peetud rallikrossil

Valdur Reinsalu Fordil. Foto: Kalle Kütt20. ja 21. oktoobril Lätis peetud rallikrossil tegid kaasa ka eestlased. Võistlust vaatamas käinud Eesti Rallikrossi Komitee liikme Tanel Kutsari sõnul sõideti lõunanaabrite juures rallikrossi esmakordselt.

"Tänaseni peetakse Lätis meistrivõistlusi ainult autokrossis - seni Bauskas toimunud NEZ-võistlused on olnud küll rallikrossi sarja etapid, kuid selgelt autokrossirajal," lausus Tanel Kutsar.

Seekordse võistluse peakorraldajaks oli Ilgonis Krumins – mees, kes CAT kirjadega BMW-l Eestis korduvalt sõitmas käinud. Raja oli ta võistluseks rentinud. Ümberehitustööd rallikrossi tarvis kestsid ligi kolm nädalat.

Rajakompleks "333" asub vahetult Riia külje all ja seal saab harrastada veel supermotot, kardisporti ja driftingut. "Isegi suusamägi on olemas, samuti erinevad liberaja komponendid," ütles Kutsar.

Kuna rada renditi, olid selle ümberehitamise võimalused mõnevõrra piiratud. Osades kohtades ei pidanud raja põhi võistlusel vastu. Juba esimese võistluspäeva õhtul asuti rada täiendavalt materjaliga täitma.

Eestist oli võistlusele osalema läinud ilmselt suurim arv sõitjaid viimase 10 aasta jooksul. Eestlastest olid kohal Valdur Reinsalu, Grete Männikus, Martin Saar, Jarmo Võsa, Sten Oja ja Ove Pärtelson. Veel oli osalejaid Venemaalt, Taanist, Norrast, Soomest, Leedust ja muidugi Lätist.

Võisteldi klassides, mis sarnanesid NEZ–sarja omadele: Super 2000 koos 1600–ga, Open ja D1. Osavõtjaid oli klassis Super 2000 kokku 25, klassis Open 15 ja klassis D1 10.

Pühapäeva hommikul, kui anti start esimesele võistlussõidule, oli õhusooja vaid paar kraadi. "Valitses suur segadus – kuidas töötab sellises olukorras slick-rehv või kuidas kruusarehv," kommenteeris Kutsar. "Meie seltskonnast läks esimesena kogu pundist "slikiga" peale Sten Oja. Tulemus igati korralik. Oma 1600 cm³ mootoriga oli ta kogu klassis, kus samas arvestuses ka 2-liitirised autod, kokkuvõttes esimeses voorus teisel kohal."

Käigukasti purunemise tõttu pidi võistluse katkestama Martin Saar. Kiireim oli 1,6-liitrise mootoritöömahuga Opel Corsal sõitnud Janis Aleksejevs, kes osalenud sel aastal ka kahel EM-etapil.

Võistlustel pakkus täiendavat pinget kasutusel olev nn "jokkerlap" ehk "tasku", mida võistleja pidi enda valitud ringil läbima. Publikule pakkusid silmailu Skandinaavia võistlejad, kes olid rajal lätlaste jaoks täiesti eksootilise tehnikaga. Eredamad näited: Sunbeam Avenger, Volvo PV ja Subaru Impreza.

Lisaks tekkis omaette konkurents naisvõistlejate vahel, kus Eestit esindas Grete Männikus, Lätit Liene Ozolina, Venemaad Tatjana Jelissejeva ja Norrat Elisabeth Esplund.

"Eelsõidud möödusid meie tiimile oma sõitu tehes," jätkas Tanel Kutsar. "Teises voorus pidi aga avarii tagajärjel katkestama Sten Oja. Kokkupõrkest kohaliku võistlejaga eraldus Steni autolt tagasild ja Lada muutus esisillaveolisest autost lihtsalt esisillaga autoks. Kurb."

Rahvale oli kõige nauditavamaks klass Open, kus lisaks kiiretele skandinaavlastele olid eesotas oma kohta kinnitamas ka Krumins ise ja meilegi tuttaval kollasel Smartil Dambis senior. Reinsalu seekord esikohaheitlusse sekkuda ei suutnud.

"Finaalides oli lätlastel mingi oma süsteem," rääkis Tanel Kutsar võistluskorraldusest. "Finaali stardis osales vaid kuus võistlejat ja peeti vaid B- ja A-finaal. Meie võistlejatest jõudsid B- finaali Valdur ja Ove. Ove sõitis tublilt, kuid kahjuks oli just tema esimene, kes A-finaalist välja jäi. Kokkuvõttes seega seitsmes koht. Tulemus stardinimekirja vaadates igati korralik. B-finaalis liitus katkestajate pundiga ka Valdur."

Division 1 klassis oli võitjaks kohalik võistleja Janis Dučis autol Mitsubishi Evo 8. Klassis Super 2000 saavutas võidu Kaspars Dambis Ford Pumal ja kohalike rõõmuks oli Open klassis esimene Ilgonis Krumins.

"Kokkuvõtteks võib öelda, et esimene katse oli korda läinud," kommenteeris Kutsar. "Rada ei pidanud küll valule vastu, kuid järgmiseks aastaks on loodetavasti info olemas, mida ja kuidas teha. Olgu veel öeldud, et iga klassi esikolmik sai rahalised auhinnad: esikoht 1000, teine koht 700 ja kolmas koht 500 eurot."



Teises sõiduvoorus katkestas võistluse Sten Oja. Foto: Kalle Kütt
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia