Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
ettepanekud rahvaralli/sprint 2008/2009
Autor: -awd- 19.05.2008 23:17
Hooaeg küll juba käib, kuid äkki on kellelgi midagi väga huvitavat välja pakkuda et muuta järgmist hooaega põnevamaks või siis tasavägisemaks. Kulude vähendamise huvides tuleks keelata igas klassis sportrehvide ja ka tänava legaalsete slikkide kasutamine. parc ferme... tehnikast vähegi jagav komisjon teab mis on stock ja mis mitte. 2.1.4 Väljalaskesüsteem peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud (sh. väljalaskekollektor, katalüsaator, summuti). Lubatud on kasutada mitteoriginaalseid summuteid tingimusel, et summuti toru läbimõõt ja summuti püttide ja resonaatorite välimus (mõõt, kuju, tööpõhimõte) peavad säilima algsed, nagu konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Juhul, kui autol on autotootja poolt ettenähtud katalüsaator, peab see olema töökorras. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonnaministri määrusele.2.5.12 Auto peajuhtplokk (aju) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Programmeeritava aju, lisaajude või võimsust lisavate kiipide kasutamine on keelatud (v.a klassides V16, V18, 2WD Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavad 4WD autod).2.7.3 Lubatud on kasutada ainult kütust (bensiin, diiselkütus – nt.95E, 98E, D), mida on võimalik osta Eesti Vabariigi territooriumilt jaemüügist. Võidusõidukütuse kasutamine on lubatud ainult klassides V16, V18, 2WD-Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavatel 4WD autodel.2.5.7 Esivõre muutmine, vahetamine ja eemaldamine on keelatud.
Klass 4wd...teha eraldi arvestus neile mis ei ole ülelaadega ehk VABALTHINGAVATELE 4WD oma klass, sest hetkel on ikka täiesti mõttetu minna tõmblema oma vabalthingavaga. See on kindlasti positiivne lüke paljudele kes näevad et täiesti mõttetu on sinna klassi hetkel trügida. Klassis 2wd-a näiteks võid sa teha aegu 10X odavama autoga kui on mõnel osalejal aga klassis 4wd unusta see isegi 2x odavama autoga ära

.
Autor: m6mm 20.05.2008 23:38
Mõtlesin endamisi kuidas on võimalik tehnilises kontrollida auto aju (selle vähese ajaga)? Kas valetetektoriga või vaatad sõitjale sügavalt silma ja küsid, kas kasutad sportaju?! :)

Sõidan ise ladaga, see oli minu valik, honda mehed pole selles süüdi?!

Sportlikuma istme poolt olen kahe käega! Iga kord, kui tehniline minu samara istet logistab, hoian hinge kinni, et kas seekord rajale pääsen.

...
Autor: Tarmop 20.05.2008 23:41
Juhan Tuhk! See on küll väga rumal võrdlus, kets ketsiks,see ei ole võrreldav rahvaspordi rehvidega,kus üks mees paneb alla masteri proti pastla ja teine rikkam paneb tutika michelinid! need kaks rehvi ei anna üldse võrrelda.aga EAL kaardiga sõidukite ära keelamisst ma aru ei saa...mis nemad teevad,nad on eri klassides kõik,ei sega midagi,teevadki asja natuke põnevamaks kui saab ehtsa rallika häält kuulda.Kui juba rahvasport on nii tehtud,et tehnika oleks stock,siis onju arusaadav,et ka rehv peaks tänava oma olema?

.
Autor: serxx 21.05.2008 00:12
See, et 4wd klassis võib sõita nii tänavasõidu autoga kui ka EAL kaardiga autoga, ei ole sugugi mitte aus (kuigi hetkel ei meenu, et keegi oleks käinud rallikaga rajal sellel aastal).

2wd sport iseenesest ei sega kedagi, kuid pikendab stardirivi.

Rahvasprintidele võiks kehtestada ka mingi ülempiiri osalejatele, kui ikka osavõtjaid on 120 või rohkem, tähendab see seda, et voorude vahele jääb vähemalt 2 tundi. Kui võistlus on kodu lähedal, siis viitsin veel sinna minna ja passida, kuid teise eesti otsa, kuhugi väiksesse kolkakülla lihtsalt terveks päevaks passima tulla, et siis 5km kiiresti sõita saaks, seda tõesti ei soovi.
Seega võiks see piir kuskil 80 (80x750=60000 krooni! + sponsorid, no selle eest saab sprinti küll ja rohkemgi) kandis olla, vajadusel võib selle ka klasside kaupa välja tuua, kui mingis klassis ei tulegi piisavalt võistlejaid, siis võib mõnda teise klassi rohkem lubada.
Suur hulk võistlejaid on vaid korraldaja huvides, et rohkem pappi labidaga kokku kühveldada, las need lollid rahvasportlased passivad terve päeva oodates.

Üldiselt olen suht loobunud juba mõttest edaspidi rahvasprintidel osaleda ja kui midagi reeglites ei muutu, siis edaspidi enam ei osale ka.
Ootan pigem seda, et nende sprintide asemel korraldataks rohkem rahvarallisid, seal saab oma raha eest ikka tükk maad rohkem sõita ja huvitavam on ka.

RAHVASPORT !!!
Autor: JRclub 21.05.2008 09:05
Mul on tekkinud mõned mõtted ja ideed.
1.Võistlusnumbrid võiksid olla magnetiga - Nende maksumus on tsirka 150eek-i paar. Mõte siis igakord neid vanu maha võtta ja uusi kleepida. Maksad aastas korra need nr. kinni ja kõik.Korraldaja korjab peale igat võistlust kokku jne ja jagab järgmisel laiali.
2.Osavõtu maksu koguvad nüüd siis kõik korraldajad maksimaalset.Max on 750.- ja kõik selle ka võtavad. See on ikkagi rahvasport aga mida aasta edasi seda rohkem on see muutunud rahategimiskohaks korraldajatele.Vaadake kui tihe on võistlusgraafik. Ja siin võiks ka olla mingi kindel reegel, et näiteks korradamise tuludest läheks ca. 40% auhinna fondi. Mitte nagu praegu. Ja kallid korraldajad ,kui te ei taha ,et rahvas nuriseks. Ja väidate ,et see korraldamine ongi nii kulukas, siis valgustage meid kuludest. Nt: Võru sprint ca.150X750=112500 eek-i. Võistleja saab esimese koha ,siis saab mingi 1500eek-i. kinkekaardi,mõned vimplid ja karika ???
3.Rehvid - Võiks olla kasutusel konkreetsed tänavasõidu rehvid. Mitte mingid kallid slikid. Ise sõidan ka slikkidega aga arvan et 16000.- maksvad slikid ei ole eriti taskukohased paljudele - nende seas ka mina ise. Korralikud kruusakad ja slikid aastas mingi 27 000.- Ja sliki ja tava rehvi aja vahe 2000m. rajal mingi 10sek.
4.Korviste võiks olla siiski lubatud, tava korviste maksab ca.1500eek-i. ja usun kui panna paika konkreetne mudel iste mida võivad kõik kasutada võiks see olla. Paljudel uutel autodel on orig. juba head küljetoed jne. Aga kahjux mitte vanadel. Leian,et kui osavõtu tasu nii palju suudetakse maksta siis ei ole see probleem.
Ja ma ei ole mingi vinguja ega haliseja. Usun et paljud mõtlevad samamoodi. Ja samas arvavad ka paljud ,et kui ei sobi hinnad ja asjad siis ära käi v&ot

Arvamus
Autor: compu 21.05.2008 09:17
Kullakesed, iga mees tahab võita ja läheb võitma rahvaspordi võistlustele, mina kaa. Kahjuks reaalsus lajatab suhteliselt kiirelt pähe: konkurentidel autol rohkem hobuseid, paremad kummid, täpsem rool, ilusam värv, parem differ jne. Ainuke võimalus seda võrdseks teha, on võtta täpselt samasugused autot, täpselt sama võimsad, täpselt samade rehvidega. Sõidumõnu see ebavõrdsus vähemaks ei võta ja motiveerib loomulikult kaa paremat autot vaatama ja otsima siit-sealt juurde kruvima. Said ka tutikad michelinid ostetud, võimsate autode vastu ikkagi ei saa. Liigpalju erinevaid klasse teha ei ole kaa mõtet, siis sõidabki igas klassis 3 võistlejat. Pigem arvan, et võiks lubada igast juurdeehitusi võimsuse osas, sest yhel hetkel 2WD klassis tekib niikuinii piir ette ja võimsus enam midagi juurde ei anna. Ja rahvasport on fun, mitte ei pea ilmtingimata võidu peale minema. Aga kui tahetakse ikkagi võrdsemaks teha siis olekski ehk kW need mille järgi alam kategooriatesse jagada autosid. 40-70kW; 71-100kW; 101-140kW; 141-...kW v midagi sellist. Kusjuures see peab vastama reaalsele - kui passis on 100kW aga tegelikult on 150kW, siis on see ka LE rikkumine!

.
Autor: m6mm 21.05.2008 10:22
to:nabaalune
Küsimus pole selles, kas saan tehniliselt mitte korras autoga rajale või mitte. Sina pole järelikult 08 istmetega kokku puutunud, vene insener ei suutnud neid isegi tehasest mitte logisevaid teha!!! Olen mittmeid 08 istmeid lahti võtnud ja keevitanud, ikka jäävad logisema!?
Et need ei logiseks tuleks istmete külgedele L kujuga rauad keevitada, peale mida seljatugi ei liigu edasi-tagasi, ja kui nüüd katus peaks tulema on need rauad ribides!
Ei mõelnud korvistet eelmises postituses, vaid sportlikumat (GTI, GSI jne).

Aga head lahendused tulevadki vaieldes :)

...
Autor: Tarmop 21.05.2008 19:04
Aga mulle ei meeldi suhtumine,et olge vait,kui ei meeldi et micheliniga sõidetakse.Rahvasport on siiski rahvasport ja võidusõidurehv ei ole kindlasti rahvaspordiks tehtud.Vene ajal sõideti ka sportrallit vene tavalise tänavarehviga...ise nähtud ja sõideti edukalt! Muidugi on tänapäeva õhukummita rehv palju halvem,aga siiski.

ehh rahvakad...
Autor: Hardi 21.05.2008 20:12
kuulge tegelased, mida peavad tegema autosportlased kes sõidavad EMV-l rallit ja sprinti.... mis te virisete - võrrelge...
auto - N4 - pool milli, tiim - pool milli, rehve kümme korda rohkem kui teil kogu elu jooksul, riided, kiivrid, osavõtumaksud à 5000 eeki jne..... JA AINULT 7 rallit aastas, samapalju sprinte..... ja keegi ei nõua sama bensiini ega võrdseid rehve.... Enne, kui hakkate rahvasprindi korraldajate rahakottides sobrama, tehke ise üks etapp, tahaks näha kui suure labidaga te nutsu kokku veate...
Au neile, kes sõidavad ja korraldavad.

...
Autor: -awd- 21.05.2008 22:05
Sportrallis kehtivad samad reeglid mis mujalgi maailmas. Ja kes seal sõidavad arvestavad kulutustega. Aga rahvaralli/sprint ei tohiks olla mõeldud ainult rikastele. Nagu ma juba eelnevalt mainisin, siis hooplemiseks on olemas meil sportralli. Mis saab edasi? Tehn.komisjon vaatab kas täidetakse turvanõudeid aga kes jälgib ,et masinad oleks rajal sellistena nagu tehnilised tingimused ette näevad? Tundub, et hetkel ei tee seda mitte keegi. Samas klassis sõitjad ei julge ka kellegi peale kaevata..."vaikiv kokkulepe"- sina ei kaeba minu peale, mina ei kaeba sinu peale... Kui on kõik STOCK ettenähtud, siis peab see ka STOCK olema. Kas peab hakkama vihjama kellel on tehniliselt asjad korralikult seadustest mööda? Nn "vihjetelefon"?

Tule taevas appi!
Autor: Golf100 21.05.2008 22:32
Miks on vaja muuta mingeid reegleid ma ei saa teist aru?Nendel reeglitel pole midagi viga,ja see 2wdsport keelamine oleks sama hea kui Rallil mingisuguse klassi keelamine?!?!ma ei saa teist yldse aru.

...
Autor: madgreyrat 21.05.2008 22:57
to nabaalune: viimane näide on küll väga väga vale minu silmis. Golfis on auhinnarahad 50x suuremad, olenevalt turniirist muidugi.
Aga jamh, rahvasport on nagu ta on. Eks kindlasti on raske vastu saada 85kw vs 210kw aga samas on rajad nii aeglased, et seda 210kw on väga raske ära kasutada seal - kui kuskil saugal peaks võistlema siis loomulikult saaks pika puuga pähe. Ega siin keelustada ega lubada pole midagi, kui siis ainult LSD lubamine kõigile, sest enamikel uuematel autodel on see sees (tehasest) ja kui te tahate väite, et see eelist ei anna siis andke andeks.
rehvid on nagu on, raha on iga spordiala taga - kui pole, ära sõida.

to madgreyrat
Autor: -awd- 21.05.2008 23:14
85 kw ja 210 kw kiirenduse vahe on juba vähemalt 4-5 sekundit 0-100 km/h. Raha rahaks aga millal hakatakse austama reegleid? Tundub et mitte kunagi. Kurb!

...
Autor: Marxl 21.05.2008 23:42
No ei saa kunagi sellist võrdsust et kõik rahul oleksid. Praegused siin mõned kribatud ettepanekud võiks kehtestada siis juba kõikidele rahvaspordialadele: Tartu maratonil sõidame ainult "Visu" suusaga, Tartu rattamaratonil sõidame ainult "Ereliukastega", jooksuvõistlustel paneme jalga ainult "Hiina" ketsid jne. Tahad hobiga tegeleda - tegele ja ära virise. Ja otse loomulik et sellega tegeleb igaüks vastavalt oma rahakotile või võimalustele. Või enamus virisejatest arvab, et suure võrdsuse korral oleksid nemad kohe püünel, saaks aga auhindu ja eluke oleks ilus. Tõsised huvilised leiavad hooaja jooksul endile konkurendid kellega omavahel aegu võrrelda ja võite-kaotusi analüüsida-kaasa elada. Suht ükskõik mis koht lõpptulemustes on - tähtis on omavaheline võistlus ja kui sellele lisandub ka hea koht, siis see on puhas boonus.

sprindist
Autor: Raini 21.05.2008 23:53
Et ebavõrdsus ära kaoks, siis tuleks ju tutikad stock autod ka ära keelata - 200000+ autod, eriti veel pool milli + autod, sest need tekitavad ka tohutu ebavõrdsuse, kui ma pean oma 18000se vana väsind autoga autoga neile vastu saama...siis peaks tulema siis klassid: kuni 20000maksvad autod, kuni 50000 maksvad autod jne, mis on ka täiesti absurdne minuarust...

minu arust slikkide keelamine ei kaota mingit ebavõrdsust, pigem ehk annab mingigi võimaluse uuematele ja parematele autodele järgi saada...lisaks kasutatud michelin töötab lõpuni, ja see tuleb odavam kokkuvõtteks, kui oma kallimad tänavasõidurehvid maha kanda ...

Nii võib veel tekkida tulevikus veel olukord, kus alla 500000se autoga pole mõtet sõitagi...

vastupidi, jube hea oleks just, kui ma saaks veidikenegi sättida oma autot nii, et auto oleks kallimate autodega konkurentsivõimelisem, mis on kokkuvõttes odavam variant...

hardil on õigus, viriseda pole siin midagi, motorsport on juba selline, tahad head tulemust saada, pead leidma need vahendid ja võimalused, teine variant on see, et lihtsalt sõidad kaasa lõbu pärast

Ainuke asi ikkagi, et katsed võiksid ikka pikemad olla....selle raha eest küll, sest kalli osavõtumaksu tõttu on nüüd eesmärgiks üks karikas, sprindid millel on maxhind ja lühike distants, lihtsalt ei võta osa nendest...

to nabaalune
Autor: -awd- 22.05.2008 07:44
Jah võin käe südamele panna ja väita, et minu auto on nii stock kui veel annab olla. Te ei saa ikka veel teema mõttest aru! Sportrallis on kõigile ju teada, et autosid on tehtud võimsamaks ja kergemaks. Esineb seal ka tüüpe kel on lubatust suurem kubatuur, auto alakaalus, dB lubatust kõrgemad jne...Aga autosid vaadatakse korralikult nii alt kui ka ülevalt. Ok sõitke oma michelinidega aga k...t austage ka tehnilisi reegleid! Milleks need siis kirjutatud on kui keegi seda ei kontrolli?

nojah
Autor: tafka10 22.05.2008 08:39
sellist juttu ei maksa küll rääkida, et "sättimis võimalus" nõrgemad autod konkurentsivõimelisemaks muudaks.Mis sa arvad, kellel on rohkem raha muudatusi teha, kas sellel kellel on 20 000.- auto või kellel 500 000 .- ? Vahed ainult kasvavad.

kokkuvõte
Autor: serxx 22.05.2008 09:26
Kokkuvõttes jõuame siis ikkagi järeldusele, et muuta pole vaja eriti midagi, võibolla ainult rehvireegleid veidi muuta.

PÕHILINE PROBLEEM ON TEHNILISE KONTROLLI TÕHUSAMAKS MUUTMINE JA REEGLITEST KINNIPIDAMISE TAGAMINE.

Ongi kõik.
Modifikatsioone lubada ei saa, tekib jälle ebavõrdsus, kellel raha palju, see modifitseerib ja päris palju. Kellel raha vähe, sõidab stock autoga, vahe nagu öö ja päev.

Aga mida võiks kaaluda?
Võibolla mosseliiga kõrvale mingi veidi kangema klassi tekitamist... nagu Golf2 liiga (või mõni muu odava populaarse rahavaauto liiga, nagu ford escort, opel astra vms.)?
Seda oleks hea ja odav sõita, autot on kõigil samad, saaks kehtestada ka ühtsed rehvireeglid. Kõik sõidaksid siis näiteks 1.8 mootoriga, 185/65 R14 mingi suht odava rehviga, stock mootoriga.
Kui autot modifitseerida lubatud pole, siis tuleks asi kätte suht odavalt.
Ikka parem kui mossega sõita.

Ja ka mina võin kätt südamele pannes öelda, et minu auto juures ei ole nõuetele mittevastavaid modifikatsioone tehtud ja ei kavatse neid ka teha, reeglid on täitmiseks.

!
Autor: Siimss 22.05.2008 10:07
Nüüd on selge et võib ettepanekutega koomale tõmmata!(muidu venib see siin 10 leheküljeliseks ja keegi ei viitsi lugeda hiljem)
Arutada jäävad ainult "Rehvi küsimus" ja
"Tehnilised tingimused".

tehniline
Autor: tafka10 22.05.2008 10:34
kuidagi tuleks mootori, kasti ja difri vastavust tingimustele kontrollida.Näiteks a la kuskil vaadatakse kõik osalevad autod korra aastas üle, kas enne hooaja algust või, kes hooaja keskelt tulevad, siis nendel hiljem vms.Tingimustele vastavad, kontrollitud osad, võiks märgistada kuidagi.Kõiki autosid pulkadeks võtta muidugi ei anna, aga üht-teist peaks ikka tuvastada olema võimalik.

Njah
Autor: JRclub 22.05.2008 11:07
Ega see teema suurt ei muuda siin midagi. Aga samas on hea et vahest arutatakse ja vaieldakse, siis näeb asju natuke ka teise nurga alt. Aga mis te arvate sellest magnetiga võistlusnumbrite süsteemist ,ma kirjutasin sellest ideest ennem,
Et võiksid olla magnetiga võistlusnumbrid, see läheks maksma umbes 150.- paar. Oleks hea võistlustele minnes lihtsalt peale visata ja pärast ära võtta (kui sajab vihma jne)
Mulle tundub see hea idee aga ei tea kui vajalikuks teie seda peate?

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
12.09.2019
Saaremaa rallil üle aastate taas kavas Oriküla kiiruskatse
Artikli juurde
12.09.2019
Roland Poom võistleb Saaremaa rallil R5 klassi autoga
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
11.09.2019
Laimjala rahvasprint 7.09.19 (0)
02.09.2019
Lõuna-eesti ralli 30-31.08.19 (0)
26.08.2019
Märjamaa rahvaralli 24.08.19 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
15.09.2019 11:04
Aravete, 14. september 2019 (0)
05.09.2019 23:33
Superkross, auto24ring, 1.09.2019 (0)
03.09.2019 21:38
Lõuna-Eesti Ralli 30-31 august 2019 (7)
25.08.2019 00:26
Märjamaa rahvaralli 2019 (0)
21.08.2019 21:38
Rallijututuba Discord'is (17)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia