Kliki siia Kliki siia
Millisesse vanuserühma kuulud?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
31. jaanuar 2013 21:20
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Rakkes läheb võidu nimel tuliseks andmiseks

 Loe lisaks
Favoriidid teenisid Pandivere rahvarallilt võidu

Rahvarallil stardivad Eesti ja NSVL meistersportlased

Uue hooaja esimene rahvaralli sõidetakse nelja valla teedel

Laupäeva hommikul rivistuvad rahvaralli võistlejad Rakkes stardijoonele, et selgitada välja Eesti rahvaralli karikavõistluste hooaja avaetapi parimad. Kõige põnevamaks kujuneb ilmselt sõit üldvõidule.

Missuguseks kujuneb meeste jõuvahekord hooaja esimesel lumel ja jääl sõidetaval rahvarallil, saab selgeks 2. veebruari õhtuks. Esialgsetel andmetel osaleb rahvarallil "Pandivere talv 2013" seitsmes masinaklassis kokku 77 võistluspaari. Ligemale 20, täpsemalt 18 ekipaaži on üles antud 4WD klassis. Esimesena alustavad Rakkest võistlust SU klassi sõitjad, neljarattaveolistel autodel startivad mehed pääsevad starti võistlejate rivi lõpus, seega tuleb neil oma oskused maksma panna libedaks lihvitud jäisel rajal, abiks ehk vaid rohkem diferentsiaalilukke.

Rain Rannala ütleb, et 4WD lõpus startimine on võrdlemisi halb. "Selleks hetkeks on rada siledaks sõidetud ning pidamist pole," nendib ta. "Taga pool on ses suhtes jälle huvitavam sõita, et näeb teiste meeste aegasid. Samas sõitu see otseselt ei mõjuta."

Peafavoriidina asub starti mullu mitmes rahvaralli karikasarjas võidutsenud Aiko Aigro. Kas ta sihib tänavu sama tulemust? "See hooaeg on selline vaheaasta, kus ma ei ole veel 100 protsenti kindel, kas sõidan kogu hooaja kaasa. Kui punktiseis ilusaks läheb, siis tuleb muidugi sõita. Üldvõidu tahtjaid on palju, aga kui eelmisel aastal tuli esikoht suhteliselt lihtsalt, siis nüüd võiks küsijaid olla viimaste etappideni mitu! Aga nagu tehnikasport on, siis siin on vaja ka õnne," räägib Aigro. "Talvised sõidud on mulle meeltmööda olnud ja loodame, et edu ka Pandiveres jätkub. Olen saanud palju sõiduoskusi lihvida ja eks see kajastub ka viimastes söitudes."

Aiko Aigro lausub, et kuna varasematel aastatel kiiret sõitu teinud Elvis Pukk istub seekord kaardilugejana Siim Liivamägi kõrval, on üks kõva konkurent rajalt puudu. "Elvis on kaardilugejana kirjas ja tal on seega ainukene võimalus võita siis, kui Siim kiiresti sõidab."

Erinevalt favoriidist, ütleb Elvis Pukk, et tema plaanib selle rallihooaja üldse vahele jätta. Sel talvel Pukk rivaalide teada veel võistlemas ei ole käinud, mistõttu konkurendid tunnevad huvi, kuidas ta on Pandivere ralliks valmistunud. "Kusjuures olen võistlemas käinud. Kamariku esimesel etapil sai osaletud," sõnab Pukk. "Kui veel eile hommikul ei olnud plaani Pandivere rallil osaleda, siis täna tundub, et siiski osalen. Samas kül mitte piloodina - lähen loen kaarti ühele noorele rahvarallurile. Poodiumit on veel vara nõuelda, kuid ega siis kaotama ka ei lähe!"

Kuna Elvis Pukk konkurentide vastu mingit asist sõjaplaani tänavu ei hau, siis 2011. aastal saavutatud kolmas ja mullune neljas koht jäävad talle sel hooajal seetõttu tõenäoliselt püüdmatuks. Konkurendid tögavad: "Kas sel aastal on siht seatud viienda koha peale?" "Ei-ei," pareerib Pukk, "mina ei ole kindlasti oma oskustes järeleandmisi teinud - pigem vastupidi, ikka edasi. Ainus vahe 2011 ja 2012 hooaja tulemustes on see, et teised on neid samme natuke rohkem edasi astunud. Seda nii autoarendustes, kui ka sõiduoskuses. Loomulikult oli eelmise aasta tulemus mulle mingil määral pettumus, kuna eesmärk oli ikka poodiumikoht. Samas hooaeg oli ju huvitav, nii tihe vist polegi olnud rebimine esimese 5. koha peale. Poodiumikohtade vahed olid ju kohati alla sekundi."

Pandivere ralli võitjat ennustades nimetab Elvis Pukk mõned nimed. Uut hooaega uue kaardilugejaga alustavat Gert Aasmäed nende seas miskipärast ei ole, kuid kommenteerib ta Aasmäe sõiduoskust aga meeleldi: "Gert on kindlasti üks neist, kes mahub ilmselt kolme sekka. Seda näitab ka Kamariku teise etapi tulemus. Samas ei tea, kuidas kaardilugeja vahetus talle mõjub. Väidetavalt oli Teele (Sepp - toim.) ikka jubedalt kõrvalt utsitanud, et "hoia peal" ja et "Kristo sõidab ikka paaaalju kiiremini"."

"Kui arvestada, et mina ei tee hooaega kaasa, siis pakun hooaja võitjaks Aikot või Raini," lisab Elvis Pukk. Täpselt samasuguse avaldusega esineb Jaan Tammor, kes hooaja esimesel võistlusel ei stardi. "Hetkeseisuga kahjuks ei ole tõesti osalemas. Loodetavasti tuleb hooaja peale piisavalt võistlusi, et üks tulemus kustutatakse," sõnab Tammor, kelle kaardilugeja polnud sugugi rahul, et eelmisel hooajal jõudsid nad normaalselt finišisse vaid ühel rallil. "Kaardilugeja sõnad: "See aasta on plaanis teha üldse teistmoodi. Kuhu kohale läheme, seal plaanime võita." Kaardilugeja on juba praegu mõeldes sellele üliõnnelik. Ma omalt poolt loodan, et seda optimismi jagub tal hooaja lõpuni."

Kaks Evo üheksat, millest ühe roolis Rain Rannala ja teise "sangas" Jaan Tammor, ei saanud eelmisel hooajal normaalselt sõidetud. Tuntakse huvi, kas tänavu tuleb võidusõitu ka? "Loodan, et sel hooajal on õnn "üheksate" poolel ning saame kõik võistlused ilma tehniliste tõrgeteta lõpuni sõita." Ja kes võidab hooaja? "Favoriitideks pean Aiko Aigrot ning Rain Rannalat, kuid üldiselt on tase nii ühtlane, et seda nimekirja võiks pikemalt jätkata," lisab Tammor.

Varasemate aastatega rahvarallidelt 7 võidukarikat korjanud Rain Rannala tunnistab, et mullune rallihooaeg läks väga kehvasti. "Auto vahetusega olid planeeritud siiski paremad tulemused. Aga nagu selgus, siis aasta arv tehnika vastupidavusele kahjuks ei mõju. Ma arvan, et uus hooaeg sujub paremini ning eesmärk on loomulikult esikoht. Samas on konkurents tihe ning kuna ennast võitjaks ei pakuks, siis ütleks, et Jaan võidab karika. Tal oli palju ebaõnne, kuid kiirus oli olemas. Loodetavasti saab tänavu pidada maha korralikke sekund-sekundis lahinguid."

"Pandivere rallilt loodan kohta kergemate autode (Aiko, Gert) seljataga ning parimal juhul poodiumikohta," jätkab Rannala. "Samas on talv näidanud, et üllatusi võib mitmeid tulla. Ega ilma asjata pole kohustuslik lumelabida olemasolu," naerab ta.

Võistluse direktor Peep Kristal rõhutab siinjuures, et lumelabidat kohapeal ei müüda. "See peab aga kindlasti autos kaasas olema. Tehniline kontroll on kiire. Et kõik ladusamalt sujuks, peavad võistlejad autod sõiduks korralikult ette valmistama," räägib Kristal, andes soovitused üle vaadata, kas istmed ja akuklemmid on ikka korralikult kinni.

Kui kedagi tehnilisest kontrollist koju ei saadeta, tuleb 4WD klassi sõitjail ilmselt hoolega silmas pidada ka Are Uurimäe kiirust. "Proovime ikka kiirema Subaru tiitlit hoida," lubab 2012. aastal rahvarallidel Imprezaga head sõitu teinud mees, kes Pandivere rahvarallil konkurentide ebaõnnele ei looda ega plaani ka liigseid riske võtta. "Puruks sõitma ei lähe," lausub Uurimäe, "võtame mõistliku tempo, sest lumel on katsekilomeetreid meil sellel aastal vähe. Pikk hooaeg on ees, oluline on mitte nulli tabelisse saada."

Are Uurimäel oli eelmisel aastal kõva lahing Markus Moreliga, kel istumise all samuti Subaru Impreza. Kui mullu peeti Morelit mõneti üllatajaks, siis enda hinnangul tal sel aastal enam millegagi üllatada ei ole. "Ja mina ei julge spekuleerida, kes Pandivere rahvaralli võidab. Konkurents on seal kõva, 6 või 7 küsijat kindlasti! Minu sooviks oleks Aret edestada, aga ta on kiire ja ei paku eriti seda võimalust," sõnab Morel.

Ja nüüd tunnevad rivaalid huvi, kas Moreli istumise all olev vanem Subaru võiks uuemast ometi kord ka kiirem olla? "Vanem Subaru tohib uuemast kiiremini sõita küll," muigab uuemat rooliv Are Uurimäe ja täpsustab, et neil on oluline kaaluvahe. "Vana on 150 kg kergem ikkagi. Ma arvan, et sõltub ikka tihendist ja õnnest, et kas tehnika kestab."

Võidukarikat ennustab Uurimäe algaval hooajal aga peafavoriidile. "Praeguste märkide järgi pean ikka sarnaselt eelmisele aastale Aikot pakkuma. Põhjuseid on mitu. Lumel on ta olnud juba sellel hooajal alistamatu. Tal on majanduslikult head võimalused ja pole segavaid tegureid - kolme last. Aikol on väga hea auto ja tasakaalu tunnetus ning ta on 100-protsendiliselt pühendunud autospordile."

Start Vao Külaseltsi korraldatavale Pandivere rahvarallile antakse 2. veebruaril kell 10. Ralli direktor Peep Kristal märgib, et paar päeva valitsenud sula võistlustrassile liiga teinud ei ole ning võistluse ettevalmistus sujub. "Kõik on tip-top," kinnitab ta. "Vett ei ole, küll on aga mõni koht kinni tuisanud. Need ajame lahti jälle ja seda suurema valli saab."

Pealtvaatajad saavad võistluspäeval infot Rakke alevis asuvast võistluskeskusest, kuid neile, kellel soov varakult ralli vaatamiseks plaane teha, pakub ralli direktor välja ühe huvitava vaatamiskoha: "Hea koht on Salutagusel. Piibe maantee ääres, seal on väga hea kurv. Ja autoga pääseb üsna ligidale ka."
Kliki siia
Artikli juurde
04.12.2019
Roland Poom võistleb uuel hooajal R5 klassi autoga
Artikli juurde
06.12.2019
Toyota WRC auto avaldas Kalle Rovanperäle muljet
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
14.11.2019
Hiiumaa rahvaralli 8-9.11.19 (0)
28.10.2019
Ott Tänak maailmameistriks! (0)
27.10.2019
Kataloonia ralli 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
01.12.2019 09:34
Aasta kokkuvõte 2019 (0)
28.11.2019 20:06
Mõned vanad Tehumardi ralli pildid (0)
28.10.2019 13:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja - maailmameistrid! (1)
28.10.2019 13:14
Rallijututuba Discord'is (20)
15.10.2019 22:51
Saaremaa ralli 2019 (6)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia