Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
13. aprill 2008 4:59
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Raplas sõideti Hepa karikasarja teine etapp

 Loe lisaks
Kosmonautikapäeval toimuv sprint sõidetakse asfaldil

Aprillis peetakse Hepa karikasarja teine etapp

 Foto: Vahur Loo
Laupäeval, 12. aprillil peeti Rapla kardirajal Hepa karikasarja teine etapp rahvasprindis. Asfaldil toimunud võidusõidu tegi seitsmes arvestusklassis kaasa kokku 112 võistlejat.

Sõidu võitis tänavu varemgi Raplas poodiumi kõrgeimale astmele tõusnud Allan Kiviselg (Mitsubishi Lancer Evo 8). Temast vähem kui sekundi kaugusele jäi kodurajal võistelnud Helmet Palm (Mitsubishi Lancer Evo 8), kolmas oli Rainer Parik (Mitsubishi Lancer Evo 9).

Hepa karikavõistluste senine liider Virgo Arge (Mitsubishi Lancer Evo 8) pidi sel korral leppima neljanda kohaga. Kahe osavõistluse järel langes hooaja avaetapil 4WD klassis võidutsenud saarlane teisele kohale. Sarja liidriks kerkis Kiviselg, kelle edu Arge ees on ühepunktiline.

4WD klassis tegi seekordse võistluse kaasa 20 sõitjat. Lisaks rahvasprindi sarja tippudele osalesid Hepa karikasarja etapil ka sportlikel sprintidel ning rallidel edukalt võistelnud Andres Kask ja Kert Uus. Subaru Imprezal sõitnud tartlane, kes oli kokkuvõttes kaheksas, edestas koha võrra tahapoole jäänud konkurenti 0,2 sekundiga. Uus sai aga kolmest voorust aja kirja vaid kahel, kuna reeglitele mittevastava sõiduriietuse kasutamise tõttu tema tulemust viimases sõidus ei arvestatud.

Võistluse sekretär Teele Sepp märkis, et võistlejate suhtumine kurvastab. "Ikka ei ole suudetud nii lihtsaid asju, nagu seda on rahvasprindi võistlusmäärus ja tehnilised tingimused, endale selgeks teha," ütles Sepp. Tema sõnul on vaja sõitjate südametunnistusele koputada, et dokumente ja konkreetse võistluse juhendit alati loetaks. "Siis jääks palju probleeme ära ja ehk ei mindaks rajale ka lühikeste varrukatega rõivastes," viitas ta Kert Uusi diskvalifitseerimisele viimases voorus.

Kuni 18-aastaste noorte arvestusklassis edestas konkurente Rauno-Olavi Ruut. Honda Civicul võistelnud noormehele anti autasustamisel küll võitjakarikas üle, ent lõplik paremusjärjestus võib veel muutuda. "Selle auto vastu, millega sõitsid Rauno-Olavi Ruut ja Garry Aren, esitati vastulause," selgitas võistluse sekretär Teele Sepp. Nimetatud auto vastu esitati kaks vastulauset ning algaval nädalal kontrollitakse selle mootori ja käigukasti vastavust kehtivatele tehnilistele tingimustele. Kui pretensioonid rahuldatakse, kuuluvad noorteklassi auhinnad hilisemale ümberjagamisele.

Teise koha karikas anti üle Tony Võsurile, kolmanda koha karikas läks Kristjan Sinikule. Neljanda tulemuse sai Hondadel võistelnud eakaaslaste järel kirja Miko-Ove Niinemäe, kes tegi sõidu kaasa autol Citroen C2.

Klassis 2WD-S jõudis taas võiduni Enn Kasari. Autol Peugeot 206 sõitnud mees seljatas kõik 17 konkurenti ning edestab teise etapi järel lähimaid rivaale 12 punktiga! Sel korral oli teine Ago Onton Mazdal ning kolmas Gert Aasmäe BMW-l.

Ka 2WD-V klassis võistelnud Veiko Veldemann järgis "suurte arvestuse" liidri eeskuju ning kirjutas enda nimele Hepa karikasarjas tänavu teise võidu. Hondal sõitnud võistleja edu sel korral neljandaks jäänud rivaali Kristen Kelemendi ees on seitse punkti.

2WD-V klassis tegi Rapla rahvasprindi kaasa 19 sõitjat, neist poodiumile pääsesid veel Ott Reinaas ja Garry Aren.

Kaherattaveoliste sportautode klassis, kus osales 24 sõitjat, käis pingeline esikohaheitlus kuni viimaste meetriteni. Poodiumile pääsesid kokkuvõttes kolm noort, kusjuures nende kõigi tulemus mahtus ühte sekundisse. Etapivõidu saavutas Kaspar Koitla (Nissan Sunny GTi) 0,3 sekundilise eduga Jaan Pettai (Lada Samara) ees. Kolmas oli Allan Popov (Citroen Saxo), kes jäi võitjale alla vaid 0,8 sekundit.

2WD sport klassis on punktiseis kahe etapi järel mõneti üllatuslik - skoori ei suurendanud sel korral keegi neist, kes avavõistluselt punkte said. Nii on võrdselt 10 punkti kirjas Kaspar Koitlal ja Audrus võidutsenud Markus Abramil, võrdselt 8 punkti on kogunud Jaan Pettai ning Rivo Vähi.

Naisi oli sel korral võistlustules kuus. Kolme parema hulka mahtusid Kati Riidak (VW Golf GTi), Sirje Potisepp (Nissan Sunny GTi) ja Inger Tuur (VW Golf). Hepa karikasarja punktiarvestuses on liidrikohal 18 punkti kogunud Riidak. Tuuril on teisena kirjas 16 ja Potisepal kolmandana 14 punkti.

Üheksa osavõtjaga Moskvitšide klassis saavutas võidu Rain Pruul. Väga napi eduga kolmandaks platseerunud Marko Kukuškini ees kindlustas endale teise koha Janar Nagel. Sarja liider on Pruul kolme punktilise eduga Ahto Moori ees.

Uute plekktünnidega ääristatud kardirajal toimunud võistlus sujus viperusteta. Väljasõite ehk "suuri kaari" ja tünnilende oli, kuid see oli "tavapärane" maiuspala publikule. Võistluse juhi Tiit Soa sõnul tuleb maha kanda kolm tünni. "Need sõideti liivakelladeks," selgitas Soa.

Teele Sepa hinnangul oli positiivne, et võistlejad tulid mandaati väikese ajalise varuga. "On hea, et ei tulda enam viimasel minutil," kiitis ta osalejaid.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia