Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
09. veebruar 2011 17:47
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Esimese stardi pärast klassivahetust tegid Ahud Võrumaa talverallil. Foto: Pille Russi / Autoleht

Vendadest rallipaari uus tulemine

Sel hooajal alustasid tagarattaveolise autoga rallidel osalemist Ago Ahu ja Kalle Ahu, kes viimati pakkusid kaherattaveolise autoga konkurentsi 2005. aastal. Vendade naasmine "vanade liistude" juurde algas sedavõrd edukalt, et klassivõit tuli juba hooaja avaetapilt.

2011. aasta esimese koduse autoralli etapi võitsid Ago Ahu - Kalle Ahu rahvuslikus rühmas ära. Võrumaa talveralli üldarvestuse 18nda kohaga lõpetanud vendi üllatas endidki asjade selline käik.

"Olime natuke üllatunud, kuna autoga olid mõned probleemid. Einar (Laipaik - toim.) polnud küll kohal, aga kuidagi hõlpsalt tuli edu. Arvasime, et me ei ole nii konkurentsis, sest pole veel autoga päris sina-peal. Kiirusega oleme küll harjunud, aga auto käitumine on natuke teine," kommenteeris Ago Ahu.

Eesti meistrivõistluste neljandas klassis ehk masinaklasside E9, E10, E11 koondarvestuses tõusid BMW M3 ralliautoga võistelnud mehed hoobilt sarja liidreiks. Niisamuti läksid neile parimad punktid karikavõistlustel klassis E11.

Miks Ahud pärast viite hooaega neljarattaveolisel autol otsustasid taas võistlema asuda rahvuslikus rühmas kaherattaveolise autoga? "Kuna ei tahtnud võidusõitmist mitte päris ära lõpetada ja avanes võimalus tagarattaveolisega sõitu meelde tuletada, otsustasime selle variandi kasuks," sõnas Ago Ahu.

Ahu nentis, et osalt oli niisuguse sammu astumine tingitud eelarveliste vahendite vähesusest. Lahtiseletatuna, 4WD klassis konkurentsis püsimiseks ei jätkunud raha. "4WD klass on selline, kus mängib rolli raha, auto ettevalmistus ning selle seaded," lausus Ago Ahu.

"Meie taseme juures loeks selle 4WD-ajastu siiski õnnestunuks. Alguses, kui Subaru oli uus, olid ka tulemused paremad. See tulenes asjaolust, et tehnika oli tasemel," jätkas Ahu, kes viimastel aastatel pärast Ladaga võistlemisest loobumist tegi rallidel ja sprintidel kaasa Mitsubishi Lancer Evo kolme ning hiljem Subaru Imprezaga. Subaru on nüüdseks müüdud ja sellega sõidab Marko Kasepõld.

BMW M3, millega vennad plaanivad sel hooajal võistelda kõigil Eestis toimuvail autorallidel, on juhi kinnitusel rahvuslikus- ehk E-rühmas täna igati konkurentsivõimeline. "See on Soomest ostetud tuliuuena. Korra teadaolevalt on sellega sõidetud Laitse rajal, kuid ei enamat. Nüüd oleme selle enda jaoks kohendanud," jätkas Ago Ahu, lisades, et kohanemine võtab sellise sõidukiga veidi aega. "Kuna auto tahab harjumist, siis lähme ka Lätti võistlema. Tahaks autot rohkem tundma õppida. Plaan on sõita Eestis terve hooaeg ja siin saab eriti suvistel rallidel olema tihe konkurents, siis ei tahaks ju jänni jääda," lisas omal ajal just rahvuslikus masinaklassis mitmel korral Eesti meistriks tulnud Ago Ahu.

Järgmise stardi teevad Ahud Lätis sel nädalavahetusel sõidetaval Sarma talirallil. Vendade BMW M3 saab seal kandma küljenumbrit 20.
Artikli juurde
09.10.2025
Kalle Rovanperä lahkub autoralli MM-sarjast
Artikli juurde
09.10.2025
Krosskartide spirindisari lõpetati Kõrvemaal
Artikli juurde
07.10.2025
Horvaatias selgusid tänavused autoralli Euroopa meistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
03.09.2025
Kehala rallikross 30.08.2025 (0)
29.08.2025
Paide ralli 2025 (0)
27.07.2025
Piiroja rallikross 2025 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
29.09.2025 15:32
Kulbilohu rallikross 2025 (0)
23.09.2025 01:08
Rally Cēsis 2025 (0)
05.09.2025 01:00
Humus Paide Rally 2025 (1)
03.09.2025 13:06
Jääraja rehvid (0)
31.08.2025 09:41
EST RX + BRX / 5. ETAPP / KEHALA RING / 30.08.2025 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia