Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
19. november 2011 22:38
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Repro

Rahvarallile on registreerunud üle poolesaja ekipaaži

 Loe lisaks
Klassiliider Rain Rannala stardib Saaremaal pingevabalt

Nädal enne Saaremaa rahvarallit on sel võistlusel osalemisest teatanud veidi üle 60 võistluspaari. Kõige enam registreerunud 2WDb klassi võistlejaid, kõige napimalt on sõitjaid masinaklassis V21.

Suurem jagu Saaremaa rahvarallil osaleda plaanivaist võistlejaist on konkurentidele vanad tuttavad. 26. novembril tuleb aga starti neidki, kes varasematel rahvarallidel võistelnud ei ole.

Nõnda on ainuüksi SU klassis võistlustulle asumas mitu debütanti, kes küll võidulootusi ei hellita. Esimest korda plaanivad rahvaralli kaasa teha Kaupo Suvisild - Mikk Olesk. Autol VAZ 21053 võistlema asuv Suvisild ütles rally.ee autospordiajakirjale, et teda ajendas rallist osa võtma puhas uudishimu: "Mingil moel on see minu unistuste teostamine. Tahan näha, et mida ralli endast kujutab."

"Peamine on läbi sõita ja kogemust saada, et autot tunnetada," jätkas Suvisild, kes seni suurtel võistlustel osalenud ei ole, ent on 7-8 aasta eest võidu sõitnud kohalikel jääradadel.

Debüüti plaaniv Kaupo Suvisild pole ainus saarlane, kes "vanade kaladega" võidu sõitma asub. Autol VAZ 2101 kavandavad rallistarti veel Mikk Leidas - Sten Mägi ning autol VAZ 2107 Mihkel Silts ja Alan Lind.

Mihkel Silts teeb debüüdi küll SU klassis, ent päris esmakordselt võttis ta rahvarallist osa Pärnumaal, osaledes seal teises masinaklassis - seega ees ootab teine start. "Pärnus jäin eelviimaseks," muigas Silts. "Ei tahtnud seal enda esisillaveolist autot lõhkuda. Nüüd sellest autost pole kahju ja tagasi ma ei hoia."

Millist kohta Silts enesele prognoosib? "Ei oskagi öelda. Täitsa tume maa," tunnistas ta. Ta lisas veel, et kui auto eelseisval rallil terveks jääb, näeb teda suure tõenäosusega rajal ka tuleval hooajal.

SU klassis läheb Saaremaa rahvarallil favoriidina rajale Kalle Kruusma, kaardilugejaks Tajo Truuver. Moskvitšil startiv mees kinnitas, et madalamat eesmärki võidust ei ole, kuna hea tulemusega lõppenud eelmine rahvaralli lisas optimismi. Samas lausus neljandat korda Saaremaa rahvarallil startiv Kruusma, et plaan võib realiseeruda vaid juhul, kui kõvad konkurendid Tarmo Peddai, Vahur Kellamov ja eelmisel etapil üllatanud Sander Ilves väga kõva vastupanu ei osuta.

"Siiani on mul Saaremaal läinud nii ja naa. Rajad on muidugi olnud head ja korraldus ka päris tasemel," jätkas Kalle Kruusma. "Usun, et kui pole oma apse, läheb hästi. Palju sõltub sellest, kas Kellamov tuleb või ei tule."

Kuigi ametlikult SU klass Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikasarja arvestusse ei kuulu, peab neile võistlejatele omaette punktiarvestust Igaühe Terviseklubi, just Kalle Kruusma eestvedamisel. Sama mittetulundusühing paneb rahvasportlaste hooaja lõpetamisel teist aastat järjest selle masinaklassi võitjatele välja eraldi karikad.

Kruusma ütleb, et tänavune hooaeg on kujunenud ütlemata põnevaks ja viimase etapi eel on liidrite vahed punktitabelis väga pisikesed. Enim punkte on teeninud Tarmo Peddai, kel neid kokku 62. 61 punkti on teisena kirjas Ruslan Pleshanovil ja 60 punkti Kalle Kruusmal, kelle edu Vahur Kellamovi ees kõigest nelja punktiline.

Veel konkurentidest kõneldes möönab Kruusma, et mitte just paljudel võistlustel osalenud Sander Ilves võib taaskord tõsiselt üllatada. "Kui ta ei oleks Pärnus minutilist karistust saanud, oleks ta mind sekundiga võitnud," lausub Kruusma.

Eraldi masinaklassis võisteldakse Saaremaal ka Moskvitšidel, kus tänavuse hooaja karikavõitjatena asuvad starti Marko Kukuškin ja Elimar Kibus. Usutavasti on Saaremaa rahvarallil startimas ka kõikide teiste masinaklasside liidrid.

Kuigi Saaremaa rahvaralli osavõtjate registreerimine vältab kuni 23. novembri õhtuni, hakkab üldpilt võistlejate osas enam-vähem selgeks saama ning varasemate võistluste alusel võib prognoosida, kellel pärast ralli lõppu oleks asja poodiumile. Kas 4WD klassis võistlevad Jaan Tammor - Martin Vihmann, kes tulid eelmisel etapil Mitsubishi Lancer Evo üheksaga klassivõitjaiks ning olid esimesed ka absoluutarvestuses, suudavad sama korrata Saaremaa kruusateedel?

"Annan endast parima, et kiiret sõitu teha ning konkurentsi pakkuda," lubas Tammor. "Asfaldil tunnen ennast seni mugavamalt kui kruusal ja lumel, seega Pärnumaa oli minu jaoks kindlasti lihtsam sõita, kui seda nüüd Saaremaal tuleb teha. Eesmärk on pigem sõidust rõõmu tunda ning sõbralikus ralliseltskonnas meeldiv nädalalõpp veeta."

Teoreetiliselt on Jaan Tammoril šansid pääseda hooaja kokkuvõttes veel ka kolme sekka. Missuguseks mees ise enda võimalusi hindab? "Hooaja osas ei olnud mul teisi eesmärke peale kogemusi kogumise ning 4WD autoga harjumise. Eks Saaremaa tulemus näitab, kas toob endaga kaasa ka hooaja kokkuvõttes poodiumikoha või mitte."

Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikasarja arvestusse kuuluval osavõistlusel lubatakse starti sada autot. Võistluse korraldajad avaldasid lootust, et kodustel teedel tulevad rajale ka kohalikud noored. "Tahaks kutsuda saare noori üles üritusest osa võtma," sõnas võistluse pressiesindaja Indrek Haamer.

Seni on Saaremaa rahvarallist osavõttu kinnitanud kuus noort saarlasest pilooti, neist kaks sportautol. V21 klassis on startimas Kermo Laus - Gert Virves ja Karl Jalakas - Rainer Laipaik. Klassis J18 ehk kuni 18-aastaste tänavasõiduautodel osalevate noorte masinaklassis on üles antud Rasmus Uustulnd, Sander Sepp, Lauri Peegel ja Karmo Salong. Saarlastele pakub lisaks mandril pärit poistele eeldatavasti konkurentsi ka hiidlane Raido Rehepap.

Saaremaa rahvaralli võistlustrassi pikkus ulatub tänavu veidi üle 77 kilomeetri. Kavas on kaheksa kiiruskatset kogupikkusega ca 20 km. Võistluskeskus ja hoolduspark saavad asuma Laimjala külas, kus start esimesele autole antakse 26. novembril kell 10.40. Pealtvaatajaile hästi jälgitavat lühikest avakatset Laimjalas alustab esimene võistluspaar pärast tehnilise kontrolli läbimist kell 11.03. 600 meetri pikkust publikukatset sõidetakse teistkordselt viimase katsena kell 15.05. 10 minutit hiljem finišeerib esimene ekipaaž Laimjala vallamaja ees.

Võistluse turvaülem Hillar Peegel palus võistlejaile ja pealtvaatajaile meelde tuletada, et rallil tuleb hoiduda alkoholi tarvitamisest. "Tahan seda rõhutada, et autosport ja alkohol ei sobi kokku," lausus Peegel. "Teiseks palume pealtvaatajail käituda vastavalt turvajate korraldustele ja kolmandaks soovime, et publik enda tekitatud prügi hiljem kindlasti kaasa võtaks. Tahame teha viimase peal asja," ütles Peegel.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia