Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
19. mai 2011 18:06
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Veokamehed jätkavad hooaega Tapal

Pärast varakevadisi arusaamatusi ja ühe etapi ärajäämist jätkub Eesti veoautokrossi meistrisari Lääne-Virumaal Tapal sõidetava osavõistlusega. Võistlus toimub laupäeval, 28. mail.

Punktid on tabelis vaid kabiini-meestel, veobagid talvisel etapil ei osalenud. Kas ja kui palju viimati nimetatuid Tapal starti tuleb, on esialgu veel ebaselge, kuid nende atraktiivsete autode väljasuremist esialgu karta pole – varjatud kuurialustes käib hetkel kibekiire krokodillide ehitus.

Veoautoklassis GAZ 51/52 hoiab esimese etapi järel liidriohje läänevirulane Marko Tiinas. Kolmel varasemal hooajal kaks meistrivõistluste pronksi ja ühe hõbeda võitnud mees ei varjagi, et tänavuseks eesmärgiks on kuld. "Juba mullusel hooajal oli eesmärgiks esikoht, kuid paraku ei sujunud hooaeg nii, nagu oleksin tahtnud," rääkis ta. "Avarii Tapa rajal tegi autole haiget ja seepärast tulid nigelad punktid ka paarilt järgmiselt etapilt. Tunnen, et ise olen valmis meistrikulla eest võitlema, kui ainult tehnika vastu peaks."

Samas annab Tiinas endale aru, et konkurents on "väikesel veokal" tihe. "Ühe hingetõmbega võib ette lugeda seitse-kaheksa meest, kes võimelised võitma. Ma kardan, et Ott Kevvai haub samu plaane mis mina, vanameister Gunnar Orav on samuti ohtlik. Ja ega lätlased Bruno Leimanis ning Andris Jurciņš ka lihtsalt niisama pullitegemiseks sõida, küllap nemadki mõtlevad medaleist."

Hooaeg on alles veel väga noor ja välistatud pole, et mõni pauk tuleb luuavarrestki. Lätlased tulevad Tapale kolme-neljakesi, lisaks kahele mainitule Raivis Lokmanis ja võib-olla ka verinoor, vaid 16-aastane Kristers Vīksne.

Esimese etapi järel järgnevad Tiinasele Kevvai, Leimanis, Jurcins, Orav ja läänevirulane Birger Rasmussen.

"Suurtel veokatel" ehk GAZ 53l on võrukesed võtnud taas plaani kogu poodium endale vallutada. Seda vaatamata asjaolule, et senised vääramatud liidrid Sigmar Tammemägi ning Mait Mäesaar jätavad hooaja sootuks vahele või stardivad vaid üksikuil etappidel. Täisprogrammiga ei tule tänavu rajale ka läänevirulane Argo Allik.

Kolme kiire mehe eemalejäämine ei tähenda siiski, et selles klassis konkurents hõre oleks. Avaetapil talvetingimustes oli rajal 8 autot ja Tapal loodavad korraldajad näha juba tosinat "suurt veokat".

Selles klassis on suurmate ambitsioonidega mees kindlasti Vaiko Samm. Mullu hõbemedali pälvinud võrumaalane võitis avaetapi päris kindlalt ja tunnistas seejärel, et tunneb end kuival maal kindlamalt kui libedal jääl. Kes talle tänavu vastu hakkab?

Üks vastuvaidlejaist on talle kindlasti Mikk Mäesaar. Võru külje alt Puiga külast pärit Mikk on seni oma vanemale vennale Maidule kippunud alla jääma, kuid nüüd, mil viimast rajal pole, on peretraditsioone ometi vaja hoida. Samuti pole Mikk, vanuselt küll veel päris noor, enam mingi algaja – 16 aastaselt krossisarjaga liitunud mehel on kodus ka mitu meistrivõistluste pronksmedalit. Selle aasta esimesel etapil oli ta teine.

Kolmas koht kuulus avaetapil Erko Sibulale. Taas veel vanuse poolest paras poisinolk, kuid kogemusi kuhjaga – ka tema liitus sarjaga siis, kui poodiumil ulatud šampusel pidi mehhaanik järel käima, sest endal polnud veel viinajoomise luba käes.

Veobagidega, nagu sissejuhatuses mainitud, on lood esialgu segased. Kas ja kui palju tuleb mehi rajale klassis GAZ 51. Mis on saanud neist krokodillidest (GAZ 53 mootoriga veobagidest) mida väidetavalt ehitatakse?

GAZ 53 bagi puhul on päris kindel see, et Marek Kõbu lubas rajal olla ja ühtlasi valmistuda Balti meistrivõistlusteks, millest teatavasti lausa kolm etappi sõidetakse tänavu Eesti pinnal.

Vähemalt üks mees teeb "kammbäki" ja vahetab klassi. Kiire 51 bagi mees Margus Vainumets, kes eelmise hooaja vahele jättis, on ehitanud endale uue auto ja varustanud selle 53 mootoriga. "Praegu lapin mootorit kokku. Väga tahaksin valmis jõuda ja Tapal rajale tulla," lausus ta. "Eks baltikad ahvatlevad ja kui auto ikka korralikult tööle saan, siis tahaks sellest täisprogrammiga osa võtta."

Veel sosistatakse, et mullune 51 bagi meister Vahur Lillmann liigub samuti võimsamasse klassi. Temal on vastav kogemus juba tegelikult olemas, ta on varemgi krokodilli-klassi sõitnud.

Tapa krossi ühe korraldaja Mart Korgi kuuri all on valmimas veel üks uus 53 veobagi, kuid kui mees just kavaldama pole hakanud, siis koduvõistluseks sõiduk veel valmis ei saa. Kusjuures Mart ise rooli ronida ei kavatse, uue auto piloodiks saab tema 16-aastane poeg Kevin.

Ja veel: kõige vaiksema jutuga bagimees, alati omaette nokitsev ning salatsev Indrek Viibur tulevat ka sel aastal rajale tagasi!

Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia