Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Saabiga Otepää rahvasprindil käimise lugu
Autor: ivomets 18.01.2014 22:55
Üks lugu sellest , et kuidas ma käisin sõitmas tõsist kiiruskatset.

Kuna Otepää asub Pärnust ca 150 km kaugusel, siis oli küsimuseks, et kas sõita Pärnust laupäeva hommikul vara või sõita reede õhtul kohale ja hommikuni kenasti kuskil pikutada.
Proovisin uurida läbi neti mõningaid soodsamaid öömaju, millest mingi Kikase guesthose küsis 20 euri öö eest ja kui ma uurisin plokisoojenduse kasutamise koha pealt, siis nähvati, et lisaraha eest saab kõike.... proovisin veel ühte kohta, mis on mingi Tartu spordirahva treening- ja puhkebaas, kus öö eest küstiti 8,5 euri ja kus hea meelega peremes pikenduse välja lubas kerida.
Istusin reedel kell 17.45 masinasse ja start! Külma üle -10 Pärnus. Kuulasin musa ja nautisin vaadet ja sõitu. Sattusin liigselt hoogu ja Võru hakkas juba vastu tulema ehk jõudesin Vana- ja Uue-Antslani, ehk olin hooga õigest ristist mööda tuhisend....
Ots ümber, musa kinni ja Otepää osutus pärnus 190 km kaugusel olevaks. ÖÖbimiskoha leidsin kah pärast üht möödasõitu õigest kohast ja telefoni abil kohta täpsustades.
Muidugi õhtune Otepää ja Tehvandi staadion on valgustuses ja lumekahurtite lumetuisus ikka väga maalilised!!!
Viskasin koti murka ja ajasin laheda pererahvaga natukene lobajuttu ja läksin linnapeale pizzat sööma. Tipp-topp pizza kohe kesklinnas ja mõnusam kui see soomlastele tehtud steffani Pärnus.
Siis tegin niisama mõne ringi Tehvandi staadioni ümber ja linna mägistel tänavatel ja magama. ennem muidugi plokisoojendusjuhe taha!

Hommikul kell 8 tegin endale köögis kohvi ja sõin koduseid võileibu ja masin käima. Mõnus, kui tõused külmal -16 kraadise temperatuuriga hommikul järvekaldal ja näed, et kalamehged juba püüavad!! Väga uhke vaade....

Hääled sisse ja linna tehnoalasse. No mingi ennem 9 olin kohal ja esimesed tuttavad näodki vastu vaatamas. Tuttavalt Pärnakalt uurima, et kus ööbis jne.... sain vastuse, et kartis käivitamist külmas ja eelistas autoga startida kodust garaaazist kell 6. Normaalne!! Ma ise magasin siis mõnusat und veel täiega...
Hetk hiljem saabus Kalle treilaga Haapsalust ja ma taas uurima, et kus ööbis.... Ta selle peale, et ta tegi kella 5 ni tööd....
Noh, ja eks ta siis pärast seda haapsalust Otrepääle sõitma hakkas...
Hullud vennad, kas pole?

Panin autole teised papud alla ja tegin registreerimise ja ülevaatuse ja läksin 4 km eemale rada piiluma.
Kuna arvasin, et ma seda 4 km läbi jalutada ei viitsi ja, et äkki isegi tuttaval teel tunned hirmu rohkem kui tundmatul ja see võiks kiirust pärssida, vaatasin vaid kahest kohast rada ja arvasin, et hea küll.
Trass oli kruusateel, millel peal ca 1 cm lund. pikad sirged ja siis põhupallidest või tünnidest shikaanid vahel. Starti.

Oh pagan!! Pidamist piisavalt. Masteri tutikad protid. Nordic -2. Pikkade naeltega. Tegelikud tavalised naelad aga millegipärast pannakse neisse tehases ca 2 mm lühemad sisse, mis naela augu põhjani ei ulata? Aga mida sa kiiresti sõidad kui sa ei tea kuhu sõita? Kurviline tee ja veel see käib üles-alla kah!
Siis veel mingid hüüumärgid?!
Selline poole vinnaga sõit, et vaatad, kuhu tee läheb, siis gaasi ja kui jälle ei näe kus tee läheb, siis vabaveoga, jalg piduril...

Minu aeg 4.16. Esimesel seal ca 3.42 kanti, meie 2 wd-v grupis. 16 osalejast 14 koht. Ikka täiega metsas!!
4wd ajad seal 3.35 kanti, üks zigull kah seal 3.40 kanti
Mis siis ikka. 2 katse.
Nüüd nagu natukene mõnda kohta nagu teaks. Põllupealsel lõigul mõtlen sellele, et autol on ikka väga valus ja paha!!
300 m. ennem finisit tunnen tosooli haisu. Peale finisit on kapotialt õhku paiskumas suur aurupilv!
Kapott lahti ja auku spsteemis otsima. Persse! Kaasaegse VW soojenduskraan on nagu üllatusmuna pooleks läinud. Liimiviga see küll ei ole, sest liimi lihtsalt seal ei olnud. Vanal asjal ei saa kasutada uusi osi, sest need ei pea ju vastu!
Sõidan ca km benuskasse ja ostan kruvika ja 5 l. jah. vedelikku. Ega mul töökoda pole, et kõik kaasas peab olema.
Ühendan jah. süsteemi torud kokku aga nii et salongi sooja ei tule. noh, vähemalt sõita veel saaks. Aga kuna kodu kah vaja sõita lähen kohapealsesse ehituspoodi, et osta midagi, millega kraan seal kahe lõdviku vahel asendada.

No nii troppe noori meesmüüjaid pole ma näinud kui seal poes!
Ausalt. Eks ma siis jalutasin seal riiulite vahel ja mõtlesin, et kas 1/4 või 3/4 kõiksugu toruliitmikest teha see junn, kuni näen, et ikka ka aluplex toru on. Vasktoru ma küsisin ja seda ei olnud aga muud nad ei pakkunud ju kah, sest ma muud ju ei küsinud.
Ostan 15 cm aluplex toru 15 sendi eest ja sealsamas poe juures panen kohe toru paika ja salongis taas nyyd soe.
Käed tosoolised. kohapeal suur ja uhke üldkasutatav Wc aga seep on otsas. Lähen vastasolevast Maximast ostan Fairy ja käed saavad puhtaks. Ja siis aegu vaatama.

2. sõidu aeg 9 sekundit kiirem ja 13 koht. Esimesel ikka ajad samasse auku, kus ennemgi.
No jah, tuju nagu tuleb, või ega ta pole ära läinud aga kiiresti sõita ei julge...
3katse. Ei midagi erilist. Natuke nagu seda lennutunnet tuli. Ei tahagi ette kujutada kuidas need 4-wd-d sõidavad kui oma saabist saab kahel sirgel kätte üle 120 km/h.
Aeg teisest katsest 7 sekundit kiirem.
Võitjale kaotust ca 20 sekundit ja taas 14 koht.

Tunne tekib, et peaks olema rahul! Et kindlasti ei ole ühtegi teist, kes nii palju iga sõiduga suudab oma aega parandada...

Ja päike hakkab loojuma. Paneme taas teised papud alla ja ajan seal ühe punase subaru mehega juttu, kes pakib oma jalavarjud ilusatesse riidest käesangadega kottidesse ja ise nii õnnelik oma ühe külje kõveraks sõitnud masina kõrval, et pea aegu oleks külg ees puusse pannud aga jõudis veel päästa..... vaid oksad kraaapisid...

Aga miks sellised papukotid?? Ta ei ela oma majas ja rattad tuleb lifiga viia 8 -le korrusele!!!!
Vot sellised seiklused ja praegu ilmateade lubas kogu järgmise nädala -15...-20. Et jää kasvaks!!!

Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia