Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
14. november 2006 19:43
Tagasi
Trüki lehekülg

Veoautokrossi üldjuhendile tehti iluravi

Kommentaare lisatud: 44

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
 
bagimees, 25.11.2006 21:04
tere kas kõik veoka ja bagimehed on jäänud talveunne ja kõik asjad said selgeks vaieldud ning tegeletakse vaikselt järgmiseks hooajaks valmistumisega

Saliery, 23.11.2006 20:59
küsimus millex või kellele siis see EAL litsenti raha antakse? kui meestel on savi veoatuto krossist. see peax ju olema iga sõitja kohta 800 EEk-i.

villu, 18.11.2006 22:29
to miq53
Soovitan lugeda võistlusmäärustikke. Tõepoolest on seal kirjas, et proteste saab esitada vaid registreerija (või selle poolt ametlikult volitatud isik). Väide, et A-Karuse proteste saab esitada vaid Allain Karuse isiklikult, on vale. Löön Autospordi 2006. aasta reegliraamatu lahti ja tsiteeriksin kiirusalade reeglistikku. Raamatust leheküljelt 127 saate ise ka sellega tutvuda:
"9.5 Registreerijad
Võistlusele registreerimise õigust omavad ainult need füüsilised ja juriidilised isikud, kellele on väljastatud EAL-i poolt registreerija litsents. Füüsilisest isikust registreerija võib võistlusele registreerida vaid iseennast, vastutades kogu saatemeeskonna eest. Litsentsi hind kehtestatakse iga-aastaselt.
Litsentsi omanik kohustub täitma FIA ja EAL võistlusmäärusi ning vastutab registreeritud võistlejate, mehaanikute, abiliste jt. tegevuse eest võistluste ajal, teel võistluspaika ja tagasi. Ainult temal või tema määratud kirjaliku volitusega esindaja omab õigust esitada proteste."
2007. aastal on protestide esitamine tehtud veoautokrossis võimalikuks ka võistlejale - sel aastal seda võimalust ei olnud.

kaval, 18.11.2006 12:36
Ei ole vaja kümmet toppida piisab kui üks ja korralik. Arvan sama mis Kristo ja Marko.

taavi05, 18.11.2006 12:15
Aga samas on see iga sõitja oma otsus,kui palju ta neid peale paneb kas 10 või 1 !!Lihtsalt endal on see lihtsam peale panna kuivaadata kuidas auto põleb:)

kristo27, 18.11.2006 09:28
Mina arvan ka , Markol on täiesti õigus tulekustuti peaks olema ikka kohustuslik mitte soovituslik .

markot, 18.11.2006 00:31
Teen natuke teist juttu, ehk et räägime natuke sellest tulekustutite teemast. Ei pea õigeks seda, et tulekustuti on lihtsalt soovituslik element. Näide kui selline- juhtub õnnetus, masin läheb põlema. Leeke on näha kabiini juures, veel hullem bensupaagi vahetusläheduses. Lipumees(kellel on olemas pulberkustuti kuid kes asub sündmuskohast natuke eemal) ei jõua õigel ajal põlema süttinud auto juurde. Kas sina kui möödasõitja(olenemata positsioonist) sõidad lihtsalt mööda või lähed appi. OK mehel masin põleb, lipukohtunik teeb sellest pilte ning tule kustutamine ununeb üldse ära. Mis siis saab? Arvan, et selline asi nagu tulekustuti ei saa olla soovituslik. Enne olgu rehvid soovituslikud mitte tulekustuti.

aivar, 17.11.2006 21:27
asjalikel vaidlustel on see hea omadus, et neist on tavaliselt kasu:))

RihoT, 17.11.2006 21:21
MEHED MEHED lõpetage ja mõelge parem koos midagi asjalikku välja, ei ole mõtet üksteist tõrvata.

aivar, 17.11.2006 18:16
Oot-oot, Kuits, pea nüüd hoogu, ära mind küll halamises süüdista. Ma pole isegi komitee liige, ma lihtsalt olen suuvoodri rollis ja püüan vahendada seda, mida komitee koosolekul, kus viibisin kui korraldaja ja külastaja, kuulsin. Sest ametlikel inimestel pole lihtsalt igapäevast arvuti kasutamise võimalust, mina istun seesinase aparaadi taga oma töö tõttu aga praktiliselt ööpäev läbi.
Ma arvan, Kuido, sa oled ikka väga vähe kursis asjadega. EAL-il kui niisugusel on jumalast savi, mida veokamehed teevad või ei tee. On vaid ühiskondlikel alustel toimiv komitee, mis käib keskmiselt kord aastas koos ja mis edastab/arvestab ettepanekuid, et need kinnitada või EAL-ile edasi anda. Kust teil, mehed, on tekkinud mulje, et EAL on mingi tohutu organisatsioon ametnike armeega? EAL on üks Pallo Priit ning üks Arno Sillat, kellele veokad täiesti kama. Paljukirutud Jaan ja Marko teevad komitee tööd omast missioonitundest, kui neid ei oleks, ei oleks üldse kedagi. Iga abi on teretulnud. Ei mina ega Luhthein ei tea neid mehi, kes oleksid valmis "appi" minema. Kui need mehed on olemas, andku aga endast (Jaanile, Markole) märku; niisama targutamisest on abi vähe.

Kuits, 17.11.2006 17:23
Aivar, miks peaks mina neid nimesid nimetama, see on EALi rida ja kas mina oleks nõus selle ametiga, aga kes mina olen, et ma seda teha võin.
Kõik halavad et pole kedagi võtta midagi tegema. Ma pole kuulnud et viimasel ajal oleks keegi kohtunike koolitusi või seminare või mida iganes teinud kohtunike leidmiseks ja atesteerimiseks.
Toimunud on ainult tehnilise komisjoni koolitusi (kust olen ka osa võtnud ja see on mulle ainult kasuks tulund) ja mis on tulemus, Luhthein võib vabalt valida parimatest parimaid mehi endale appi, kuna on mehi kes soovivad seda teha.
Mõelge, enne kui halama hakkate, äkki on selleks vaja midagi teha et kohtunikke leida. Või on selline olukord kunstlikult tekitatud et oleks ainult üks tark maa peal kes veokakrossi oskab ja suudab ohjata.

miq53, 17.11.2006 14:16
aga tääksi krossil ei võtnud peakohtunik võistlejate rääkimist kuulda ja ütles tema räägib ainult esindajaga

aivar, 17.11.2006 14:08
Paar näidet eelmise hooaja "sõnavõttudest"; kui asjosalised end ise ära tunnevad, siis teadke, et ajasite jama juttu - võtke kõigepealt dokumendid kätte ja lugege need läbi.
1) "Leimanis tuleb maha võtta, Leimanisel on juhipoolne klaas alla keeratud" (Kommentaar: kuni viimatisel koosolekul vastu võetud otsuseni ei sisaldanud MITTE ÜKSKI dokument sellekohast nõuet. Selline nõue võis kunagi ammu olla, kuid 2006. aasta dokumentides küll mitte)
2) "Kus nüüd kollane lipp on, see lipumees on täitsa loll, saatke ta koju" (Lipp lehvis täiesti korrektselt 2 ringi mille järel ta tõepoolest kadus nagu reeglid ette näevad)
3) Üks napsune mees nimetas end "sponsori esindajaks" ja nõudis ma-ei-mäleta-enam-kelle karistamist, sest tema "hoolealune", kes tegi muide esimest sõitu, olla reeglitevastaselt kusagile lükatud.
4) Möirgav lätlane Varstus, kes taltus alles siis, kui teda sai trahvi võimalusega hirmutatud ja Ainars ta oma käega sündmuspaigalt minema tiris.
5) nokamütsis mees Tääksis, kes põhjendas tuvapiiretest üleronimist asjaoluga, et ta on juba nõukogude ajal krossil käinud ja teab küll, kuhu tohib minna:))

aivar, 17.11.2006 13:51
PS: muide uus redaktsioon leevendabki olukorda - ametlikult on sätestatud, et jutule võetakse ka võistleja. Kui lõppenud hooajal tähte närituks, võinuks suhelda tõesti vaid Allain või Kiisu Plekk:)) Ning kui võistlejale on taastatud tema loomulik õigus kohtunikuga suhelda, siis milleks veel mingi "esindaja"? Nagunii kuulab kohtunik konflikti korral ka võistleja ära.

aivar, 17.11.2006 13:48
Mul ka läks saba kaduma, aga mõte vist niigi arusaadav.
Zürii, jah, kena asi. Vajalik oleks samuti. Aga on vaid üks "aga", kahjuks ületamatu...
Nimeta palun, Kuido, kaks konkreetset meestki, kes seda ametit pidada võiks. Kohtunike minimaalsegi kaadriga komplekteerimisega on raskusi, kust siis veel see zürii võtta? Päris suva tüüpi pole ju mõtet ametisse panna; kes aga vähegi asja jagaksid, on teistes ülesannetes või ei taha ise. Või oleksid sa Kuido ise ametiga nõus?
Zürii tuleks mingil määral ka atesteerida, et võistlejad ja kohtunikud teda aktsepteeriks. Ideaalis peaks zürii olema aste kõrgemal isegi peakohtunikust.

Kuits, 17.11.2006 13:45
Ja veoautokross pole kindlasti eesti autospordi prioriteet nummer 1. kus saab nõuda registreeijaklubi esimehe kohal olekut. Eriti kui samal ajal toimub palju suuremaid võistlusi.
Ma saan ka selle nõude iseloomust väga hästi aru, aga nagu öeldakse et kõik peab olema juriidiliselt korrektne. Muidu tekib näiteks jälle olukord, nagu ma eelnevas artiklis juba mainisin et, võistluste juht suvatseb jutule võtta vaid klubi ESIMEHE ja ainult tema käest võtab vastu protesti vms, mis vähemalt sel aastal oli õigusvastane nõue.
See kuidas klubi esindajat tuvastada jäägu ametnike õlule.

Kuits, 17.11.2006 13:34
Mul jäi ka jutu lõpp veel maha eelmisest jutust, niiet panen selle uuesti.

..Tehnilisele komisjonile on siin tööd küllaga, et välja mõelda milline see reegel peaks täpselt olema ja mida suudetakse ka kontrollida(traktorirehvide tähistus, kiirusindeksid, mustrisügavus, rehvi laius või mida iganes)
Ja kui esisillal võib vabalt rehve kasutada, siis pange ka see reeglitesse kirja, et vältida võistustel tekkivaid jamasid.
Siis selline asi, et kas ei oleks ikkagi mõldav võistlustel zürii kasutamine. See vähendaks praegu zürii õigustes oleva võistluste juhi koormust. Kas või kaks zürii liiget koos võistluste juhiga saaksid jälgida võistlustel toimuvat palju paremini kui üks mees. See vähendaks kindlasti ka valede otsuste vastuvõtmise võimalust, sest mitu pead on ikka mitu pead.

aivar, 17.11.2006 13:03
Võttes arvesse kriitikat saab "traktorirehv" kindlasti parema sõnastuse. Umbes sellise:
"Vedaval sillal on keelatud kasutada rehve, mille mustri kõrgus on suurem kui x cm"
"x" asemele tuleb muidugi mingi konkreetne number ja võib-olla tuleb lauset veelgi täpsustada.
Mis mõistesse "registreerija" puutub, siis see oleks taas väga lai, vast sama, kui "traktorirehv". Kes on "registreerija"? Mis moodi teda tuvastada? Või kes on "esindaja"? Iga mees võib tulla ja öelda, et ta on "esindaja".
Sestap saigi siis mindud konkreetseks ja suhtlemisõiguse saavad klubi esimehed, kel on selle kohta esitada vastav dokument (registreerijaklubi plastikust kaart); kui nemad puuduvad, on võistlejatel endil ka suu peas. Mingeid "esindajaid" polegi vahendama vaja, sest "esindajaks" kipuvad pahatihti veidi vindised tegelased, kes ei jaga asjast ööd ei mütsi.
Mehhaanikute ülesmärkimiseni asi veel vast siiski ei lähe, sest eesmärgiks pole mitte trahvikviitungite välja kirjutamine, vaid väike näpuviibutus üldise korra nimel. Loomulikult ei saa sõitja kõikide oma fännide eest vastutada, kuid reeglina on "sõnavõtjad" ühed ja samad tegelased, kes meile kõigile ju teada. Olukord, kus peakohtuniku juurde tullakse sõimlema juba sõidu ajal (Viitina) on ju tegelikult jama. Soov on luua olukord, kus võistleja ja kohtunik saaksid omavahel suhelda ilma kolmandate isikute targutusteta. kui suhtlemise ajal seisab võistleja selja taga kamp mörisevaid mehhaanikuid ning ning avaldab iga asja kohta arvamust, siis saab võistleja tõesti karistada, kui oma kampa laiali ajada ei suuda. Parajasti sõidus olevat Teidlat aga ei hakka keegi karistama kui Klooren sel a

Kuits, 17.11.2006 12:34
Nüüd natuke ka teistest juhendi parandustest. Et neid asju ei hakataks jälle avastama liiga hilja.
Üldist korda tuleb parandada ja need trahvid ning muudatused on väga head. Aga seoses sellega tuleb hakata registreerimisel üles märkima ka mehaanikuid, kelle eest sõitja vastutab. Ülejäänud sõitja fännide ja sõprade käitumine on korraldaja või võistluste turva mure, kui nad otsustavad oma lemmiku eest “õigust” nõuda või sõimelda võistluste ametnikega.
Õigus suhelda võistuste ametnikega ainult võistlejal ja registreerija klubi ESIMEHEL ei lähe “Autospordi Reegliraamatuga” kokku, kui pole lilmumas uut raamtut, kus see võib nõnda olla. Seal on kirjas lihtsalt REGISTREERIJA. Esimees pole mõeldav juba selle pärast et näiteks 19-20 jaanuar toimub ka Talveralli ja samal päeval toimuval Viitnia krossil ei saa viibida regisreerija klubi esimees, või vastupidi. Olid eelmisel aastal samal päeval ka Paide ralli ja Varstu autokross. Ning kindlasti on neid kattuvaid võistlusi veelgi kus võislevad sama klubi sportlased. Piisab klubi esindajast, nagu see siiani on olnud. (mõni mees kahjuks arvas ka eelmisel aastal, et nt A-Karuse AMK esindaja on ainult Allain Karuse. Nii võib arvata et ka Plekikiisu klubi eindaja on hr. Pleki Kiisu vms.)
Siis see traktorirehv. See on väga kitsas ja samas lai mõiste, mis ei lähe nii lihtsalt mitte. Nagu eelmistes kommentaarides on kirjas, võib jääda väga palju tagauksi, mida nt. mina ei jäta kindlasti kasutamata. Ma saan täiesti selle reegli iseloomust aru aga kui tulen üsna jõhkra autorehviga, ei saa praeguse sõnastuse juures mulle keegi midagi öelda. (ma muidugi ei tea milline see sõnastus saab täpselt olema

Kuits, 17.11.2006 10:58
Sõitjana sooviksin minagi et rehvid oleksid vabad, samas oleks hea sõita ka lõhkumata rajal.
Aga tekib küsimus mille alusel arvatakse, et just traktorirehvid lõhuvad rada oluliselt rohkem kui teised rehvid, on keegi seda testinud? Mis moodi rehv üldse töötab?
Ilma pidamiseta kiiresti ringi käiv rehv lõhub samuti rada, vaat et hulleminigi. Olen tähele pannud et kõige suurem raja lõhkuja on ilma ploksillata auto, kui sõita taga autol, millel pole plokki, siis on selgelt näha kui palju kurvi sisemne ratas tühjalt ringi kerib ja tagumisele sõitjale raja materjali esiklaasile paiskab ja seda ka ima traktorirehvita. Tamsalus sain Järvpõllu rataste alt kolme esimese ringi jooksul kaks kivi esiklaas ja otsustasin enam mitte nii sabas sõita, sama lugu oli 2005 aasta viimasel etapil Tääksis, seal õnneks kive ei saanud, aga ilusti on näha kuidas mõni auto selle asemel et mööda rada edasi astuda, teisaldab raja materjali ühest kohast teise ja seda olenemata rehvist.
Täiesti rumal oleks sõita Tääksis, Tamsalus, Taalis või Tapal traktorirehviga (Tapal on vaja taktorirehvi ainult stardi pärast kui see on porine, aga start on seal eriti oluline, sest normaalset möödumiskohta nagu nt. Tääksil pole). Ainus rada kus iga ilmaga traktorirehviga sõita on Varstu.
Teheke järgmine aasta proovi, aga ma olen kindel et rajaomanike mured ja kulud raja hooldamisel ei vähene sellest et traktorirehv keelata. Veoauto lihtsalt lõhub rada nii-või naa.

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia