Kliki siia Kliki siia
Kui Eestis korraldatakse MM-ralli, kas lähed võistlust vaatama?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 

12. jaanuar 2009 6:39
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

Autoralli Antsla 2009

7. veebruaril 2009. a

Autoralli "Antsla 2009" on 2009. aasta Eesti MV I etapiks sõiduautodele.
Autoralli "Antsla 2009" on 2009. aasta Eesti KV I etapiks sõiduautodele.
Autoralli "Antsla 2009" on 2009. aasta Eesti KV II etapiks II liiga sõiduautodele.

Võistluste korraldaja MTÜ Klubi Syrus Rally
Eesti Autospordi Liit

PROGRAMM

AVALDATAKSE VÕISTLUSTE JUHEND
Aeg: esmaspäev, 12. jaanuar 2009
Koht: www.autosport.ee; www.motorsport.ee

VÕISTLEJATE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäeval, 12. jaanuaril 2009 kell 14.00
Lõpeb: reedel, 30. jaanuaril 2009 kell 24.00

VÕISTKONDADE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäeval, 12. jaanuaril 2009 kell 14.00
Lõpeb: reedel, 6. veebruaril 2009 kell 19.30

OSAVÕTUMAKSUD
Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
* klassid N3, N4, A7, A8, ja E12 meeskonna kohta 5500 EEK
* klassid E9, E10 ja E11 meeskonna kohta 4500 EEK
* klass II liiga meeskonna kohta 3500 EEK
* võistkonna kohta 2000 EEK

AVALDATAKSE OSAVÕTJATE NIMEKIRI
Aeg: esmaspäev, 2. veebruar 2009 kell 11.00
Koht: www.motorsport.ee

RAJADOKUMENTIDE VÄLJASTAMINE
Aeg: reedel, 06.02.2009 kell 07.00–11.00
Koht: Valga, Transpordi 1 (edaspidi Võistluskeskus)

VÕISTLUSRAJAGA TUTVUMINE (vt. Art. 8.5)
Aeg: reede, 6.02.2009 kell 09.00–17.00 vastavalt ajagraafikule
Varem rajal viibijaid starti ei lubata (Vt Art 3.2.).

TEHNILINE ÜLEVAATUS, TURBODE KONTROLL JA MARKEERIMINE
(ajagraafik vt. Art. 5.3)
Aeg: reede, 06.02.2009 kell 10.00–19.30
Koht: Valga, Transpordi 1

HOOLDUSALA
Koht: Kobela, Antsla vald, Võrumaa. Avatud alates 06.02.2009 kell 17.00.

OHUTUSAUTODE INSRUKTAAŽ
Aeg: reede, 06.02.2009 kell 19.30
Koht: Võistluskeskus Kobela, Antsla vald, Võrumaa

ŽÜRII I KOOSOLEK
Aeg: reede, 06.02.2009 kell 20.00
Koht: Võistluskeskus Kobela, Antsla vald, Võrumaa

STARDIAEGADE AVALDAMINE
Aeg: reede, 06.02.2009 kell 20.30 I ringile
Koht: Võistluskeskuse Ametlik Teadetetahvel (ATT)

STARDIAEGADE AVALDAMINE II LIIGALE
Aeg: laupäev, 07. 02.2009 orienteeruvalt kell 12.30
Koht: Kobela, Antsla vald, Võrumaa, Service Park, Ametlik Teadetetahvel

VÕISTLUSTE START
Aeg: laupäev, 07.02.2009 kell 08.25
Koht: Kobela, Antsla vald, Võrumaa

VÕISTLUSTE KÄIK
Laupäev, 07. veebruar 2009
I RING
I osa - üldpikkus 67,75 km sellest 2 kiiruskatset, kokku 25,75 km
08.00 - esimese võistlusauto start I ringi I osale Kobelas hoolduspargist
09.40 - esimene võistlusauto lõpetab I ringi I osa, hoolduspark A
II osa – üldpikkus 67,75 km, sellest 2 kiiruskatset, kokku 25,75 km
10.15 - esimese võistlusauto start I ringi II osale hoolduspargist A
11.50 - esimene võistlusauto hoolduspargis B
III osa – üldpikkus 53,30 km, sellest 2 kiiruskatset, kokku 28,70 km
13.30 – esimese võistlusauto start I ringi III osalehoolduspargist B
14.45 – esimene võistlusauto hoolduspargis C
IV osa – üldpikkus 53,30 km sellest 2 kiiruskatset, kokku 28,70 km
15.20 – esimese võistlusauto start I ringi IV osale hoolduspargist C
16.35 – esimene võistlusauto Poodiumil
16.40 – esimese võistlusauto kinnises pargis Antslas

VÕISTLUSTE FINIŠ
Aeg: Laupäev, 07.02.2009 kell 16.35
Koht: Kobela, Antsla vald, Võrumaa

TEHNILINE ÜLEVAATUS PEALE FINIŠIT
Aeg: Laupäev, 07.02.2009 kell 16.40
Koht: Kobela, Antsla vald, Võrumaa (PARC FERME)

ŽÜRII KOOSOLEK PEALE FINIŠIT
Aeg: laupäev, 07.02.2009 kell 19.00
Koht: Võistluskeskus

VÕISTLUSTE ESIALGSED TULEMUSED
Aeg: 07.02.2009 kell 18.30
Koht: Võistluskeskus, ATT

AUTASUSTAMINE
Aeg: kell 20.00
Koht: Võistluskeskus Kobela Kultuurimajas

AMETLIK TEADETETAHVEL (ATT)
Koht: Võistluste ametlik teadetetahvel (ATT) asub Võistluskeskuses ja dubleeritakse 07. veebruaril 2009 hooldusalal.

VÕISTLUSKESKUS
Võistluskeskus avatud 06. veebruaril Valgas, Transpordi 1 kella 7.00-st kuni 12.00-ni
Võistluskeskus avatud 06. veebruaril Kobela Kultuurimajas kella 13.00-st kuni 21.00-ni
Võistluskeskus avatud 07. veebruaril Kobela Kultuurimajas kella 7.30-st kuni 20.00-ni

PRESSIKESKUS REEDEL, 06. veebruaril
Aeg: kell 16.00–20.00
Koht: Võistluskeskus Kobela Kultuurimajas

PRESSIKESKUS LAUPÄEVAL, 07. veebruaril
Aeg: kell 07.30–20.00
Koht: Võistluskeskus Kobela Kultuurimajas
Akrediteerimisvorm saata enne 05.02.2009. a e-mail: rein@autosport.ee

I KORRALDAJA

1.1. Võistluste määrang

Ralli "Antsla 2009" korraldab:
MTÜ Klubi Syrus Rally
Weizenbergi 63A, Kanepi, Põlvamaa 63101
GSM +372 53 470 331
aivarracing@gmail.com

Võistlus on vastavuses FIA Spordikoodeksiga, FIA Spordikoodeksi lisadega, FIA rallivõistluste Üldmäärusega, EAL Võistlusmäärustikuga käesoleva Võistlusjuhendi alusel. EAL loal on rallil lubatud välisvõistlejate osavõtt.
Võistlusjuhend on avaldatud 12. jaanuaril 2009. a
Võistlus on reigstreeritud EAL-is nr. 7/R

1.2. Vanemametnikud
Esimees: Juhan Mänd (Eesti)
Žürii liige: Üllar Seeman (Eesti)
Žürii liige: Andu Värton (Eesti)
EAL turvavaatleja: Eedo Raide (Eesti)
Ralli direktor:
Võistluste juht: Aivar Parts (Eesti)
Rajameister: Hillar Roose (Eesti)
Julgestusülem: Arne Päärson (Eesti)
Tehnilise komisjoni esimees: Vambo Vainu (Eesti)
Võistluste arst:
Rajakohtunike ülem: Toomas Sepp (Eesti)
Tulemused: Tarvo Tamm (Eesti)
Pressikeskuse juhataja: Rein Luik (Eesti)
Võistlejate vahenduskohtunik: Tõnu Vunn (Eesti)
Hoolduspargi ülem:
Peaajamõõtja: Toomas Sepp (Eesti)
Võistluste sekretär: Margit Viks (Eesti)

1.2.1. Ametnike ja kohtunike eraldusmärgid:
Vahenduskohtunik punane vest kirjega “Competitors Relations Officer”
Lisakatse vanem punane vest kirjega “Stage Commander”
Lisakatse turvapealik roheline vest kirjega “ SS Safety Officer”
Julgestajad kollane vest
Faktikohtunik kollane vest

II ÜLDMÄÄRANGUD

Seeriavõistlused

2.1. Autoralli "Antsla 2009" on Eesti meistri- ja karikavõistluste I etapp autorallis sõiduautodele ning II etapp II liiga autodele.

III VÕISTLUSRAJA ÜLDKIRJELDUS

3.1. Üldandmed
Võistlusraja kogupikkus 242,10 km
Kiiruskatse arv 8
Kiiruskatsete kogupikkus 108,90 km
Rada koosneb ühest ringist mis on jagatud 4 osaks.
Korduvkatsete arv 4
Korduvkatsete kogupikkus 54,85 km.
Tutvustav LK kogupikkus 54,85 km.
Ralliraja detailide kirjeldus, ajagraafikud, kontrollpunktid esitatakse legendis.

3.2. Eeltutvumiskeeld
Võistlejatel, registreerijatel või nende esindajatel on keelatud viibida alates 12. jaanuarist 2009 kuni 06. veebruarini 2009 kella 09.00 Antsla, Karula, Taheva, ja Sõmerpalu valdade kiiruskatseteks valitud teedel.
Ralli korraldajad ja liikluspolitsei teostavad kontrolli ja avastatud rikkujaid starti ei lubata.
Keelualad avaldatakse internetilehel www.motorsport.ee ja www.autosport.ee.

IV VÕISTLUSAUTO

Võistlema lubatakse FIA Võistlusmäärustiku Lisa J kohaseid rühmade A ja N autosid samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-de tehnilistele eeskirjadele.

4.1. Eritingimused
4.1.1. Põhjakaitsed on lubatud.
4.1.2. Porikaitsekummid on lubatud.
4.1.3. Paigaldatavad tulekustutussüsteemid peavad vastama FIA VM lisa J Art. 253.7., kusjuures:
· A–rühmas kohustuslik
· N–rühmas kohustuslik
· E–rühmas vastavalt ASN de määrusele (soovituslik)
Käsikustutid on kohustuslikud kõikides rühmades, samuti esmaabipakend ning ohukolmnurk ja kollase-punase tulega vilkuv taskulamp või vilkur.
4.1.4. Radariavastaja (antiradari) paigaldamine ja kasutamine on keelatud.
4.1.5. Kasutada on lubatud ühte varuturbot igal ringil, mis on markeeritud tehnoülevaatusel. Reegli rikkumisel meeskond eemaldatakse võistlustelt ja tulemus annulleeritakse.
4.1.6. Naastrehvide kasutamine lubatud.
Sõiduautode naastrehvid peavad vastama FIA/Rootsi MM nõuetele:
· naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga.
· naastu põiklõige peab moodustama kogu naastu ulatuses täisringi.
· naast ei tohi olla torujas, seest õõnes ka mitte kulununa.
· tüve osa läbimõõt kuni 9 mm.
· naastu keskosa kõvasüdamiku läbimõõt on vähemalt 2,5 mm. Südamik peab olema silindriline, homogeenne ja lamedalt lõigatud.
· naastu pikkus kuni 20 mm.
· naastu kaal on kuni 4,0 grammi.
· naastud tuleb rehvile kinnitada väljastpoolt.
· naastude arv on kuni 20 tk. rehvi veerepinna ümbermõõdu iga vabalt valitud pikkusdetsimeetri kohta.
Naastude arv loetakse 3 dm ulatuses, mõõtealasse ei tohi jääda üle 60 naastu.
4.1.7. Lumelabida olemasolu võistlusautos on kohustuslik.

4.2. Masinaklassid.
4.2.1. Seeriaautod N- rühm:
· klass 2 kuni 1800 cc
· klass 3 kuni 2000 cc
· klass 4 üle 2000 cc (sh S2000)
4.2.2. Turismiautod A-rühm (kaasaarvatud WRC):
· klass 6 kuni 1800 cc
· klass 7 1800-2000 cc sh S1600
· klass 8 üle2000 cc sh WRC autod
4.2.3. Rahvuslikud rühmad (E- rühm):
· klass 9 kuni 1600cc
· klass 10 1600-2000 cc
· klass 11 üle 2000 cc, 2WD turbo
· klass 12 4WD;
· II liiga

4.3 Kui klassis on 3 või vähem startivat autot, võidakse need žürii otsusega ühendada kõrgema klassiga antud rühmas.

V OSAVÕTUAVALDUS, REGISTREERIMISTÄHTAJAD

5.1. Võistlustele võib registreeruda iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on kehtiv registreerijalitsents.
5.1.1. Võistlustele registreerimine toimub eelregistreerimisena internetis www.motorsport.ee hiljemalt 30. jaanuariks 2009 kell 24.00.
Korraldaja registreerib ainult korrektselt täidetud osavõtuavalduse saatnud meeskonnad (avaldusel on e-posti aadress kohustuslik).
Kaardilugeja andmed võib esitada või täpsustada 06.veebruarini 2009 kella 19.30-ni (TÜV lõpuni). Kui osavõtuavaldus saadeti faksiga või elektrooniliselt, peab avalduse allkirjastama rajadokumentide vastuvõtmisel.

NB!! 03.02.2009.a. teatab korraldaja registreerunud võistlejatele võistluste mitte toimumisest või edasilükkamisest ilmastikust tulenevatel põhjustel (Force majeure)!
5.1.2. Võistlejad, esindaja või mehaanik peavad tehnilisele ülevaatusele saabudes esitama järgmised kehtivad dokumendid:
· Sõiduki registreerimisdokumendid;
· Kohaliku ASN või FIA võistlusauto tehniline kaart.
· liikluskindlustuse poliis või Green Card
· A, N ja E-12 rühma autode kohta homologatsiooniraamat koos lisadega
· Välisvõistlejail ASN stardiluba (templijäljend osavõtuavaldusel, ASN erikiri või RV litsents pöördel)
Võistlejad ei pea viibima tehnilisel ülevaatusel.
Välisvõistlejatel, kelle auto on registreeritud väljaspool eestit, peab olema koduriigis väljastatud kehtiv Liikluskindlustuse poliis (Green Card). Ilma alalise registreerimisnumbrita ralliautode omanikud peavad taotlema enne rallile registreerimise lõppu EAL-ilt (e-post: eal@sport.ee või tel: +372 6 398 666) ajutist registreerimisnumbrit. Rallikohane R-seeria ASN registreerimisnumber on vajalik Liikluskindlustuspoliisi sõlmimiseks. Vastavad numbrikleebised saab kätte tehnilises ülevaatuses, numbrimärk maksab 220 krooni. EAL volitus peab olema võistlejail käepärast kogu võistluse vältel võimaliku politseikontrolli tarvis.
5.1.3. Tehniline ülevaatus enne starti.
Tehniline ülevaatus ja autodetailide markeerimine toimub ülevaatuspunktis Transpordi 1, Valga, 06. veebruaril 2009, kell 10.00–19.30.
Võistlusauto stardinumbrid koos korraldaja reklaamiga peavad olema paigaldatud sõidukile enne tehnilist ülevaatust.
Iga võistlusel osalev auto peab saabuma tehnilisele ülevaatusele reedel 06.02.2009.a järgmise graafiku järgi:
08.00 - 09.00 võistlusautod numbritega 70 – 80
09.00 - 10.00 „ 60 – 69
12.00 - 13.00 „ 50 – 59
13.00 - 13.30 LÕUNA
13.30 - 14.30 „ 40 – 49
14.30 - 15.30 „ 30 – 39
15.30 - 16.30 „ 20 – 29
16.30 - 17.30 „ 10 – 19
17.30 – 18.30 „ 1 – 9
0hutus- ja II liiga autode tehniline ülevaatus toimub 18.30–19.30.
Tehnilise ülevaatuse territoorium on avatud ainult võistlusautodele.
* TÜV ajagraafiku eiramisel rahatrahv 1500 EEK (VJ lisa 2).
5.1.4. Turbode kontroll ja markeerimine toimub tehnilise ülevaatuse käigus vastavalt TÜV ajagraafikule.
* Markeerimise ajagraafiku eiramisel rahatrahv 1500 EEK (VJ lisa 2).
5.1.5 Peale TÜV ei rakendata kinnise pargi (Parc ferme) režiimi.

5.2. Starti lubatakse kuni 80 kõrgema liiga autot. II liiga osalejate arv pole piiratud.

5.3. Juhendi p. 5.2. määratud võistlusautode arvu ületamisel on korraldajal õigus registreerunud meeskondade hulgast valida starti pääsevad võistlejad.

VI OSAVÕTUMAKSUD, KINDLUSTUS

6.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
klassid A ja N ning E-12 meeskonna kohta 5500 EEK
klassid E-9, E-10 ja E-11 meeskonna kohta 4500 EEK
II liiga meeskonna kohta 3500 EEK
Võistkonna kohta 2000 EEK
1 EUR = 16 EEK
6.1.1. Eeltoodud maksed on kehtestatud nendele võistlejatele, kes nõustuvad korraldaja reklaamidega võistlusautol.
6.1.2. Võistleja võib keelduda korraldaja reklaamidest märkega osavõtuavaldusel. Siis on eeltoodud maksud kahekordsed. Keelduda ei saa rallitunnusest ja võistlusnumbritest.
6.1.3. Maksud tuleb tasuda järgmisele korraldaja pangaarvele (ülekandekulud maksjalt:
MTÜ Klubi Syrus Rally
Arveldusarve 221026218309
IBAN: EE362200221026218309
Hansapank 767 SWIFT: HABAEE2X
Liivalaia 2 Tallinn 15010
Eelneval kokkuleppel saab osavõtu maksu tasuda Võistluskeskuses enne rajadokumentide väljastamist.

6.2. Osavõtu avaldusi käsitletakse ainult, kui:
· osavõtumaksud on laekunud korraldajale täies ulatuses
· osavõtuavaldusele on lisatud avaldaja ASN garantiikiri

6.3. Osavõtumaksud tagastatakse:
6.3.1. Osavõtuavaldust ei rahuldatud.
6.3.2. Ralli ei toimunud korraldajast mitte olenevatel põhjustel (osavõtumaksust tagastatakse 20%)
6.3.3 Korraldaja võib tagastada 25% osavõtumaksust kui võistleja ei saanud startida vääramatu jõu mõjul eeldusel, et toimunu kohta laekub korraldajale ASN vastav tõend.

6.4. Kindlustus
6.4.1. Kõik võistlusautod peavad omama kehtivat liikluskindlustust või Rohelist Kaarti.
Liikluskindlustus katab tsiviilvastutuse kolmandate osapoolte ees. Võistluste ajal kehtib Eesti Liikluskindlustuse seadustik.
6.4.2 EAL korraldusloaga kaasneb ralli kindlustus kolmandate osapoolte ees kiiruskatsetel 4 000 000 krooni ulatuses (poliis nr. 88981 Seesam Kindlustuse AS).

VII REKLAAM

7.1. Korraldaja poolt väljastatud võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema paigaldatud võistlusautole enne tehnilisse komisjoni saabumist vastavalt LISALE 1 ja jääma autole võistluste lõpuni.
Korraldaja poolt antud võistlusnumbrite ja rallitunnuse vähendamist ja lõikamist käsitletakse käeolevas punktis rikkumisena. Rikkumise korral rahatrahv 5000 EEK

VIII ÜLDKOHUSTUSED

8.1. Sõiduvarustuse ja kiivrite vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
Külalisvõistlejad rahvuslikes klassides peavad kasutama EALi poolt määratud sõiduvarustust.

8.2. Võistlusrajaga tutvumise, võistlusmäärustiku ja antud Juhendi täitmist võistlejate poolt kontrollivad faktikohtunikud. Faktikohtunike nimekiri koos tööülesannete loeteluga avaldatakse ATT-l.

8.3. Määrustike rikkumised rajal registreeritakse ajakaardile.

8.4. Võistlusnumber ja -tunnus.
8.4.1. Korraldaja väljastab igale meeskonnale rallitunnuse kleebise, mis tuleb kinnitada võistlusauto esiosale kogu ralli ajaks (LISA 1). Rallitunnus ei tohi (ka mitte osaliselt) katta auto registreerimisnumbrit.
8.4.2. Korraldaja väljastab igale meeskonnale kaks võistlusnumbrit ja küljeaknanumbrid, need tuleb kinnitada võistlusauto mõlemale esiuksele ja küljeakna kleebisnumbrid tagumistele küljeakendele (LISA 1) kogu ralli ajaks.

8.5. Võistlusrajaga tutvumine
8.5.1. Võistlejatele väljastatakse rajaga tutvumise kogu dokumentatsioon
Võisltuskeskuses Reedel, 06. veebruaril 2009 kell 7.00–11.00.
8.5.2. Enne rajadokumentide väljastamist esitatakse tutvumisauto ülevaatuseks.
8.5.3. Rajadokumentide kättesaamiseks peab võistleja allkirjastama osavõtuavalduse teatama täpsed andmed treeningauto kohta ning esitama mobiiltelefoni numbri ning teatama oma majutuskoha ralli ajal.
8.5.4. Võistlusmaterjalide kättesaamisel peab iga võistlusel osalev meeskond saabuma meeskonna liikmetega ja esitama kõik osalemiseks vajalikud kehtivad dokumendid järgneva loetelu alusel :
· Täidetud ja allkirjastatud osavõtuavaldus.
· Osavõtumakse teostamist tõendav dokument.
· Autojuhiload.
· Registreerijalitsents.
· Sõitjalitsentsid (A ja N rühmas RV litsentsid).
· Välisvõistlejail ASN stardiluba (templijäljend) osavõtuavaldusel, ASN erikiri või RV litsentsi pöördel märge.
· Välisvõistlejail elukindlustuse poliis.
8.5.5 Lisakatsetel viibimine rajaga tutvumiseks on lubatud alates 06. veebruaril 2009 kella 09.00
järgmise graafiku alusel:
Võistlusrajaga tutvumine LK1/3, LK2/4
I grupp meeskond stardinumbritega 1 – 40 kella 13.00 – 17.00
II grupp meeskond stardinumbritega 41 – 80 kella 09.00 – 13.00
Võistlusrajaga tutvumine LK5/7, LK6/8 ka II liigale
I grupp meeskond stardinumbritega 1 – 40 kella 09.00 – 13.00
II grupp meeskond stardinumbritega 41 – 100 kella 12.00 – 17.00
LK 5 ja LK 7 saab tutvuda 2 (kaks) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt.
Kõikide katsetega saab tutvuda 3 (kolm) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt. Võistlusrajaga tutvumine enne 06. veebruari 2009 kella 09.00 toob endaga kaasa stardikeelu (vt. Art. 3.2).
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsetel väljaspool juhendis sätestatud ajagraafikut või juhendis ettenähtust arv kordi) karistatakse kuni võistlustele mittelubamisega.
· esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
· teine kord - kuni võistlustele mittelubamine
8.5.6. Kiiruskatsetega tutvumisel on rangelt keelatud sõita vastassuunas.
8.5.7. Rajaga tutvumisel on kiirukatsetel üldine kiiruspiirang 80 km/h, kui liiklusmärgid või legendis nõutud piirangud ei nõua madalamat. Võistlusrajaga tutvumisel peab sõitma LE kohaselt ja nõnda, et ei häiriks üldist liiklust ja lähedal elavat elanikkonda ega tekitaks ohtu teistele liiklejatele. Tutvumisreeglite järgimist kontrollib korraldaja või politsei. Rikkujaid karistatakse korraldaja poolt.
Radariavastaja paigaldamine keelatud, selle kasutamise ja avastamisel ei lubata starti.
Võistlusrajaga tutvumisel kiirusepiirangu rikkujaid karistatakse järgnevalt:
· esimene kord - rahatrahv 2000 EEK
· teine kord - rahatrahv 5000 EEK
· kolmas kord - žürii otsus
8.5.8. Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks võib kasutada liikluseeskirjadele vastavaid seeriaviisil valmistatud üldliikluseks ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art.14.3).
Lubatud on kasutada rehve, mis vastavad LE nõuetele või Rootsi MM-il võisltusrajaga tutvumiseks lubatud naastrehve:
-naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga
-naastu üldpikkus kuni 15 mm
-naastu kaal kuni 2,5 g
-naastud tuleb rehvile kinnitada väljastpoolt
-naastude arv kuni 250 tk rehvi kohta
-naast võib rehvi pinnalt välja ulatuda kuni 2,0 mm

Tutvumisautode ülevaatus ja tähistamine toimub Valgas, Transpordi 1 rajadokumentide väljastamisel 06.02.2009 kell 08.00-11.00. Tutvumisautod markeeritakse kleebisega, mis peab olema kleebitud esituuleklaasi paremale ülemisele osale.

8.6. Võistlusrajaga tutvumisel korraldaja koos liikluspolitseiga teostab kontrolli lisakatsetel ja ralli rajal. Kõik tutvumisreeglite rikkumised käsitletakse korraldaja poolt, kes võib rakendada karistusi FIA VM Art. 152 jt alusel. Vastavad ettekanded saadetakse rikkuja ASN-le.

8.7. Testkatset võistluste organisaator ei korralda.

8.8. Kõik korraldaja poolt määratud trahvid peavad olema tasutud enne 06.02.2009 kella 20.00.

IX RALLI KÄIK

9.1. Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg mida edastab Eesti Raadio. Ralli ametlik kell asub Võistluskeskuses.

9.2. Stardiajad avaldatakse Võistluskeskuses reedel, 06.02.2009 kell 20.30.
Ralli start hoolduspargist Kobelas, Võrumaal ja esimene võistlusauto stardib laupäeval 07.02.2009 kell 08.00.
Võistlusautod tuleb toimetada stardieelsesse alasse 10 minutit enne võistleja starti.
Stardialal ei rakendata kinnise pargi režiimi (hooldus keelatud).

9.3. Ajakaartide vahetus võistluste ajal.
Võistlejatele antakse uued ajakaardid järgmistes AKP-des:
AKP 0; AKP 2A; AKP 4A; AKP 6A.
9.3.1. Võistlusautod stardivad 1 (ühe) minutilise intervalliga.

9.4. Varem võib saabuda järgmistesse AKP-sse: AKP 9.

9.5. LK stardiviis
Meeskonnal antakse ajakaart kätte stardieelsel jooksval minutil
30 sekundit enne starti süttib 1 sinine tuli
15 sekundit enne starti süttib 2 sinine tuli
10 sekundit enne starti süttib 3 sinine tuli
5 sekundit enne starti süttib 1 punane tuli
4 sekundit enne starti süttib 2 punane tuli
3 sekundit enne starti süttib 3 punane tuli
2 sekundit enne starti süttib 4 punane tuli
1 sekund enne starti süttib 5 punane tuli
Start – kustuvad punased tuled
Valestardi fikseerib valguskiir 50 cm eespool autot, mille peale hakkavad sinised tuled vilkuma.

9.6. Tehniline hooldus ja tankimine
Võistlusauto hooldamine, rehvide vahetus ja tankimine on lubatud kogu võistluse kestel ainult Legendis eraldi märgitud kohas – hoolduspargis (Service Park).
Hooldusparki lubatakse iga võistlusauto kohta 1 (üks) hooldusauto, mille tuuleklaasile või auto esiosa nähtavale kohale peab olema kleebitud korraldaja antud tunnus. Nimetatud nõude rikkujaid karistatakse rahatrahviga 1000 EEK.
Tutvumisautosid hooldusparki ei lubata.
9.6.1. Igal meeskonnal peab olema hoolduspargis kasutusel vähemalt 3x5 meetri suurune vettpidavast materjalist kate võistlusauto all. Igal meeskonnal peab olema hoolduspargis nähtaval kohal vähemalt kaks 6-kg tulekustutit, puudumisel trahv 1000 EEK.

9.7. Regrupeeringud
Toimub kolm regrupeeringut:
1) enne hooldusparki A, B, C sisenemist (stardiintervallide korrigeerimine katkestajate ja hilinejate arvelt)

9.8. Avariidest, kus esines sõitjate või pealtvaatajate vigastusi, tuleb sõitjail teavitada vastavalt FIA Üldmääruste Lisa IV p 3.3 (ohutusside kaudu). Igal juhul peavad võistlejad kasutama Legendiraamatu OK/ SOS tahvleid. Rikkumisel võib žürii võistlejad eemaldada võistluselt.

9.9. Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjusest koheselt teavitama võistluskeskust tel +372 53 470331 ja kindlasti edastama ka täidetud kirjaliku teate (blanett legendiraamatu lõpus) kohtunikele või lõpuautole ning eemaldama võistlusnumbrid.
Rikkumisel karistab EAL 300 EUR (4800 krooni) suuruse rahatrahviga.

X KARISTUSTE KOONDTABEL

Vaata Lisa 2

Žürii poolt määratavad karistused:
FIA 3.3.6. Ebakorrektne, ebaaus või ebasportlik käitumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 7.1. Kõrvaline isik autos (kuni eemaldamiseni)
FIA 8.1.1 Legendi mittejärgimine (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.4. Auto pukseerimine, vedu (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.5.1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus (kuni eemaldamiseni)
FIA 12. Hooldus, tankimine (kuni eemaldamiseni)
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid (kuni starti mittelubamiseni)
FIA 18.1.9. KP kohtunikele mitteallumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 18.6.12. Vale tegevus KP-des (kuni eemaldamiseni)
FIA 18.8.1. Hilinemine üle 15/30/60 min.
FIA 19.8. Korduv valestart LK-le (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.10. LK stardist keeldumine (kuni eemaldamiseni, lisaks karistusajale)
FIA 19.14. Kõrvaline abi LK-l (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.19.1. Avariijärgne ohutus LK-l (rahatrahv)
FIA Lisa IV, p.2.5.Õnnetusjuhtumitest teavitamine (kuni eemaldamiseni)
FIA Lisa IV, p.3.4.5.Legendiraamatu OK/SOS mittekasutamine (kuni eemaldamiseni)
VJ 8.5/7 Rajaga tutvumine (kuni starti mittelubamine)

XI PROTESTID, APELLATSIOONID

11.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 5000 EEK.

11.2. Kui protesti lahendamine eeldab auto lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist,
tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
· protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, ülekanne, roolisüsteem, pidurid, elektriosa, kere jne.) - 1000 EEK
· protest kogu võistlusauto vastu - 2000 EEK

11.3. Kõik kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
· hagejal, kui protest ei rahuldatud
· kostjal, kui protest rahuldati

11.4. Kui protesti ei rahuldatud ja tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks, tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste puhul tagastatakse ülejääk hagejale.
11.5. Apellatsioonimaksud:
· ASN 25 000 EEK

XII TULEMUSED

12.1. Tulemused avaldatakse ATT-I kooskõlas Art. 21.2.1. FIA Ralli Üldmäärustega klasside ja rühmade kaupa. (p.4.2–4.5)

XIII AUTASUD, AUHINNAD

13.1. Auhindade ja karikate loetelu.
13.1.1 Autasustatakse üldarvestuses 6 paremat meeskonda karikatega.
13.1.2 Iga klassi 3 paremat meeskonda autasustatakse karikatega.
Juhul kui klassis stardib alla viie auto autasustatakse ainult võitjat meeskonda.

13.2. Võistkondlik arvestus.
Võistkondlikus arvestuses autasustatakse kolme paremat võistkonda. Võistkonna moodustab 2-3 autot. Iga juriidilise isiku registreerijalitsentsi omanik või tema esindaja võib üles anda ühe või rohkem võistkondi võistlustel osalemiseks. Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas. Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim. Võrdese tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast üks auto eemaldatakse võistlusest või kaks katkestavad või eemaldatakse võistlustest, tähendab see kogu võistkonna mittearvestamist.

13.3. Võistlus on avatud lisaauhindadele.

XIV AUTASUSTAMISTSEREMOONIA

14.1. Autasustamine toimub 07. veebruaril kell 20.00 Kobela kultuurimajas.

14.2. Kõik autasustatavad võistlejad peavad osalema autasustamisel. Mõjuva põhjuse korral tohib autasustamisele mitte ilmumise loa anda vaid võistluste juht. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.

14.3. Auhinnatavate kohad avaldatakse võistluste Ametlikul Teadetetahvlil.

XV AJAKIRJANIKE TEENINDAMINE

15.1. Täidetud ja allkirjastatud akrediteerimisvorm saata korraldajale hiljemalt 05.02.2009 e-mailile: rein@autosport.ee
Pressikeskus avatakse R 06.02.2009 kell 16.00 Võistluskeskuses.
Kliki siia
Artikli juurde
05.07.2020
Moskvalane vedas Ilveseid debüütrallil alt
Artikli juurde
01.07.2020
Veoautokrossi uus hooaeg lükatakse käima Ohekatkus
Artikli juurde
01.07.2020
Viru rallil plaanib osaleda üle 80 võistluspaari
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
06.07.2020
Viru ralli 04.07.2020 (0)
25.05.2020
Laitse superkross 24.05.2020 (0)
22.03.2020
VFTS (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.07.2020 18:35
Viru ralli 2020 (7)
28.06.2020 02:13
Piiroja Karikas 2020 4. etapp (0)
22.06.2020 23:14
Superkross, auto24ring, 21.06.2020 (0)
07.06.2020 23:25
AG Suvekarikas 2020 .Kehala (0)
07.06.2020 03:08
Piiroja Karikas 2020 3.etapp (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia