Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 

23. september 2009 1:28
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

42. Saaremaa Ralli

09.-10. oktoober 2009

Võistluste korraldaja
Saaremaa Ralli MTÜ
Eesti Autospordi Liit

PROGRAMM

AVALDATAKSE VÕISTLUSTE JUHEND
Aeg: esmaspäev, 31. august 2009

VÕISTLEJATE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäev, 31. august 2009 kell 10.00
Lõpeb: reede, 02. oktoober 2009 kell 12.00

OSAVÕTUMAKSUD
Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
* rühma A, N ja E12 autod meeskonna kohta 6000.- EEK
* rühma E9, E10 ja E11 sõiduautod meeskonna kohta 4500.- EEK
* rühma E13 veoautod meeskonna kohta 4500.- EEK
* võistkonna kohta (vt VJ p 13.4.1.) 2000.- EEK

AVALDATAKSE OSAVÕTJATE NIMEKIRI
Koht: www.saaremaarally.eu
Aeg: esmaspäev, 05. oktoober 2009 kell 12.00

RAJADOKUMENTIDE VÄLJASTAMINE
Koht: Võistluskeskus, Kuressaare Ametikool Upal,
Kaarma vald Upa küla (edaspidi Võistluskeskus)
Aeg: neljapäev, 08.oktoober 2009 kella 07.00–15.00

VÕISTLUSRAJAGA TUTVUMINE (vt. Art. 8.5.)
Võistlusrajaga on võimalus tutvuda neljapäeval, 08. oktoobril 2009. a kell 08.00 kuni 23.00 ja reedel, 09. oktoobril 2009. a kell 08.00 kuni 13.00.
Varem rajal viibijaid starti ei lubata (Vt Art 3.2.)

TEHNILINE ÜLEVAATUS, TURBODE MARKEERIMINE (ajagraafik vt. Art. 5.1.3)
Koht: Tesman Auto ruumides, Kuressaare Kihelkonna mnt. 4
Aeg: reede, 09. oktoober 2009 kell 07.00–15.30

OHUTUSAUTODE INSTRUKTAAŽ
Koht: Võistluskeskus, Kuressaare Ametikool Upal
Aeg: reede, 09. oktoober 2009 kell 16.30

VÕISTKONDADE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäev, 31. august 2009 kell 10.00
Lõpeb: reede, 09. oktoober 2009 kell 15.30

ŽÜRII I KOOSOLEK
Koht: Võistluskeskus, Kuressaare Ametikool Upal
Aeg: reede, 09. oktoober 2009 kell 16.30

STARDIAEGADE AVALDAMINE
Koht: Võistluskeskus, ATT ja www.saaremaarally.eu
Aeg: reede, 09. oktoober 2009 kell 17.30 1. päevale,
kell 24.00 2. päevale

VÕISTLUSTE START
Koht: Tesman Auto, Kuressaare Kihelkonna mnt. 4
Aeg: reede, 09.oktoober 2009 kell 18.00
Poodium: Kuressaare kesklinn kell 18.20

VÕISTLUSTE KÄIK
Üldpikkus 480,89 km, sellest 9 LK 107,38 km, sealhulgas asfaldil 1,25 km (SS3)

1. päev, reede, 09. oktoober 2009
Üldpikkus 113,07 km, sellest 3 LK pikkusega 14,80 km,
18.00 – esimese võistlusauto start I osale Tesman Auto, Kihelkonna mnt. 4, Kuressaare
21.10 – esimene võistlusauto lõpetab I osa, kinnine park (Parc ferme)
Kuressaare Ametikoolis Upal, regrupeering
24.00 – II osa stardiaegade avaldamine

2. päev, laupäev, 10. oktoober 2009
Üldpikkus 367,82 km, sellest 6 LK pikkusega 92,58 km
II osa – üldpikkus 108,02 km, sh 2 LK 23,52 km
08.00 – esimene võistlusauto stardib II osale kinnisest pargist (Parc ferme)
11.03 – esimene võistlusauto hoolduspargis C, regrupeering
III osa – üldpikkus 122,54 km, 2 LK 32,87 km
11.33 – esimene võistlusauto stardib hoolduspargist C
14.09 – esimene võistlusauto hoolduspargis D, regrupeering
IV osa - üldpikkus 137,26 km, sh 2 LK pikkusega 36,19 km
14.29 – esimene võistlusauto stardib hoolduspargist D
17.30 – esimene võistlusauto poodiumil Kuressaare kesklinnas
17.55 – esimene võistlusauto saabub kinnisesse parki (Parc ferme) Kuressaare Ametikool Upal

VÕISTLUSTE FINIŠ
Koht: Kuressaare kesklinn
Aeg: laupäev, 10. oktoober 2009 kell 17.30

TEHNILINE ÜLEVAATUS PEALE FINIŠIT
Koht: Tesman Auto ruumides, Kuressaare Kihelkonna mnt. 4
Aeg: laupäev, 10. oktoober 2009 peale finišit

KINNINE PARK (PARC FERME)
Koht: Kuressaare Ametikool Upal,
Upa küla, Kaarma vald
Aeg: reede, 09. oktoober 2009 - peale 1. päeva
laupäev, 10. oktoober 2009 - peale finišit

ESIALGSED VÕISTLUSTE TULEMUSED
Koht: Võistluskeskus, ATT
Aeg: laupäev, 10. oktoober 2009 kell 20.45

AUTASUSTAMINE
Koht: Kuressaare Kultuurikeskuses, Kuressaare, Tallinna 6
Aeg: laupäev, 10. oktoober 2009 kell 21.30

AMETLIK TEADETETAHVEL (ATT)
Võistluste Ametlik Teadetetahvel asub ajavahemikul 08.–11. oktoobril 2009. a
Võistluskeskuses Kuressaare Ametikoolis Upal
Laupäeval, 10. oktoobril 2009. a. kell 07.30–17.00 Kogula hoolduspargis.

VÕISTLUSKESKUS
* Võistluskeskus avatud Kuressaare Ametikooli ruumides Upal
Kaarma vald Upa küla
Telefon +372 45 20646
e-post: info@saaremaarally.eu
www.saaremaarally.eu
neljapäev, 08. oktoober kell 07.00 - 22.00
reede, 09. oktoober kell 08.00 - 24.00
laupäev, 10. oktoober kell 07.00 - 21.30
pühapäev, 11. oktoober kell 09.00 - 12.00
* Võistluskeskus avatud Kogulas Hoolduspargis
laupäev, 10.oktoober kell 07.30 - 17.00

PRESSIKESKUS
Koht: Võistluskeskuses, Kuressaare Ametikoolis Upal
Aeg: reede, 09. oktoober kell 12.00 - 24.00
laupäev, 10. oktoober kell 07.00 - 16.00

I KORRALDUSE ALUSED

Võistlus korraldatakse vastavuses FIA Rahvusvahelise Spordikoodeksiga ja tema lisadega, EAL võistlusmäärustega, Eesti autoralli meistrivõistluste ja karikavõistluste üldjuhendiga E-rühmale (E-2WD) 2009, Autoralli karikavõistluste üldjuhendiga 2009 ning käesoleva Võistlusjuhendiga (edaspidi ”juhend”) ja tema lisadega.
Välisriikide võistlejate osavõtt on lubatud.
Juhendi erinevatel tõlgendustel kehtib ingliskeelne variant.

1.1. Määrang
Korraldaja nimi: Saaremaa Ralli MTÜ
ASN nimi/reg nr: 121/R Eesti Autospordi Liit
Ralli straatus: rahvuslik ralli välisvõistlejate osalusega
Korraldaja aadress: Saaremaa Ralli MTÜ
Kihelkonna mnt 8A
93810 Kuressaare
Saaremaa

1.2. Vanemametnikud
Žürii esimees: Juhan Mänd (Eesti)
Žürii liikmed: Igor Tereshchenko (Venemaa), Üllar Seeman (Eesti)
EAL turvavaatleja: Eedo Raide (Eesti)
Ralli direktor: Toomas Sepp (Eesti)
Võistluse juht: Aivar Parts (Eesti)
Võistluste juhi: abi Helvi Merirand (Eesti)
Rajameister: Aarne Brokmann (Eesti)
Julgestuse ülem: Ants Ley (Eesti)
Tehnilise komisjoni esimees: Voldemar Borkmann (Eesti)
Tehnilise komisjoni esimehe abi: Karmo Uusma (Eesti)
Võistluste arst: Ojar Eerik (Eesti)
Rajakohtunike ülem: Ukke Sääsk (Eesti)
Tulemused: Tarvo Tamm (Eesti)
Pressikeskuse juhataja: Margus Kiiver (Eesti)
Võistlejate vahenduskohtunik: Tõnu Vunn (Eesti)
Žürii sekretär: Karmen Vesselov (Eesti)
Võistluse sekretär: Irja Lepik (Eesti)
Võistluskeskuse ülem: Valdur Kanne (Eesti)
1.2.1. Ametnike ja kohtunike eraldusmärgid
võistlejate vahenduskohtunik - punane vest „Competitor’s relations officer”
kontrollpunkti vanemkohtunik - punane vest „Stage Commander ”
lisakatse turvapealik - punane vest „SS Safety officer“
faktikohtunik - kollane vest
julgestajad - kollane vest

II ÜLDMÄÄRANGUD

Art. 2. Seeriavõistlused

2.1. Saaremaa ralli 2009 on Eesti meistri- ja karikavõistluste VI etapp autorallis rühmadele A, N ja E.

III VÕISTLUSRAJA ÜLDKIRJELDUS

3.1. Üldandmed
Raja kogupikkus: 480,89 km
Kiiruskatsete arv: 9
Kiiruskatsete kogupikkus: 107,38 km.
Rada on jaotatud kaheks päevaks ja 4 osaks.
Korduvkatsete arv: 3
Korduvkatsete kogupikkus: 46,29 km
Tutvutav LK kogupikkus: 61,09 km
Ralliraja detailide kirjeldus, lisakatsete pikkused, ajagraafik, kontrollpunktid esitatakse Legendis.

3.2. Eeltutvumiskeeld.
Võistlejatel, registreerijatel või nende esindajatel on keelatud viibida enne 08. oktoobrit 2009. a. kella 08.00 Valjala, Pihtla, Kihelkonna, Kärla, Kaarma, Mustjala, Salme ja Lümanda valdade kiiruskatseteks valitud kruuskattega teedel, v.a Juhendi p 8.5.5. sätestatud aegadel.
Politsei või korraldajate poolt avastatud rikkujaid starti ei lubata (vt Juhendi LISA 2).

IV VÕISTLUSAUTOD

Art. 4. Võistlusautod

4.1. Võistlema lubatakse FIA Võistlusmäärustiku Lisa J kohaseid rühmade A ja N autosid, samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-de tehnilistele eeskirjadele.

4.2. Masinaklassid.
4.2.1. Seeriaautod N-rühm:
klass 2 kuni 1600 cm³
klass 3 kuni 2000 cm³
klass 4 üle 2000 cm³ (sh S2000)
4.2.2. Turismiautod A-rühm:
klass 7 kuni 2000 cm³
klass 8 üle 2000 cm³ (sh WRC)
4.2.3. Rahvuslik E-rühm:
klass 9 kuni 1600 cm³
klass 10 üle 1600 cm³ kuni 2000 cm³
klass 11 üle 2000 cm³; 2WD turbo
klass 12 üle 2000 cm³; 4WD
klass 13 veoautod

4.3. Kui klassis on 3 või vähem startinud autot, võidakse need žürii otsusega ühendada kõrgema klassiga antud rühmas.

V OSAVÕTUAVALDUS, REGISTREERIMINE

Art. 5. Osavõtuavaldus, registreerimistähtajad

5.1. Võistlustele võib registreeruda iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on kehtiv registreerijalitsents.
5.1.1. Võistlustele registreerimine toimub eelregistreerimisena internetis
www.saaremaarally.eu hiljemalt 02. oktoobriks 2009. aastal kell 12.00.
Korraldaja registreerib ainult korrektselt täidetud osavõtuavalduse saatnud meeskonnad (avaldusel on e-posti aadress kohustuslik).
5.1.2. Võistlejad või esindajad peavad tehnilisel ülevaatusel esitama järgmised kehtivad dokumendid:
- sõiduki registreerimisdokumendid
- Eesti sõitjatel EAL võistlusauto tehniline kaart
- liikluskindlustus või Green Card
- Välisvõistlejatel, kelle auto on registreeritud väljaspool Eestit, peab olema koduriigis väljastatud kehtiv Liikluskindlustuse poliis (Green Card).
- A- ja N-rühma autode kohta homologatsiooniraamat lisadega
5.1.3. Tehniline ülevaatus enne starti
Iga võistlusel osalev auto peab saabuma tehnilisele ülevaatusele reedel,
09. oktoobril 2009. a järgmise graafiku järgi:
Võistlusnumber Kellaaeg
1-17 07.00-08.00
18-36 08.00-09.00
37-54 09.00-10.00
55-73 10.00-11.00
74-91 11.00-12.00
92-110 12.00-13.00
111-128 13.00-14.00
129-147 14.00-15.00
148-150 ning
remondikorralduse saanud võistlusautod 15.00-15.30
ohutus- ja turvaautod 15.30-16.00

Dokumentide kontroll, tehniline ülevaatus (TÜV) ja turbode markeerimine toimub TÜV alas Tesman Auto ruumides Kuressaare, Kihelkonna mnt. 4.
Küljenumbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.
Tehnilise ülevaatuse territoorium on avatud ainult võistlusautodele.
* TÜV ajagraafiku eiramisel trahv 1500.- EEK (VJ Lisa 2).
5.1.4. Turbode markeerimine TÜV ajal eelneva graafiku alusel.
5.1.5. Peale TÜV’i kinnist parklat ei ole.

5.2. Starti lubatakse kuni 150 autot.

5.3. Juhendi p 5.2. määratud võistlusautode arvu ületamisel on korraldajal õigus registreerunud meeskondade hulgast valida starti pääsevad võistlejad.

VI OSAVÕTUMAKSUD, KINDLUSTUS

Art. 6. Osavõtumaksud

6.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
* rühma N, A, ja E12 autod meeskonna kohta 6000.- EEK
* rühma E9, E10 ja E11 sõiduautod meeskonna kohta 4500.- EEK
* rühma E13 (veoautod) meeskonna kohta 4500.- EEK
* võistkonna kohta 2000.- EEK
6.1.1. Eeltoodud maksud on kehtestatud nendele võistlejatele, kes nõustuvad korraldaja reklaamidega võistlusautol.
6.1.2. Kui võistleja keeldub korraldaja reklaamidest, märkega osavõtuavaldusel, on eeltoodud maksud kahekordsed.
Keelduda ei saa rallitunnuse ja võistlusnumbriga seotud reklaamidest.
6.1.3. Maksud võib sooritada korraldaja arvele (ülekandekulud maksjalt):
Saaremaa Ralli MTÜ
Arveldusarve nr 221034256395
IBAN: EE962200221034256395
Swedbank (kood 767)
SWIFT: HABAEE2X
Viide: Saaremaa ralli osavõtutasu ja osaleja nimi või tasuda Võistluskeskuses enne rajadokumentide väljastamist.
* 1 EUR = 15 EEK

6.2. Osavõtuavaldusi käsitletakse ainult siis, kui osavõtumaksud on laekunud korraldajale täies ulatuses, või osavõtuavaldusele on lisatud avaldaja ASN garantiikiri.

6.3. Osavõtumaksud tagastatakse juhul kui:
6.3.1. osavõtuavaldust ei rahuldatud
6.3.2. ralli ei toimunud korraldajast mitteolenevatel põhjustel (osavõtumaksust tagastatakse 50%).
6.3.3. korraldaja võib tagastada 25% osavõtumaksust, kui võistleja ei saanud startida vääramatu jõu mõjul eeldusel, et toimunu kohta laekub korraldajale ASN-i vastav tõend.

6.4. Kindlustus
6.4.1. Kõik võistlusautod peavad omama kehtivat liikluskindlustust või Rohelist Kaarti. Liikluskindlustus katab tsiviilvastutuse kolmandate osapoolte ees.
Võistluse ajal kehtib Eesti Liikluskindlustuse seadustik.

6.4.2. EAL-i korraldusloaga kaasneb ralli kindlustus kolmandate osapoolte ees kiiruskatsetel 4 000 000 krooni ulatuses (poliisi nr 7/32616/04.02.2009 Seesam Kindlustuse AS).

VII REKLAAM

7.1. Korraldaja reklaamid, võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema
paigaldatud võistlusautole enne tehnilisele ülevaatusele saabumist vastavalt Lisale 1 ja jääma autole võistluste lõpuni.
Korraldaja antud reklaamide omavolilist ümberkujundamist, logode või tekstide mõõtude muutmist käsitletakse käesolevas punktis rikkumisena.
Rikkumisel rahatrahv 5000.- EEK kuni rallilt eelmaldamiseni.

VIII ÜLDKOHUSTUSED

Art. 8. Üldkohustused

8.1. Võistlejate sõiduvarustuse ja kiivrite vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.

8.2. Võistlusrajaga tutvumist, võistlusmäärustiku ja antud juhendi täitmist võistlejate poolt kontrollivad faktikohtunikud. Võistluste direktori kinnitatud faktikohtunike nimekiri avaldatakse ATT-l.

8.3. Määrustike rikkumised rajal registreeritakse ajakaardile.

8.4. Võistlusnumber ja –tunnus.
8.4.1. Korraldaja väljastab igale meeskonnale võistlusnumbriga rallitunnuse kleebise, mis tuleb kinnitada võistlusauto esikapotile kogu ralli ajaks (LISA 1). Rallitunnus ei tohi (ka mitte osaliselt) katta auto registreerimisnumbrit.
8.4.2. Korraldaja väljastab igale meeskonnale kaks rallitunnusega
võistlusnumbrit, mis tuleb kinnitada võistlusauto mõlemale esiuksele ja kaks võistlusnumbrit, mis tuleb kinnitada tagumistele küljeakendele (LISA 1) kogu ralli ajaks.

8.5. Võistlusrajaga tutvumine
8.5.1. Võistlejatele väljastatakse rajaga tutvumiseks kogu dokumentatsioon Võistluskeskusest neljapäeval, 08. oktoobril 2009. a kella 07.00–15.00.
8.5.2. Enne rajadokumentide väljastamist esitatakse tutvumisauto ülevaatuseks.
8.5.3. Rajadokumentide kättesaamiseks peab võistleja allkirjastama
osavõtuavalduse ning esitama oma mobiiltelefoni numbri ning teatama oma majutuskoha ralli ajal.
8.5.4. Rajadokumentide kättesaamiseks peab võistlustel osalev meeskond esitama korraldajale:
- osavõtumakse teostamist tõendava maksedokumendi
- autojuhiload
- sõitjalitsentsid ( A- ja N-rühmas RV-litsentsid)
- registreerijalitsentsi
- välisvõistlejail isikut tõendava dokumendi koopia
- välisvõistlejail elukindlustuse poliisi
- välisvõistlejail ASN stardiluba (templijäljend osavõtuavaldusel, ASN erikiri või RV litsentsi pöördel)

8.5.5. Katsetel viibimine rajaga tutvumiseks on lubatud järgmiselt:
SS1, SS2, SS4(6), SS5(8) neljapäeval, 08. oktoobril 2009 kell 08.00 – 22.00 ja reedel, 09.oktoobril 2009 kell 08.00 – 13.00
SS7(9) neljapäeval, 08.oktoobril 2009 kell 08.00 – 20.00
SS3 neljapäeval, 08.oktoobril 2009 kell 20.00 – 23.00
Lisakatsetega on lubatud tutvuda 3 (kolm) korda.
Lisakatsetega tutvumine fikseeritakse faktikohtunike poolt.
Võistlusrajaga tutvumine enne 08. oktoobrit 2009.a. kella 08.00 toob endaga kaasa stardikeelu (vt Juhend Art 3.2; VJ LISA 2).
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsel väljaspool
Juhendis sätestatud ajagraafikut või Juhendis ettenähtust rohkem arv
kordi) karistatakse võistlustele mittelubamisega.
8.5.6. Lisakatsetega tutvumisel on keelatud sõita vastu võistlussuunda.
8.5.7. Rajaga tutvumisel on kiiruskatsetel üldine kiirusepiirang 80 km/h, kui see pole alandatud liiklusmärkidega, korraldaja märkidega või tähistustega Legendis. Sõitma peab LE kohaselt ja nõnda, et mitte mingil moel ei segaks teisi liiklejaid ega ei häiriks rajaäärseid elanikke. Tutvumisreeglite järgimist kontrollib korraldaja ja politsei, rikkujaid karistatakse. Radariavastaja paigaldamine keelatud, selle kasutamisel ja leidmisel ei lubata starti.
Raadiosaatjate kasutamine keelatud. Nende kasutamisel ja avastamisel rahatrahv 5000.- EEK.
Võistluse korraldaja karistab võistlusrajaga tutvumisel kiirusepiirangu rikkujaid TÜV käigus politsei või faktikohtunike teate alusel alljärgnevalt:
Kiiruspiirangu rikkumine 1. korral
- kuni 20 km/h rahatrahv 1000.- EEK
- üle 20 km/h rahatrahv 3000.- EEK
Kiiruspiirangu rikkumine 2. korral
- kuni 20 km/h rahatrahv 2000.- EEK
- üle 20 km/h rahatrahv 5000.- EEK
Kiiruspiirangu rikkumine 3. korral
- žürii otsus
8.5.8. Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks võib kasutada seeriaviisil valmistatud üldliikluseks
ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art. 14.3).
Rehvid vastavalt LE nõuetele järgmiste piirangutega:
a) taastatud rehvid keelatud;
b) kirjetega „sport” ja/või „rally” rehvid keelatud;
c) rehvilt kirjete ja tähistuse eemaldamine keelatud.
Rikkumisel karistatakse järgnevalt: esimene kord rahatrahv 5000.- EEK, teine kord žürii otsus.
Tutvumisautode ülevaatus ja tähistamine toimub Võistluskeskuses rajadokumentide väljastamisel

Tutvumisautod tuleb tähistada kleebisega, milline peab asetsema tuuleklaasi parempoolses ülanurgas. Tutvumisautod võivad olla mitmevärvilised. Reklaamid ja reklaamkirjed tutvumisautodel on keelatud, rikkumisel karistatakse rahatrahviga 5000.- EEK.

8.6. Kõik tutvumisreeglite rikkumised käsitletakse žürii poolt, kes võib
rakendada karistusi AVM Art. 152 jt. alusel. Vastavad ettekanded saadetakse vajadusel rikkujate ASN-dele.

8.7. Testikatset organisaator ei korralda.

8.8. Kõik korraldaja poolt määratud trahvid peavad olema tasutud
Võistluskeskuses 09. oktoobril 2009. a kella 15.00-ks.

IX RALLI KÄIK

9.1. Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, ajasignaale edastab täistundidel Eesti Raadio.
Ralli ametlik raadio on "Raadio Kadi" 90,5 MHz (Kuressaare), 90,1 MHz
(Kihelkonna) ja 98,6 MHz (Orissaare).

9.2. Ralli esimese auto stardiaeg on kell 18.00 09.oktoobril 2009.a Tesman Auto juures Kuressaare, Kihelkonna mnt. 4. Täpne stardiaeg kõigile avaldatakse kell 17.30 ATT-l ja ajakaardil ning dubleeritakse AKP 0-s.

9.3. Ajakaartide vahetus võistluste ajal.
Võistlejatele antakse uued ajakaardid järgmistes AKP-des:
TC0, TC3B, TC5A, TC7A ja TC9A
9.3.1. Kõik autod stardivad ühe (1) minutilise intervalliga.
9.3.2. Laupäeval, 10.oktoobril 2009.a stardivad II osale kümme (10) esimest autot ümberkeeratud järjekorras.
9.3.3. Kinnise pargi (Parc ferme) AKP-sse (TC 3A ja TC9D) võib varem saabuda.
9.4. Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjustest koheselt teavitama võistluskeskust helistades tel.+372 45 20646 ja kindlasti edastama ka täidetud kirjaliku teate (blankett legendi raamatu lõpus) kohtunikele või lõpuautole ning eemaldama võistlusnumbrid, v.a. p. 9.9. alusel superralli süsteemis jätkajad. Rikkumisel karistab EAL 300 EUR (4500 EEK) suuruse trahviga.

9.5. LK stardiviis
9.5.1. Meeskonnale antakse ajakaart kätte stardieelsel jooksval minutil.
30 sekundit enne starti süttib 1. sinine tuli
15 sekundit enne starti süttib 2. sinine tuli
10 sekundit enne starti süttib 3. sinine tuli
5 sekundit enne starti süttib 1. punane tuli
4 sekundit enne starti süttib 2. punane tuli
3 sekundit enne starti süttib 3. punane tuli
2 sekundit enne starti süttib 4. punane tuli
1 sekund enne starti süttib 5. punane tuli
Start – kustuvad punased tuled
Valestardi fikseerib valguskiir 50 cm eespool autot, mille peale hakkavad sinised tuled vilkuma.

9.6. Tehniline hooldus. Võistlusauto hooldamine, rehvide vahetus ja tankimine on lubatud kogu võistluse kestel ainult Legendis eraldi märgitud hooldusalas (Service Parc) A, B, C, D. Väljaspool hooldusalasid võivad autot hooldada ainult meeskonna liikmed ise, kasutades selleks ainult võistlusautos kaasasolevat varustust.
Hooldusparki lubatakse iga võistlusauto kohta (üks) 1 hooldusauto, mille
tuuleklaasile või auto esiosa nähtavale kohale peab olema kleebitud korraldaja antud tunnus. Nimetatud nõude rikkujaid karistatakse rahatrahviga 1000.-EEK.
Tutvumisautosid hooldusparki ei lubata.
9.6.1. Igal meeskonnal peab olema hoolduspargis kasutusel vähemalt 3 x 5 meetri suurune vedelikekindlast materjalist kate võistlusauto all. Igal
meeskonnal peab olema hoolduspargis nähtaval kohal vähemalt kaks 6-kg tulekustutit, puudumisel trahv 1000.- EEK
9.6.2. Iga võistkonna hooldusala suurus on 7x10 meetrit.

9.7. Regrupeeringud
Toimub 4 (neli) regrupeeringut:
I osa katsetulemuste järgi regrupeerimine paremusjärjestusse;
A, C, D hooldusalasse sisenemisel korrigeeritakse stardijärjekord katkestajate ja hilinejate arvel. Uus stardiaeg kantakse ajakaardile.

9.8. Avariidest, kus esines võistlejate või pealtvaatajatega vigastusi, tuleb teavitada vastavalt FIA Üldmäärustiku Lisa IV p. 3.3 (ohutusside kaudu). Igal juhul peavad võistlejad kasutama Legendiraamatu OK/SOS tahvleid. Rikkumisel võib žürii võistlejad eemaldada.

9.9. Superralli süsteem
I osal katkestanud võistlejad võivad uuesti startida alates teisest osast võistluse juhi, tehnilise komisjoni ja vajadusel võistluste arsti loal järgmistel tingimustel:
a) võistleja või võistkonna esindaja teatab Võistluskeskusesse II (teisest) osast jätkamise soovist 09. oktoobril 2009. a. kella 23.30-ks;
b) võistluste juhi nõudmisel konsulteerib võistluste arstiga;
c) esitab auto hooldusalal peale remonti ülevaatuseks tehnilisele kontrollile 10. oktoobril 2009. a. enne kella 07.00;
d) edastab võistluste juhile tehnilise komisjoni ja vajadusel arsti lubava
allkirjaga jätkamistaotluse.
Iga mitteläbinud lisakatse eest karistatakse võistlejat 5-minutilise ajakaristusega, mis lisatakse oma võistlusklassi (või selle puudumisel kõrgema võistlusklassi) parimale ajale. Klassi parim aeg võetakse ringi katkestamata läbinud võistlejate tulemuste seast. Katkestamisel ülesõidul peale viimast lisakatset karistatakse võistlejat samuti 5-minutilise ajakaristusega. Auto toimetamisel hooldusalasse ei
kehti Ralli RV VM p. 12.1.2 ja 12.2.1-12.2.4. Katkestanud, kuid teisel päeval jätkavate võistlejate kohad stardijärjekorras määrab võistluste juht, arvestades ohutusega. Võistlustel kasutatakse Eesti Rahvuslike Ralli Võistlusmäärustega lubatud LK maksimumaega. Selle arvutamise valemiks on M=lx1,2, kus M=maksimumaeg minutites ja selle osades;
L=lisakatse pikkus kilomeetrites.
Maksimumaeg arvestatakse võistlejaile, kes kulutavad lisakatse läbimiseks aega üle maksimumaja.

X KARISTUSTE KOONDTABEL

Vaata LISA 2.

XI PROTESTID, APELLATSIOONID

11.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 5000.- EEK.

11.2. Kui protesti lahendamine eeldab auto eri osade lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist, tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
- protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, ülekanne,
roolisüsteem, pidurid, elektriosa, kere jne.) 1000.- EEK
- protest kogu võistlusauto vastu 2000.- EEK

11.3. Kõik kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
- hagejal, kui protesti ei rahuldatud,
- kostjal, kui protest rahuldati.

11.4. Kui protesti ei rahuldatud ja tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks, tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste puhul tagastatakse ülejääk hagejale.

11.5. Apellatsioonimaksud:
- ASN 20 000.- EEK

XII TULEMUSED

12.1. Tulemused avaldatakse ATT-l kooskõlas Art. 21.2.1. FIA Ralli
Üldmäärustega klasside ja rühmade kaupa (vt. VJ p. 4.2. - 4.3. )

XIII AUTASUD, AUHINNAD

13.1. Iga klassi kolme parimat autasustatakse karikatega.

13.2. Üldarvestuses autasustatakse 1. – 6. koha võitjaid karikatega.

13.3. Kolme (3) parimat võistkonda autasustatakse karikaga.
13.3.1. Võistkondlik arvestus
Võistkonna moodustavad 2 või 3 autot. Iga juriidilise isiku registreerijalitsentsi omanik või tema esindaja võib üles anda ühe või rohkem võistkondi võistlusel osalemiseks. Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas. Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim.
Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast üks auto eemaldatakse võistluselt või kaks katkestavad võistluse, tähendab see kogu võistkonna mittearvestamist.

13.5. Võistlus on avatud eriauhindadele, nimekiri avaldatakse ATT-l.

XIV AUTASUSTAMISTSEREMOONIA

14.1. Autasustamine toimub laupäeval, 10.oktoobril 2009.a algusega kell 21.30 Kuressaare Kultuurikeskuses Tallinna tn. 6.

14.2. Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.

XV AJAKIRJANIKE TEENINDAMINE

15.1. Täidetud akrediteerimisvorm saata korraldajale www.saaremaarally.eu kodulehele enne 07. oktoobrit 2009. a. kell 16.00.

15.2. Pressikeskus avatakse reedel, 09. oktoobril 2009 kell 12.00.



Lisa 1


SKEEM REKLAAMIDE JA KLEEBISTE PAIGALDAMISEKS
1. võistlusnumber ees (1 tk) kuni 50x22 cm - Saaremaa ralli 2009
2. küljenumber (2 tk) kuni 60x50 cm - Saaremaa ralli 2009
3.võistlusnumber küljeklaasil (2 tk) kuni 30x25 cm - stardinumber
4. reklaam (1 tk) kuni 50x30 cm - reserveeritud EAL



Lisa 3


Saaremaa Ralli 2009
VAHENDUSKOHTUNIK hr Tõnu Vunn.
Artikli juurde
25.01.2022
Otepää talverallile registreerus kokku 68 ekipaaži
Artikli juurde
21.01.2022
Sébastien Ogier asus liidriks, Ott Tänak kaheksas
Artikli juurde
22.01.2022
Monte Carlo rallit asus juhtima Sébastien Loeb
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.11.2021
Saaremaa ralli 2021 (0)
12.11.2021
Klubi Allik Racing 2021 (0)
12.11.2021
Hiiumaa rahvaralli 5-6.11.21 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
24.01.2022 13:35
Simuna talvesprint 2022 (0)
23.01.2022 16:15
Vana hea küsimus: Kuidas siis ikkagi alustada.. (0)
23.01.2022 09:31
Eesti KV jäärajasõidus 2022 1. etapp (0)
18.01.2022 17:51
Arctic Lapland Rally 2022 (0)
16.01.2022 23:47
Tarvastu Karikas, 15.01.22 (2)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia