Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
31. mai 2010 16:39
Loe kommentaare (4)
Trüki lehekülg
 Foto: Martin Nõgu

Tapa krossietapp ajas tabeliseisu tihedaks

Eesti veoautokrossi meistrivõistluste neljas etapp Tapal lõppes senist tabeliseisu silmas pidades üllatuslikult ja pärast poolt hooaega võivad kullamõtteid mõlgutada neli-viis meest igas võistlusklassis.

Vaikselt loodetud osalejate rekordit (eelkõige veoautoklassis GAZ 53) siiski ei sündinud. "Suuri veokaid" kogunes stardijoonele 13, GAZ 51/52 veoautosid 8, GAZ 51 veobagisid 7 ja viimatinimetatute suuremaid ametivendi vaid üks. Raske aja kohta siiski üllatavalt pikk nimekiri, mis tegi rõõmu nii pealtvaatajaile, korraldajaile ja küllap ka võistlejaile.

Võidusõit ei jõudnud veel tuure üleski saada, kui pealtvaatajad haarasid peadest – kes oigavalt, kes vaimustunult. Esimeses stardis olid rajal veoautod GAZ 51/52 ning kohalike ehk läänevirulaste heameeleks oli liidriohjad haaranud oma mees – Marko Tiinas. Paraku oli rõõm üürike – pikale sirgele järgnevas täisnurkses kurvis kaotas Tiinase auto juhitavuse ning paiskus õhku, rullus üle nina ja maandus tagasi ratastele. Tiinasel tihedalt sabas istunud Aivar Kender pääses õnneks puhtalt mööda nagu kõik ülejäänudki. Autode kiirused nimetatud rajalõigus võivad ulatuda 100 kilomeetrini tunnis.

"Keerasin rooli vasakule välja, aga tagasi pöörata enam ei saanud," meenutas Tiinas. "Ilmselt niinimetatud komad purunesid." Pealtvaatajate jaoks käis kõik ülikiiresti – alati osavad piltnikud ei jõudnud seda intsidenti vist keegi aparaati püüda, aga Tiinasel endal jätkunud aega veel analüüsikski: "Ma arvasin ise kah, et asi käib sellises olukorras kiiremini, aga jõudsin veel mõeldagi, et kukun ratastele tagasi."

Tiinas tuli finaaliks küll veel tagasi, kuid juba esimese ringi järel oli selge, et auto on kõvasti haiget saanud ja mees tuli rajalt maha.
Samal ajal asusid finaali juhtima Aivar Kender ning Indrek Järvpõld. Tükk maad tagapool heitlesid kolmandale kohale Bruno Leimanis ja Taavi Pindis, võimalust passis ka Olev Helü. Birger Rasmussen ja Gunnar Orav kulgesid omas tempos – esimesena nimetatul tõrkus tehnika, teisele tegi selg valu (poolfinaalis oli Orav näidanud päris teravat minekut).

Ühtäkki olid aga kaks liidrit kadunud ja esimesena tuli järjekordselt ringilt hoopis Leimanis! Lõpuks ilmus ka Järvpõld neljanda-viiendana nähtavale, kuid Kender katkestas. Mis täpselt juhtus, jäi siinkirjutajal nägemata. Lõpuks sõitis Järvpõld end kolmandaks, tema ette jäid Leimanis ja teisena Pindis. "Seekord oli konkurentide arvelt õnne," tunnistas Lätimaa mees.

Tabeliseis on aga nelja etapi järel nüüd tihe: Järvpõllul ja Pindisel on punkte 41, Leimanisel 37 ja Tiinasel 36.

Kuna veoautosid GAZ 53 oli stardis 13, pidid poolfinaalid ja B-finaal selgitama selle ühe õnnetu, kes jääb Tapal ainsana punktita. Selgitasidki, kuid teine ja ajaliselt palju pikem vaatus etendus hoopis raja kõrval.

Poolfinaalides midagi märkimisväärset ei juhtunud: Argo Allik tõestas pärast talvist ebaõnne, et mullune meistritiitel polnud juhus ja Tapa rajal on ta eriti kiire; võrumaalased Sigmar Tammemägi ning Vaiko Samm olid seda nägu, et tahavad samuti poodiumile jõuda. Uus võistleja veokameeste seltskonnas – Andres Allik Viljandist – tegi aga väikese tormihoiatuse: kindel teine koht poolfinaalis ja hea sõidukiirus ning puhas trajektoor andsid märku, et kõige kõrgemasse tippu on tulemas uus küsija.

Ka B-finaal kulges esialgu rahulikult ning neli edasipääsejat olid enam-vähem selged. Viljar Kase GAZ tegi koledat häält ning küllap oli temagi oma viienda koha ning finaalist väljajäämisega leppinud. Aga ei, üks sõit ei saa ju nii rahulikult kulgeda!

Samas kurvis, kus Tiinas demonstreeris saltot, sattusid karvupidi kokku kolmandana liikunud Rünno Niitsalu ja kohe tema sabas kihutanud Kristo Laadre. Otsepildis ja eestvaates autosid jälginud publikule, siinkirjutajale sealhulgas, jäi esialgu mulje, et Laadre kihutas rada piiravatesse vanadesse rehvidesse ja Niitsalu vaatas võimast vaatepilti peeglitest, unustades sealjuures rooli keerata. Nimelt käis ka tema auto külili. Veidi hiljem selgus, et kabiinist paistnud asi teisiti.

Laadre palus peakohtunik Jaan Villakult olukorrale hinnangut. Kuna kogu sõit võeti videosse (vastav ametimees oli parema ülevaate saamiseks tõstetud maast kümnekonna meetri kõrgusele), siis sai pilti edasi-tagasi kerida ning otsuse tegemisel toetuda faktidele, mitte ainult emotsioonile. Selgus, et Niitsalu jättis enne kurvi "ukse lahti", Laadre alustas juba möödasõitu ja Niitsalu takistas seda pealekeeramisega. Kas viimatinimetatu Laadret üldse märkaski, on iseküsimus, sest tegemist on kiire rajalõiguga ja rooli taga üksjagu tegemist. Igatahes kutsuti end juba finaalsõiduks paika sättinud Niitsalu tagasi ja tema koha sai endale hoopis Laadre.

Kahju muidugi, et kõike seda saatis kõrvaliste isikute targutamine. Võistlejad ise käitusid täiesti korrektselt ja vaoshoitult, aga kõikvõimalikud "esindajad" ja mehhaanikud teadsid muidugi kõige täpsemalt. Nagu tavaliselt.

Finaalis haaras juhtohjad Argo Allik, kannul Tammemägi ja Samm. Nõnda finišisse ka jõuti. Rivi tagumises pooles keeras Tapa oma mees Margus Erin end külili, Märt Viksil läks auto "lõhkuma" (ehk gaas jäi peale) ja sõit lõppes vallis. Mait Mäesaar ja Vaiko Samm üritasid viimasel ringil korraga mööda sõita Raivo Rajust, kelle autol oli lõhkenud kumm ning kes hakkas ringiga maha jääma. Mäesaare jaoks lõppes üritus ilusate stiilipunktidega, kuigi protokoll kinnitas lõpuks vastupidist: vahvaid hüppeid teinud Mait jäi kummide otsa pidama ning katkestamise tasuks oli seitsmes koht.

Veel räägib tabel, et nelja etapi järel tõusis 48 punktiga liidriks Sigmar Tammemägi. Mikk Mäesaarel on punkte 46, Vaiko Sammul 42 ning Argo Allikul ja Mait Mäesaarel võrdselt 36.

Veobagidel seiras ebaõnn mullust meistrit Vahur Lillmanni. Teine poolfinaal jäi tal tehniliste probleemide tõttu pooleli ja sellest, et esimeses poolfinaalis oli ta kiireim mees, oli nüüd kasu vähe. Finaalis tagantpoolt lähtudes kulus tal tükk aega, et liidrikohal sõitnud Lauri Leitenile järgi sõita ja ega viimane mingi papist poiss pole – kiirust jagub küll. Nagu arvata võis, asus Lillmann siiski ründama, kuid paraku natuke vales kohas – ringi viimases kurvis teraval trampliinil. Õhulend oli ilus - Leiten nägi seda juba kõrvaltvaates – kuid Lillmanni bagile selline asi ei meeldinud ja sadakond meetrit hiljem jäid nii mees kui ka auto täitsa seisma. Teise koha sai Igor Kelk ning kuna tehnilised probleemid kimbutasid veel nii mõndagi meest, siis teenis oma debüütsõidul poodiumi madalaima astme Marko Erin.

Ka veobagide protokoll sisaldab juba nelja etappi, kuid enne Tapat oli punkte vaid Leitenil ning Kelgul – ülejäänud ei käinud lihtsalt osalemas. Pärast Tapat on Leiten liider (23), järgnevad Kelk (21) ja Erin (11).

Veobagil 53 tegi soolosõitu Marek Kõbu ja teenis selle klassis esimesed (8) ning ainsad tänavused punktid üldse.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia