Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
ettepanekud rahvaralli/sprint 2008/2009
Autor: -awd- 19.05.2008 23:17
Hooaeg küll juba käib, kuid äkki on kellelgi midagi väga huvitavat välja pakkuda et muuta järgmist hooaega põnevamaks või siis tasavägisemaks. Kulude vähendamise huvides tuleks keelata igas klassis sportrehvide ja ka tänava legaalsete slikkide kasutamine. parc ferme... tehnikast vähegi jagav komisjon teab mis on stock ja mis mitte. 2.1.4 Väljalaskesüsteem peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud (sh. väljalaskekollektor, katalüsaator, summuti). Lubatud on kasutada mitteoriginaalseid summuteid tingimusel, et summuti toru läbimõõt ja summuti püttide ja resonaatorite välimus (mõõt, kuju, tööpõhimõte) peavad säilima algsed, nagu konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Juhul, kui autol on autotootja poolt ettenähtud katalüsaator, peab see olema töökorras. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonnaministri määrusele.2.5.12 Auto peajuhtplokk (aju) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Programmeeritava aju, lisaajude või võimsust lisavate kiipide kasutamine on keelatud (v.a klassides V16, V18, 2WD Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavad 4WD autod).2.7.3 Lubatud on kasutada ainult kütust (bensiin, diiselkütus – nt.95E, 98E, D), mida on võimalik osta Eesti Vabariigi territooriumilt jaemüügist. Võidusõidukütuse kasutamine on lubatud ainult klassides V16, V18, 2WD-Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavatel 4WD autodel.2.5.7 Esivõre muutmine, vahetamine ja eemaldamine on keelatud.
Klass 4wd...teha eraldi arvestus neile mis ei ole ülelaadega ehk VABALTHINGAVATELE 4WD oma klass, sest hetkel on ikka täiesti mõttetu minna tõmblema oma vabalthingavaga. See on kindlasti positiivne lüke paljudele kes näevad et täiesti mõttetu on sinna klassi hetkel trügida. Klassis 2wd-a näiteks võid sa teha aegu 10X odavama autoga kui on mõnel osalejal aga klassis 4wd unusta see isegi 2x odavama autoga ära

numbrid
Autor: tafka10 22.05.2008 12:02
võiks olla küll magnetiga, toetan ideed.

Võrdsus
Autor: kasparj 22.05.2008 12:37
Lugesin kõik läbi, mis siin on ja mina leidsin kaks head mõtet, et muuta asi võrdsemaks. Esiteks võimsusepõhine klassidearvestus, ehk siis näiteks kuni 70kw, 71 - 120kw, 121 - ..... neid klasse võib olla n tükki, see on juba arutamise küsimus. Teine asi on rehvid. Kui kõigil on sama rehv, kusjuures odav protikas, siis see võimsuse vahe, näiteks 85kw vs 210kw, ei tule nii jõuliselt välja, kuna 210kw autol käivad rattad lihtsalt kohapeal kiiremini ringi, sest seda jõudu ta nende odavate rehvidega rohkem maha ei saa kui 85kw mees.

neiudele
Autor: LeoPold 22.05.2008 16:11
90% kehvadest tulemustest saab panna tihendi arvele. Ehk siis istme ja roolivaheline tihend. Kui see on ikka kehva, siis ei aita ka 300kw auto.
Keegi võiks teha siin vingujatega eksperimenti, anda hädaldajale see 210kw masin ja ise sõita tema lahjemaga. Julgeksin kihla vedada, et et see 210kw lõpetaks seinas või põllul. ja lahjema mootoriga auto finishis.

vastavusest tehnilistele tingimustele
Autor: aivar 22.05.2008 16:52
Huvitav on see, et sarjad on erinevad, autod erinevad, aga teatud kodanike jutud ikka ühed ja samad. Ma mõtlen siinkohal auto vastavust tehnilistele tingimustele.
Ma ei saa jätkuvalt aru, milles probleem. Igas juhendis on kirjas, kuidas esitada protesti või apellatsiooni. Võtke ja esitage, mis te tagaselja haugute? Ükski korraldaja ei suuda enne võistlust 120 autot üksipulgi läbi võtta! Kui on kahtlus mõne konkurendi suhtes, kirjutage paber, makske kautsjon (seda saab ju lõppude lõpuks ka mitme peale teha) ja kui keegi on eksinud, võetakse ta maha.
Räägite küll vihjamisi, aga isegi ilma oma pärisnime varjates ei julge millegipärast keegi siin foorumis konkreetselt välja öelda, et näiteks kodanik A autol on see ja see valesti.
Mis sellisest mõttetust tagaselja plõksimisest kasu on?
Teie diskusioon on isegi kõrvalseisjale huvitav ja siin on esitatud päris huvitavaid ning asjalikke ettepanekuid, kuid see tehnilise teema unustage küll ära. Klaarige seda järgmisel etapil raja ääres.

kah paar mõtet
Autor: kronja 22.05.2008 21:47
kulge, see jutt et "kõigile odavad protid" jätaks palun oma sr.org (kus on koos lollid) või bmw cup (kus on turvavarustus natuke teisel tasemel) üritustele? kes julgeb odava pastlaga rajale minna - mingu pealegi, aga kõigile mingit odavat sitta kaela määrida - palun, ei.
teine jutt, see reeglite karmistamisest - ma pakun et kui hakata näpuga järgi ajama igat reeglit siis on 4wd klass laksust tühi. kui see oleks eesmärk siis jah, õige suund. kui kellegil on ikka väga kange tahtmine teisele "keerata" - üritagu suhelda sõitjaga, kelle vastu pretensioonid on, kui see ei aita - esitagu protest ja otsigu rahuldust kuskil mujal, mitte reeglite karmistamises.

to aivar, kronja
Autor: serxx 22.05.2008 22:52
Aga selles probleem ongi, et ei tea ju mis teise mehe auto juures tehtud on.
Vaadates kuidas see liigub on selge, et tegemist ei ole stock lahendusega.
Ega võistlusele ei tulda ju mõttega kellegi vastu protestida ning protestiraha on päris suur, vaevalt sul 5k sula taskus kaasas on, et protesti esitada.

Kui 120 autot ei jõua läbi vaadata, siis mida see meile ülteb? See ütleb meile seda, et korraldaja võtab rohkem ette, kui teha suudab. Kui on tingimused ette antud, tuleb neid ka kontorllida, muidu pole tingimuste seadmisel üldse mõtet, kui keegi neid kunagi ei kontrolli.
Lahendus 1: Osalejate arvule seada ülemine piir!
Lahendus 2: Paralleelselt teeb tööd kaks või rohkem tehnilist komisjoni. Olgem ausad, raha puudust ju tegelikult ei ole korraldajal.

Kui 4wd tehniliste tingimuste järgimine tähendab 4wd klassi laksust tühjenemist, siis mida see meile näitab? See näitab seda, et MITTE KEEGI EI JÄRGI REEGLEID!!! Kas see on normaalne olukord? Ei ole. Seega on kaks lahendust:
Lahendus 1: Muuta 4wd reegleid niimoodi, et suured turbod, chipid ja 3" väljalase on lubatud (või peaaegu et kohustuslik) ja enamus autosid võib jätkata.
Lahendus 2: 4wd klass jääb sõitjateta, sest kellegi auto ei vasta reeglitele.

Igal juhul on minu mõte endine:
REEGLID ON TÄITMISEKS.
KUI REEGLEID EI JÄRGITA TULEB NEED KAS ÜMBER TEHA VÕI REEGLITE EIRAJAID KARISTADA (diskvalifitseerida). Massiline reeglite mittetäitmine ei tähenda seda, et nii peabki olema.
Öelge nüüd, et mul pole õigus.

to LeoPold
Autor: -awd- 22.05.2008 22:55
Julgen kihla vedada et päris nii ka see ei ole. To aivar- Tehniline komisjon ei pea neid vigu nägema ainult tehn.kontrolli läbides, vaid ka kogu võistluse jooksul!!! Kui ikka tundub kahtlane et müratase ei vasta nõuetele...rehvid kulunud jne...hetkel pole küll keegi autode juures hilisemat kontrolli teinud. Kas võistlejad ise peavad hoolitsema selle eest, et keegi ei rikuks reegleid? " ma pakun et kui hakata näpuga järgi ajama igat reeglit siis on 4wd klass laksust tühi"- mis teha? selles on süüdi sõitjad! tekiks hetkeline madalseis ja tulevad uued sõitjad, mõõna ei maksa karta.

to serxx
Autor: -awd- 22.05.2008 23:06
VÄGA ÕIGE JUTT!!! aga kahjuks ajavad kõik mingit muud jama. Ja mitte ei saa aru kuidas pole tehn.komisjonil aega korralikult kõiki kontrollida? Oli kunagi vastavalt stardinumbritele määratud ka komisjoni aeg. Ja miks seda pole kunagi tehtud? never....Kel raha, sõitku sportrallit. Kes tahab õppida kuidas toimib näiteks rahvarallil aegade liitmine ja AKP-desse sisenemine...väga kasulik kogemus. Rahvaralli/sprint peaks toimima hüppelauana aga mitte ainult kõvatamis kohana.

Julgen ka sõna võtta
Autor: toi 23.05.2008 00:11
julgen arvata et rehvid ei muuda midagi, kuna autod on ikkagi nii erinevad. Natuke trenni ja võid võita palju rohkem sekundeid kui kallimate rehvidega.Lada ja Honda ei saa kunagi võrdseks. Mis aga puudutab turvalisust olen kahe käega poolt.Traksid võiksid olla lubatud. Magnet numbrid võidaks anda koos litsensiga aasta algul kuna enamus sprintidel sõidavad ikka ühed ja samad näod.

aga
Autor: eestivabak 23.05.2008 00:21
puudub igasugune avalik huvi asja reeglite järgi ajada, nii et pole mõtet teemat arutada.

Mis moodi kehvema pidamisega rehvid ohtlikumad on, sõidetakse aeglasemalt lihtsalt ju.Pigem ohutum, sest väljasõites kiirus nõksu väiksem vms.

Ja just näpuga tulekski tingimustes järge ajada. Hea on, kui sellistest dopingusportlastest lahti saab.

tehnilistest
Autor: aivar 23.05.2008 00:27
Ikka ei saa aru teist, mehed. Vabandan, et oma nina võõrastesse asjadesse toppisin, rahvarallist ei tea ma tõesti ööd ega mütsi, aga veokakrossi olen lähedalt näinud aastakümneid ja arvan, et need teemad, mis tehnilistesse puutuvad, on igas sarjas sarnased.
Meil on ka mehi, kes igal jumala võistlusel tagaselja konkurendi auto kallal irisevad. Aga kui ütled, et kirjuta protest, siis on saba jalge vahel. Isegi siis, kui kõrvalseisja on pakkunud kautsjoniraha - ikka ei julgeta omal nimel protesti teha. Sageli tuleb välja, et suurimad vingujad pole isegi tehnilisi tingimusi lugenud, nad lihtsalt arvavad, et kuna mõni mees on kahtlaselt kiire, siis küllap teeb ta ka sohki.
Saage aru, et autospordi tehnilise vend ei ole korvpallikohtunik, kes otsustab siin ja praegu. Samuti ei saa ta otsustada selle põhjal, et "mõni mees liigub ilmselgelt kiiresti". Aga äkki ongi hea luksep ja juht? Miks tehnilise vend peab kellelegi harja kargama, kui konkurendid seda ei julge? Miks tema peab võtma endale riski kellegi autot laiali lammutada (ja kohustuse kahjusid kanda, mis kindlasti tekivad)?
Loomulikult tehakse sohki, alati on tehtud. Aga äkki kirjutaks ikkagi protesti? Te olete ju omast arust kindlad, et kodanikud A, B, C jne teevad sohki, vähemalt siinsete kommentaaride põhjal olete selles veendunud, varuge siis see kautsjoniraha. Või pange kümne "ausa" mehe poolt summa kokku. Kui teie protest on õigustatud, saate raha tagasi ja tõusete koha võrra. Miks te ei tee seda? Miks te otsustamise ja vastutamise teiste kaela lükkate? Miks te räägite tingivas kõneviisis? Nagu keegi siin tabavalt märkis, et "tehke, kontrollige, karistage". Aga tee konkreetselt ise, protesti, ole kontrolli juures...
Minu asi küll pole korraldajate rahakotis sorida.

hakka ise asjapulgaks
Autor: aivar 23.05.2008 00:31
Ja veel üks soovitus: kui mõned mehed arvavad, et korraldajad ratsa rikkaks saavad, siis miks need samad mehed ise ei korralda? Et korraldaks ühe sõidu ja saadud kasumi investeeriks autosse?
Mulle kangesti meeldib ühe vana kohtuniku ütlus: kui keegi paju viriseb ja targutab, siis pane ta kohtunikuks. Sama siin: pakkuge end siis tehnilise komisjoni liikmeks. Minge kõrvaldage kõik määrustevastased autod, lööge plats puhtaks ja võistelge järgmisel etapil võrdsetes tingimustes.

oi jumal..
Autor: asjapulk 23.05.2008 00:41
No MIDA te kiunute, tehniline on jama? minge EAL-i tehke omale litsentsid, tehke tehnilist siis või korraldage võistlusi kui see nii lihtne on, et muudkui tassid raha koju kottide kaupa? TEHKE MIDAGI ISE, ärge vinguge, ma sõitsin ka poole nõrgema autoga teiste vastu, arvate et siin foorumis soigumine aitab? hoidke peal parem, kui vastased on peajagu üle, õpitegi peal hoidma ja kähku sõitma.

kiunujatele
Autor: nuhk 23.05.2008 08:43
Krt mehed, teil on ikka täitsa õige suund, kuidas autod võrdsemaks ja kiiremaks teha - foorumis lolli juttu ajada. Ma olen juba aastaid seda teinud ja uskuge või mitte, ikka mitu sekundit kilomeetrile on ajad paremaks läinud. Ja jätkan ilmselt veel...

Sõita tuleb, mitte siin tatti pritsida - ei ole vaja üldse tark olla, et natukene siinsamas lehel otsingut kasutades leida, et rahvasprinte on võidetud ka mõnetuhandekroonistel autodel. Vingujad jäävad vingujateks, sõitjad sõidavad edasi. Minu arust võiks selle teema lukku panna, sest seda lolli juttu mõnede kodanike poolt on siin varem aetud ja ilmselt aetakse veel, kuid las koerad hauguvad, karavan läheb ikka edasi.

Samuti on näiteks soe soovitus serxxi nimelisele - järgmisel rahvasprindil tule tehnilisse komisjoni, ütle ilusasti nimi ja näita näpuga selle mehe auto peale, keda arvad petvat. Ma usun, et tehnilise liikmetel ei ole midagi selle vastu, et minna ja asi koos üle vaadata - paraku on aga serxx tühikargaja, kes virtuaalsuses on kõva mees aga kui nime ja nägu vaja näidata, siis jutt lõpeb. seniks aga sõitjatele, kes julgevad gaasi peal hoida kainet mõistust ja kiireid aegasid....

Ja rehvidest veel: kasutatuna saab Misu kruusaka ca 200 eeki eest, mis on 10 korda parem ja kestvam, kui iga suvaline protinärakas - kes ei tea, kus neid müüakse, siis ilmselt pole vaja ka kiunuda. Seda 1 rehvi reeglit ei tule kunagi, sest see on täiesti mõtetu.

to nuhk
Autor: serxx 23.05.2008 14:13
Millega ma nüüd ette jäin?
Mida ma valesti ütlesin?

Ka mina oskan täpselt samamoodi järeldada... kes kõige rohkem siin teemas pakutud asjadele vastu hakkab, on järelikult ise kõige suurem reeglite rikkuja? või mis?
Ma ei väida, et see nii on, lihtsalt tõmban eelkõnelejale sarnaselt paralleele.

Kui kedagi huvitab minu nimi, siis palun, minu nimi on Tarmo Sergo ja telefoninumber 5183917, pilti pakkuda ei ole.
Võistlustel olen osalenud Audi Coupe quattroga, millel mootorit 2.8L ja võimsust 128kw. Seega väga suure tõenäosusega kõige jõuetum auto 4wd klassis.
Päris viimaseks olen jäänud vaid ühel korral, kui olin vist ainuke 4wd klassis, kes tänavarehviga rajale läks.
Auto juures pole tehtud ühtegi keelatud modifikatsiooni.

Järeldage sellest infost nüüd mida heaks arvate.
Mina olen oma mõtted selles teemas välja käinud ja kordama neid ei hakka.

Mina lõpetan.
Kõike head ja nael kummi.

lihtsalt mõte
Autor: jaanusr 23.05.2008 21:31
Lugedes neid kommentaare, siis ilmselt ei olegi võrdsete tingimuste loomine võimalik.Kindel on see et rahvaspordist on asi kaugel ja tegelikult pole ju oodatagi mingit tulemust nendelt kelle rahakott ei võimalda lisada oma tavalisele autole kõike seda mida võib näha võistlustel paremate aegadega autodel. Tegelikult oleks ju asi lihtne, kes soovib oma autosse megalt pappi tampida, siis selleks on ju olemas teised klassid ja sarjad kus ka kõvemad tegijad.Seal võivad ehk tulemused vähe napiks jääda? Tegelikult oleks võrdsuse loomine lihtne.

rahvasport
Autor: hobikas 24.05.2008 01:11
Tegelikult on asjad nii (küll mina juba tean neid asju): Rahvaspordi alla kuuluvad spordialad on nt. rahvajooks, suusamaraton, jalgrattamaraton, kepikônd, rahvastepall jne.
Autosport on hoopis teistlaadi nähtus, millest ei saa kunagi nn. rahvasporti.

korraldamine
Autor: eestivabak 24.05.2008 19:51
korraldamise tasuvuse küsimuse lahendaks see, kui keegi korraldaja kribaks siia ühe etapi korraldamise kulud, et kuhu ja kui palju läheb.Siis saaks igaüks need teenusepakkujad läbi helistada ja kontrollida kas on nii või mitte ja palju keegi kasumit/kahjumit saab korraldamisega.

to nabaalune
Autor: eestivabak 25.05.2008 01:23
Sinu kommentaari peale ei oska muud teha kui naeratada.Vastust see ei vääri.

mõte
Autor: mikker111 27.05.2008 22:19
milleks on rahvasprint ja rahvaralli.arvan et tänaval kindlamalt sõita.silkkidega Te ei sõida tänaval,kas vahetate ka tänavasõidus enne kruusale minekut kruusarehvid alla.EAL peaks selle peale mõtlema kui ei meeldi rahvasprindid,kobige oma slikkide ja kruusarehvidega sportrallisse.ÕPPIGE SÕITMA.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
12.09.2019
Saaremaa rallil üle aastate taas kavas Oriküla kiiruskatse
Artikli juurde
12.09.2019
Roland Poom võistleb Saaremaa rallil R5 klassi autoga
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
11.09.2019
Laimjala rahvasprint 7.09.19 (0)
02.09.2019
Lõuna-eesti ralli 30-31.08.19 (0)
26.08.2019
Märjamaa rahvaralli 24.08.19 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
15.09.2019 11:04
Aravete, 14. september 2019 (0)
05.09.2019 23:33
Superkross, auto24ring, 1.09.2019 (0)
03.09.2019 21:38
Lõuna-Eesti Ralli 30-31 august 2019 (7)
25.08.2019 00:26
Märjamaa rahvaralli 2019 (0)
21.08.2019 21:38
Rallijututuba Discord'is (17)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia