Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

21. juuni 2009 15:42
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

Ohekatku autokross

Laupäeval, 27. juunil 2009. a.
Eesti meistrivõistluste III etapp autokrossis veoautodele ja veobagidele.

Registreeritud EAL-s 91/AK

1. Ajakava

Neljapäev, 18. juuni 2009
Avaldatakse võistlusjuhend, algab osavõtjate eelregistreerimine.

Neljapäev, 25. juuni 2009
19.00 lõppeb eelregistreerimine

Laupäev, 27. juuni 2009
8.00-10.00 Võistlejate registreerimine, dokumentide kontroll
8.00-10.30 Tehniline kontroll. (GAZ 53 peab olema tagatud väntvõlli pööramiseks vänt või võti.)
9.30-10.45 Treeningsõidud
10.45 Võistlejate koosolek
11.00 Võistluste ametlik avamine
11.15 Eelsõidud
15.00 Finaalsõidud
17.00 Orienteeruv autasustamise aeg

Võistluste täpne ajakava, eelsõitude koosseisud ja info ametlikul teadetetahvlil.

2. Võistluste organiseerimine ja juhtimine

2.1. Võistlused viiakse läbi vastavuses EAL võistlusmäärustega rallikrossis, kehtivatele tehnilistele tingimustele ja antud võistluse juhendiga.

2.2. Võistlused korraldab Kehtna AMK koostöös toetajate ja sponsoritega.

2.3 Ametnikud:
Võistluse direktor: Peeter Silde
Peakohtunik: Avo Kristov
EAL-i vaatleja: Aare Müil
Peasekretär: Malle Oja
Peaajamõõtja: Arne Ilves
Distantsiülem: Peeter Silde
Tehniline kontroll: Voldemar Borkmann
Ohutusjuht: Margus Künnap
Liikluskorraldus: Mariann Kuusmann
Parkimiskorraldus: Lembit Kaunis
Meditsiiniline abi: Külvar Mand
Võistluse kommentaator: Jaanis Koppel
Hoolduspargivanem: Karl Kaljumäe

2.4. Võistluste info
Peeter Silde, tel 51 02 278
peeter.silde@mail.ee

2.5 Eelregistreerimine
Eelregistreerimine toimub kuni 25.06.2009 kella 19.00.
www.autosport.ee/rallyreg
2.5.1 Võistlus toimub eeldusel, et eelregistreerimise lõppedes 25.06.2009 kella 19.00 seisuga on registreerunud võistlejaid enam kui 30.

2.5.2 Kõik sellekohased otsused avaldatakse www.autosport.ee/rallyreg

3. Rada

3.1 Ohekatku rallikrossirada ja sellega piirnev territoorium ( Raplamaa Kehtna vald Hiie küla)

3.2 EAL raja luba nr.

3.3 Võistlustrassi iseloomustus: pikkus 1200 m, min laius 12 m, max laius 20 m.
Pinnas: kruus
Raja servad tähistatud pinnasvallidega.

4. Võistlusklassid

4.1. Veoautod GAZ 51/52,
4.2. Veoautod GAZ 53,
4.3. Veobagid GAZ 51,
4.4. Veobagid GAZ 53,
4.5. Veoautod GAZ 51/52/53 ralli,
4.6. ERC; ERC standard; ERC junior (noored 12-17 a); division 1,
4.7. Külgkorvid,
4.8. ATV.

4.9. Võistlusklassides 4.1.-4.5. traktorimustriga rehvide kasutamine keelatud.

5. Osavõtjad, osavõtutasud

5.1. Osavõtjad peavad esitama kehtiva EAL või LAF sõitjalitsentsi, auto tehnilise kaardi, EAL või LAF registreerijalitsentsi, juhiload (välja arvatud noored ja veoautoklassid) ning täidetud osavõtuavalduse.

5.2 Osavõtutasud:
• Võistlusklassid 4.1- 4.4 osavõtutasu 600 EEK
• Registreerimisega kohapeal kõik võistlusklassid (v.a. külgkorvid ja ATV) 1000 EEK
5.3 Külgkorvid: 400 EEK
5.4 ATV: 300 EEK

5.5 Tasumine kõikidel juhtudel sularahas võistluste mandaadis.

5.6 Võistlejatel kraana kasutamine tasuline- 150 krooni tõste.

5.7. Võistleja mittestartimisel stardimaksu ei tagastata.

6. Võistluse käik

Võistlus peetakse vastavalt rallikrossi meistrivõistluse üldjuhendile 2009

6.1. Korraldaja kohustub juhendiga tagama igale võistlusklassile vähemalt kümme minutit treeningaega.

6.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõiduvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 8 ringi.

6.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.

6.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse. Teadetetahvlil avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal ümberpööratud järjestuses – esmalt need, kes ei saanud tulemust ja seejärel aeglaseimast kiireimani. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.

6.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande peale. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise sõidu start.

Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet.
6.5.1. Rehvipuhastuskiirendus on keelatud. Rikkumise korral eemaldatakse võistleja musta lipuga.

6.6. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 3-2-3 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.

6.7. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk.

6.8. Valestardi korral hoiatus ja teistkordsel rikkumisel stardist eemaldamine. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.

6.9. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Diskvalifitseeritud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1sekundilise täpsusega.

6.10. Finaalsõitudesse pääsevad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade põhjal.

6.11. Finaalsõitude koosseisude määramine.
Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat. Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.

6.12. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.

6.13. MV etappidel võistlusmääruse (VM) rikkujaid karistatakse ERK poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest). Ohtliku sõidu eest kahe järjestikuse hoiatuse saamisel peatatakse võistlejalitsents ülejärgmise etapini.

7. Kinnine parkla, protestid

7.1. Kinnine parkla 30 minutit arvates esialgsete tulemuste avaldamisest teadetetahvlil ja avamine Võistluste juhi loal.

7.2. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist teadetetahvlil. Protesti kautsjon on 1000 kr, auto lahtivõtmisel 3000 kr.

8. Reklaam

8.1. Korraldaja reserveerib võistlusautodel kolm reklaampinda.

8.2. Reklaamid peavad olema võistlusautole kinnitatud ülevaatuseks tehnilises komisjonis.

8.3. Reklaamist keeldumise korral rahaline trahv 1000 kr.

9. Autasustamine

9.1. Arvestusklassi kolme parimat autasustatakse karikatega.

9.2 Korraldajate ja sponsorite eriauhinnad.

10. Ohutusnõuded boksides

10.1. Võistluskeskuse boksides on autode liikumise kiirus piiratud 10 km/h.

10.2. Võistlusauto liikumise ajal boksides on keelatud rippumine, istumine vms väljaspool juhikabiini.

10.3. Punktide 10.1. ja 10.2. rikkumise korral on peakohtunikul õigus võistlejat karistada 1000 kroonise rahatrahviga.

10.4. Võistluse ajal võistlusautoga võistlusalast väljasõit rangelt keelatud. Rikkumisel karistus kuni võistluselt eemaldamiseni.

10.5. Hooldusalas on kõikidel võistlusautodel nõutav vedelikekindla alustendi kasutamine.

10.6. Võistlusautode tankimine on lubatud ainult selleks ettenähtud ja tähistatud kohas. Nõude eiramisel trahv 1000 EEK.

11. Vastutus

11.1 Vastavalt veoautokrossi 2009. a. üldjuhendile vastutab võistleja enda ja oma kaaskondlaste käitumise eest võistluspaigas. Võistluse käigus tekkinud küsimuste, probleemide või ettepanekutega võib võistluse kohtunike poole pöörduda ainult võistleja või tema registreerija klubi esindaja. Võistlussõidu toimumise ajal kohtunike töö segamine ja takistamine on keelatud ja seda käsitletakse kui ebasportlikku käitumist. Ebasportliku käitumise või kohtunike töö segamise eest on trahv 1000 EEK.

11.2. Trahvi määramise õigus võistluspaigas on võistluste juhil. Trahvi tasumata jätmise korral ei lubata võistlejat järgmisesse võistlusstarti või jäetakse välja kuulutamata tema võistlustulemus.

11.3. Võistluste korraldaja, ametnikud ega Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia