Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
05. oktoober 2011 1:50
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi / Autoleht

Veoautokrossi kuldmedalid läksid uuele põlvkonnale

Eesti veoautokrossi meistrivõistlused lõppesid tänavu üllatavalt rahumeelselt – viimasel etapil Hinsa krossirajal ei aetud ühtki autot pikali ning ka polte ja plekitükke jäi rajale vähe.

Veoautodel GAZ 51/52 näis enne viimast etappi, et kaks meest hakkavad jagama kulda ning veidi suurem kamp pronksi. Kvalifikatsioonisõidud viitasid aga muule – kullakonkurentsis püsinud Marko Tiinas ei jõudnud ära imestada, kuidas tema kontrollaeg saab nii kehv olla, kui talle endale tundus, et auto liigub hästi ja ka sõiduvigu ei paistnud ka olevat. Kuid mis teha – sekretariaadi kell oli ülemus ning tema tahtmise järgi tuli Tiinasel poolfinaaliks joonduda eelviimasele ehk kaheksandale stardikohale.

Konkurents "väikesel veokal" oli samal ajal tihe nagu Muhu muster põlleseelikul. Võistlusele registreerus üheksa meest, kellest kuus heietasid medalilootust. Kaartide segajad ehk need, kel kokkuvõttes polnud enam midagi loota, olid vähemalt sama kõvad: Birger Rasmussen käis poodiumil eelmisel etapil, sellel hooajal alles teise EMV stardi teinud Taavi Pindisel oli ette näidata hõbemedal mullustelt Eesti ja tänavustelt Läti meistrivõistlustelt ning kirsina tordil sättis end joonele ka mullune Eesti meister Indrek Järvpõld, kes terve tänavuse hooaja oli ennast lõbustanud raja kõrvalt kiibitsemisega, kuid otsustas viimasel etapil siiski starti tulla.

Esimese poolfinaali võitis pronksmedalist mõtlev Olari Saarniit, järgnesid Pindis ja veel üks pronksikandidaat, lätlane Bruno Leimanis. Kullapretendent Ott Kevvai saabus neljandana ja tema suurim rivaal Tiinas kaheksandana. Mullune meister Järvpõld jäeti seitsmendaks.

Teise poolfinaali võitis taas Saarniit, kuid oma tõsistest plaanidest andis teise kohaga märku lätlane Andris Jurciņš. Kolmanda kohaga aitas kaardipakki segada Rasmussen. Kevvai oli taas neljas ja Tiinas koguni üheksas ehk viimane.

Finaalis pühkis kõige ees minema Jurciņš ning sinna ta jäigi. Ka Saarniit oli stabiilne – kuigi lõunanaabril istus ta tagarattas ja pidi ise samal ajal peeglisse piiluma, oli ta teine mis teine. Kolmandal kohal sõitis esialgu vanameister Gunnar Orav, kuid siis hakkas vesi tema auto jahutussüsteemist lahkuma ning Kevvai surus temast lõpuringidel mööda, kolmandaks. Tiinas oli seitsmes, mullune meister Järvpõld tema ees kuues.

Kokkuvõttes tähendas selline paremusjärjestus, et kuldmedal läks Võru krossimehele Ott Kevvaile, kellele see oli veoautokrossist üldse esimene auraha (sõiduautode rallikrossist peaks tal noorte-ajast midagi veel olema – A.O.). Jurciņš läks aga tabelis Tiinasest mööda ja sai oma esimese medali, hõbeda, Eesti meistrivõistlustelt. Tiinas, kes juhtis sarja esimese viie etapi jooksul, pidi lõpuks leppima pronksiga ja seegi tuli napilt – Saarniit jäi temast maha vaid punktiga.

Veoautodel GAZ 53 oli küsimus vaid selles, kas kindel liider Vaiko Samm ei katkesta esimesena ja ei tekita sellega teoreetilist võimalust kullavõiduks Mikk Mäesaarele ning kes saab pronksmedali.

Samm ei katkestanud. Mikk Mäesaar võitis etapi, edestades üllatavalt kiiresti edenenud Marek Kõbu ning Vaiko Sammu. Viimati nimetatule seega esmakordne tiitlivõit, Mäesaarele nelja pronksi kõrvale pisut läikivam hõbe. Mõlemad nimetatud medalivõitjad on Võrumaa mehed.

Pronksmedal jagati aga kolmiku Viljar Kask, Erko Sibul ja Illimar Hirsnik vahel. Sibula auto lagunes juba trennis laiali, kuid õnneks oli võistlemas ka noor konkurent Kevin Keerov. Mehed leppisid omavahel kokku, küsisid peakohtunik Jaan Villakult luba, see uuris juhendit ja lubaski – Keerov andis oma auto võistluse ajaks Sibulale, jäädes ise pealtvaatajaks.

Finaalis tekitas kõigepealt elevust Kask, kes startis hetkel, kui fooris põles veel "roosa". Tema õnneks ja vastasfännide suureks meelepahaks peakohtunik seda aga ei fikseerinud ning kohtunikuga teatavasti ei vaielda. Küll aga lehvitati Kasele ikkagi lippu – parempoolne uks oli lahti tulnud ning selle sulgemiseks tuli peatuda boksis.

Samal ajal jäi Sibulal sõit ikka pooleli – ka laenatud auto andis saba. Kask oli distantsiliselt Hirsnikust nagunii ees, kuid viimase tehnika ei pidanud valule samuti vastu. Seega pronksmedal Väike-Maarja krossimees Kasele. Olgu lisatud, et tegemist on üsna harukordse medalivõiduga – Viljar Kask pole oma võidusõitjakarjääri jooksul, mis polegi enam nii lühike, kordagi poodiumile jõudnud, aga ometi pälvis ta hooajal 2011 kokkuvõttes pronksmedali.

Era- ja esmakordne oli viimasel etapil ka Marek Kõbu. Kõigepealt muidugi tema must-valge lehma väljanägemise saanud krossiauto, mille tagasild oli disainitud piima andvaks udaraks ning mille kasti tagaservale oli kirjutatud kahemõtteline "pulli peab saama". Ja siis veel tema idee, et miks sõita üksi, kui kabiini mahub ka kaks tegelast. Peakohtunikult sai ta selleks eriloa ning rihmadesse ja kiivisse topitud kaasreisijad saidki võistlusest osa – esimeses poolfinaalis kaameramees, finaalis sponsor ning teises poolfinaalis tavaline pealtvaataja, kes ei pidanud paljuks selleks spetsiaalselt korraldatud oksjonil sõiduelamuse eest sadat eurot maksta.

Veobagidel GAZ 51 oli enne finaalsõidu starti lahtine küsimus, kuidas jagavad Indrek Viibur, Lauri Leiten ja Margo Püks medalite värvi, keegi neljas nende nõupidamisse enam sekkuda ei saanud. Viimane etapp lõpetati järjestuses Viibur, Leiten ja Igor Kelk. Meistrivõistluste lõpuprotokolli ülemisele reale kanti aga Leiteni nimi. Viibur teine ja Püks kolmas. Geograafiliselt jagunesid medalid Väike-Maarja – Ambla – Väike-Maarja.

Veobagidel GAZ 53 kujunes viimane etapp ootamatult osavõturohkeks ja konkurentsitihedaks. Paar päeva enne võistlust avaldasid osavõtusoovi sel hooajal kivi all peidus olnud noored Priipalu mehed Kardo Künnapuu ja Frank Tiideberg, see ajas omakorda käed sügelema lätlastel ning tagajärjeks oli tänavuse hooaja osavõturohkeim võistlus – stardis seitse meest.

Finaali võitis üsna kindlalt Margus Vainumets, kes pälvis ka meistrikulla. Ühtlasi oli tema ainus tänavustest tiitlivõitjatest, kel kuldset karva medal juba varsemast olemas, kuid seda teises klassis – veobagil GAZ 51. Nii Hinsa finaali kui ka meistrivõistlused lõpetasid teise-kolmandana lõunanaabrid Arnis Ramats ning Jānis Kozlovskis.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia