Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
29. november 2009 0:36
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Erakogu

«Kurv läks pikaks ja ei vedanud tagasi teele»

"Kurv läks pikaks ja ei vedanud tagasi teele. Kui oleks teele tagasi tulnud, rullunuks me kivihunnikusse," kirjeldas Rene Luhamaa kaardilugeja Mihkel Lääne Saaremaa rahvarallil aset leidnud väljasõitu.

Kõige õnnetumalt lõppes tänavune Saaremaa rahvaralli kuni 18-aastaste noorte masinaklassis osalenud võistluspaarile Rene Luhamaa - Mihkel Lääne. Kuigi sõit algas paljulubavalt ning avakatselt said nad kirja klassivõidu, jäi ralli neil neljandal katsel rajalt väljasõidu tõttu pooleli. Tartlaste Honda Civic paiskus Raugu katsel teelt välja vasakule küljele.

Kui Luhamaal ei õnnestunud autot enam teel hoida, libises see hooga rajaäärse suure kivi otsa ning paiskus pärast 14 meetri pikkust õhulendu külili. "Sain aru, et tulevad kivid ja tuleb pauk," ütles Mihkel Lääne. "Ehmatust ei olnud. Oli hilja midagi teha, ei saanud sündmuste kulgu muuta."

Lääne jätkas: "Seal oli publikut, kes kohe appi tõttas. Meid lükati ratastele, selles polnud probleemi. Aitäh pealtvaatajaile!"

Avarii tekitas elevust ja hulgaliselt küsimusi kaasvõistlejais. Kes üle katuse käisid? Kas poisid jäid ise terveks? Lääne selgitas: "Tervis praegu ok. See on iga avarii tagajärg, et kael läheb valusaks. Renel ka õnneks ei hullu, kuigi tema sai rohkem põrutada, sest juhi-poolsele küljele maandusime. Arstlikku kontrolli on siiski plaanis minna. Kuna mul vanemad on meedikud ja ilmselgeid hädasid kohapeal ei olnud, sai otsustatud, et terviseuuringu läbime hiljem Tartus."

Võistlejad ise oletasid, et nende puhul võib kasutada väljendit "rahvaralli kõige halvem väljasõit." "Järjekordne tõestus, et rahvarallit peab sõitma mõistusega ning tuleb olla tähelepanelik. Selline õnnetus näitas, kui habras on auto kere ja suurema kiirusega rajalt välja sõita ei ole väga turvaline," rääkis Lääne. "Eelmisel hooajal võistlesime CRX-ga. Kui niisugune õnnetus oleks meil olnud selle autoga, siis ma ehk mitte nii rõõmsal toonil ei räägiks, kipun arvama."

"Kolmandale kohale oli enne võistlust kolm kandidaati. Võitis see, kes tasa sõudis. Meie Renega arvestasime, et poleks täispunkte vajagi, et karikasarjas kolmas koht kindlustada. Aga keegi ei plaaninud alla anda," selgitas Mihkel Lääne võetud riske.
Artikli juurde
12.01.2022
Eesti Autospordi Liit tunnustas teenekaid autosporditegelasi
Artikli juurde
11.01.2022
Suri kauaaegne autospordijuht Priit Pallo
Artikli juurde
14.01.2022
Emil Lindholm asus liidriks, Egon Kaur neljas
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.11.2021
Saaremaa ralli 2021 (0)
12.11.2021
Klubi Allik Racing 2021 (0)
12.11.2021
Hiiumaa rahvaralli 5-6.11.21 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
16.01.2022 23:47
Tarvastu Karikas, 15.01.22 (2)
09.01.2022 19:48
Piiroja Karikas, 8.01.2022 (2)
03.01.2022 09:18
Vidzemes Talvekarikas 2021/2022 Lati (1)
20.12.2021 18:19
Noored Roolis, Kulbilohu 19.12.21 (0)
29.11.2021 23:11
Rallijsprints/Minirallijs Latvija 2021 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia