Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
12. august 2014 15:24
Tagasi
Trüki lehekülg

Rain Rannala: probleemiks ei ole kiirus, vaid turvalisus

Kommentaare lisatud: 14

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 |
 
tsrk, 17.08.2014 21:40
Käisin eile juhuslikult Läänemaa rahvarallil ja juba esimesel ringil nägin päris mitmeid autosid purunenud "ralli" esirehviga.

ladavfts, 13.08.2014 15:44
kõigil end raja ääres või siin kuvari taga välja elada:)

Edu ja kainet meelt meile kõigile!

ladavfts, 13.08.2014 15:42
Oma kogemustele tuginedes, siis mõned nopped:

1.Mootorisport ei saa kunagi võrdseks, ei olnud see 70-ndatel ei ole ka nüüd. Kuid eks mingil määral seda ühtlustada saab, aga üle piiri ei tohi minna (patustajaid jms. oli on ja tuleb ka tulevikus, kahjuk smidagi pole teha:)

2. Ohutusest...rajad võiksid olla tõesti reglementeeritud nõnda, et nt. top 10ne kiireima masina maks ei ületaks 100-120km/h ja raja keskmine võiks olla 60-70 km/h - mõistlik minuarust (Kuid jah ka 60-ga vasta puud sõita nt. AZLK'i või VAZ'iga...on karm, kuid mitte nii karm kui õhkpatjadega BMW jts.)

3. Midagi ei ole teha, võistlusrehv ei ole rahvaspordi rida - pehmelt öeldes suisa koomiline on selle lubatavus hetkel.
Monorehv ka halb mõte, seega...kes tahab paneb 500kroonise, kes tahab ostab 3000kroonise rehvi, kuid LE eeskirjadele vastava ja punkt.
Jäävad ära roopad ja mülkad ja vallid jms. ning ei saavutata ka enam ulme kiirusi ning juht peab hakkama "mõtlema" kuda kiiremini saaks sõita, mitte aga lihtsalt gaasipedaali vasta põhja hoidma.
Väide, et LE-le vastava rehviga ei saa hobikorras võistelda (viidates veel sealjuures ohutusele), on pehmelt öeldes jabur - te ise ka usute mida te räägite?
Kuludest - kainele loogikale tugineda, siis saab iga haritud inimene aru, kui suure summa ta aastas säästab paljalt rehvide pealt, kui ei peaks enam 1200+ eurorutsi rehvijooksu eest makmsa vaid 2-3-400.-
Ülejäänd vaba raha eest saab korraliku turvavarustuse juba soetada pelgalt ühe hooaja kokkuhoiu eest jne jne

4. EALi vastava ala tegelinksid võiksid siiski asjasse samuti rohkem aega pühendada ja teha regulaarseid koosolekuid vms. koos võistlejate või nende esindajatega - siis poleks vaja ka kõig

RaoulR, 13.08.2014 12:49
TO: õhkjahutus. OLULINE: Vaja on seda selleks, et autodesse ei peaks (lisaks turvapuurile) paigaldama autodesse korvistmeid, riietuma FIA homologeeringuga tulekindlasse kombinesooni, kasutama FIA kiivrit, rooli, kustutussüsteemi jne... Jube kalliks läheks see võidusõit... Aga aeglasemate, tehniliste radade puhul (keskmine võiks siiski olla ca 70 km/h, maksimum 100-120) poleks seda varustust vaja, piisaks turvapuurist. Lisaks saab sellise autoga vajadusel ka tänaval sõita (E-rühma autoga ei tohi). Selles ongi väga suur vahe!

Siiski võiks turvapuur olla vabatahtlik (osad sõitjad (mina) sõidavad suht riskivabalt, samuti on uuemad autod oluliselt tugevama kerega) ja seega ei tohiks max kiirused olla sirgetel üle 120, eriti puude läheduses (panna lauged, 70km/h šikaanid).

RaoulR, 13.08.2014 12:02
Üks asi veel: miks te õigete nimedega ei kommenteeri? Milleks pseudonüümid Nuhk ja Õhkjahutus?

RaoulR, 13.08.2014 11:42
TO: Nuhk. Eks mina olen vist viimasel ajal suurim kommija, vaatamata, et ma ei ole enam selles eas. Aga olen sinu kommentaari esimese poolega osaliselt nõus. Samas uuemate autodega saab ikka esiviisikulle ilma chip-tuuninguta, usun seda (mul endal väga vana ja lahja auto). Viimase lõiguga aga ma nõus ei ole. See, mida Rain R. kirjutab on täiesti õige. Asi ei ole võimsustes, vaid radades ja maksimum kiirustes.

nuhk, 13.08.2014 10:03
Tundub, et palju petturid, kes on aastaid sõitnud mittevastavate autodega, on tänaseks kõige kõvemad kisajad - sest standardautoga polegi enam võimalik sõrme nipsutades võita - tuleb ka võrdne - võrdsena sõitma hakata?
Mis puudutab rehve, siis ka see tundub olevat pigem näputäie sõitjate häda - ostsin omale rehvid valmis, mis nüüd saab? Samas usun, et paljud "lahjemate" autode omanikud plaksutavad käsi, sest nüüd tõusevad ka nemad konkurentsi. Samuti plaksutavad korraldajad käsi, sest rajad ei muutu enam põhjatuteks.
Kõrvaltvaatajana paneb ikka päris imestama, kuidas rahvasportlastele ei meeldi mitte üks ainus asi - ainuke leib, mis toidab ja edasi viib on foorumites ulgumine. Kui juba aastaid seda sarja "tootnud" ja ametnikena töötanud inimesed lahkuvad, siis peab ikka midagi tõsiselt mäda olema...

õhkjahutus, 13.08.2014 07:21
Sobivam pealkiri antud artiklile oleks: "Probleemiks on kiirus ja sellele mittevastav turvavarustus".
Lausa koomiline oli lugeda EAL-i Rahvaspordikomitee koosoleku protokolli 13.01.14, kus asjatundjad tõsimeelselt arutasid keskmise kiiruse tõstmisest 60km/h, ei läinud läbi - liiga ohtlik. Ja selline komejant käib situatsioonis, kus reaalsuses on keskmised 80-90km/h.
Sellised kiirused sõitjatele muidugi meeldivad, ainult et ohtlikuks kisub, probleemi lahendaks turvakaar jne!?
Aru ma ei saa, milleks vaja tekitada veel üks sari, kus sõidavad E-rühma autod.

RaoulR, 12.08.2014 23:35
Kuule eedik: Summuti (mitte sumbutaja) on jah enamusel liiga vali, see on õige. Aga muud asjad on tehnoülevaatuse seisukohast OK. Mul näiteks on isegi sport-katalüsaator paigaldatud. CO on täitsa normis.
Aga mis peamine-see ei ole selle artikli teema. Teema on turvalisus, mitte müra ega CO tase. Sinu viimane lause on üldse arusaamatu- võistlustest on jutt, mitte tänaval sõitmisest. Politsei ei puutu siin asjasse.

eedik, 12.08.2014 22:21
Alustaks ikkagi autodest.Teate ju kõik et ükski rahvaspordi auto ei läbi tehnilist ülevaatust ausal teel alustades CO mõõtmisega,sumbutaja j.n.e.Minge siis oma võistlus seadistuses autoga tehno üv. ja proovige sealt läbi saada.Jätke alla kruusakad või slikid.Politsei ei ole kahjuks veel seda läbi hammustanud et slikid või kruusakate kasutamine on keelatud tänava autodel millel puudub turvavarustus.

RaoulR, 12.08.2014 21:31
Super hästi kirjutatud, Rain! Ise olen vedanud sama vägikaigast ja samu asju korduvalt kirjutanud Autospordiliidule. Väga hea, et sinu autoriteediga sõitja sama meelt on. Kuigi ise olen otsustanud (peamiselt just reeglite tõttu) rahvaspordist eemale tõmbuda, olen sinu artikliga 110% nõus!

pran, 12.08.2014 21:02
To:meiz
Krossiautodel on puur sees ja kui rehv katki lähebki, siis ei juhtu krossi mõistes tõesti mitte midagi, pealegi on krossirajad kinnised ja spetsiaalselt ettevalmistatud.
Ära palun tekita segadust kuna võistlusspordis on kinnitatud monorehv tihti mitte ainult võrdsuse huvides. Pealegi ei räägita rahvaspordis ju hetkel monorehvist vaid lihtsalt tänavarehvist, mis võib lõppeda sellega, et osad lubavad endale 300euriseid ja osad 30euriseid,mis ei täidaks mingi võrdsuse eesmärki, kuid samas võivad 300eurised olla ohutumad küll.

Äkki küsiks mõnel võistlusel iga võistleja käest, et mida nemad nendest muutustest arvavad, äkki on neil ettepanekuid.

meiz, 12.08.2014 20:02
Tänavarehv ei ole mõeldud kruusal sõitmiseks? Ok.
Lihtsalt remargi korras, siis rallikross sõitis aastaid suvalise Matadori tänavarehviga. Ei juhtunud midagi. Superkross sõidab Masteri käkiga, ei juhtunud midagi. Aga rahvasportlastele on see muidugi ohtlik.
Uuemad autod lähevad kergemaks ja võimsamaks? Kergemaks nüüd küll mitte. (nt. Evo esimene ja viimane generatsioon on 140 kg viimase kahjuks http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Lancer_Evolution )
Jama on lihtsalt see, et lugupeetud rahvasprintlased ei saa kokkuleppele, mida nad siis tahavad. Küll on mingi mõttetu kurikaralli ja liigne keerutamine, siis on liiga kiire, mis põhjustab ajude ülekirjutamist.
Ainuke asi, milles kõik nõus on, on igasuguste tehniliste piirangute saatanast pidamine. Sest ükski keelata soovitav lahendus ei anna mingit eelist ja on lihtsalt niisama igavusest külge pandud.
Lahendus on tegelikult puur ja õiged rihmad-istmed sisse ja lõpetada igasugune tavaautodega võistlemine. Asi muutuks äärmiselt lihtsaks ja selgeks.

pran, 12.08.2014 18:39
Eks igasugu asju võib „katseloomadega“ proovida, kuid rääkida EAL-i poolt ohutuse tõstmisest ja samas teha kohustuslikuks sõita rehvidega, mis külglibisemisel velgedelt maha tulevad, see on ju enesetapp.
Tänavarehvid ei ole ette nähtud sõita kruusateedel. Kui see ikkagi ära tehakse, siis pange tähele, et kaugel ei ole see võistlus, kui keegi sõidab vastu puud, sest rehv läks katki või tuli veljelt maha.

Mulle tundub ka, et varsti ei ole ei neid tänavalt tulijaid ega ka hobi korras rahvaspordiga tegelejaid ja väga tundub, et see kõik on sellepärast, et keegi kuskil üleval ei saa oma ülesannetega hakkama.

Kurask, võtke tippkiirused sikaanidega maha ja ongi kõik jälle korras.

 

| 1-20 |
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia