Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
15. mai 2012 17:36
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Margus Vainumets Andris Ramanise kannul. Foto: Pille Russi / Autoleht

Balti karikavõistlusi asus juhtima Margus Vainumets

 Loe lisaks
Sigmar Tammemägi kindlustas liidrikohta

Veoautokrossi meistrisari jätkub Tamsalus

Tamsalu veokarada saab uue lõigu

Eesti veoautokrossi meistrivõistluste esimene etapp veobagidele sõideti paralleelselt Balti karikavõistluste esimese etapiga 12. mail Lääne-Virumaal Tamsalu krossirajal.

Kuigi tegu oli Balti karikavõistlustega, kogunes külalisvõistlejaid stardijoonele täpselt üks. Kahjuks ei suutnud lätlased, kes ka sarja initsiaatorid, sel korral oma esindust suuremaks saada – erinevatel meestel erinevad hädad, mis teha.

See aga ei tähendanud, et võistlus olnuks igav. Pigem vastupidi – nii sõitjate kui ka pealtvaatajate hinnangul pole viimasel viiel-kuuel aastal nii konkurentsitihedat ja põnevat veobagikrossi Eestis toimunudki. Seni kahe klassi vahel jagunenud võistlejad startisid koos, ja etteruttavalt olgu öeldud, et "väikese mootoriga" (GAZ 51) sõitnud bagimehed andsid "suurtele" kõva lahingu ning jõudsid ka absoluutarvestuses auhinnakohale.

Ajavõtuga kvalifikatsioonis näitas konkurentidest ligi 2 sekundit paremat aega tallinlane Margus Vainumets. Alates sellest hooajast GAZ 53 mootorit kasutav tartlane Vahur Lillmann tõestas, et ka tema kodutöö polnud asjatu – teine resultaat. Ainus Lätimaa esindaja Andris Ramanis seiras liidreid samas sekundis ning Valgamaa bagimees Marek Leegiste andis oma GAZ 51 mootoriga bagil tormihoiatuse, kaotades "suurtele" ametivendadele vähem kui sekundiga.

Esimeses poolfinaalis startisid esireast niisiis Vainumets ja Lillmann. Lätlane Ramanis tegi aga seda, mida võis oletada – mehe tehnika liigub väga hästi, kuid mees ise on veel natukene rabe (temale oli see "krokodillbagil" alles teiseks võistluseks).

Teisest stardireast tulnuna pressis Ramanis end juba stardisirgel Vainumetsa kõrvale, andis talle väikese müksu ja Vainumets vajus seetõttu Lillmannile küljelt sisse. Polnud paljut vajagi – Lillmann käis üle katuse, kuid kukkus tagasi ratastele ja sai õnneks sõitu jätkata. Auto vedrustus sai siiski tublisti kannatada ja see tuli hiljem boksis välja vahetada.

"Mul pole blokksilda, seepärast on stardid kehvad," selgitas Vainumets. "Lätlane jäi rajal jalgu, aga oma kohta ta kergelt ei loovutanud – nagu kõrvale sain, nii kippus peale keerama. Vaatasin, et esimeses poolfinaalis pole mõtet hulluks minna, lükkab veel võssa, ja võtsin asja rahulikumalt."

Teises poolfinaalis pääses Ramanis jälle juhtima, Vainumets ja selleks hooajaks kabiiniautolt krokodillile kolinud tapalane Margus Erin tihedalt kannul. Lätlase tempo oli selline, et peagi olid kolmikul hagijatena kannul ka "väikemehed", vahetades omavahel pidevalt kohti (kord Leegiste ees ja läänevirulased Lauri Leiten ning Indrek Viibur kannul, siis jälle vastupidi).

Vainumetsal sai peagi lätlase kivirahes sõitmisest villand ja kui külaline ühes kurvis väikese näpuka tegi, läks Eesti mees pikalt eest. Erin küll üritas, aga mööda ei saanud ja pärast rääkis pea sama juttu, mis Vainumets esimese poolfinaali järel. Kusagilt tagantpoolt startima pidanud Lillmann oli selles sõidus viies.

Finaalis pühkis Ramanis taas esimesena minema, Vainumets langes stardisirgel isegi neljandaks. Peagi oli aga õiglus jalule seatud ning Vainumets liidrikohal (üks pealtvaatajaist: Margus lihtsalt hüppas lätlasest mööda – kui lätlane uuel rajalõigul kõvasti pidurdas, siis Vainumets sõna otseses mõttes lendas temast üle).

Lisaks purunes Ramanise autol amortisaator ja nii pääsesid temast mööda ka Marek Leegiste ja Vahur Lillmann. Sellises järjestuses lõpetatigi: absoluutarvestuse esikolmik Vainumets, Leegiste, Lillmann; "väikeste veobagide" esikolmik Leegiste, Viibur ja tartlane Igor Kelk.

"Plaan on kõik Balti karikavõistluste etapid kaasa sõita, ja mis seal salata, ära tahan võita," lausus Vainumets. "Selleks, et lätlastele, ja loodetavasti ka leedukaile nende omas kodus vastu saada, pean bagi veel täiendama – nende kehvade startidega tuleb midagi ette võtta. Kavas on valmis ehitada tagasilla aktiivdiferentsiaal – eks näis, mis välja tuleb. See ju pooleldi käsitöö, tarvilikke juppe on raske leida ja kokku sobitada."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia