Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
26. jaanuar 2010 10:26
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kaido Saul

Sel talvel plaanitakse korraldada kaks rahvarallit

Esimene rahvaralli sel aastal peaks kavakohaselt aset leidma Viljandimaal Kõpus 6. veebruaril ning teine, tavapäraselt veebruaris läbiviidav võistlus Järvamaal Koerus tuleva kuu 20. kuupäeval.

Läinud nädalal avaldas Eesti Autospordi Liit uue rahvaralli võistlusmääruse, rahvaralli karikavõistluste üldjuhendi ning 2010. aastal kehtivad rahvaralli ja -sprindi tehnilised tingimused. Seega said nii rallikorraldajad kui ka võistlejad esmase informatsiooni tänavuse hooaja normatiivdokumentidest alles paar nädalat enne esimese rahvaralli toimumise algust.

Mõlemal rahvarallil võistluse juhina ametis olev Arvo Arula nentis, et varasem infosulg autospordi katusorganisatsiooni poolt põhidokumentide avaldamisel seadis korraldajad väga keerulisse olukorda, kuna ei olnud teada, millistel alustel ning kuidas tänavu rahvarallisid saab läbi viia. Samuti viibis nii Kõpu rahvaralli kui ka Koeru rahvaralli kohta käiva informatsiooni avaldamine.

Kinnitamata andmetel plaanitakse 2010. aastal Eestis korraldada viis rahvarallit, neist kaks juba tuleval kuul. Esimene võistlus toimub eeldatavasti 6. veebruaril Viljandi maakonnas Kõpus ning selle korraldab MTÜ A.N.R.O. Starti lubatakse seal 120 autot, kuid võistluse toimumise eelduseks on vähemalt 85 rallipaari eelregistreerumine. Osavõtjate registreerimine vältab kuni 1. veebruari pärastlõunani, kuid arvestades senist nappi huviliste arvu, võib see seada sõidu toimumise kahtluse alla. Siiski on organisaatorid optimistlikud.

"Üle viie aasta on Mulgimaal jällegi toimumas mõõduvõtt rahvasportlastele. Viimane rahvaüritus oli oma arvudelt tänasel päeval lausa uskumatu. Sooviavalduse esitasid 217 rallipaari, kellest starti lubati 181 ja edukalt lõpuni jõudis neist 133. Kahel päeval kestnud võidusõidu võitsid Margus Remmak - Urmas Roosimaa vendade Jaanus ja Margus Murakase ees vaid poole sekundilise eduga," rääkis võistluse direktor Tõnu Kiviloo.

Tänavune võistlus on Kiviloo hinnangul esimene, mis peetakse talvistes tingimustes ja on paljuski saanud tõuke Kõpu vallas toimuvast neljandast rallisprindist, mille trass on suudetud aastatega lihvida äärmiselt mitmekesiseks. "See võimaldab mõningaid lõike kiiruslikult läbida ka rahvaralli autodel," märkis ta.

"Plaanis on pidada maha tõeline lumerajavõistlus, kuna rajad ei ole mitte tavapäraselt lahti lükatud, vaid nn tallatud lumega. Üldkasutataval ja tavapärasel talvisel kruusateel kulgeb rahvasportlastel vaid üks kilomeeter ligi seitsme kilomeetri pikkusest katsest. Teine katse, ligi kolme kilomeetri pikkune, on tavaliikluse poolt peaaegu täielikult hüljatud," rääkis ralli direktor.

"Sõitjad saavad läbida kogu rallisprindi 10 kilomeetri pikkuse raja sellest kiiruslikult ca 5 kilomeetrit. Katseid läbitakse ühel korral ühte ja kahel korral teistpidi. Lisaks on kavas kaks klassikalist keskmise kiirusega täpsuslõiku, mille ülesehitus ei tohiks külmaks jätta küll ühtegi roolikeerajat, kellele meeldivad talvised teed. Kui esimene täpsuslõik on liidetud ülesõiduga katselt hooldusalasse, siis teine neist juhatab võistlejad Kõpust Viljandisse kus toimub võistluste pidulik lõpetamine," tutvustas Tõnu Kiviloo planeeritava rahvaralli katseid.

Raja üldpikkus Kõpu alevi, Kanaküla küla ja Tipu küla kandis peetaval Kõpu rahvarallil on veidi üle 130 kilomeetri. Lisakatseid kokku on kaheksa, kogupikkusega 29,88 kilomeetrit. Korduvkatseid on võistlusel kaks.

Kõpu rahvarallil võetakse mõõtu seitsmes masinaklassis, kuid rahvaralli karikavõistluste punkte ei saa sellelt võistluselt teenida kuni 21-aastased noorvõistlejad sportautodel. Selle asemel on kaks eraldi arvestusklassi nii veidi nooremaile võistlejaile tänavasõiduautodel, vanuserühmades kuni 16-aastat ning kuni 18-aastat. Võistluse juht Arvo Arula selgitas, et V21 klass jääb Kõpu rahvarallilt kõrvale, kuna rajale ei lubata piikrehvidega varustatud autosid. "Jätame selle klassi välja, kuna ei taha piiki peale lasta," ütles Arula.

MTÜ Vao Külaseltsi poolt korraldataval Koeru rahvarallil, mis toimub 20. veebruaril, on võistlusklasse samuti seitse, kuid seal võistlevad alla 18-aastased noored ühises masinaklassis vastavalt karikasarja üldjuhendile ning rajale pääsevad ka kuni 21-aastaste noorte roolitavad sportautod. Võistlus ise on tervikuna kompaktsem ning trass veidi lühem, ulatudes vaid 104 kilomeetrini. Lisakatseid on kokku kümme, sealhulgas kiiruslike lisakatsete kogupikkus on ligi veerandsada kilomeetrit. Lisakatsetest 9 on kiiruslikud katsed vigursõidu elementidega, lisaks üks täpsuslõik. Korduvkatseid on kolm.

Kui mõnel varasemal aastal on juhtunud, et põldudele märgitud rajaosa on jäänud korraliku lumikatteta, siis sel aastal saavad võistlejad nautida tõelist talverallit. Korraldusmeeskonna liige Peep Kristal ütles, et lumevallid on kohati üle pea. "Millal sellist talve veel tuleb! Arvan, et need vallid on ise juba jumala poolt saadetud ohutus-meede, mis eraldab publiku, varjab ja katab viimasegi puu, põõsa ja kivi," lausus Kristal.

Võistlejate registreerimine Koeru rahvarallile lõpeb 15. veebruaril. Sarnaselt Kõpu rahvarallile lubatakse ka Järvamaal peetaval võistlusel starti ühtekokku 120 autot ning selleks, et võistlus toimuks, peab eelregistreerima 85 võistluspaari. Peep Kristal ütles, et juhendis märgitud arv nõutava hulga eelregistreerunute kohta ei ole selles osas lõplik, et korraldajad võivad pärast registreerimise lõppu vastu võtta ka otsuse ralli läbiviimiseks väiksema arvu osavõtjatega: "Võime sellise otsuse vastu võtta. Kõik oleneb osavõtjate koosseisust, kui palju tuleb noori ja kui palju sõitjaid teistes klassides. Siis saame öelda."

Kaks rahvarallit kahenädalase vahega seab paljud harrastajad dilemma ette, kas ja millisel võistlusel osaleda, kuna lühikese ajaga tuleks täiskasvanuil ainuüksi osavõtutasudeks kahe ralli peale tasuda kokku 3000 krooni. "Sellist talve ei ole enam ammu olnud, huvilised võiksid selle ajaloolise otsuse vastu võtta, et õige talvega talverallil võistelda," sõnas Kristal. "Osavõtjate arvu keeruliste aegade tõttu praegu prognoosida julge," jätkas ta. "85 oleks hea, sadat nagunii ei tule masust tingituna. Aga helistatakse küll ja küsitakse, tuntakse huvi."

Ühtlasi lisas aastaid hea korraldusega silma paistnud Koeru rahvaralli korraldustiimi liige Peep Kristal, et sõitjad peaksid väga hoolikalt lugema kõiki ralliga seotud dokumente väga hoolikalt. "Kindlasti tuleks põhjalikult tutvuda võistlusjuhendiga. Väike vimka või teistmoodi-tegemine on koerukatel alati varuks olnud," lisas ta.

Rääkides võistlusjuhenditest, nentisid avaetapi korraldajad, et Kõpu rahvaralli juhendisse on sisse sattunud eksitav viga ning võistluse juhi Arvo Arula e-posti aadress on vale. Vajadusel saab temaga kontakti, märkides aadressiks aapostkast@gmail.com. Koeru rahvaralli korraldajatega saab meilitsi ühendust aadressil peep@renek.ee.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia