Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. veebruar 2009 23:14
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Teele Sepp. Foto: Rando Aav

Tehniline komisjon rahvarallil kompromisse ei tee

Tänavuse hooaja esimese rahvaralli eel rõhutab rahvaspordikomitee liige Teele Sepp, et sel aastal varasemaga võrreldes määruste ja tingimuste rikkumisel kompromisse ei tehta - seda eeskätt turvalisust puudutavates küsimustes.

Eesti Autospordi Liidu rahvaspordikomitee liige Teele Sepp (fotol) avaldab lootust, et uus hooaeg tuleb mitmekesine ning põnev. "Ees on ootamas seitse erinevat rallit ning sõiduoskusi saab proovile panna erinevatel pinnastel lumest kruusani. Seetõttu on paras aeg meenutada, mida tegelikult rahvaralli tähendab ning millised on "rahvaralluri" õigused ja kohustused," lausub ta.

"Rahvaralli ei ole vaatamata nimele sportralli pisikene poeg, vaid on mõeldud eelkõige sõiduoskuse treenimiseks, koostöö harjutamiseks ning lihtsalt sportliku nädalalõpu veetmiseks. Loomulikult ei tohi unustada, et autosport on ohtlik ala ning seetõttu on andnud nii rahvaspordikomitee kui korraldajad endast palju, et muuta võistlused võimalikult ohutuks, suur töö on siin teha ka võistlejail endil," märgib Sepp.

"Esimese asjana paneksin võistlejate südamele selle, et vastavalt rahvusvahelisele ralli võistlusmäärusele on võistlejal, kes on sooritanud võistlusele eelregistreerimise, kohustus antud võistlusel osaleda või mitteosalemisest kirjalikult korraldajale teatada ning seda hiljemalt dokumentide kontrolli alguseks. Registreerunul, kellel ei ole mistahes põhjusel võimalik võistlema tulla, on kohustus sellest korraldajale teatada ning seda esimesel võimalusel, sest suur osa korraldaja kuludest on võistlejapõhised."

"Eraldi ja tihti päris tuline teema on olnud rahvaspordi tehniline kontroll," jätkab Teele Sepp. "Muudatused ei toimu kahjuks üleöö ning inimvõimetel on piirid, kuid rahvaspordikomitee on koostöös tehnikakomiteega valmistanud ette uued rahvaautospordi tehnilised tingimused, tulles vastu nii võistlejate soovidele, kuid tegemata järeleandmisi turvalisuse küsimustes. Lisaks on tehnikakomitee sel aastal pannud kokku nimekirja inimestest, kellel on tehnilise kontrolli läbiviimiseks vajalikud oskused, teadmised, kogemused ning kes on läbinud vastavad koolitused. Kuivõrd nii võistlejate kui ka pealtvaatajate turvalisus on kõige olulisem, siis alakomiteed on täiendanud võistlusmääruste ja tehniliste tingimuste vastavaid punkte, näiteks on täpselt kirjeldatud, kuidas peab olema autosse kinnitatud ja mis tingimustele vastama tulekustuti, millised peavad olema võistlejate kiivrid, autos olevad turvavööd ja istmed, kuidas peavad paiknema radadel turvatöötajad ehk kõik see, mis puudutab turvalisust. Ja olgu siinkohal veel öeldud, et kindel on see, turvalisuse küsimuses tehniline komisjon rahvaautospordi võistlustel kompromisse ei tee."

Sepp sõnab, et võistlejad peavad kindlasti tutvuma nii tehniliste tingimuste kui ka võistlusmäärusega, mis on kättesaadavad Eesti Autospordi Liidu koduleheküljel. "Oluliselt lihtsam on auto õigesti ette valmistada kodus, kui seda võistluspäeva hommikul teha. Märkimist tasub ka see, et ärgem unustagem, tehniline kontroll ei ole võistlusele tulnud selleks, et kedagi koju saata, vaid selleks, et kõik võistlejad pärast võistlust rõõmsalt koju võiks minna," lisab Sepp.

"Lisaks kohustustele on võistlejatel ka õigusi, millest olulisim on kvaliteetne võistlus. See tähendab, et korraldaja on kohustatud tagama võistlejate ohutuse kvaliteetsemail ja parimal võimalikul viisil. Näiteks peavad lisakatsetel olema turvatöötajad, kiirabid, tulekustutid ehk kõik selleks, et vajadusel kohest abi võimaldada."

"Kuivõrd rahvarallidel eelnevat tutvumist lisakatsetega ei toimu, siis on korraldajal kohustus anda võistlejatele ülevaade sõidetavatest lisakatsetest täpsete ja arusaadavate jooniste ning skeemidega. Korraldaja on kohustatud tagama ausa ja erapooletu ajavõtusüsteemi ning võistlejatel peab olema loodud võimalus vastulausete esitamiseks. Autosport on koostöö, seda nii autos olijate kui võistlejate ja korraldajate vahel," räägib Sepp.

Küsimuste korral palub Teele Sepp pöörduda vastavate ametnike poole: "Kõik ametnikud alati nõus vastama. Ei ole olemas rumalaid küsimusi ja küsimine on alati teretulnud."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia