Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
11. juuni 2003 6:34
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Märtin üritab igalt rallilt maksimumi

 Loe lisaks
Märtin: aastate aeg ja vaev sai tasutud

Markko Märtin võitis Akropoli ralli

Paet ei hakka Märtinile preemia andmist soovitama

Taas rallil võistelnud Märtin: seda autot oli lahe proovida

Ott Tänaku filmis on roll ka Sebastien Ogieril ja Markko Märtinil

Ralliauto, millega on kihutanud nii Märtin kui ka Aava

Markko Märtin: Pidime võiduks ka vaeva nägema

Ralli stardirivi avavad Markko Märtin ja Kristo Kraag

Markko Märtin stardib Lõuna-Eesti rallil

Markko Märtin võidutses Otago klassikute rallil

Markko Märtinit tunnustati Eesti Olümpiakomitee teenetemärgiga

Markko Märtin teisipäevasel pressikonverentsil. Foto: Ülle Viska
Teisipäeval andis Radisson SAS hotellis pressikonverentsi Kreekas autoralli MM-etapi võitnud Markko Märtin. Ühtlasi kinkis ralli staariks valitud Märtin staari tiitliga kaasnenud 5000 USA dollarit Tartu Ülikooli Kliinikumi lastefondile.

Alljärgnevalt põgus ülevaade Tallinnas Radisson SAS hotellis toimunud Markko Märtini pressikonverentsil esitatud küsimustest-vastustest.

Kas auto ehitamine on arenev protsess, või saab auto ühel hetkel valmis, nii et on tegemist sõidukiga mille peale saab loota? Või tuleb enne uus mudel, mida hakatakse otsast peale arendama?

See on küll täiesti kindel, et võidusõiduauto ei ole kunagi valmis. Hetk kui sa peatad oma arengu, tähendaks seda, et oled momentaalselt teistest maha jäänud. See on täiesti selge, et paigalseis on tagasiminek. Auto ei saa kunagi valmis, küll aga võib saada töökindlamaks. Kuigi isegi siis see on välistatud, et saab sajaprotsendiliselt kindel olla. Ka täiesti püsiv asi võib heastpeast katki minna ja selle vastu midagi teha.

Fordi uus manadžer rääkis, et uus Focus on ehitatud sinu käe järgi, sinu sõidustiili arvestades. Kui palju tal õigus oli ja kui palju oli sinul uue auto juures sõna öelda?

Selles mõttes on see ikkagi inseneri tehtud auto. Mina pole ühtegi joonist teinud... Aga ma olen päris palju aega ja vaeva näinud selle auto seadistamisel ja selliste pisidetailide muutmisel. Selle nimel olen küll kõvasti tööd teinud. Eks seetõttu auto töötab minu jaoks nii hästi, et olen suutnud seda muuta niipalju enda järgi kui vähegi võimalik.

Kas sina omast autost tead kõike või on ka meeskonnasiseselt mingid asjad, mida sulle ei öelda?

Ma tean niipalju kui ma pean teadma. Ma ei tahagi kõike teada... Tõenäoliselt kõik, mida ma teada tahaksin, saaksin teada.

Kui palju on uuel autol võimsust võrreldes eelmise versiooniga?

See on hea küsimus - ma ei tea! Seda ei öelda isegi mulle, aga tõenäoliselt ei ole seal olulist vahet, kuna kõik autod on enamvähem kolmesaja hobujõulised. Ma arvan, et kui võtta kas Škoda, Peugeot või Ford - kõik on enamvähem samad. Mootori karakteristika on küll muudetav, aga võimsustel ei ole vahet.

Kas võib öelda, et on olemas võitja auto ja valmis, ning järgmistel etappidel ootamatusi enam ette ei tule?

Selles mõttes, et võitja auto on see kindlasti, kuna ta võitis just ralli. Aga autospordis ei ole kunagi midagi garanteeritud, et oled sa kilomeetri kaugusel või saja meetri kaugusel finišist - kõike võib veel juhtuda. Kihla ei vea selle peale, et midagi ei juhtu, aga ma arvan, et auto on vastupidav. Lihtsalt oli vaja kolme rallit selleks, et probleemideta sõita.

Kui palju on neid inimesi, kes ühe ralli ajal sinu ja sinu auto ümber tegutsevad?

Seda on raske öelda, mitu just meie autoga tegeleb, aga tiimil tavaliselt on rallil 60-80 inimest kolme auto peale. Mõned tööd on jagatud kõigi autode peale.

Palju sa oled saanud autot asfaldil testida?

Enne Kreekat oli kaks päeva asfalditesti. Nagu arvata oli, käitus auto asfaldil ka väga hästi. Aga peame esimesi asfaldirallisid ootama, et olla sada protsenti kindel, kuidas see väljendub aegades. Kõik asjad, mis muudetud on, peaksid olema asfaldil veel kasulikumad kui kruusal.

Kui asfaldirallidest rääkida, siis hooaja teisel poolel on neli asfaldirallit. Kas pranstlaste vastu on šansse asfaldil?

Asfaldirallit võitma peaks see auto olema küll võimeline. Ma ei näe põhjust, et miks peaksime hakkama põdema asfaldirallisid.

Kuna Kreeka ralli viimane päev oli väga pingeline, kas sellest tingituna tegid ka pisiapsakaid?

Sõita oli keerulisem, kui vabalt sõita. Aga see oli ka selge, et meie saime oma tulemuse ainult ära rikkuda... Õnneks olen niipalju võistluskilometraaži läbinud, et sellele ei peagi väga mõtlema, kuidas sõita. Üks hetk oli siis, kui ma ei pannud väga tähele, kui kuulsin legendi valesti ühes kurvis. Õnneks midagi ei juhtunud.

Kas tundsid endal ka mingit kohustuste koormat, arvestades tiimisiseseid pingeid?

Ma teadsin väga hästi, et on vaja head tulemust ja üritasin endast parima anda. See on ka kõik mis ma saan teha. Seda on üritatud teha terve aasta ja lõpuks õnnestus saada maksimumtulemus.

Fordi tiimis oli nö. suur vabanemine see võit. Kas sulle endale ka?

Ma tean seda, et tiimile tähendas see küll väga palju. Peaaegu aasta aega Ford ei ole võitnud rallit ja on palju investeeritud uude autosse. Kindlasti oli palju pingeid, et tõestada, et on tehtud õiged otsused. See on hea, et suutsime tõestada, et suudame võita ka uue autoga. Minu jaoks oli hea, et sai ükskord ka ralli võitja olla.

Kas oskad öelda, kui palju kilomeetreid oled maha kihutanud, enne kui jõudsid esimese etapivõiduni?

Seda ma öelda ei oska. Sel aastal oleme tõesti kilomeetreid lugenud - viis ja pooltuhat kilomeetrit oli enne Kreeka rallit sõidetud.

Varasematel aastatel oled rõhutanud, et pead end rohkem õpipoisiks või selliks. Nüüd oled MM-etapi võitnud - kas meister on valmis, või pead sa Grönholmi ja kogenumaid mehi endast paremaks, kellelt oleks õppida?

Ma arvan, et enne, kui ei saa auto valmis, ei saa ka sõitja valmis. Alati võib lisakogemust ja tarkust abiks olla, see on täiesti kindel. Arvan, et olen suhteliselt lähedale sinna heale tasemele, on juba piisavalt kogemust ja piisavalt tahtmist kiiresti sõita.

Kas mõtled ka ralli MM-i üldarvestuse peale?

Enne Kreekat kolmel rallil me väga head tulemust ei saavutanud. Kui edasi läheb nii, et kolmelt rallilt saame väga hea tulemuse, siis on see küll võimalik. Plaane pole kaugemale, kui järgmine võidusõit ainult.

Kui tõsiselt suhtud Fordi bosside öeldusse, et võistlus käib maailmameistri tiitli peale? Või häirib see mingismõttes sind?

Mind ei häiri see absoluutselt. See ei ole probleem, aga ma arvan, et peaks ootama - natuke vara on selle peale väga tõsiselt mõelda. Kui on siht rallidelt võimalikult häit tulemusi saada, siis see tähendab ka seda, et on võimalus saada ka hea koht MM-arvestuses.

Võrreldes eelmise aastaga, kui eesmärgiks oli teatud rallidel võimalikult hästi esineda, siis sel hooajal tahad seda teha igal rallil?

Jah. See plaan ei ole muutunud. Eelmisel aastal üritasin võimalikult palju rallisid lõpetada ja osadel rallidel vähe paremat tulemust saada, aga eesmärk oli siis kogemust saada. Sel aastal oli plaan konkurentsivõimalust ja kiirust tõsta. See tähendab, et igal rallil üritan maksimumi saada.

Kas enne Küprose rallit on teste ette näha? Kirjelda järgmist rallit ja oma võimalusi seal.

Lõunarallidest meeldib kõige vähem Küprose ralli. See on sõitja jaoks väga igav. Seal peab väga tasakesi sõitma, et head aega saada. See ei ole nii huvitav sõit, kuid eesmärk on sama, üritame maksimumi sealt saada ja üritame parima anda. Teste meil õnneks ei ole, kuna neid on juba ka piisavalt olnud. Paar vaba päeva oleks palju kasulikum, kui testi sõita.

Eeldades, et sõidad järgmistelgi etappidel võidu peale, mis sa arvad, milline võistlus sulle emotsionaalselt kõige enam võiks pakkuda?

Arvan, et väga vahva oleks Soome rallit võita.

Kui palju oled MM-etappidel jõudnud suhelda eesti fännidega?

Lähemal toimuvatel rallidel on fänne rohkem. Kui ralli on kaugemal, siis seal on fänne ikka väga vähe. Midagi on suheldud küll, aga päris keeruline on seda teha võistluste ajal, kuna siis on eesmärk anda endast sada protsenti selle heaks, et tulemus oleks võimalikult hea. See aga tähendab, et alati on pidevalt tegevust, servispargis näiteks. Palju pole aega niisama suhelda...



Markko Märtin ajakirjanike risttules. Ülle Viska foto.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia