Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rein Luik
13. september 2010 13:50
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Margus Murakas ja Kristjan Käbi. Foto: Rein Luik

Margus Murakas osaleb kiirendusvõistlusel

Viiekordne Eesti rallimeister Margus Murakas osaleb eeloleval nädalavahetusel Tartus Raadil toimuval kiirendusvõistlusel. Ta teeb sõidu kaasa kahekordsele Eesti meistrile Kristjan Käbile kuuluva autoga.

Margus Murakas osaleb Raadi rajal Eesti võimsaima kiirendusautoga, milleks on Outlaw-klassi Chevrolet Camaro SS.

Sellel 1969. aasta Chevrolet Camaro SS auto mootoril on töömahtu ligi 9 liitrit ja võimsust 1200 hobujõudu. Rallimeistrile on see esmakordseks kogemuseks istuda nii võimsa auto rooli. Ja loomulikult osaleb ta ka esimest korda elus kiirendusvõistlusel. Idee lasta kogenud rallisõitjal kiirendusautot proovida sündis Kristjan Käbi peas.

"Kuna Margus langes hiljaaegu kahetsusväärse varguse ohvriks, siis tekkis mõte, et miks mitte anda talle proovimiseks veidi teistsugune võistlusauto. Loomulikult on tema osalemisel ka ala populariseerimisega seotud eesmärk," lausus Käbi.

"Antud auto lõppkiirus 400-meetrisel kiirendusrajal on umbes 260 km/h. Teistest andmetest tasub ehk mainida, et kiirendus on parem kui näiteks F1-autol ehk siis 0–100 km/h kiirendab Chevrolet Camaro 1,3 sekundiga ja 0–200 km/h 5 sekundiga. Ma arvan, et Margusele ei tohiks auto käitumise juures midagi ehmatavat olla, sest ta peaks rallisõitjana harjunud olema, et näiteks kiirendusautol tagumine ots kipub veidi "ujuma". Vaja on külma närvi, head reaktsiooni jne, mis igal autosportlasel vajalik."

Margus Murakas märkis, et jäi ettepanekuga kohe nõusse. "Ega sellist autot just iga päev proovida saa;" põhjendas ta. "N-rühma Mitsubishi Lanceril on hobujõude vaid 300, aga sellel 1200! Ja kui Kristjan meie esimesel kohtumisel veel muuhulgas kirjeldas, kuidas auto kiirendab nii et esimestel meetritel esirattad õhus, siis ei kahelnud enam hetkekski. Peaasi on, et kõik vajalikud protseduurid selgeks saaks ja mõne proovisõiduga jõuaks ka autoga harjuda."

"Usun, et küll ma sellest paraja adrenaliinilaksu saan. Ja kui saan sellega sõiduga veel aidata kaasa ka kiirendusspordi populariseerimisele, siis miks mitte laupäeval stardis olla!"

Tartu Autoklubi Drag Series viimane etapp toimub laupäeval, 18. septembril Tartus Raadi lennuväljal. Eelsõitudega tehakse algust kell 12.
Artikli juurde
09.10.2025
Kalle Rovanperä lahkub autoralli MM-sarjast
Artikli juurde
09.10.2025
Krosskartide spirindisari lõpetati Kõrvemaal
Artikli juurde
07.10.2025
Horvaatias selgusid tänavused autoralli Euroopa meistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
03.09.2025
Kehala rallikross 30.08.2025 (0)
29.08.2025
Paide ralli 2025 (0)
27.07.2025
Piiroja rallikross 2025 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
29.09.2025 15:32
Kulbilohu rallikross 2025 (0)
23.09.2025 01:08
Rally Cēsis 2025 (0)
05.09.2025 01:00
Humus Paide Rally 2025 (1)
03.09.2025 13:06
Jääraja rehvid (0)
31.08.2025 09:41
EST RX + BRX / 5. ETAPP / KEHALA RING / 30.08.2025 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia