Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
22. november 2012 15:48
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg
 Foto: vaztuss.lv

Lada rooli istunud Sigmar Tammemägi jäi Riias viiendaks

Sel hooajal otsustas põhiliselt veokakrossiga tegelev Võrumaa mees Sigmar Tammemägi istuda veidi pisema auto rooli ning osaleda Lätis populaarses karikasarjas "Žiguļu kauss", kus kihutatakse võidu vaid Žigulitega.

"Mõte tuli sellest, et tahame sõpradega talvel jääradadel sõita ja nii sai otsustatud, et ostaks Lada. Sattusin mingi aeg Valmierasse, kus ühes teeninduses olid ralli-žgullid. Hakkasime sel teemal rääkima ja nii sain VAZtuss võistlustest päris hea ülevaate," lausub Sigmar Tammemägi, kes endale soetatud Žiguliga plaanib nüüd samuti neil võistlustel konkurentsi pakkuda.

Võrumaa veokamees Ardo Kuus ostis lätlastelt standardklassi Žiguli. Sellega nad laupäeval Riias võistlemas käisidki. "Minu oma saab alles detsembris valmis," põhjendas Tammemägi, kes lubab enda sõidukiga juba detsembris Smiltenes sõidetaval teisel etapil stardis olla. "Oodatakse, et lumi maha tuleb, kuna need sõidud ongi üldjuhul talvel."

Riias kihutasid eestlased asfaldil. Esimeses stardis oli roolis Tammemägi, teises Kuus ja kolmandas taas Tammemägi. "Mul tulid ajad paremad," märgib Tammemägi. "Sain B-finaali. Seal võitsin. A-finaalis oli meid joonel kaheksa tükki, sain viienda tulemuse," muljetab esimese eestlasena selles võistlussarjas lõunanaabreile konkurentsi pakkunud mees. Sõidu võitis Renārs Kārkliņš, viimane oli Reinis Nitišs.

Masinaklasse on neil võidusõitudel kaks. "On tavaline Žigulite klass, kus autol peab olema turvapuur ja sportiste. Kasutada võib seejuures klassikalist poltpuuri," räägib Tammemägi. "Rehvid on kõigil samad, 13-tollised 175/70 mõõdus Dunlopid."

Teine arvestusklass on samuti Ladadele, kuid seal on lubatud autosid märksa enam ümber ehitada. "Vabaklassis võid tuunida, kuid see hakkab rahakoti peale," lausub Sigmar Tammemägi.

Tammemägi räägib, et lisaks temale ja Kuusile peavad teisedki mehed plaani sellisteks sõitudeks Žigulid ette valmistada. "Raivo Ojaveer ehitab praegu ühte, tal poeg hakkab sõitma. Tauri Tuusis ehitab ka veel," teab Tammemägi.





Žiguli karikavõistluste etapp Eestisse?


Sigmar Tammemägi hinnangul osaleb Lätis Žiguli karikasarjas üle 30 võistleja, kellest nii mõnigi avaldas soovi Eestiski võistelda. Seda juhul, kui keegi sõidu korraldaks. Tammemägi sõnul on tal nagunii plaan Võrumaal teha korralik lumerada ja mõtted etapi korraldamiseks võiksid ideaalis realiseeruda. "5-10 meest on Lätist tulemas," teab ta ja paiskab õhku küsimuse: "kas ja kui palju oleks eestlasi startimas?"

Tänaseks on selge, et sellises formaadis võistluse saab Eestis läbi viia rahvakrossina, mis on krossivõistluste n-ö odavaim variant. "Et siis võidu sõita, selleks on võistlejal vaja vaid normaalset korvistme ja turvapuuriga tagarattaveolist Ladat ning rahvakrossi litsentsi."
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia