Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
04. august 2003 15:47
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Gukovo ralli - üks ootamatus teise otsas

 Loe lisaks
Venemaal toimub autoralli kuues etapp

Venemaa rallimeistrivõistluste kuues etapp Rostovi oblastis Gukovos algas tšempionaadi liidri Andrei Žigunovi loobumisega - auto ei saanud võistluskorda. Ralli lõppes ootamatu paremusjärjestusega ning kolme päeva sisse mahtus lugusid, mis ilmselt ralliajaloo anektootideks kuulutatakse.

Rallist ülevaate teinud Vene uudisteagentuurid edastasid üksmeelselt: teisel võistluspäeval oli enam-vähem ajakavas vaid ralli pidulik avamine. Ülejäänuga läks nagu läks, päeva viimane, kokku aga 12 katse tuli hoopis ära jätta.

Katse ärajäämiseks võib olla kümneid põhjuseid, kuid midagi nii absurdset, kui juhtus Gukovos, ei suuda vist ka suurima fantaasiaga spordisõber välja mõelda. Kõik algas sellest, et üks nullautodest lagunes katse peal ära ja piloot parkis oma masina ohutusse paika, rallitrassist eemale.

Nii juht kui ka kaardilugeja läksid oma auto juurest rahumeeli minema, kuid unustasid masinale võtmed ette! Ilmselt polnud tehniline rike väga tõsine, igatahes istus üks silmini purjus "rallifänn" autosse, käivitas selle ja pani ajama. Raske öelda, mis mõtted möllasid purjus inimese peas, kuid ta suundus rajale ja hakkas vastassuunas sõitma stardi poole!
Vähe mõistlikemail rallisõpradel õnnestus "äss" siiski kinni pidada ja kohalikule miilitsale üle anda - nüüd ootab teda auto ärandamise eest kriminaalvastutus.

Ralli avapäev, reede, kulges küll rahulikumas tempos, kuid sündmusi jagus sinnagi. Vahetult enne võistlust teatas oma mittestartimisest meistrisarja üldliider Andrei Žigunov, sest ei saanud autot võistluskorda. Hoopis suure ootamatuse (ja meil välistatud) ootamatuse serveeris aga kõva sõidumees, kuid meistrivõistluste esimestel etappidel ebaõnnestunud Maksim Novikov: tema autos istus kaardilugeja kohal 12-aastane Jevgeni Novikov. Rallimees võttis endale kaarti lugema oma alaealise poja!

"Meile on praegu tähtis, et noormees harjuks ametiga," seletas vanem Novikov. "Kui ta ei eksi, sõidame normaalselt. Kui eksib, sõidame valesti ja tähendab kaotame. Ta ei ole enam päris uustulnuk, ta sõitis minuga juba Vjatka (Vene karikavõistluste etapp) rallil kaasa ja on osalenud kõigil testidel."

Omamoodi filosoofiaga lähenes rallile ka üks favoriitidest, viie etapi järel kolmas olnud Juri Trutnev. Lukoil Rally Teami piloodil õnnestus oma EVO VI juba kolmandal katsel üle katuse keerata, kuid piloot leidis vaid paraja aja ise enda üle naermiseks: "See polnud meil tänavu esimene katus. Õnnestus ratastele maanduda ja kaotasime kõigest viis sekundit. Üle katuse käimise kunst läheb meil järjest paremaks, iga korraga läheb asi kiiremaks. Tegime täisringi ära, maandusime ratastele, käivitasime auto ja panime edasi. Varsti õpime veel selle ka ära, et auto välja ei sureks, siis hakkamegi osasid kurve üle katuse käimisega võtma, sest nii saab kiiremini."

Esimese päeva sportliku osa võitis Stanislav Grjazin - Sergei Uspenski ees, Novikov oli vaatamata noorukesele kaardilugejale kolmas.

Teisel päeval algasid hädad Grjazinil - järjepanu ütlesid üles elektroonika ja mootor ning et jamad täielikud oleksid, siis purunes ka rehv. Grjazin kaotas liidriks tõusnud Aleksei Želudovile neli minutit, kuid ei kaotanud optimismi: "Pühapäeval on veel neli katset, tähendab, tuleb teda igal katsel minutiga võita." Veidi hoogu maha võtnuna lisas siiski: "Võitlust enam ei tule, ülesanne on pihta saada, miks auto elektroonika vahepeal töötab ja vahel mitte. Sõidan senikaua, kuni mootor tuksub."

Killumees Trutnev sõitis laupäevasel esimesel katsel rehvi puruks ja lõpetas kõik katsed keeva mootoriga. Ise ta ei teinud aga sellest numbrit: "Mootor nagu meiegi - kuumeneb üle ja ei käi enam katse lõpus ringi." Ülekuumenemine kollitas sõitjaid tõesti - väljas oli 30 kraadi sooja, autos kindlasti rohkem ja Trutnev leidis siingi õiged sõnad: "Mulle meeldis tänane päev väga. Sai ilma suurema vaevata mitu korda Vene saunas käia - tuled katselt maha, valad endale ämbri vett pähe, jahtud veidi ja uuesti lavale."

Pühapäeval, ralli viimasel päeval, Grjazin vihastus ja võttis neli katsevõitu neljast, tõustes nõnda tagasi esikolmikusse. Kuid ei olnud Lukoil Rally Teami esisõitjal siiski antud seda võistlust lõpetada - viimasel ülesõidul purunes auto käigukast ja mäng oligi mängitud.

Ralli võitis tasa ja targu sõitnud Sergei Uspenski (esimese päeva järel: "Gukovot peab rahulikult võtma, avapäeval andsin ehk 80 protsenti oma võimetest). Teine oli Aleksei Želudov (kes jõudis samuti korra üle katuse veereda) ja kolmas üllatuslikult kohalik mees, rahvuslikku rühma kuulunud Subarul sõitnud Mihhail Girnik.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia