Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

13. juuli 2003 5:44
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

Silberauto Suurralli 2003
26. juuli 2003, Tallinn, Tartu, Pärnu, Rakvere

EAL 27/RR

Eesti KV suurrallis 26. juuli 2003. a stardipaikadega Tallinn, Tartu, Pärnu, Rakvere.

Silberauto Suurralli korraldab MTÜ Spordiklubi K.O.S. koostöös Silberauto AS-i, Eesti Autospordi Liidu, EAL Noorte- ja Rahvaralli komiteega ja sponsoritega.

PROGRAMM

Esmaspäev, 28.04.03
Avaldatakse võistlusjuhend

Esmaspäev, 05.05.03
Algab võistlejate registreerimine

Kolmapäev, 23.07.03
18.00 - lõpeb võistlejate registreerimine

Laupäev, 26.07.03
Pärnu, Sadama esine parkimisplats
08.00-09.00 - tehniline komisjon
09.30 - esimese võistlusauto start

Tartu, Raadi lennujaama juhtimiskeskus
08.30-09.30 - tehniline komisjon
10.00 - esimese võistlusauto start

Tallinn, Peterburi mnt 64 Ehitus Service parkla
08.30-09.30 - tehniline komisjon
10.00 - esimese võistlusauto start

Rakvere, Kastani tn. parkla
09.30-10.30 - tehniline komisjon
11.00 - esimese võistlusauto start

Võistlustest osavõtjatelt nõutavad EAL poolt kehtestatud dokumendid ja kiivrid.
Võitjatele karikad ja auhinnad!

Autosportlaste- ja huviliste kokkutulek Autotreff 2003
Laupäeval, 26. juulil kell 16.00

Kehala ring ja Mustjärve
11.00 - Silberauto Suurralli pidulik start II osale ja lisakatsed Rakvere linnas
12.00 - Silberauto Suurrallist osavõtjate lisakatsed Kehala ringil
15.00 - Kehala Ringi pidulik avamine
16.00 - Autotreff 2003 üritused
20.00 - ans. Super Boys
23.00 - ans. Väikeste Lõõtspillide Ühing
24.00 - võitjate autasustamine, ilutulestik

Võistluskeskus:
Kuni 25.07.03 Tallinna tn 25, Rakvere 44311, hotell Wesenbergh

Tel. 032 23 387
Faks 032 23 524
e-mail: wesenbergh@hot.ee
050 44 073 Märt Ots
051 27 101 Priit Kasak

26.07.02 alates kella 8.00 Kehala Ring, Vinni vald, L-Virumaa

Ametlik Teadete Tahvel
Igas stardipaigas alates tehnilise komisjoni tööst, alates kella 14.00 Kehala Ringil.

Võistluste kodulehekülg: www.auto.ee/sport/rahvaralli/

ART. 1. KORRALDAJAD

1.1. Silberauto Suurralli korraldab MTÜ Spordiklubi K.O.S. koostöös Silberauto AS-i, Eesti Autospordi Liidu, EAL Noorte- ja Rahvaralli komiteega.

1.2. Ametnikud
Žürii esimees: Priit Kasak
Võistluste juht: Maaris Sveters
Peasekretär: Helvi Merirand
Rajameister: Märt Ots
Tehniline kontroll: Tiit Moik
Julgestusülem: Ain Mets
Tulemused: Tiit Raatma
Disain ja kujundus: Rein Nurmse
Raadiokeskus: Ervin Runnel

ART. 2. VÕISTLUSTE MÄÄRANG

2.1. Silberauto Suurralli on rahvaralli, mis korraldatakse FIA määruste ja EAL rahvaralli võistlusmääruste kohaselt.

2.2 Ralli korraldatakse Eesti karikavõistlustena suurrallis.

ART. 3. ÜLDANDMED

3.1. Suurralli koosneb kahest osas:
I osa - kogunemisralli stardipaikadest kuni Rakvereni
II osa - tavaline rahvaralli stardipaigaga Rakveres

II osa - sõidetakse kolmel erineval rajal:
1. algajad autosportlased ja veteranid
2. meistriklass
3. maasturid

II osa - stardipaik Rakvere kesklinnas ja finišipaik Autotreff - 2003-l.

Võistlusraja kogupikkus on sõltuvalt stardikohast 120 - 250 km.
Lisakatsed: kiiruslõigud, kiiruslikud lisakatsed, täpsuslõigud, viktoriin

Lisakatsete koguarv:
- algajatel ja veteranidel 6, kogupikkus ca 25 km
- meistriklassis 12, kogupikkus ca 50 km
- maasturitel 10, kogupikkus ca 25 km
Keskmine kiirus ülesõitudel kuni 60 km/h.
Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, mida edastab Eesti Raadio.

ART. 4. VÕISTLUSAUTOD

4.1. Võistelda võib kõikidel kahe- ja neljarattaveoga sõiduautodel, millised on tehniliselt korras (ARK ülevaatus) ja millel on kehtiv liikluskindlustuspoliis. Võistluste ajal kehtib Liikluskindlustuse seadus.
4.2. Võistlusklassid:
4.2.1. Noored kuni 18 aastased (tähis: JUN.)
4.2.2. Esi-või tagasillaveoga kuni 1600 ccm (tähis: 2WA)
4.2.3. Esi-või tagasillaveoga üle 1600 ccm (tähis: 2WB)
4.2.4. Neljarattaveolised sõiduautod (tähis: 4WD)
4.2.5. Naised (tähis: N)
4.2.6. Maasturid (4W, kliirens suurem kui 250 mm, tähis: JEEP)
4.2.7. Algajad autosportlased ja veteranid (tähis: VA)

ART. 5. VÕISTLEJAD

5.1. Endised ja praegused autosportlased, kes on tegelenud või tegelevad ükskõik millise autospordi alaga ning on kuulunud rahvusmeeskonda (ka NSVL) MM ja EM võistlustel. Neile annab organisaator tasuta VIP numbri.
5.2. Sponsorid, kes saavad VIP numbrid on kõik need, kes maksavad stardimaksu 2000 EEK.
5.3. Noorteklassi võistlejad on need, kellel on piiratud juhtimisõigusega juhiload või EAL noortelitsents. Samas autos peab olema juhilubadega täiskasvanu.
5.4. Algajad autosportlased ja veteranid moodustavad eraldi klassi ja ka sõidavad erilegendi alusel.
5.5. Maasturid sõidavad samuti erilegendi alusel, mis kulgeb raskesti läbitavatel teedel
5.6. Suurrallist osavõtva meeskonna moodustavad I ja II juht. Lubatud on ka reisijad. Meeskonna suurus on piiratud auto istekohtade arvuga.
5.7. Täiskasvanud I juht, kes on roolis, määrab meeskonna kuuluvuse soo järgi.
5.8. I juhi poolt tehnilisele ülevaatusele estatavad dokumendid:
5.8.1. Osavõtuavaldus
5.8.2. Juhiload , noortel piiratud õigusega juhiload või EAL litsents
5.8.3. Auto registreerimistunnistus, kehtiva tehnilise ülevaatusega
5.8.4. Kehtiv liikluskindlustuse poliis
5.8.5. Kehtiv EAL litsents või võistlejakaart, kõigile neile, kes osalevad lisakatsetel ( välja arvatud algajad, veteranid ja VIP )
5.9. II juht võib asendada I juhti ainult siis, kui ta esitab tehnilisel ülevaatusel kehtivad juhiload ja on märkinud nende numbri osavõtuavaldusele.
5.10. Juhul, kui mõni nendest dokumentidest puudub või on kehtetu, võistlejat starti ei lubata.

ART. 6. REGISTREERIMINE JA OSAVÕTUMAKS

6.1. Registreerimine lõpeb kolmapäeval, 23.07.03 kell 18.00.
Eelregistreerimine toimub internetis aadressil: www.auto.ee/sport/rahvaralli/

6.2. Eelregistreerunud osavõtjad registreeritakse lõplikult võistluspäeval tehnilisel ülevaatusel peale nõutavate dokumentide ja osavõtumaksu tasumise kontrolli.
Registreerimisel tuleb ära näidata stardikoht ja võistlusklass (vaata art. 4.2.)

6.3. Kulutuste osaliseks kompenseerimiseks on kehtestatud osavõtumaks 250.- EEK iga meeskonna liikme kohta.
VIP numbri omandamiseks tuleb tasuda osavõtumaks 2000.- EEK meeskonna kohta (kuni 4 liiget).
VIP numbri omandanute käsutuses on peamaja koos sauna ja söökidega.
Kõigile teistele on saun ja söök tasulised. Osavõtumaksu tasunutele on vaba sissepääs Eesti autosportlaste suvepäevadele AUTOTREFF 2003.

6.4. Osavõtumaks tasuda MTÜ Spordiklubi K.O.S. a/a nr. 10220027443012 Ühispanka hiljemalt 23.07.03. kell 18.

ART. 7. REKLAAM

7.1. Korraldajal on õigus reserveerida võistlusautol kohad reklaamiks, millised peavad olema autodel kuni võistluste lõpuni. Reklaamide kohad kooskõlastatakse auto omanikuga.
7.2. Juhul, kui keeldutakse reklaamist tuleb tasuda 1000.- EEK trahvi iga reklaamist keeldunud võistlusauto kohta. Keelduda ei saa stardinumbrist.
7.3. Reklaam ja numbrid tuleb paigaldada enne auto esitamist tehnilisele ülevaatusele.

ART. 8. MEESKOND

8.1. Meeskonna moodustavad vähemalt I ja II juht. Muudel juhtudel starti ei lubata
8.2. On lubatud peale I ja II juhi ka reisijad, kes on registreeritud osavõtuavaldusel. Muudatused meeskonna koosseisus peavad olema tehtud enne tehnilisest ülevaatust.
8.3. Piiratud õigusega juhtidel (noorvõistlejatel) peavad olema autodel LE-s nõutud märgid.
8.5. Kogu võistlusdistantsi ajal tuleb rangelt täita LE nõudeid. Rikkujaid karistatakse ja kiiruse ületajad üle 41 km/h eemaldatakse võistlustelt. 8.6. Korraldaja väljastab igale meeskonnale stardinumbrid, millised võib panna kas tagumistele küljeakendele või esimestele ustele.

ART. 9. STARDIJÄRJEKORD, TEHNILINE ÜLEVAATUS

9.1. Stardijärjekorra määrab korraldaja.
9.2. Stardiintervall on 1 min.
9.3. Tehniline ülevaatus toimub 26.07.03 järgnevalt:

Pärnus, Sadama parklas kell 08.00-09.00
Tartus, Raadi lennujaama juhtimiskeskus kell 08.30-09.30
Tallinnas, Peterburi mnt. 64 Ehitus Service parklas kell 08.30-09.30
Rakveres, Kastani tn. Parklas kell 09.30-10.30
9.4. Tehnilisel ülevaatusel toimub dokumentide ja auto vastavuse kontroll juhendile ja Teede- ja Sideministri määrusele nr. 50 (18.05.2001. a.).
9.5. Tehnilisele ülevaatusele hilinenuid karistatakse iga alanud minuti eest 10 sekundiga, varemjõudmist ei karistata.
9.6. Tehnilisel ülevaatusel antakse igale meeskonnale ajakaart (edaspidi AJK), millele on märgitud meeskonna stardi aeg. Samuti antakse kõikidele meeskondadele tehnilisel ülevaatusel viktoriini küsimustik, milline antakse ära koos ajakaardiga ralli finishis. Viktoriini tulemused on määravad võrdse tulemuse korral. Viktoriini temaatika puudutab põhiliselt autondust, autosporti ja selle ajalugu.
9.4. Esimene auto stardib:
Pärnust kell 09.30
Tartust kell 10.00
Tallinnast kell 10.00
Rakverest kell 11.00

ART. 10. VÕISTLUSTE KÄIK

10.1. Stardikohast kuni Rakvereni kontrollitaks võistlusraja läbimist kontrollpunktidega (edaspidi KP), milliste läbimise aega ei fikseerita ja seetõttu on oluline vaid selle punkti läbimine. KP-deks on tanklad, kauplused, söögikohad, muuseumid jne. Nende läbimist tõestab ostutshekk, milline lisatakse ajakaardile selle äraandmisel viimases ajakontrollpunktis (edaspidi AKP). Tsheki ostuväärtus ei ole võistluse seisukohapealt oluline, küll aga tema olemasolu. Tsheki puudumine toob kaasa võistlustelt kõrvaldamise.
10.2. Võistlusel kasutatakse rahvusvahelisi kontrollpunktide tähiseid. Iga AKP ees ca 25 m algab kontrollala (edaspidi KA) ja lõpeb ca 25 m peale AKP-d . KA on vastavate märkidega tähistatud. KA-l kehtib kinnise pargi reziim. Seal võib peatuda ainult ajakaardi märkimise ajaks.KA-s olevast autost võib väljuda ainult üks võistleja ajakaardi märkimiseks. Samuti peavad KA-s olevas autos viibima kõik meeskonna liikmed. Enne KA peatumine on lubatud ja see ei kuulu fikseerimisele kohtunike poolt.
10.3. Kontrollpunkti saabumise aja õigsuse ja kõigi kannete eest ajakaardil vastutab võistleja. Igas AKP-s ja lisakatse (edaspidi LK) stardis ja finishis tehakse märge saabumisaja kohta nii ajakaardile kui ka kohtuniku kaardile. Nende kirjete õigsuse ja kokkulangevuse kontroll on võistlejatel. Kui võistleja pole nõus ajakaardile kohtuniku poolt tehtud kandega, tuleb teha sellekohane märge kohtuniku kaardile. Ajakaardile võistleja poolt tehtud kanded toovad kaasa võistlustelt kõrvaldamise. Kohtunikukaardil protestimärke puudumine ei võimalda ka finishis kohtuniku märget vaidlustada ja kirjalikku protesti esitada.
10.4. Kohtunik kannab viivitamatult ajakaardile selle esitamise hetke tunni ja minuti. Karistamata jääb ainult ideaalajal võetud märge. Kui näiteks teie ideaalaeg on 12.25, siis peate esitama kohtunikule ajakaardi märkimiseks ajavahemikul 12.25,00 kuni 12.25,59. Auto võib siseneda kontrollalale 1 min. enne teie ideaalaega, seega näites tooduna alates12.24,00.
10.5. AKP-sse hilinemist karistatakse iga alanud minuti eest 10 sekundiga, varemjõudmisel iga alanud minuti eest 20 sekundiga.
10.6. Viimasesse AKP-sse võib karistuseta saabuda ka varem.
10.7. Kui vahetult peale AKP-d on ka lisakatse (LK) start, algab järgmise etapi arvestus LK stardiajast.
10.8. Täpsuslõik on lisakatse, mis tuleb läbida lisakatse stardis etteantud keskmise kiirusega. Iga eksitud 3 sekundit toob kaasa karistuse 1 sekund. Täpsuslõigu finishi asukoht ei ole võistlejatele enne starti teada, küll aga on ta märgistatud ja nähtav trassi läbimisel.Täpsuslõigu finishi nähtavuspiirkonnas ei tohi oluliselt kiirust vähendada, peatuda ega tagurpidi sõita. Kõigi nende tegevuste korral märgib kohtunik finishiajaks nähtavuspiirkonda saabumise aja, muidu finishijoone ületamise aja.
10.9. Kontrollpunktid alustavad tööd 15 min. enne esimese võistleja arvestuslikku saabumist ja lõpetavad töö 30 min. peale viimase auto arvestuslikku saabumis aega, või peale seda kui kõik meeskonnad on kontrollpunkti läbinud.
10.10. Võistlejatel tuleb jälgida kohtunike korraldusi, nende mittetäitmine toob kaasa võistlustelt kõrvaldamise.
10.11. Kõik lisakatsed on peale AKP-1-de Rakveres. Lisakatsete raskus on sõltuv sellest, millise raja meeskond osalemiseks valib. Mestriklassis ja maasturitel on kiiruskatsed suletud teelõikudel, algajatel ja veteranidel lisakatsed vigursõidus ja lihtsamad ning ohutumad kiiruslikud lisakatsed. Täpsuslõigud on kõigil võistlejatel.
10.12. Lisakatsetel, kus legendis on märkus "reisijad keelatud", ei tohi reisijad autos viibida. Rada on tehtud nii, et peale sellise lisakatse finishit on võimalik kohe reisijad jälle peale võtta. Kogu võistlusdistantsi ajal peavad reisijad olema turvavöödega kinnitatud.

ART. 11. KARISTUSED

11.1. Karistused vastavalt ralli rahvusvahelistele üldmäärustele. Tabel on ära toodud tehnilises kontollis Ametlikul Teadetetahvlil (edaspidi ATT). ATT-l on ära toodud ka kõik juhedi muudatused ja võistluste käiku mõjutavad teated.

ART. 12. PROTESTID

12.1. Proteste raja läbimise kohta saab esitada kuni15 min. peale oma finišisse saabumist.
12.2. Proteste tulemuste kohta saab esitada kuni 30 min. peale esialgsete tulemuste avaldamist.
12.3. Proteste teiste autode kohta saab esitada kuni 20 min. viimase meeskonna finišeerimist.
12.4. Kirjalik protest ja protestimaks 1500.- EEK tuleb anda võistluste juhile. Protestimaksu ei tagastata, kui protest osutub alusetuks. Suulised protestid ei kuulu läbivaatamisele.

ART. 13. TULEMUSED

13.1. Karistused väljendatakse sekundites. Lõpptulemus saadakse lisakatsetelt ja rajalt saadud ajas väljendatavate karistuste summana. Meeskond, kellel on väikseim karistusaeg, on võistluse üldvõitja. Suuruselt järgmise aja omanik teine jne. Klassitulemused arvutatakse samal viisil.
13.2. Võrdse tulemuse korral on parem see, kelle tulemus oli parem esimesel lisakatsel, nende võrdsuse korra teisel lisakatsel jne. Kõikide lisakatsete võrdsuse korral on määravaks viktoriini tulemus.
13.3. Ametlikud tulemused avaldatakse 1 tund peale viimase auto finišit Autotreffi toimumispaigas.

ART. 14. AUHINNAD

14.1. Absoluutarvestuse ja klassi kolme paremat meeskonda autasustatakse auhindade ja karikatega.
14.2. Võistkondliku võistluse võitjat autasustatakse karikaga. Võistkondlik arvestus peetakse tehnilises komisjonis registreeritud võistkondade vahel. Võistkonna moodustavad 2 või 3 meeskonda, millest arvesse läheb kahe parema tulemus absoluutarvestuses.
14.2. Võistlejad peavad osalema autasustamisel, vastasel korral kaotavad nad õiguse auhindadele.

EAL ja korraldaja ei vastuta võimalike õnnetusjuhtumite tagajärgede eest. Võistlejad osalevad omal vastutusel ja on kohustatud täitma LE ja Juhendi nõudeid.
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia