Kliki siia Kliki siia
Millisesse vanuserühma kuulud?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
26. mai 2010 12:11
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Tapa autokrossi korraldaja Aivar Ojaperv. Foto: Rando Aav

Tapa autokrossi korraldajad ootavad väikest rekordit

"Vara muidugi hõisata, aga on väike lootus, et vaatamata kõigele koguneb Tapa autokrossi starti klassi GAZ 53 veoautosid rohkem, kui kunagi varem," oletas Aivar Ojaperv, 29. mail toimuva võistluse üks korraldajaist.

"Pärast taasiseseisvumist elas veoautokross parimat aega ilmselt 2008. aastal," meenutas Aivar Ojaperv. "Hooaja viimasel etapil oli meil Tapal nelja klassi peale kokku 44 võistlejat. Kõige rohkem oli osalejaid veoautoklassis GAZ 53 – 14. Tõsi – väikestel veokatel (GAZ 51/52) on ühel etapil olnud ka 20 võistleja ringis, kuid siis polnud 53 klassi kavas."

Miks Ojaperv just GAZ 53 veokatest räägib, kui on teada, et veoautokrossi meistrivõistlused toimuvad neljas klassis? "Vaikselt loodan, et vaatamata majandusraskustele õnnestub Tapal püstitada nimetatud klassi osalejate rekord," vastas ta. "Minu mäletamist mööda ongi senine maksimum 14. Kui meeste tehnika viimasel hetkel ära ei lagune või mõni muu põhjus võistlusplaane ei sega, siis võib juhtuda, et saame sellest jagu. GAZ 53 on praegu veoautokrossi kõige atraktiivsem ja tasavägisem klass. Eelmise hooaja medalistid selgusid näiteks viimase etapi kahel viimasel ringil ja tänavu talvelgi on üht-teist põnevat juba toimunud."

Ojaperv jätkas: "Medalinõudlejate seas on tagasi mullu pooliku hooaja teinud Sigmar Tammemägi ja Mait Mäesaar. Mikk Mäesaar soovib aga nii Sigmarile kui ka oma vanemale vennale koha kätte näidata. Alahinnata ei saa mullust meistrit Argo Allikut, kellel küll esimesed etapid pisut nahka läksid, kuid kes on edukas just sellistel kiiretel radadel nagu Tapa. Kindlasti mõlgutab medalimõtteid Vaiko Samm. Kuuldu põhjal on mõni senine keskmik oma auto hästi jooksma saanud. Rajale on oodata ka päris uusi võistlejaid ning paar talvel mitte võistelnud tegelast lubab Tapa etapiks samuti talveunest ärgata."

Osalejate arvu kohta teistes klassides Ojaperv prognoose teha ei tahtnud. "Väikesi veokaid ehk GAZ 51/52 on viimasel ajal kahjuks vähemaks jäänud," tõdes ta. "Arusaadav muidugi. Selles klassis konkurentsis püsimine läheb kallimaks kui suurel veokal, aga kellel praegu raha nii väga jalaga segada? Loodan, et kümme autot ikka koguneb. Palju sõltub muidugi lätlastest – kas ja kui palju neid tuleb. Bruno Leimanisest ma siinkohal ei räägi – ta on täielikult "kodustatud" ja Tapal on ta minu mäletamist mööda absoluutselt igalt võistlusel stardis olnud. Lubas nüüdki juba päev varem kohale tulla."

"Bagidega on tänavu lood muidugi nutusemad, kuid ega nendegi sõit pidamata jää," jätkas Tapa etapi korraldaja. "Kui GAZ 53 bagisid ehk "krokodille" liiga vähe koguneb, tuleb nad poolfinaalides liita teise klassi bagidega."

Võistlejatele tuletas Ojaperv meelde, et Tapa rada on jätkuvalt kivine. "See on meie nuhtlus ja samas ka pluss. Esiklaaside kaitsevõred on väga soovitatavad. Aga vihma korral on kivisest ja paesest pinnasest kasu – Tapa rada pole ka suuremate sadude järel kunagi mülkaks muutunud. Seepärast on traktorirehvid keelatud – isegi kui peaks sadama, on rada ilma nendeta läbitav."

Tapa autokross algab traditsioonilise paraadiga linnas. "Paaril aastal on küll paraad ära jäänud, kuid tänavu toimub jälle. Mõni mees on nurisenud – bensiini kuluvat ilma asjata –, aga saage korraldajaist ja pealtvaatajaist ka aru. Võistelda võiks muidugi varahommikul ja kaugel metsavahel, aga omaette olemine pole ju eesmärk. Mida rohkem publikut, seda lihtsam korraldajal ja lõbusam võistlejal. Paraadi ajal teeme linnas peatuse ning koguneme ühisfotole – jääb võistlusest ka väike mälestus."

"Paar programmivälist üllatust mõlgub mu mõtteis veel," lisas Ojaperv lõpetuseks. "Kutsusin kommentaatoriks endale appi Rakvere Teatri näitleja Tarvo Sõmeri. See annab mulle vabamad käed võistlejate "kiusamisel" – sõidumehed ajagu igatahes habemed ära ja pesku näod klaariks, sest pealtvaatajate palge ees tuleb rohkem üles astuda kui tavaliselt."

Tapa veoautokross toimub laupäeval 29. mail. Paraad linnas toimub orienteeruvalt kell 11. Sellele järgnevad ajavõtuga treeningud võistlusrajal. Esimesed poolfinaalid algavad orienteeruvalt kell 15. Pärast ametliku programmi lõppu toimub veel naiste võidusõit ja pikk võistluspäev lõpeb alles orienteeruvalt kella 20 paiku.

Tapa autokrossirada asub linna põhjaservas Karja tänava lõpus. Viidad juhatavad rajale Rakverest ja Paidest lähenejaid, eksinuil tasub küsida linnasisest tänavat nimega Ambla maantee, kust samuti viidad õigele teele juhatavad.
Kliki siia
Artikli juurde
17.01.2020
Rovanperä liider, Koik 16. kohal, Kaur ja Jeets katkestasid
Artikli juurde
19.01.2020
Priit Koik: Arctic rallil olid keerulised tingimused
Artikli juurde
19.01.2020
Kalle Rovanperä võitis Lapimaa ralli suure eduga
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
19.01.2020
Arctic Lapland ralli 2020 (0)
14.12.2019
saaremaa2016 (0)
14.11.2019
Hiiumaa rahvaralli 8-9.11.19 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
15.01.2020 12:56
p1.wrc.com (0)
17.12.2019 18:20
Saaremaa ralli 2019 (8)
01.12.2019 09:34
Aasta kokkuvõte 2019 (0)
28.11.2019 20:06
Mõned vanad Tehumardi ralli pildid (0)
28.10.2019 13:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja - maailmameistrid! (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia