Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Peep Pahv
09. november 2007 19:58
Loe kommentaare (26)
Trüki lehekülg

Urmo Aava toetajad tahavad viia Eesti tiimi MM-ile

Eesti Autospordi Liidu peasekretär Arno Sillat. Foto: Rando AavRallisõitja Urmo Aava toetajad üritavad viia ellu hulljulge idee - moodustada vähemalt kahest autost koosnev Eesti rallitiim ning osaleda sinimustvalgeks värvitud masinatega MM-sarjas.

Idee autorite arvates poleks see pelgalt Urmo Aava toetamine, vaid Eesti riigile oluline mainekujundusprojekt. Nende hinnangul äratavad jaanuarist novembri lõpuni maailma eri otstes kihutavad rallimasinad suurt tähelepanu.

Idee vettpidavuse tõestuseks toovad Aava tiimi liikmed WRC-sarja teleülekannete vaatajate numbrid, mis küündivad Eesti mõistes kosmiliste arvudeni. WRC avaldatud teatmik kinnitab, et 2006. aastal jälgis iga MM-ralli teleülekandeid keskmiselt üle 160 miljoni vaataja.

"Projekt eeldab, et auto või autod peavad mahtuma punktikohtadele. Sellisel juhul jõuavad nad telepilti, hakkavad hästi silma ning reklaami kontaktide arv kasvab väga suureks," sõnas Eesti Autospordi Liidu peasekretär Arno Sillat (fotol).

Kahe võistlusmasinaga autoralli MM-sarjas osalemine nõuab vähemalt 60 miljonit Eesti krooni. Täispaketina tuleb rentida ralliautod, hooldustehnika, mehaanikud ja insenerid. Ühe auto hinna odavamaks muutmiseks on Aava senine suurtoetaja Oliver Kruuda mõelnud koguni kolme masinaga meeskonnast.

Aastaid juunioride sarjas MM-karussellis tiirelnud Aava arvates tuleb tippseltskonnas püsimiseks koostada abipersonal ala spetsialistidest, mitte üritada kodumaalt suvalist seltskonda kokku ajada.

Pildile mahtumiseks peaksid tipptasemel olema ka sõiduvahendid. "Praegu on kaks väga head ralliautot – Ford ja Citroën, siis tuleb natuke tühja maad ning järgneb Subaru. Väiksema raha eest oleks ilmselt võimalik rentida ka Škodasid ja Mitsubishisid, ent nendega muutuks punktidele sõitmise tõenäosus kahtlaseks," ütles Aava.

Mõistagi eeldatakse, et ühe auto rooli istub juba tänavu MM-sarjas väärt punkte kogunud Urmo Aava. Teise piloodi kohale on pakutud mitmeid sõitjaid, kuni Eesti läbi aegade parima rallimehe Markko Märtinini välja. "Kindlasti peaks juhil olema WRC-auto kogemus,» arvas Sillat.

Suurejoonelise idee teostumine eeldab Eesti riigi tuge. Ühe võimalusena nähakse koostööd Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega (EAS). "Seal töötavad inimesed teavad, kuidas sääraseid projekte käivitada," arvas Aava.

Sihtasutuse direktor Erki Peegel möönis, et Aava ja tema toetajatega on ideest räägitud, ent otsusteni pole veel jõutud. "Esmalt peaks asi nende endi nägemuses paika saama – palju nad tuge vajavad ning kui suurt kasu riik kulutatud rahast saab. Meile on oluline teadmine, kui palju lisatakse erasektori vahendeid, ainult meie summadele ei saa ju toetuda," rääkis Peegel. Ta märkis, et EASi eelarves on Eesti kui turismimaa tutvustamiseks 60 miljonit krooni. Sama palju maksaks ühe hooaja jooksul kahe WRC-auto sõidutamine.

Peegli sõnul pole EAS-is kokkuleppeid, keda ning milliste põhimõtete järgi toetada. "Eesti värvides ralliauto on riigi tutvustamisel kindlasti üks võimalus, see torkaks silma," arutles Peegel. "Samas võivad tulla ka teiste alade esindajad ja küsida – miks te toetate rallisporti, aga mitte meid."

Säärase dilemma ees seisab ka Eesti Autospordiliit. «Võib tekkida küsimus, kas aidata üks tiim WRC-sarja või näiteks Marko Asmer vormel ühte,» mõtiskles Sillat. "Praegu tundub, et rallis on meil suurem järjepidevus ning võimalus, et tippseltskonda pürgivatele meestele tuleb lisa."

Urmo Aava senine suurtoetaja Oliver Kruuda näeb ühe võimalusena ka otse valitsuse poole pöördumist. "Piisaks, kui kultuuriministeerium annaks kümme miljonit. Selle eest tiirutaks Eesti värvides auto aasta otsa mööda maailma," selgitas Kruuda oma nägemust. "Ülejäänud raha tuleks nagunii erafirmadelt."

Autotehaste toele orienteerunud rallimaailmas mõjuks riigi esindusena võistlemine uudsena. Samas meenus Sillatile, et üheksakümnendate keskel käidi Eesti koondisega üksikutel MM-rallidel. "Tulemused polnud kuigi head – raha nappis ning tehnika ei küündinud tipptasemele," viitas Sillart toonase ebaõnnestumise põhjustele.

Projekti käivitamiseks jääb paljude arvates liiga vähe aega, uus hooaeg algab juba talvel. Pealegi on enamik eelarveid juba ammu koostatud. "Minu ettekujutuses oleks õigem alustada vaid Aavaga ning võimaluste tekkides tuleval aastal projekti laiendada," pakkus Sillat.

Peegel mõtiskles aga väiksemamahulise koostöö üle. "Võime mõnel MM-rallil panna püsti Eesti telgi, kutsuda sinna võimalikke investoreid ja näidata, et Eesti on normaalselt arenev riik."

Vaata lisaks:
www.postimees.ee

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia