Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
29. august 2011 22:32
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Rahvasportlastel oli Lätis sisutihe nädalavahetus

Sel nädalavahetusel tõid eestlased Lätis Kuramaa ralliga paralleelselt peetud rallisprindil tänavasõiduautode klassis starti üheksa autot, asudes jahtima eeskätt Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja punkte.

Kokku osales nn ROAD klassis ühtekokku 17 võistluspaari, neist finišeeris 15. Kahepäevase rallisprindi esimese päeva tulemuste alusel saadi kirja Balti rahvaralli karikasarja kolmanda etapi punktid ning teise päeva tulemuste alusel neljanda etapi punktid. ROAD klassi parimad selgitati tavapäraselt mõlema võistluspäeva koondtulemuste põhjal.

Eesti autosportlastele oli võistlus tõsiseks väljakutseks, sest niisugune formaat oli neile täiesti uus. Üllatusena tuli paljudele seegi, et katsetel saavutatud tulemus korrutati koefitsiendiga läbi.

Reede pärastlõunal alanud võistluse avapäeva lõppedes hõivasid ROAD klassis liidrikoha Kaspars Borgs ja Andris Pāpe, kes noppisid Balti karikavõistlustel kolmandas grupis (mootorikubatuur üle 1,6 liitri) maksimaalsed punktid. Teisel päeval lätlaste õnn pöördus, kui nende Opel Vectra mootor veetakistuse läbimisel töötamast lakkas.

Eestlastest olid avapäeva lõppedes ROAD klassi üldtabelis parimal positsioonil Ronald Jürgenson - Ranno Bundsen. Volkswagen Golfiga võistelnud mehed platseerusid viiendaks, ent teenisid Balti karikasarjas kolmandas grupis teise koha punktid. Kolmanda koha punktid kindlustasid endile Janno Nuiamäe - Hendrik Soomre, kelle eesmärk oli Lätis seljatada konkurendid Imre Vanik ja Janek Ojala.

Esimeses grupis ehk 4WD arvestuses läksid Läti etappidele liidritena vastu Antti Kangro - Avo Kangro. Rivaal Helmet Palm, kel kaardilugejaks Manivald Kasepõld, pidi seega kõvasti vaeva nägema, et Eestis sõidetud osavõistluste järel juhtpositsiooni hõivanud meestest mööda saada. Reedese päeva järel õnnestuski Palmil punktiseis peaaegu viigistada - Kangrost jäi teda lahutama vaid üks punkt.

Neljandas grupis osutusid avapäeval parimaiks Tarmo Peddai - Riin Peddai, kes alistasid Balti karikasarja liidri Rainer Meusi. Meus tunnistas, et enne starti oli närv sees. "Sellepärast oli, et sellist orienteerumist polnud varem olnud. Kusjuures me eksisime ära isegi enne poodiumile sõitu. Keerasime viimasel minutil poodiumile," sõnas koos Elari Jallajasega võistelnud Rainer Meus. "Esimesed kaks sõitu läksid hästi. Kolmandale eksisime jälle ära. Siis tuli see pikk orienteerumine, 50 kilomeetrit. 20 kilomeetrit sõitsime mööda. Tükk aega ekslesime. Ülejäänud päeva sõitsime mööda kruusateid ja lootsime, et politseid ei ole - oli vaja teistele järgi jõuda, kui järg käest kadus."

Tõsist konkurentsi pakkusid neile Moskvitšil sõitnud Ruslan Pleshanov - Darja Antonova. "Esimese päeva lõpus vaatasime, et Ruslanil tuleb sõit hästi välja. Kartsime isegi esikoha kaotust," sõnas Meus.

Teises grupis ehk kuni 1,6 liitrise mootorimahuga autode klassis kindlustasid Silver Sõmer ja Allan Maar reedel karikasarja võidu, mistõttu nad laupäevasel etapil enam kaasa ei teinud. Teistes klassides oli seis seevastu lahtine ning seekord oli kaalul rohkem - nimelt tulid just sellelt etapilt poolteisekordsed punktid.

Endises Nõukogude Liidus toodetud autode klassis liidrikohta hoidnud Rainer Meus tunnistas, et kuna ametlikul teadetetahvlil olnud avapäeva mitteametlik paremusjärjestus osutus ekslikuks, polnud tal uuesti rajale minnes sellest head ettekujutust. "Esimese päeva lõpus ma ei teadnud kohta. Ka teise päeva alguses ei teadnud, sest ATT peal oli esialgne variant avapäeva tulemustest," lausus Meus. Ta jätkas: "Teine päev läks meil väga hästi. Oli kaks suure ralli katset keskmise kiirusega, siis 50 kilomeetrit orienteerumist ning seejärel tuli kaks korda võidu sõita kardirajal. Kõik need katsed õnnestusid mul enda arvates hästi."

"Seejärel oli kahe tunni pikkune hoolduspaus, millele järgnes linnakatse. Pärast seda 2 tunnist pausi me endiselt oma kohta ei teadnud," muigas Meus. "Siis tuli linnakatse. Seal me enam keskmist kiirust ei jälginud, vaid tegime rahvale šõud ja võtsime viimast. Kiirust oli nii palju, kui tuli! Eeldasime, et esimesel päeval olime viimased ja teisel päeval arvasime teist kohta. Selleks lõpus gaasi põhja vajutasingi, et Balti karikavõistluste lõppkokkuvõttes peaks esimene koht käes olema. Suure ralli hüppeid sai ka võetud mitte väga keskmist kiirust jälgides. Kõik hüpped üritasime viimase vindini keerata. Rahvas plaksutas tagant järgi, oli kohe kuulda. See oli lõbus!"

Teise võistluspäeva lõpetasid neljandas grupis esikohaga Rainer Meus ja Elari Jallajas. Ruslan Pleshanov - Darja Antonova olid teisel ja Tarmo Peddai - Riin Peddai kolmandal kohal.

Tarmo Peddai ütles, et välissõit ei sujunud neil sugugi hästi. "Teisel päeval panin kapitaalselt rappa. Sõitsin mitukümmend kilomeetrit õigest kohast mööda. Meil oli see mure, et ei olnud vahemaid millegagi väga täpselt võtta," sõnas ta. "Laupäeval saime karistusi ka rohkem, kui esimesel päeval."

Hooaja kokkuvõttes Autoekspert Balti rahvaralli karikasarjas neljandas grupis teise koha saavutanud Põlvamaa mees lisas, keeruliseks tegi võistluse asjaolu, et see ei olnud ralli ega ka orienteerumine. "Niisugune umbluu sõitmine," nentis ta. "Korralduse pool oli samas ilus ja korras. Loomulikult oli uhke tunne sõita poodiumilt üle, kus võistluse on avanud president ning mis sportralliga koos ja teistmoodi."

"Korraldus oli viimase peal," kinnitas Rainer Meus. "Ainult ilma keskmise kiiruseta katseid oli vähe. Päev otsa spidoka vahtimine väsitas suht ära," lausus ta. Teisedki eestlased ütlesid, et sõit olnuks märksa nauditavam, kui kiiruskatsete osakaal olnuks suurem. Samas suutsid väga edukalt sealsetele "matemaatikutele" vastu astuda Ronald Jürgenson ja Ranno Bundsen, kes teise päeva lõpetasid ROAD klassis küll neljandal ja kolmandas grupis kolmandal kohal. Kahe päeva kokkuvõttes kuulus neile rallisprindil ROAD klassis kolmas koht!

Mis Jürgensonile säärase edu tagas? Mis võimaldas sülearvutite ja tripmeetritega varustatud lätlastele vastu astuda? "Kaks head asja," naeris ta. "Stopper ja Bundsen."

Ronald Jürgenson jätkas tõsinedes: "Ootasime tegelikult natuke enamat. Oleme harjunud rahvarallil ikka kihutama, mitte legendi järgi kusagil metsa vahel autoorienteerumist tegema. Imelik oli sõita katseid, mis olid suletud liiklusele ja kus raja ääred oli täitunud vapustava Läti publikuga, kes kõik tulid kaasa elama. Kuid meie keskmine kiirus paraku pidi olema umbes 45 km/h esimesel ja 65 km/h teisel katsel. Publik lihtsalt ei saanud aru, et mis toimub, et miks nii aeglaselt uimame kinnisel katsel."

"Kuigi esimesel päeval, kui kinniseid katseid läbisime, võtisme Rannoga ikka ilusa hoo ülesse, et küll enne finišit keskmise paika ajame. Aga meie kavalad lõunanaabrid leidsid ka selle vastu rohtu, pannes katse peale välja kiiruse mõõtjad. Vist isegi trahvi saime selle eest hiljem."

"Ralli kokku oli koos ülesõitudega umbes 320 kilomeetrit ja kiiruslikke katseid, kus ikka pilli peeneks sai lasta, oli umbes 2400 meetrit. Meil Eestis on sprindidki pikemad. Kiiruslikel katsetel lätlased ikka eestlastele vastu ei saanud! Eesti sõitjad on ikka väga kiired. Mõnus oli kohe vaadata, kui tabelisse aegu kirjutati ja Läti sõitjatel suu pikaks venis, kui me neist ikka eespool olime. Aga täpsuslõigul saime esimesel päeval naabrite käest kõvasti peksa, lihtsalt sellepärast, et ei kujutanud ettegi, mis meid täpsuslõigul ootab. Ranno muidugi küsis lätlaste käest, et mis toimub, et kas teil ongi sellised rallid kus kihutada ei saa? Nood vastasid selle peale, et pole jah kiiruslikke katseid kunagi sõitnud."

"Tulemused tulid pigem selle järgi, kellel rohkem õnne oli täpsuslõigul või kes vähem ära eksis ja kokkuvõttes vähem trahvi sai. See käis muidugi esimese päeva kohta. Teiseks päevaks olime muidugi 2 tundi öösel üleval passinud ja arvutanud keskmisi kiirusi ja trassi läbimise aegu. Ja kinnisel katsel hoidsime jalga natuke tagasi," jätkas Jürgenson. "Tegelikult kui nüüd hästi meenutada, siis üks katse oli, kus oli keskmine 69 ja peale, tee ise oli aga piisavalt käänuline ja aeglane. Siis ikka sai natuke vajutada, aga oleks võinud kõikidel kinnistel nii olla. Samas mõtlesime, et tegelt on meil ju SU autod ka, kelle jaoks see juba piisavalt kõva pingutamine, et ajas püsida."

Jürgenson lisas, et korraldus oli väga heal tasemel ja publikut oli palju. "Kordades enam, kui Eestis. Kõik olid nii sõbralikud ja lahked."

Kolmandas grupis käis kogu teise päeva vältel lahing eestlaste ja lätlaste vahel. Kuigi Kaspars Borgs - Andris Pāpe saavutasid kahe päeva kokkuvõttes ROAD klassis neljanda koha, siis teisel päeval olid nad kolmandas grupis viimased. Nii tulid neile kehvad punktid Balti karikasarjas ja seal neil võitjate sekka asja ei olnud.

"Esimesel päeval oli meil kõik hästi, edestasime teist kohta ligemale minutiga. Teine päev sujus ka, kuni viiendal katsel veeloigus mootor seiskus. Sellega kaotasime 15 minutit," rääkis nimetatud intsidendiga liidrikoha loovutanud Borgs. Mullu Läti rallisprindi meistrisarjas ROAD klassis hõbemedali välja teeninud Kaspars Borgs loodab tänavu selle vahetada kulla vastu, kuid peab tõenäoliselt ebaõnnestunud Kuramaa ralli tõttu taas kodus tiitlivõidust ilma jääma.

Aga tagasi Autoekspert rahvaralli Balti karikavõistluste juurde. Selles arvestuses tegid neljandal etapil kõva sõitu Imre Vanik - Janek Ojala, kes kindlustasid endile karikasarjas Janno Nuiamäe ja Hendrik Soomre ees teise koha.

Vaniku ja Ojala ainus eesmärk oli Lätis kahe esikoha saavutamine. Avapäeva alguses olid nad kindlalt esikoha kursil. "Pikal orienteerumise täpsuslõigul, vaatamata et oma üle kümneaastasele rallikogemusele, käkerdasime ära," nentis kaardilugeja. "Kohas, kus kõik eesti suure klassi konkurendid kolmekesi ekslesid, läksid meil osad kurvid vahetusse ja lõpptulemuseks olimegi eksinud."

"Kuna autos polnud GPS-i, siis polnud meil isegi aimu, kus põhi või lõuna on. Seega sõitsime ligi 50 km vales suunas ja jätsime läbimata 2 kontrollpunkti, ning hilinesime AKP-sse 9 minutit," jätkas Ojala. "Laupäevale vastu minnes enam sarja esikohta saavutada polnud võimalik, seega läksime lihtsalt hooaja teist kindlustama. Eks väheke laupäevane võit lohutab, kuid siiski jääb reedene esikohalt kukkumine kripeldama."

Konkurent Janno Nuiamäe sõnas, et kuigi leppida tuli kolmanda kohaga, võis äsjase sõiduga rahule jääda. "Üks ülesõit oli väheke imelik, aga üldiselt sujus kõik hästi," kommenteeris ta. "Kruusakatsed olid väga head, jumalast kihvt! Oleks kihutamist kruusal ka rohkem olnud... Kardirajal olnud katsetega sai täitsa rahule jääda, seal sai "tühjaks lasta", teistel pidi tagasi hoidma. Linnakatse oli ka huvitav, kuigi see oleks võinud kiiruslik olla."

Esimese grupi sõitjad linnakatse esimesel poolel väga kiirusega ei koonerdanud. "Alguses läksime hooga, kuid lõpuks ajasime ikka ajaliselt paika, et vähemalt sealt mitte trahve saada," sõnas Antti Kangro. "Aga mul on hea meel, et lõppu täiega ei võtnud, sest see viimane kunstlik hüpe oleks autole võinud väga valus olla, nagu lätlaste must Evo tõestas, kui oma nina katki hüppas."

Liepajas sõidetud lühikesel katsel purunes Helmet Palmi Mitsubishi Lanceril üks esirehv. Kus täpselt, jäi meestele lõpuni mõistatuseks. Niipalju läks õnneks, et pooltühja rehviga jõudsid nad võistluse võiduka lõpuni.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia