Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
10. august 2004 16:34
Tagasi
Trüki lehekülg

Priit Pallo: Sõidu saab Eestis ära keelata vaid EAL

Kommentaare lisatud: 35

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 |
 
KLF, 10.08.2004 22:12
Isand Pallo, palun vaadake kuidas peab üks juhend välja nägema http://www.ringrada.ee/documents/juhendeng3.doc aga see.. http://rally.ee/?a=a009&b=2341 siuksega ei kõlba isegi perset pühkida, vat.

urueesel, 10.08.2004 22:17
to KLF Juhend ei pea olema doc fail. Muidugi juhul, eriti arvestades, et paljud ei kasuta M$ tooteid! Ja sõnakasutus võiks teil ka veidi siivsam olla.

kalle, 10.08.2004 22:21
.. ja lisaksin urueeslile, et minuteada EAL ei koosta ise juhendeid. Juhendid on ikka korraldajate rida. EAL-i õiguses on juhend kinnitada või mitte kinnitada.

KLF, 10.08.2004 23:55
Asi pole mitte vormis vaid asi on sisus.
EAL kirjutaks alla millele iganes, peasi, et nad pappi saaksid ja selle näite ehe tõestus on eelmise aasta Tartu rahvralli, mille juhendile EAL vabalt allakirjutas, aga pärast turvavaatleja katseid nende ohtlikuse tõttu kõvasti lühendas.
Kui tahate teada, kuda EAL käitub, siis helistage ja küsige kas litsentsi saab?EAL-i küsimus on ainult, kas maksate ülekandega või sulas, see neid ei huvita, kas taotleja teab midagi märkidest,lippudest, võistlusjuhenditest.

vaade, 11.08.2004 10:49
to KLF
asi ongi ju sisus - see sisu mis Rally.ee-s rippub pole juhend ja sellele pole EAL alla kirjutanud ju.
Tartu rahvaralli juhendis ei kajastu ju raja turvalisuse raport. Kui rada ei kõlvanud, see ei tähenda ju et juhend ei kõlvanud ja selle või ikka alla kirjutada.
Ja krdi naiivitarid ikka jahuvad selle litsentsi eest raha küsimuse üle. Kuidas siis seda raha küsima peaks??? Kas sa kujutad ette et õige oleks nii et EAL mängib mingit viisakat pugejat ja annab sulle litsentsi ja jääb kohmetult ootama et sa talle raha pakud? See kas sõitja lippe tunneb on iseküsimus ja pole mingit seost raha küsimisega.
Lippude ja reeglite tundmise vajadus on olemas, aga selle kontrollimise kord oleks vaja ka välja töötada (mingi eksam või misiganes), või sa kujutasid ette et kui helistad EAL litsentsi asjus siis on täitsa loogiline et ta hakkab sult telefoni teel lippude tähendust küsima???

aivar to vaade, 11.08.2004 11:08
me oleme reeglina ühel meelel olnud ja kui olemegi vaielnud, siis on tagajärjeks ikka tõde välja tulnud:)) aga seekord olen ma KLF-iga põhimõtteliselt ühel nõul, kuigi ta natukene emotsionaalselt ja ebaviisakalt end väljendab.
asi pole tõesti mitte vormis, vaid sisus ja EAL-i lohakas suhtumises. ka mulle on EAL jätnud mulje, et "maksa raha ja kõik on korras". mitte mina üksi, vaid ka väga paljud võistlejad pole aru saanud, millega EAL-i "kontoriosakond" tegeleb. alakomiteed, see on teine asi - inimesed tegutsevad neis ühiskondlikel alustel ja vabast ajast. tuleb see neil siis hästi või halvasti välja, see on juba teine teema.
ma olen ise koostanud juhendeid (nagu sa õieti ütlesid - see on korraldaja rida), aga hooletuse ning näpuvigade tõttu on sinna päris palju vigu jäänud. EAL aga lööb silmagi pilgutamata templi alla, isegi siis, kui kogemata jäi välja vahetamata peakohtuniku nimi. aga templiga paber on teatavasti kõige tähtsam paber.
vaidlesin aasta tagasi Arno Sillatiga rajalitsentsi teemal - ta väitis, et selle kinnitamiseks ei pea raha maksma. siiski peab, see on eal-i ametlikes dokumentides kirjas. aga kuidas see rajaskeem sündis? alakomitee esimees tuli ja joonistas nii hästi kui oskas, näpuga järge ajades on seal mitu viga. tagatipuks muutsime raja kuju, aga uut litsentsi enam taotlema ei hakanud, sest selle eest tulnuks jälle maksta. EAL-is aga lüüakse aina templeid peale, ilma, et nad rada oleksid näinudki. kas ikka kõik ohutusalad vastavad tingimustele. kas ma joonistasin punased kriipsud sinna kuhu vaja, või sinna, kus nad tegelikult peaksid asuma?
ma kardan, et EAL ei ärka latergiast enne, kui mingi suur jama kaela tuleb. Tuletan veelkord lätlaste suurt kaheksa laibaga &otil

aivar, 11.08.2004 11:13
järg...
ühesõnaga see kaheksa laiba lugu. karistada said nii ametnikud liidust kui ka korraldaja. seepärast on ka lätlaste suhtumine palju põhjalikum ja tõsisem, sest nad on omad vitsad saanud.
võite ju öelda, et ära sõida, vaata ja korralda, kui kardad. aga see pole lahendus.
kui miski jama juhtub, siis hakkavad riik ja seadused näpuga järge ajama, kes on süüdlane. sa ei pruugigi süüdlane olla, kuid kui dokumendid pole korras, siis sind selleks tehakse. umbes sama moodi, et kui sõidad napsuse peaga otse mööda teed ja keegi sulle küljelt sisse lendab, siis jääd sina ka süüdi.
aga noh, eks EAL ise teab, millega riskib

vaade, 11.08.2004 11:55
to aivar
eks me räägime nats erinevatest asjadest - mina üritasin KLF-ile argumenteerida konkreetselt nede asjade kohta millest oli jutt, aga sina räägid EAL-i puudustest üldisemalt. Ei saa salata olen sinuga põhimõtteliselt nõus. EAL-i tegudest leiab palju kriitikaväärilist, aga paljudel asjadel on ka põhjendus ja osa kriitika on ka valel aadressil. Sellel teemal võiks jäädagi rääkima, aga kasu oleks sellest siis kui me arutaks seda sinuga, olles samal ajal EAL juhatuses.
(kui nüüd jälle konkreetseks minna: kui sa juhendisse vale nime kirjutad, kust siis EAL templit lüües seda teadma peaks? ei ole ju loogiline et ta enne igale nimekirjas olijale helistab ja küsib kas ta ikka peaks nimekirjas olema)

vaade, 11.08.2004 12:02
...järg veel sellele juhendite vigadele.
Meie mõtlemine on ikka 50aastaga üsna rikutud!?! Juhendis on vead, meelega või näpukad. Raja plaanid on joonistatud nii nagu nad peaks olema mitte nii nagu tegelikult.
Ei ole õige et kooskõlastaja peab eeldama et juhend või skeem on koostatud pettuse eesmärgil ja kõik tuleb enne templit isiklikult üle kontrollida. Normaalne on et kooskõlastaja eeldab et talle esitatud paberid on tõesed.

Mati, 11.08.2004 12:13
to vaade
Ses osas julgeksin vastu vaielda, et kooskõlastaja ei peaks kontrollima õigsust vaid lootma paberite tõesusele. Siit tekib paratamatult kohe küsimus, et milleks siis üldse seda kooskõlastust vaja on? Lihtsalt selleks, et raha korjata? Muidugi olen päri sellega, et kui kooskõlastus on ühte moodi rajale ja õnnetus juhtub hoopis teistsugusel (kas siis oli maha joonistatud paber vale vms), siis ei peaks olema asjas EALil enam süüd, aga minu vaimusilmas ei ole EAL ainult raha koguv asutus. Mina näen seda asutust, kui autosporti edendavat ühendust, kes aitab, õpetab, noomib, kui vaja korraldajat. Mitte ainult pelgalt ei kogu makse - arvan, et paljud rajaomanikud oleksid südamest tänulikud, kui autoliidust keegi tuleks ja nende rajaskeemi aitaks ümber teha (kui see on valesti) ja annaks nõu, mida turvalisuse vms. parandamiseks ette võtta.

aivar, 11.08.2004 12:21
normaalne on minu arust see, et kooskõlastaja, kui templi alla lööb, siis ka teab, millele lööb. ehk siis: loeb juhendi läbi ja rajalitsentsi kinnitades on ka rada oma silmaga näinud. või mille eest siis minult see 500 krooni küsitakse? ma julgen küll väita, et enamusi juhendeid eal-is läbi ei loeta (no mul juhtus näiteks nii, et võtsin eelmise aasta juhendi aluseks, tegin copi paste, aga unustasin aastaarvu muuta. ehk siis tembeldati juhend, kus aastaks oli märgitud 2003.)
või kas näiteks see, et vähemalt pooled mehed pole EAL-i kontorisse jalgagi saanud, on sinu arvates normaalne? EAL väljastab litsentse meestele, keda nad pole ihusilmagagi näinud. nojahh, visuaalsel vaatlusel muidugi inimese võimetest tolku ei saa, aga ikkagi on see värk kuidagi kummaline. mina küll ei sõlmi lepingut (aga litsents on ju sisuliselt koostööleping koos õiguste ja kohustustega) inimesega, keda ma näinudki pole.
on mehi, kes on sõitnud aastaid, aga näiteks Pallot nad tänaval ära ei tunneks, sest pole kunagi teda näinud. Sillatist rääkimata - tema on ju suhteliselt uus inimene.
Ah, las ta olla - lõppude lõpuks ei torgi see minu p...t kah, mis nad seal teevad. püüan omad paberid korras hoida ja korraldada ning kiibitseda vastavalt võimetele ning vahenditele:))

yks korraldaja, 11.08.2004 12:32
See on kummaline ja arusaamatu küll, et võistluse korraldamine on ABSOLUUTSELT korraldaja eramure A-st Y-ni. eal-ist ei saa ju mingit muud abi, kui mõned vestid ja kellad ehk välja arvata. ja miks me peame kogu korraldamise eest veel EAL-ile maksma?

vaade, 11.08.2004 12:39
to Mati
ok, nõus, raja seisukorda peaks ehk tõesti kontrollima, aga enamus radasid kahjuks Eestis kriitikat eriti ei kannata ja kui väga rangeks minna jääks krossid pidamata. Pealegi on korraldaja huvides koostada võimalikult korrektne raja skeem, sest seda on ka promomisel vaja. Järeldan et siiski pole EAL süüdi vaid korraldaja võiks ikka midagi korralikku paberile panna, enne kui templi järgi läheb, et mitte häbisse jääda.
Ega nõu ei pea siis EAL-ist tulema - ma võin sulle pikalt rääkida kuidas raja turvalisus ja raja skeem tegelikult olema peavad, iseasi on kas sa oled nõus minu juttu aksepteerima? Või mis mina, lugege ise aastaraamatust (ja kui teil seda pole, sest jällegi on teil vastumeelne EAL-ile selle eest maksta - siis võin enda oma tasuta saata)

Mati, 11.08.2004 12:49
to vaade
Ära saa valesti aru, mul ei ole vastumeelne maksta teenuse eest, aga õhku osta ei meeldi :) ja raha tuulde loopimine ei ole mitte kellegi eesmärk. EALi aastaraamat on olemas - seda minuteada jagataksegi tasuta (või ongi nii, et tasuta saavad ainult need, kes seda teavad :))
Ma ei ürita iga hinna eest EALi maha teha - see ei ole üldse minu eesmärk, sest minu arvates peab olema mingi katusorganisatsioon, kes kõike koordineerib, aga seda tunnistan ausalt - minuarust on palju asju ligadi-logadi.

vaade, 11.08.2004 12:50
to aivar
ise küsid ise vastad. Kummaline võib tunduda aga ega tõepoolest pole mingit tolku kui mees isiklikult litsentsile järgi läheb, miks ta ei võiks siis seda postiga saada.
See poleks ju normaalne et Pallo küsiks litsentsi andmisel paar teadmise küsimust - atesteerimine peaks olema kuidagi teisiti korraldatud (ja võimalik et varti hakatakse ka atesteerima).

vaade, 11.08.2004 12:52
to Mati
respekt sinu viimasele kommile

PriitV, 11.08.2004 14:03
Tore kohe vaadata, kuidas käib aktiivne ala populariseerimine ja müügitöö! Tegelikult tuleb eelmist lauset lugeda nii: EAL teeb kõik endast sõltuva, et viimanegi autosport riigis välja suretada.
Jah, ma tean, et loa olemasolul võtaks Hr.Pallo ja veel mõni isik püssi ja kihutaks mulle kuuli pähe. See mind ei sega:D Aga lp.Pallo, igasugused ÕIGUSED tulenevad kohustuste täitmisest. EAL ei ole terve selle aasta omi kohuatusi suutnud täita, mis kuradi õiguseid Te seal üldse omale soovite??? Lugege oma EALi põhikiri kümme, vajadusel kakskümmend korda läbi ja saage ükskord aru, mis on teie ÜLESANNE Eesti Vabariigis. Siis lugege veel läbi kõik muud normdokumendid, mida Te lahkelt toodate kuid nende täitmist ei nõua, kontrolli, ise ei täida. Ja siiani on mulle ISIKLIKULT arusaamatu, miks jookseb kõikides sel kevad-suvel toimunud jamadest läbi nimi Aivar Parts-Peakohtunik??? Millal hakkab EAL oma TÖÖD tegema? Ja kuidas selle torude, EALi autokaardi, kolme inimesega autos, avalikult teel treenimise ja avarii tekitamisega jääb? Hakkabki nii olema, et iga suvi mõni rallimees teedel matse panema hakkab? Teil ikka piimahambad on vahetunud(EALil), peaksite pärishammastega suutma jamad läbi hammustada küll. Või on 13.10.2004 80aastast juubelit pidada võiv katusorganisatsioon proteesidki kaotanud ja mälub ainult mannakörti?

PriitV, 11.08.2004 14:30
Tegelikult on mu mõte see, et EAL peaks hakkama tõsiselt hambaid näitama ja korra, kui sellise, lihtsalt jõumeetoditel tekitama. Reaalselt on olemas neil õigused seda teha, on ka kohustus seda teha. Ainult deklareerimisega, et meil on kõik hästi, kaugele ei jõua. Allakäik autospordis on hetkel meeletu, seda peab pidurdama. "Näidispoomised" tõsiste rikkumiste eest, korralduslubade, kohtunike tunnistuste ja rajalitsentside ära võtmised jne. Ah et autosport sureb siis üldse välja? Nagu öeldakse: pigem õudne lõpp, kui lõputa õudus. Praegu toimub enamusel alades see lõputa õudus. Üksikud helged momendid korraldustes ja hästi õnnestunud võistlused ei muuda üldpilti ilusaks, nad ainult pisut leevendavad agooniagrimassi.
Toda laulvat revolutsiooni võis pehmelt teha, autosporti juhtida siidikinnastes ei saa. Ja mainekujunduses tuleks kah midagi muuta, EAL'i logodega Subaruga liiklusohtlike olukordade tekitamine Pärnu maanteel ei käi kokku EALi põhikirja selle punktiga:
3.9. Moodustab ja koordineerib Eesti territooriumil tegutsevaid struktuure, teenindusvõrke, piirkondlikke autoklubisid jmt kõigi teeliiklejate ohutuse, abistamise, teavitamise jne eesmärgil.
Kuidas alade eestvedajad aru ei saa, et IGA HALB asi on kõrvalseisjale hästi näha, head tuleb ise promoda. Ja deklaratiivne vorm "ainult meie võime" ei maksa tavainimesele tänavalt ja Läti Euroopa tasemel tipp-rallikrossi meestele kohe mitte üldse... DOSAAFi ajad on möödas, loosungitega juhtimine on läbi saanud. Konkreetseid tegusid tahaks näha ja nendest ka inimestele kirjalikus vormis teada anda.

aivar, 11.08.2004 14:33
rahune nüüd maha, PriitV, sa lähed pisut kõrgelennuliseks. ütle parem, kas Varstusse tuled? pidime sind ju veokaga sõidutama. kas hakkan sulle sobivat autot otsima?:))

Norm värk, 11.08.2004 15:15
Esimest korda kirjutab PriitV midagi loogilist ja õiget! Respecta!

 

| 1-20 | 21-40 |
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia