Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
31. mai 2011 5:32
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
 Foto: Martin Nõgu

Läti võidusõitja lõhkus Tapal põhjalikult oma auto

Eesti veoautokrossi meistrivõistluste Tapa etapi järel vajab üks auto põhjalikku remonti ja üks võistleja peab tugeva seljapõrutuse tõttu vähemalt järgmise sõidu vahele jätma.

Kuni finaalideni kulges meistrivõistluste teine etapp rahulikult. Oma roll on siin ka Eesti majandusel, mis on võistlejate rivi siiski laastanud – nelja klassi peale tuli Tapal starti vaid 22 autot.

Finaalis läksid esimesena rajale veobagid. Hommikul oli neid võistluspaigas 6 (5 autot klassist GAZ 51 ja Marek Kõbu ainsana 53ga), finaalide ajaks jäi järele vaid 3+1 vaprat. Rain Veissbach pidi asjad pakkima juba pärast esimest ringi ajasõidus, Lauri Leiteni auto lõpetas töötamise pärast poolfinaale.

Finaalsõidu stardis suri välja poolfinaalide kiireima mehe Indrek Viiburi auto ning taaskäivitamine võttis aega. Margo Püks asus juhtima, uustulnuk Margus Meressaar sõitis teisel kohal. Viibur hakkas konkurente maruliselt jälitama ja pääseski Meressaarest mööda, kuid hull tempo mõjus laastavalt autole – esisild sai kannatada ning auto üks esiratas vaatas ühes, teine teises suunas. Sõidu võitis Püks (Väike-Maarja), teine oli Meresaar (Tapa vald) ja kolmas kõik ringid siiski lõpuni sõitnud Viibur (Järvamaa, Ambla).

Veobagi GAZ 53 ainus võistleja Marek Kõbu (Elva) tuli samuti lõpuni ning tema sai oma autot korralikult testida, et olla löögihoos kahe nädala pärast, mil Võrumaal Matsi rajal sõidetakse Balti meistrivõistluste avaetapp.

Veoautosid GAZ 51/52 oli rajal 8 ning mehed pakkusid etenduse, mida Tapa autokrossipublik pole varem näinud. Segadused algasid juba teises poolfinaalis, kus üks favoriitidest, lätlane Andris Jurciņš, lõhkus rehvi ja pidi finaalis startima alles kolmandast reast.

Ainus, keda kõik järgnev ei puudutanud, oli läänevirulane Marko Tiinas. Tema, kes oli sarja liider ka pärast esimest etappi, haaras Tapa finaalsõidus kohe liidriohjad ja tuli kindlalt esimeseks.

Rivi tagumises otsas käis aga kõva madin. Jurcins ning ebaõnnestunud stardi teinud Ott Kevvai (Võru) asusid teineteist kannustades (ja ühtlasi segades) kohti parandama. Teisest neljanda kohani heitles samal ajal kolmik Gunnar Orav (Tartu) – Bruno Leimanis (Läti) ja Olari Saarniit (Võrumaa). Saarniit tegi hulljulge manöövri ning hüppas Tapa raja kõige järsemal trampliinil sõna otseses mõttes Leimanisest üle ning mööda. Seejärel jäi tehnilise rikke tõttu seisma Orav. Leimanis ei saanud õigel ajal pidurdatud ning lõhkus vastu Oravat natukene ka oma autot. Samas puntras andis Jurcins Birger Rasmussenile tagant hoogu juurde ja viimane kaotas juhitavuse, kihutas piirdevalli ning tegi seal ukerdades oma seljale väga haiget. Lääne-Virumaalt Vinnist pärit noormees tõi küll auto boksialasse, kuid vajus seal jõuetult kokku ning meedikud pidid teda toibutama. Hiljem viidi Rasmussen Rakveresse haiglasse, kust ta küll samal õhtul välja lubati, kuid autokrossisõitmisest ei tasuvat mõnda aega isegi mitte mõelda.

Aga tagasi rajale. Seal oli olukord vahepeal muutunud nii palju, et Leimanis ei liikunud enam soovitud kiirusel ja kaotas kohti. Eelviimasel ringil kolmanda-neljanda positsiooni eest heideldes tulid kõrvuti Kevvai ja Jurcins. Lätlane üritas raja kõige kiiremas lõigus konkurendist väliskurvis mööduda, kuid auto paiskus õhku, sai vist veel väikese kõksu Kevvai autolt, ja hakkas siis õhus tegema juhitamatuid trikke. Intsident toimus samas kohas, kus mullu tegi salto Tiinas, kuid Jurcinsi õhulend oli Tiinase omast hirmsam: auto käis kõigepealt üle nina ja siis rullus veel ka üle külje. Läti võidusõitja tuli kiiresti ja tervena autost välja, kuid tema GAZ sai ootamatult kõvasti kannatada – turvakaar on puruks, radiaator üle mootori ühtlaselt laiali, raam kõver.

Kiirus selles kurvis on hinnanguliselt 100 km/h. Kui võtta aluseks ajasõidus näidatud kiireim aeg 1.12,7, siis selle põhjal saavutati Tapa krossirajal keskmiseks kiiruseks 61,5 km/h.

Võitja oli Marko Tiinas, teine koht kuulus Olari Saarniidule ja kolmas Ott Kevvaile.

Veoautosid GAZ 53 oli stardis samuti 8. Ka see klass ajas poolfinaalides omi asju rahulikult, kuid finaalis ei saanud intsidentideta nemadki. Mikk Mäesaar (Võrumaa), kes näitas kiireimat aega nii ajasõidus kui ka poolfinaalis, oli finaalsõidu esimeses kurvis ühtäkki risti ja Erko Sibul (Võrumaa) ning Priit Tamm (Lääne-Viru) samas hunnikus. Mehed pääsesid küll kõik minema, kuid konkurendid olid selleks hetkeks juba kaugel.

Vaiko Samm (Võrumaa) võttis kindla võidu. Mäesaar ajas aga hullu ja muutus publiku absoluutseks lemmikuks – igal ringil pistis ta kellegi kotti. Lõpuks ei jäänud kaugele isegi Samm ja tasuks teine koht. Kolmandana lõpetas Margus Erin (Tapa).

Meistrivõistluste järgmine etapp toimub kahe nädala pärast, 11. juunil, Võrumaal Matsi rajal. Ühtlasi on seal kavas Balti meistrivõistluste esimene etapp veobagidele GAZ 53.

Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia