Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Tänavalegaalsed slickid
Autor: Kaido43 02.10.2015 09:24
Kuna eelmine teema läks ikka arutelu käigus totaalselt rappa, siis prooviks hoida arutelu ikkagi üleval ühel kitsal suunal – tänavakõlbulike slickide keelustamine ehk miks on sellist piirangut vaja ning millised rehvid siis täpsemalt keelatud on? Piibel ütleb meile nii: „Rehvid, millel on E- ja/voi DOT- markeering, kuid mis mustrijooniselt ja konstruktsioonilt on voidusoidurehvid, on keelatud.“ Street-legal circuit tires = Toyo R888 & RA1, Avon ZZR, Michelin Pilot Sport Cup, Hankook Ventus RS3 & RSS. Kindlasti tuleks lisada siia siis Yokohama A048, aga kas ka Kumho Ecsta XS KU36, kuna BMW-d liikusid ringrajal nendega liiga kiiresti? Minu jaoks jääb arusaamatuks miks neid ikkagi on vaja ära keelata ning kas keegi sellisest piirangust midagi võidab? Avaldage arvamust ja lisage "kahtlusaluseid rehve"!

M+S rehvid
Autor: RaoulR 22.10.2015 15:29
Aga nüüd veidin foorumi teemast ka. Seega mina saan aru, et M+S rehvid on siiski kruusal lubatud, kui võistlusjuhendiga see keelatud ei ole? See ei oleks ju sportrehv. Samas ma ei saa hästi aru, mida autospordiliit selle keeluga saavutab- Sõitsin ise ka 2010 a Simunas M+S rehviga 3. aja v.s. kruusarehv. Aga pruugitd kruusarehv on odavam ja tugevam, kui uus M+S, mida tookord kasutasin (olin veel roheline, ei osanud siis kruusakaid hankida).

Argole
Autor: RainR 22.10.2015 15:43
2014 sügisel , peale sportrehvide keelamise otsuse vastuvõtmist, pidasime pundiga kirjavahetust ning sina olid ka selles kirjavahetuses sees. Sa teadsid väga hästi, et sellele oldi vastu juba siis ja nüüd ajada, et keegi pole protesteerinud? Sirje pingutused sportrehvi kaotamise vastu ei olnud tühised, lubati küll 1 aasta juurde, kuid tegelikkuses oli soov seda reeglit üldse mitte vastu võtta. Ning seda sa teadsid!

Lõppkokkuvõttes on ikka asi see, et EAL teeb oma nägemise järgi, sõltumata osalejate pingutustest. Nii on olnud ja nii ka jääb. Eks ainult aeg näitab, mis see õige on. Kuid kindlasti ei ole argumendiks Hr. Perosti "uskumus", et nüüd muutub võistlus huvitavamaks.

Rain Rannala

Rainile
Autor: Väikevend 22.10.2015 18:24
See kirjavahetus oli vist enne, kuid oli ja selle üle ma ei vaidle. Samas ma ei väidagi, et Sirje pingutus oli tühine, kuid selle pöördumisega mul jooksiski juhe sedaaegu kokku, et mida siis tahetakse. Alguses oli jutt, et see ei ole mõistlik ja peaks tühistama. Siis jäi kõik vaikseks ja mingi hetk tuli palve see reegel aastaks edasi lükata ning ma arvsin, et see ongi sõitjte soov. Siis komitee seda ka tegi (mina siis ei olnud veel komitee liige). Hiljem oli täielik vaikus selle üle, kuigi oli kõigile teada 18.10.2014 aasta koosoleku protokoll, kus see otsus teatavaks tehti. Nüüd, kui totaalselt hilja on, siis hakati jälle selle teema üle vaidlema. Sealt tekibki küsimus, et miks oli vahepeal täielik vaikus?

Argo
Autor: RainR 22.10.2015 22:16
Kui EAL tavapäraselt väljastab tehnilised tingimused esimese ralli juhendiga, siis kuidas praegu, 6 kuud enne suvehooaega, totaalselt hilja on?

reegel
Autor: Väikevend 23.10.2015 00:14
Sest see reegel on ju juba väljastatud. Tavapäraselt on siiani tulnud tingimused esimese ralli juhendiga, kui pole olnud suuri ja olulisi muudatusi, kuid see muudatus on suht suur ja tänu sellele tuli seda ka varem avalikustada. Tegelikult juba aasta tagasi. Praegu tuli selle kohta tehnikakomitee poolne sõnastus lihtsalt lisaks.

Reegel
Autor: RainR 23.10.2015 11:27
Ehk siis reegel väljastati juba aasta tagasi ilma võistlejatega arutamist ning võimaluse andmist antud reegel ümber lükata. Sellisel juhul pole ju vahet, kas keegi selle vastu protesteeris või mitte, reegel oli juba väljastatud! JOKK.

ohjah
Autor: Väikevend 23.10.2015 11:41
Reegel väljastati aasta tagasi. Keegi ei protestinudki siis, vaid paluti aastast pikendust. See anti. Siis olid kõik vait. Seega mõtle mida soovid, kuid selles vaikuses sa komiteed küll süüdistada ei saa.

rehvid vs keskmine kiirus
Autor: Kaido43 24.10.2015 06:52
Huvitav oleks näha, kas alakomitee "keskmisi kiirusi" ka tõsisemalt koos rehvide teemaga hakkab käsitlema? Kolmel suvisel rahvarallil polnud MITTE ÜHTEGI võistlusmääruste kohast katset kusjuures !!! Näiteks Lääne-Eesti RR kõige lahjemal katsel oli 2WD keskmine kiirus 68,5 km/h, kõrgeim keskmine aga suisa 86,8 km/h. Aga nüüd on vähemalt see rehviotsus ilusama blanketi peale kodulehel korrektselt vormistatud. Asi seegi.

rehvid ja keskmine kiirus
Autor: õhkjahutus 24.10.2015 10:04
Ai ai, nüüd läheb küll käest ära, kahe "punase rätikuga" lehvitamine härgadele on korraga ikka liiast :)

Kahju, hea sari oli kunagi
Autor: mp 24.10.2015 14:32
Viimane aeg oleks uuesti kokku tulla koos võistlejate esindajatega ja antud teema uuesti läbi rääkida. Julged otsustada, siis julge vajadusel ka ümberotsustada.
Tean mis tähendab, kui puhtalt rajaosalt satud lahtise kruusa peale ja kui suur on pidamise vahe just lahtisel pinnasel kruusakas/slick versus LE tänavarehv. Just sealt need õnnetused alguse saavad.
Kihutada keskmise kiirusega ligi 100km/h kruusaradadel kehva pidamisega LE rehviga on enesetapp, midagi juhtub varem või hiljem. Tõesti hea, et on tekkinud alternatiivseid sarjasid, kus oma hobiga tegeleda.

Jah, hea sari oli kunagi
Autor: arvi27 24.10.2015 19:19
aga nüüd saab olema väga hea sari, sest ohutus suureneb kiiruste vähenemise töttu. Loobuvad need, kes sellest aru ei saa ja arvavad et tänavarehviga tuleb/peab sõitma sama kiiresti kui sportrehviga. Sari muutub odavamaks ja ei PEA ostma kasutatud rehve, mõtet pole. Korraldaja poolne rehvikontrollija pole jumal vaid koostööpartner korraldaja ja võistlejaga. Täna käivad rajal paljud autod, mille müratase tänavale kindlasti ei kuulu. Sari muutub tõeliseks rahvaspordi sarjaks, sest nüüd saab ka igapäevaselt rehve vahetamata tänaval sõita. Sõiduoskuse arendamine ja viimistlemine viib tulemused kõrgemale kui supersportrehvid vildaka sõiduoskusega või "apsudega" rajal, mida mõningate väitel rehvid halvemast ära hoiavad. Rahvasport on kõigi jaoks ja vabatahtlik, vingujatele soovitan tugitoolisporti.

oli
Autor: icedog 24.10.2015 21:06
Sõitsin isegi kunagi rahvarallit,sprinti.Kuni tulid rajaga tutvumise keelud ja muud jamad. Köige tipuks ulatati ralli stardis korraldaja legend,milles oli 2 tühja valget lehte.Jube turvaline pidi olema,kui ei tea kuhu sõitma pead. To arvi27 Kui see nüüd nii hea sari saab olema,kas oled ka siis kevadel kohe stardis?

Tore
Autor: eedik 24.10.2015 22:45
Lõpuks ometi mõistlik otsus EAL-i poolt.Vinguvad ja hädaldavad ainult esiotsa vennad kellel mootorid võimsaks tehtud sest nüüd ei haaku enam rehv ja mota võim käib üle ja pidurdusmaaga ei mõisteta arvestada.Nüüd hakkavad tagaotsa mehed etepoole pääsema kellel pole nii palju raha et et maksta tuhandeid eur.mota peale.Asi läheb kindlasti võrdsemaks.Kui kardate tänavarehvi ärge tulge sõitma ja minge sport rallysse aga ärge vinguge.

kasutajale ICEDOG
Autor: arvi27 25.10.2015 09:14
LOOMULIKULT olen stardis järgmisel aastal, olen seal olnud juba aastast 2004 ning nüüd saab hakata nägema, mida teevad muhvid rooli ja istme vahel. Rohked kilovatid ja neljarattaveod ei peaks nii suurt edu enam omama. Mitte kunagi pole autot rajal hoidnud sportrehv või legend. Seda on ALATI teinud muhv rooli ja istme vahel. Sõidetakse siis sportrehvi või tänavalegaalse sliki või tavalise tänavarehviga. Kõik ilus ja hea on võimalik ära rikkuda mõttetu sõiduveaga. Nii et rohkem võiks keskenduda sõiduoskusele, sest tänavalegaalsete slikkide ostuga sõidumeisterlikkust kaasa osta ei saa.

OH Arvi 27
Autor: RaoulR 28.10.2015 15:47
Ma ei mõista sellist rumalat juttu: "Loobuvad need, kes sellest aru ei saa ja arvavad et tänavarehviga tuleb/peab sõitma sama kiiresti kui sportrehviga". Mina (ja ka teised) sõidan alati nii kiiresti, kui tee ja rehvid võimaldavad ja tänavarehvi tõttu ma ennast tagasi hoidma ei hakka. Sõitsin ju ka Vasalemmas sel suvel tänavarehviga (kruusakas oli keelatud). Aga rahvarallil võib tõesti selle tõttu suuremasse ohtu sattuda, kui on lahtine kruus. Kinnisel kruusal kiirus oluliselt ei lange. Millest sul selline imelik arusaamine, Arvi? Oled sa ise ka Autospordiliidu liige? Oled ise üldse osalenud rallidel? Ja peamine- tänavarehviga väheneb sõidumõnu. Just selle mõnu pärast me selle alaga aga tegeleme. Mitte võidu pärast.

AH RaoulR
Autor: arvi27 28.10.2015 19:50
Miks peaks rahvarallil tänavarehvidega suuremasse ohtu sattuma ? Kas paned kiivri alla fooliumimütsi ?

Sellepärast et
Autor: rainp9 28.10.2015 20:19
Tänavarehvi pidamine kruusal on ebaühtlasem, suurem tõenäosus et kurvis tuleb pidamise puudumine üllatusena, ehk hakkab tekkima rohkem sõiduvigu, samamoodi on auto juhitavuse taastamine keerulisem, ja teelt välja sõites ei saa ka nii kiiresti pidama kui kruusarehviga, kujuta nüüd ette et sõidad teelt välja ja märjale murule, kumma rehviga on ennem puud tõenäolisem pidama saada. pole vaja olla teadlane et seda teada.

Arvi
Autor: RaoulR 30.10.2015 11:30
Sa vist ikka väga tõsiselt ei mõtle, kui juba sellist fooliummütsi huumorit hakkad tegema. Mõte on ikka selles, et puhtakssõidetud kruusal saan tänavarehviga sõita peaaegu sama kiiresti, kui kruusarehviga, aga kui sattun süidujäljest välja või murule, siis pidamine kaob rohkem, võrreldes kruusarehviga. Muidugi, kui lubatakse osaleda ka M+S rehvidega, siis pole asi nii hull (pidamine säilib), aga tekib küsimus- miks pidi siis sportrehvi üldse keelustama? Minul on selles osas ükskõik, saan iga rehviga hakkama, aga sportrehviga on huvitavam sõita. See on peamine point!

Huvitav :)
Autor: Veiko7 01.11.2015 19:49
Huvitav on seda teemat lugeda :)
Ma küsiks, et kui sõidate tööle koguaeg ühte teed mööda ja meeldib kurve piiripeal võtta ning ühel ilusal hommikul on kogu tee musta jääga kaetud, kas siis ka paned endiselt sama tempoga kurvi läbi?
Praegu jääb tunne, et kui pannakse halvem rehv alla, siis ei suuda sõitja kiirust korrigeerida vastavalt ning juba praegu teoorias sõidetakse kurvist välja ja üle katuse, puusse, surnuks jne.
Natuke üle ei mõtle rahvas? Ma võin kihla vedada, et see asi pole pooltki nii hull, kui praegu siin tahetakse jätta muljet. Kuna otsus on tehtud, siis tehke üks hooaeg ära ja siis mõelge edasi...arvan, et päris paljud leiavad sellistes uutes tingimustes ka oma võlu.

TO: Veiko7
Autor: RaoulR 02.11.2015 22:22
Asi on ikka selles, et sportrehviga on lihtsalt huvitavam sõita, see on ju peamine

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia