Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
25. august 2009 18:40
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Arvi Antoni IZ 412 paiskus kummuli finaalsõidus. Foto: Kalle Allik

Finaalsõidud Tarvastu rahvakrossil kujunesid pingeliseks

Tarvastu rahvakrossi suvisele etapile registreerus 31 osalejat. Võistlus toimus samas kohas, kus eelmine - Raassilla rajal. Pealtvaatajad, keda oli nüüd kordades rohkem, said jälgida atraktiivset võidusõitu.

Ilm soosis osalejaid, terve päev oli sademete vaba. Vähese osalejate arvu põhjuseks võib ehk lugeda rasket majanduslikku olukorda või halbu mälestusi eelmisest võistlusest. Kuna raja pinnas pole eriti kõva, siis on see ka autodele raske rada. Võistlusel tuli seetõttu rada hooldada sõitude vahel pidevalt.

Noorteklassis oli registreerunud 3 sõitjat ning juunior klassis 2. Vähene osalejate arv oli põhjuseks, miks need kõik noored koos startima pandi, kuid arvestust peeti siiski eraldi.

Favoriidina läks noorte arvestuses rajale Tanel Tepandi (VAZ 2108), kes võitis nii ajasõidu kui ka kõik võistlussõidud ning lahkus esikohakarikaga. Teine oli Kert Peder (VAZ 2108), kes kahjuks pidi katkestama poolfinaalis käigukasti purunemise tõttu. Kolmas võistleja Rain Raugmäe (VAZ 2105), kelle auto purunes juba enne ajasõite diskvalifitseeriti.

Juunioridest pani oma oskused maksma Raul Suurkask (VAZ 2107). Tema võitis ajasõidu, võistlussõidud ning kindlustas klassivõidu. Arvi Anton tõsisemat konkurentsi pakkuda ei suutnud, küll aga silmailu publikule. Nimelt finaalsõidus keeras ta oma Moskvitši katusele.

Tagarattaveoliste autode klassis oli osalejaid 12 ning seal tuli pidada A- ja B–finaal. Ajasõidu võitis üks favoriitidest - Andres Rohtla (VAZ 2105). Läbi esimese ja teise poolfinaali jõudsid A-finaali vastavalt stardikohtadele Andres Rohtla, Jaanus Priks (VAZ 2107), Rein Suurkask (VAZ 2107), Hillar Pihl (VAZ 2107) ning lisandusid B-finaali kaks esimest - Einar Jänes (VAZ 2105) ja Heimo Savi (VAZ 2105). Võitjana saabus finišisse Priks, kes pakkus pealtvaatajatele palju ärevaid hetki, kui tema auto paaril korral üle suure mullavalli paiskus. Teise koha sai Rohtla ning kolmandana lõpetas sõidu Suurkask.

Esirattaveoliste sõiduautode klassis oli osalejaid kolm ning seenioride arvestuses üks. Ka nende kahe klassi stardid otsustati pidada aja kokkuhoiu huvides koos. Ajasõidu võitis Kerro Kõva (VW Golf), kes maadles kogu päeva auto väljalaskekollektori probleemidega, kuid tuli visalt finaalsõidu võiduni ning sai selles klassis maksimumpunktid. Teisena lõpetas võistluse Ivo Ibrus (VW Golf) ning kolmandana Anti Peder (VAZ 2108), kelle auto käigukast purunes juba enne poolfinaali. Seenioride klassi punktid noppis Heino Tafenau (VAZ 2108).

Vabaklassis asus starti 9 võistlejat. Ajasõidu võitis ülekaalukalt Tõnu Peek (Toyota Celica). Teise aja sõitis välja 14-aastane Gert Ilves (VAZ 2105), kes on korduvalt osutunud tõsiseks vastaseks kordades vanematele võistlejatele. Finaalsõidu kaks esimest kohta hõivasid ajasõitude järel vennad Tõnu Peek ja Peeter Peek (BMW 318). Järgnesid Joel Kislõi (Honda Civic), Gert Ilves, Raido Liivak (VAZ 2105) ja Arne Tamtik (VAZ 2105).

Vabaklassi võitjaks osutus Tõnu Peek. Teisena ületas finišijoone finaalis Joel Kislõi ning kolmandana Raido Liivak. Finaalsõidu käigus oli teravaid kokkupõrkeid ning kontakte Arne Tamtiku, Raido Liivaku ja Gert Ilvese autode vahel, kus kannatada said kõvasti kõigi autod. Teiselt positsioonilt startinud Peeter Peek pidi katkestama, kuna kütusevoolik tuli paagi küljest lahti. Arne Tamtik aga parkis oma auto mullavalli ning sealt omal jõul ta välja ei pääsenud.

Superfinaali, kuhu võisid osalema minna kõik võistlejad, kes soovisid, võitis Peeter Peek, teisena lõpetas Heimo Savi ning kolmandana Raido Liivak.

Vahepalana korraldati ka pealtvaatajatele jooksuvõistlus, kus tuli joostes läbida sama rada, millel panid oma oskused maksma autosportlased. Võitjaks osutus Madis Kass, kelle ringiaeg ei erinenud palju kõige kehvemast ajasõiduajast.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia