Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
13. veebruar 2011 23:59
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Ford

Rootsi lumes murdis end võidule Mikko Hirvonen

Nädalavahetusel Rootsis ja osalt Norra teedel peetud autoralli MM-võistluste esimesel etapil saavutasid võidu Ford Abu Dhabi rallitiimi ridades sõitvad soomlased Mikko Hirvonen ja Jarmo Lehtinen.

Pingeliseks kujunenud hooaja avavõistlusel saavutasid teist aastat järjest esikoha Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen.

Hirvonen tunnistas võistlusjärgsel pressikonverentsil, et kuigi valitsev maailmameister Sebastien Loeb sel korral poodiumikoha nõudlejate hulka ei mahtunud, tundis ta seda enam survet võitu jahtinud Mads Østbergi poolt. "Pean ütlema, et närveerisin ikka üsna tõsiselt enne viimast kiiruskatset. Mul oli väike edu, aga üks viga oleks tähendanud, et võit libisenuks käest. Oli suur kergendus, et kokkuvõttes seal kõik hästi läks," rääkis soomlane.

M-Sport Stobart Ford rallitiimi ridades koos rootslasest kaardilugeja Jonas Anderssoniga sõitnud Mads Østberg hakkas liidrikohal asunud Hirvoneni viimase päeva eel püüdma 7,4 sekundi kauguselt. 23-aastane norralane suutis vahet vähendada koguni 6,5 sekundile ning lõpetas hooaja ainsa talvise MM-ralli teise kohaga.

"Ma poleks iialgi osanud loota, et lõpetan ralli poodiumil. See tunne on nii-niie hea," oli Østberg ülevoolavalt õnnelik. "See oli mulle igati õnnestunud nädalavahetus," kinnitas ta.

Poodiumi viimase astme hõivasid Rootsi MM-rallil õnnega pooleks soomlased Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila. Latvala selgitas: "Mul pole varem ühelgi rallil olnud niipalju apsakaid. Kahel korral tegime üsna jõhkra pirueti ning kolm-neli korda käisime lumevallis, kusjuures ma isegi ei tea, kuidas meil õnnestus kõige selle juures teele jääda."

Soomlane lisas, et mõned sõiduvead ning ajakaotus võis tuleneda proovist sõita Fiesta RS WRC ralliautoga sarnaselt mullu kasutada olnud Focusele. "Fiesta ei teinud päris täpselt seda, mida ma ootasin ja see oli probleem. Sõitsin endiselt nii, nagu see olnuks Focus, kuid tegu oli siiski hoopis erineva autoga."

Parima Citroeni sõitjana Fordide järel oli neljas Sébastien Ogier. Koos Julien Ingrassiaga lumistel teedel mõõtu võtnud mees kaotas võitjaile ligi 50 sekundit.

"Ma olen üsna rahul," sõnas teistkordselt Rootsis võistelnud prantslasest rallisõitja. "Saime ühtlasi kinnitut, et Citroën DS3 WRC on kiire auto. Tunnistan, et ma ootan kannatamatult juba kruusarallisid."

Tema meeskonnakaaslane Sébastien Loeb lõpetas võistluse kuuendal kohal. "Mul polnud midagi püüda. Eesmärk oli auto ühes tükis lõpuni tuua," informeeris Loeb. "Kuigi tulemus ei olnud ootuspärane, saime mõned olulised punktid. Lisaks saame tänu äsjasele kuuendale positsioonile hea stardikoha Mehhiko rallil," püüdis valitsev maailmameister olla optimistlik.

Ogieri ja Loebi vahele mahtusid omakorda Petter Solberg - Chris Patterson, kes ralli viimase katse eel olid vahetanud oma kohad. Patterson asus juhi kohale, kuna Solberg jäi reedel politseile kiiruse ületamise tõttu vahele ning ei tohtinud Rootsi seaduste kohaselt 48 tunni pärast enam autorooli istuda. Norralase kiiruseks mõõdeti 112 km/h alas, kus oli lubatud maksimaalseks sõidukiiruseks 80 km/h.

Patterson sattus osaliseks ka konkurentide Sebastien Loebi ja Daniel Elena auto käima aitamisel. Võistluse algfaasis rehvipurunemiste tõttu konkurentsist langenud meisterpaari autol oli viimase katse järel ilmnenud probleem käivitamisega. Kuna kõrvaliste isikute abi kasutamine pole lubatud, proovisid nad autot lükata omal jõul, kuid tulutult. Appi tuli Patterson, kes Solbergi autoga konkurendi sõiduki Citroeni tiimi nõusolekul käima lükkas.

Täiendatud punktisüsteemi järgi said nii Solberg kui ka Loeb avaetapilt kirja võrdselt 10 punkti. Neist enim punkte said kirja liidrikoha hõivanud Hirvonen (25) ja Østberg (18), Latvala (16) ning Ogier (15).

PWRC-arvestuses teenis avaetapilt maksimumpunktid Martin Semerád.

Hondal sõitnud Martin Kangur - Kristo Kraag rallit katkestamise tõttu ei lõpetanud. Rallil finišeeris kokku 34 võistluspaari.



Rootsi ralli 2011 tulemused


1. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) 3:23:56,6
2. Mads Østberg - Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +6,5
3. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) +34,0
4. Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroen DS3 WRC) +47,7
5. Petter Solberg - Chris Patterson (Citroen DS3 WRC) +1:31,2
6. Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) +2:30,3
7. Per-Gunnar Andersson - Emil Axelsson (Ford Fiesta RS WRC) +6:22,0
8. Kimi Räikkönen - Kaj Lindström (Citroen DS3 WRC) +7:02,3
9. Matthew Wilson - Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC) +10:11,5
10. Khalid Al-Qassimi - Michael Orr (Ford Fiesta RS WRC) +10:31,1
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia