Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
04. juuni 2012 15:50
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Teine etapp pingestas tabeliseisu Balti karikasarjas

 Loe lisaks
Lääne-Eesti rahvaralli võitsid Are Uurimäe ja Tanel Paut

Läänemaal sõidetud Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja teise etapi eel tundus võimalik, et keegi liidritest kindlustab endale tänavu võidu juba enne viimast osavõistlust. Ometi läks teisiti ja tabeliseis muutus kõigis klassides intrigeerivaks.

Grupis 4WD asus Statoil Lazerway Lääne-Eesti rahvarallil Balti karikavõistluste punkte püüdma kuus võistluspaari. Karikasarja liidritena alustasid laupäevast võistlust avaetapi võitjad Aiko Aigro ja Marko Koosa. Optimistlikult meelestatud Tartumaa mehed said 3,6 km pikkuselt avakatselt kirja parima aja, kuid kümnendiku pealt sama tulemuse sõitsid välja Rain Rannala - Simmo Nestor.

"Esimene katse oli ikka päris jube ning kuna joonise järgi tehtud legend ei klappinud, siis mingeid riske võtma ei hakanud," kommenteeris Rannala. "Finišis võrdlesime aega meie põhikonkurentide Aiko Aigro ja Gert Aasmäega. Siis vaatasime, et tegelikult päris hea tulemus. Kolmas ja neljas katse aga õnnestusid ilusti ja seal oli ka meie legend üldiselt paigas ning teeolud olid võrreldes eelmiste katsetega ikka kullatükid."

Rallit asusid teise katse järel pisikese eduga konkurentide ees juhtima Rannala ja Nestor, kes noppisid järjest katsevõite, kuni nende õnn kuuenda katse järel pöördus. Juhi sõnul algasid probleemid kuuendal kiiruskatsel, mil nende autol purunes parem esimene rehv. Seejärel tekkisid ülesõidul tehnilised probleemid ja nende Mitsubishi mootor lakkas töötamast. "Rehv vahetatud ja auto käima saadud, suundusime järgmisele katsele, aga paarsada meetrit enne AKP-d suri auto taas välja ja ei käivitunud. Kui uuesti käima saime, olime 2 minutit hiljaks jäänud, kuid starditsoonis taas sama jama - auto seiskus. Seal pikalt proovisime veel ning tüki aja pärast õnnestus. Seitsmenda katse keskel suri auto taas välja. Siis otsustasime, et nüüd on kõik," rääkis võistluse parimalt punktikohalt katkestanud Rain Rannala. See tähendas, et avaetapi vahele jätnud meestel jäi punktiskoor Balti karikasarjas nüüdki avamata.

Talviselt etapilt 8 punkti teeninud Jaan Tammor - Martin Vihmann jäid samuti punktideta. Nendegi sõit jäi auto tehniliste probleemide tõttu pooleli. "Rain Rannala koha peal oleks veel valusam katkestada olnud. Ta oli ikka väga hea hooga tulemas teist osa," kommenteeris Tammor. "Aga meil läks esimese katse viimasel kolmandikul läks vasak tagumine pooltelg katki. Auto ei liikunud peaaegu üldse. Kuidagi saime katse finišisse. Panime kõik lukud peale, et seejärel vähemalt hooldusparki jõuda ja auto treileri peale ajada. Pidi see just nüüd juhtuma. Kurb, et rahvarallisid on niigi harva ja et nüüd siis auto andis otsad. Oleks see jama olnud nädal tagasi, kui käisin trenni tegemas, aga ei... Seekord sain võidu sõita vaid 2000 meetrit."

Tammor nentis, et Balti karikavõistlustel ei ole tema seis enam kiiduväärt. Kuigi esimest ja teist kohta ta enam püüda ei saa, on Jaan Tammoril ja Martin Vihmannil siiski säilinud võimalus välja teenida kolmanda koha karikad - seda juhul, kui nad otsustavad osaleda hooaja viimasel etapil ning suudavad seal saavutada esikoha. 25 võimaliku lisapunktiga mööduksid nad Helmet Palmist ja Manivald Kasepõllust, kes hooaja algusest hoidnud enda valduses kolmandat kohta.

"Ilmselt ma Helmetiga arutan seda Lätti minekut," oletas Tammor. "See minek sõltub mitmetest asjaoludest ja muudest plaanidest."

Mullu Balti rahvaralli karikavõistlused võitnud ja Lätiski võistelnud Helmet Palm ütles, et tema enda otsust viimasel etapil osalemiseks ei avalda: "Ma ei väida midagi. Mul on head plaanid, aga neid ma ei avalikusta. No juhul, et kui ma lähen."

Äsjase ralli 4WD grupis kolmanda tulemusega lõpetanud Raplamaa mees ütles sõitu kommenteerides, et seekord olid edukamad need, kel oli rohkem julgust: "Ega Aiko Aigro ja Gert Aasmäe pole papist poisid! Nad tegid tublit sõitu! Mina aga ei saanud päris õiget rütmi kätte."

"Andes rallile aga hinnangut - väga hea oli! Minule meeldis. Oleks mina ka tünnidest ja šikaanidest julgelt läbi pannud, oleks positsioon parem. Aga läksime puhta sõidu peale välja. Ühe korra küll viimasel katsel läksime ühest šikaanist kogemata otse. Kasepõld ütles, et kuule, et me saame karistuse ju, kui nii teeme. Siis tagurdamisega läks 15 sekundit kaduma."

Palm lisas, et kuigi tal on Balti karikasarja võit käest läinud, pettunud ta ei ole: "Võib kolmanda kohaga ka rahul olla."

Tegelikult on 30 punkti kogunud Helmet Palmil vara rõõmustada, kuna otsustav sõit seisab veel ees ja kolmanda koha saatus on lahtine. Kuivõrd võidu väärtuseks on 25 sarjapunkti ja et halvim etapp arvestatakse maha, on šansid selleks säilinud veel Jaan Tammoril (8 p), Peeter Tsukeril (10 p) ja Kaido Saulil (24 p).

Mõlemal Eestis sõidetud etapil startinud Kaido Saul märkis, et tema Lätis osalemise otsust veel langetanud ei ole. "Seda ma aasta alguses plaani ei võtnud. Praegu on poisitsioon muidugi üllatav, aga kui Rain ja Jaan oleksid viimase ralli lõpetanud, ma nii kõrgel kohal poleks. Aga selline see tehnikasport juba kord on."

Lääne-Eesti rahvarallist kõneldes märkis koos Jagnar Jaaskaga võistelnud Kaido Saul, et üldjoontes sujus kõik plaanitult. "Kaardilugeja pea käis küll esimestel katsetel kiivriga paar korda vastu lage," märkis ta ja lisas naerdes, et see oli karistus. "Hommik algas sellega, et reklaamide kleepimise käigus õnnestus kaardilugejal kogemata minu näpp auto ukse vahele jätta, mis päädis kergelt lilla küünega."

"Hoolduspausil avastasime, et üks esirehvidest oli hakanud tühjenema. Kruusa oli velje ja rehvi vahele sattunud ja sealt ta vaikselt susiseski. Ratas alt ja hooldusalas asuvas töökojas puhastati rehvivahe ära ning sõit sai jätkuda. Teisele ringile startisime kell 17.50. Nii hilja polegi vist veel kunagi rajale saanud. Katsed teisel ringil olid samuti mõnusalt kiired ja kohati tehnilised. Esimesed läbimised kõikidel katsetel läksid rajaga tutvumise tähe all ja liigseid riske ei hakanud võtma. Teistel läbimistel sai igal katsel oma aega parandatud. Eesmärgiks oligi ralli puhtalt ilma vigadeta lõpuni sõita. See ka õnnestus täielikult, suuri sõiduvigu sisse ei tulnud ning tagurdama ei pidanud kordagi."

Rain Rannala kinnitas Kaido Sauli sõnu kiiruskatsete kohta: "Üldiselt olidki katsed väga head ja tehnilised. Välja arvatud esimesed kaks, mille pinnas ei pidanud vastu ja muutus kuumaastikuks." Sama arvamust jagasid teisedki võistlejad. "Esimesed kaks katset läksid küll auku, aga muu oli üldiselt hea," lausus Helmet Palm. "Ralli oli hea, katsed huvitavad ja kiired. Esimene katse oleks võinud olla ühekordse läbimisega, teine kord lõhkus autot korralikult," sõnas Teele Sepp, kes kaardilugejana Gert Aasmäe kõrval saavutas Balti karikasarja teise etapil esikoha 4WD grupis.

Addinol Kesk-Eesti rahvarallilt maksimumpunktid teeninud Aiko Aigro - Marko Koosa lootsid, et neil õnnestub võidukarikad kindlustada juba Läänemaal, ent läks teisiti. "Esialgu oli kindel plaan sõita paremini. Aga selle rikkus väljasõit eelviimasel katsel, stardist 300 meetri kaugusel," sõnas Aigro. "Tee oli libe ja kandis auto välja. Kaardilugeja pani jalad vastu armatuuri, kartes, et kohe käib kõva pauk vastu puud. Sattusime kraavi, kuid puu jäi napilt puutumata. Jukerdasime seal, aga ei saanud kohe välja. Kui seda intsidenti poleks olnud, olnuks lõppseis Gerdiga teistmoodi!"

Kumbki võistluspaar on nüüdseks teeninud võrdselt 43 punkti - nii võidu kui ka teise koha eest. Kindla võidu võib tänavu Balti karikasarjas emmale-kummale meeskonnale tagada vaid esikoht 24.-25. augustil Lätis sõidetavalt etapilt. Sponsorite Villa Müllerbeck, Eco Oil, Oti Pubi ja Comeback toel rahvasporti harrastav Aiko Aigro praegu muretsemiseks põhjust ei näe, kuna tema võistlema minek lõunanaabrite juurde sõltub kõige otsesemalt Gert Aasmäe vastavast otsusest. "Olukord on punktidest lähtudes peaaegu päris hea, kuna võrdse tulemuse korral loeb esimene sõit rohkem," lausus Aigro. "Kuigi meil on sama palju punkte ja kui ta otsustab Lätti mitte minna, siis pole ka minul seda vajadust."

Gert Aasmäe kommenteeris: "Me ei ole veel otsustanud, kas lähme sinna sõitma. Aga ilmselt tuleb minna, kui esikoht mängus. Õnneks on otsustamiseks veel pisut aega. Aga rallist rääkides - see oli okei. Katsed olid huvitavad, välja arvatud 1 ja 2, mis lõhkus autot palju. Konkurents oli väga tihe. Hea, et saime Aikost sel korral ettepoole, ega andnud talle võimalust esikohta kindlustada kahe etapi järel."

Päris kindlasti lubab Liepaja ümbruses toimuval võistlusel aga startida SU grupis äsjase võistluse järel liidrikohale kerkinud Ruslan Pleshanov, kes muide, andis oma sellisest otsusest teada juba läinud aastal. "Kindel plaan on osaleda," kinnitas Moskvitšiga sõitev mees, kes tänavusel hooajal kogunud 40 sarjapunkti.

Kommenteeris koos Imre Jellega võistelnud Ruslan Pleshanov laupäevast rallit aga järgmiselt: "Korraldus - kõik korras, meeldis. Ilm oleks võinud soojem olla, aga väga ei häirinud. Rada esimesel-teisel katsel raputas natuke rohkem. Aga õige rallikatse vist peabki olema selline. Seega rahul. Kõik ülejäänud katsed olid super, meeldisid väga."

Autost kõneldes märkis Pleshanov, et seekord Moskvitš eriti aeglane. "Tulevikus peab mootori vahetuse ette võtma. Muu osas oli kõik korras: tehnika töötas ilusti, rehvid pidasid hästi." Ta ütles, et jäi enda puhta sõiduga rahule, kuid üks probleem siiski segas: "Probleemiks sai üks tagumine rehv, mis võistluse poole pealt hakkas tühjaks jooksma. Pärast pidime seda mitu korda täis pumpama ja lõpuks ka ära vahetama. Õnneks jõudsime selle kõik ära teha õigel ajal ja trahvi ei saanud."

Ruslan Pleshanovi ja Imre Jelle võit muutis SU arvestuses konkurentide elu märgatavalt keerulisemaks ning hooaja algul terendanud lootus võidukarikatest ei pruugigi ilmtingimata tõeks saada. Katkestasid äsjase Lääne-Eesti rahvaralli nii avaetapi võitjad Rainer Meus - Elari Jallajas kui ka märtsis teise koha punktid teeninud Madis Kruusma - Tavor Tani.

"Ilmselt peab nüüd sel aastal ka Lätti minema," muigas Rainer Meus, kes lootis Balti karikavõistluste võidu kindlustada juba Eestis. "Kuna võitu veel ei tulnud, nüüd selline mineku plaan on. Kruusmaga võrreldes on meil kindlasti eelmise aasta kogemusest kasu. Arvan, et nüüd me võiksime juba isegi lätlastega aegu kombineerida, tähendab nendega võidu sõita."

Meus tunnistas, et katkestamine Statoil Laserway Lääne-Eesti rahvarallil tegi meele mõruks. "Tahtnuks ikka lõpuni veereda," ütles viienda katse järel sõidu pooleli jätnud mees. "Viienda katse keskel läksin ratta jagu muru peale. Seal oli kivi või känd. Käis meeletu pauk. Lõi lääba kõveraks ja roolilati raami küljest puruks. Saime kuidagi katse finišisse ära ja jäime sinna. Nii palju oli auto õnneks pärast juhtunut juhitav."

Avakatsest kuni neljanda katseni SU arvestuses võistlust juhtinud Madis Kruusma - Tavor Tani jäid rajaveerde sarnasel põhjusel. Viiendal katsel kiires kurvis kandus nende auto rehvide kehvemaks muutunud pidamise tõttu trajektoorilt välja, vastu valli seest välja tulnud kändu. Selle tagajärjel tõmbas šarniiri pesast ära ja edasi sõita polnud võimalik. Kuuldavasti jäi vähe puudu, et väga agressiivse sõidustiiliga Läänemaa noormees oleks enda roolitud Lada seal katusele keeranud. Kõnealuses kohas said viga ka mitmete teiste rahvarallil osalenute autod - ühel autol hakkas pärast kännuga kokkupõrget tõrkuma elektroonika, teisel lendas tagaklaas minema...

Katkestas seekordse sõidu ka kaks 2WD grupis osalenud ekipaaži. Avaetapilt maksimumpunktid noppinud Eero Brecher - Harri Jõessar ei saanud võidulootust hellitada juba ralli algfaasis. Esimesele katsele minnes ei töötanud nende auto mootor korralikult, põhjuseks streikiv kütusepump. Kuidagi õnnestus neil siiski oma Volkswagen Golfiga esimene katse läbida, ent finišis suri mootor taas välja. "Probleem süvenes. Teise katse peal ei olnud autol sugugi jõudu. Ülesõidul üritasime remontida, aga ei saanud korda. Mootor suri välja ja lõpuks enam ei saanud seda parandada ka," rääkis Eero Brecher.

"Olen natuke pettunud. Oli lootust heale kohale ja tunne oli hea. Aga see on tehnikasport," jätkas ta. "Janno Nuiamäed edestasime alguses oma probleemse autoga ligi 10 sekundit, seega on reaalne konkurente võita. Nüüd ongi lootused Läti peal. Seal saab väga põnev olema ja tuleb ilmselt huvitav võistlus. Tore, et Imre Vanik otsustas samuti Balti karikavõistlustel osaleda, ongi võidukarikas suurema väärtusega. Lihtsalt seda kätte muidugi ei saa. Aga praegu jäi kripeldama, et nii läks," rääkis Talliott Racingu, Reibal JRK ja isa abil ning toel võistlev Eero Brecher.

Teine katkestajate duo oli Peeter Tammoja - Martin Müganen. Peeter Tammoja kommenteeris: "Kahjuks jah seekord polnud meie päev. Esimesed kaks katset olid väga jubedaks läinud, kui meie sõitma hakkasime. Esimese katse saime sõita terve autoga. Teise auto stardis läks meil autol tagumine amortisaator puruks ning algasid hädad. Kuna amortisaator oli juba katki, siis hakkas see ka lõhkuma õõtshooba. Otsustasime siiski edasi sõita ilma amordita ning katkise õõtshoovaga. Kahjuks oli ratas nii viltu all, et see sõi ära pooltelje ning umbes 100 meetrit enne kuuenda kiiruskatse lõppu pidime katkestama. Väga kahju, aga selline see tehnikasport on."

Mitte vähem pinget ja draamat ei jagunud Nissan Sunny kabiini, kus viibisid 2WD grupis võitu jahtinud Imre Vanik ja Janek Ojala. Miks? Nimelt näitas nende sõiduvahendi kütusenäidik valesti ja sellest tulenevalt olid mehed ühtäkki silmitsi olukorraga, kus katsel lõppes bensiin. "Kütus sai otsa neljanda katse peal, sest näidik valetas. Pool paaki pidi olema, aga tegelikult oli 10 liitrit," selgitas kaardilugeja.

Viperused algasid Allservi ja Lukuspetsialisti toel võistlevail meestel juba avakatsel. Auku sõidetud esimesel kiiruskatsel tuli üks küünlapiibu juhtmetest küljest ära, mistõttu tööle jäi vaid kolm silindrit. Teisel katsel tuli süütepoolilt peajuhe kahel korral maha ja nii tuli neil ka kaks korda peatuda, et see probleem lahendada - paraku kogunes sellise asjatoimetusega poolteise minuti jagu ajakaotust. Et nad kütuse lõppemise tõttu hilinesid 32 minutit ühte ajakontrollpunkti, teenisid nad lisaks 5 minutit ja 20 sekundit trahvi.

"Me olnuks muidu esikoha pretendendid, aga nende asjade tõttu osutus see võimatuks," ütles Ojala. "Normaalselt sõita saime vaid viiendast kaheksanda katseni."

Nüüd lubavad Imre Vanik ja Janek Ojala maksimumi püüda Läti etapil. "Võidušansid on meil neljal veel alles," arutles Ojala. Ta ütles, et nagu mullu Balti karikasarjas grupis 1600+, ei tahaks nad tänavu leppida sama positsiooniga 2WD arvestuses. Pealegi on see viimane aasta, kui selle Nissani roolis istub Imre Vanik, sest tuleval aastal sõidab kõnealuse autoga Janek Ojala. Senine piloot kaalub osalemist SU klassis või asub konkurentsi pakkuma neljarattaveolise autoga.

Tabeliseis Balti karikavõistlustel pärast kaht etappi 2WD grupis on võrdlemisi huvitav. Janno Nuiamäe - Hendrik Soomre on kogunud 40 punkti, Eero Brecher - Harri Jõessar 25 punkti, Peeter Tammoja - Martin Müganen ning Imre Vanik - Janek Ojala 18 punkti. Nagu Ojala märkis, on neil kõigil säilinud võimalus tänavu mitut riiki hõlmav karikasari võita. Kesk-Eesti rahvarallilt 12 punkti teeninud Konstantin Vedennikov - Darja Antonova kahjuks enam võidule pretendeerida ei saa.

Lääne-Eestis konkurentidest jagu saanud Janno Nuiamäe ja Hendrik Soomre ei kõhkle hetkekski, kas minna võitu jahtima viimasele etapile. "Lätti? Kindel plaan on minna! Kui teised ka tulevad, on huvitavam ja põnevam. Tihedam konkurents on hea, on pinget ka rohkem. Pealegi, rivaalid on head sõitjad," sõnas Nuiamäe.

Milles peitus edu võti äsjasel rahvarallil? Väga agressiivset sõitu teinud Janno Nuiamäe sõnul tuli sel korral kõik lihtsalt hästi välja. "Ralliga jäin rahule. Kõik istus ja sujus hästi. Vaid eelviimasel katsel tegin ühe vea šikaani sisenemisel, millega kaotasin aega," rääkis ta. "Sõit hakkab juba välja tulema! Oma osa on sellel, et kogemust on nüüd rohkem, sprindid on selles osas kasuks tulnud."

Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste viimane etapp sõidetakse 24.-25. augustil Lätis, paralleelselt Kuramaa ralliga.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia