Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
19. juuli 2008 22:13
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

N-rühmas käis pingeline lahing viimaste meetriteni

 Loe lisaks
Aleksei Shemet: Tahame kõik etapid kaasa teha

Esikohaduell lõppes liidritele katkestamisega

Klassis N3 mängiti poodiumikohad ralli lõpul ringi

Jouni Ampuja: Hea oli taas Lõuna-Eestis sõita!

Urmo Aava saavutas Lõuna-Eesti rallil võidu

Võistkondliku võidu saavutas Subaru Autospiritist

N-rühma liidrina alustab teist rallipäeva Vorobjovs

Urmo Aava edestas konkurente ligi poole minutiga

 Foto: Kaido Saul
Lõuna-Eesti ralli teine päev kujunes suures N-rühmas ülipõnevaks. Õige uskumatult selgus kolmanda koha saatus, kui võrdse aja saanud sõitjate vahel otsustas paremuse avakatsel näidatud aeg.

Avapäeva järel olid ralli liidrid Jānis Vorobjovs - Guntis Ervalds, kellest kuuendal katsel möödusid Ott Tänak - Kristo Kraag. Ralli viimase kiiruskatse eel lahutas lätlasi eestlastest vaid 6,7 sekundit. Külalisvõistlejad pidasid plaani viimasel katsel eestlastest jagu saada, ent üliagaruses tehtud sõiduviga maksis tõsiselt kätte.

"Tegime spinni," tunnistas kaardilugeja. "Auto sattus selle tagajärjel kallakule ning kaks ratast käisid tühja. Kaotasime seal kaks minutit, enne kui rahvas meie auto rajale tagasi lükkas." Lätlaste auto esiosa sai kergelt kriimustada, kuid see oli väikseim mure, kuna luhtusid kõik šansid võidelda N-rühmas poodiumikoha nimel. "Selline on ralli," nentis Ervalds.

Kolme hulka pääsemisest pidid suu puhtaks pühkima ka lätlased Andis Neikšāns - Pēteris Dzirkals, kes avapäeva järel kaotasid kaasmaalastele vaid 0,8 sekundit. Võistluse kokkuvõttes tuli neil tunnistada eestlaste paremust ja leppida N4 klassis viienda kohaga.

Eesti meistrisarja punktide nimel käis tõsine rebimine, kuid Ott Tänak - Kristo Kraag hoogu järele ei andnud ning kindlustasid sellega klassivõidu. Kaardilugeja sõnul oli oluline võtta sõitu rahulikult: "Me ei võtnud olulisi eesmärke. Muidugi tahtsime võita, aga mina üritasin sellele mitte mõelda, sest kõike võis juhtuda. Nagu viimane katse näitas, paljudel juhtuski, ka N-rühmas. Meil kriitilisi olukordi väga ei olnud."

Esmakordselt koos 20-aastase saarlasega võistelnud kaardilugeja lisas, kokkuvõttes oli tegu väga toreda sõiduga. "Ott on täiesti tore leid. See on hea, et uus kiire poiss on 4WD auto roolis!"

Eelviimase katse järel olid N-rühmas kolmandal kohal Margus Murakas - Silver Kütt, kes kaotasid tol hetkel lätlastele 6 sekundit. Neile omakorda hingasid kuklasse Egon Kaur - Simo Koskinen. Viimasel katsel tegi pärnakast piloot aga sedavõrd kiiret sõitu, et edestas mitmekordset rallimeistrit 15,8 sekundiga. Kokkuvõttes tähendas see Subarul võistelnud rallipaarile N4 klassis teist kohta, kusjuures kaotust klassivõitjaile kogunes lõpuks 11,8 sekundit. Kaur ei salanud, et sõit sujus viperusteta ning tehnika toimis - see aitaski kogenumast konkurendist Margus Murakasest jagu saada.

Murakas tunnistas teise päeva keskel, et tema sõitis rahulikult tee peal. "Ehk liigagi rahulikult," arutles mitmekordne Lõuna-Eesti ralli võitja, kes näiteks Rõuge - Haanja katset esimest korda läbinud juba 1983. aastal Ülo Metsa kõrval kaardilugejana Nõukogude Liidu rahvaste spartakiaadi raames.

Kui Murakas - Kütt kaotasid 9 katse läbimise järel klassivõitjaile 24,3 sekundit, siis täpselt sama suureks kujunes võistluspaari Margus Remmak - Urmas Roosimaa kaotus. "Kaks päeva nühkisime kruusa ja ikka oleme nullis," ei suutnud Roosimaa resultaati uskuda. "Aeg täpselt samas sekundis kümnendike peal!"

Kolmanda koha saatuse otsustas seega esimesel katsel näidatud aeg. Et seal edestas vanem Margus nooremat Margust, jäid Remmak - Roosimaa poodiumilt välja. "Tänu sellele, et Murakas avakatsel kiirem oli, sai ta N-rühma kolmanda koha meie eest kätte," nentisid Harju KEK ralliklubi võistlejad.

Kas avapäeva taktika maksis kätte? "Ei," ütles Remmak, "see pidas paika, et meie positsioon oli teiseks päevaks õige. Ees olnuks raskem. Esimene päev hoitsime tagasi ja kavatsesime kiirust teisel päeval tõsta, aga ju kasvatasid teised ka tempot."

Remmak nentis, et neljanda ja seitsmenda katse šikaan oli probleemne ja sealt tuli liialt ajakadu. "See oli ebatäpne. Meie viisakate meestena pidurdasime hoo enne ilusti maha nagu vaja, aga šikaanis sees olles selgus, et tegelikkuses seda pole. Nii läks 4-5 sekundit kaduma ja seda tagasi sõita oli väga raske. Üritasime viimasel anda maksimumi."

Šikaan tekitas segadust teisteski võistlejates. "Ühel katsel oli šikaan, kus eeldasime, et tuleb hoog maha võtta, kuid sealt sai ometi viienda käiguga läbi panna," kinnitas A-rühma Mitsubishil kihutanud Jaanus Murakas Margus Remmaku sõnu.

N4 klassis lõpetasid äsjase rallietapi kuuenda kohaga Rainer Aus ja Toomas Kasak. Mitsubishil võistelnud piloot lausus, et enda sõiduga ei saanud kuidagi rahule jääda. "Ei tule sõit välja kuidagi. Koostöö pole kõige parem," sõnas ta. "Esimesel päeval olid meil lisaks valed kõva seguga rehvid, kuid tee oli pehme..."

Teisel päeval jäi Ausil loodetud kiirusest puudu. Ometi oli tal põhjust ka rõõmustamiseks: "Taas õnnestus auto täiesti tervena finišisse tuua, nii et kusagil midagi ei ripenda. Rajalt väljas ei käinud - kui üldse, siis olid vaid kerged kurvilõikamised."

Võistluspaarile Ago Ahu - Kalle Ahu lõppes sõit enam-vähem rahuldavalt, kui arvestada asjaolu, et üheksast katsest kuuel olid vennad hädas käikude lülitamisega. "Juba avakatsel murdus käigukang pooleks," kommenteerisid nad. Teiseks päevaks sai see probleem keevitusega kõrvaldatud, ent ühendamata tagurpidikäigu trossi tõttu ei olnud neljandast kuuenda katseni kuigivõrd võimalik kasutada viiendat käiku. Kokkuvõttes kuulus neile N4 klassis seitsmes koht. Klassivõitjaist lahutas neid üks minut.

Mured vaevasid ka Kert Uusi võistlusautot. Koos Alo Ivaskiga saadi äsjaselt võistluselt suures N-rühmas küll kirja kaheksas tulemus, ent pilooti see ilmselgelt ei rahuldanud. "Mootoril ei olnud jõudu, summuti lagunes pika katse alguses ära," rääkis ta kuuenda katse järel. Aega kaotasid nad aga juba avapäeval, kui esimesel kiiruskatsel purunes rehv. "Pole ka ammu võistelnud ja kindlasti jäi seetõttu kiirusest puudu," lisas Uus.

Uskumatult head kiirust näitas Võrumaa teedel toimunud autorallil Siim Plangi, kes tegi võistluse kaasa koos Gabriel Müürsepaga. Teistkordselt autorallil neljarattaveolise Subaruga sõitnud noormees püsis õige pikalt üldarvestuses kümnendal kohal, pannes imestama küll rallipublikut, küll konkurente.

"Alati saab kiiremini ja paremini, aga ise jäin üsna rahule," rääkis Plangi. "Kõige õnnestunumaks katseks loen neljandat, kus kaotasin N4 klassis võitnud lätlasele ainult sekundi."

Kõik halvad asjad juhtuvad ühel heal päeval. Nii tuli Plangil ralli lõpuks leppida teadmisega, et kiire auto väikest sõiduviga kergelt ei andesta. Plangi ja Müürsepa kasutuses olnud Impreza paiskus viimase lisakatse finišile järgnenud vasakus kurvis liiga suure hoo tõttu rajalt välja. "Kui sõiduviga ei oleks teinud, oleks ära mahtunud," resümeeris noormees, kes kokkuvõttes siiski toimiva autoga ka finišipoodiumi alt läbi sõitis.

18.-19. juulil peetud Lõuna-Eesti rallil osales N4 klassis kokku 18 võistluspaari, neist finišisse jõudis 17.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia